a) sa transmita ANC in mod complet si corect ofertele lor comerciale care sa contina cel putin elementele prevazute in anexa nr. 1, in una dintre modalitatile prevazute la art. 13, in formatul aferent fiecarei categorii de servicii (telefonie fixa, telefonie mobila si acces la internet in banda larga), stabilit de ANC;
b) sa introduca informatiile corespunzatoare in forma electronica, pentru fiecare categorie de servicii (telefonie fixa, telefonie mobila si acces la internet in banda larga), in baza de date a aplicatiei prevazute la art. 11 prin intermediul unei interfete web puse la dispozitie in acest scop de ANC, informatiile in cauza urmand a fi verificate si validate de ANC.
(2) In cazul in care furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului lanseaza o noua oferta comerciala, o modifica pe cea existenta sau lanseaza o oferta promotionala cu termen scurt de valabilitate, au obligatia de a transmite ANC informatiile corespunzatoare si de a le introduce in forma electronica, in conditiile alin. (1), in termen de 4 zile lucratoare de la data lansarii sau modificarii acestora. Furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului sunt obligati sa precizeze perioada de valabilitate si orice conditii ce afecteaza ofertele lor comerciale, cu respectarea formatului stabilit de ANC.
Art. 13. - Informatiile prevazute la art. 12 vor fi transmise catre sediul central sau structura teritoriala a ANC in raza careia se situeaza sediul furnizorului, in unul dintre urmatoarele moduri:
a) pe suport hartie, semnate si stampilate de reprezentantul legal sau de o persoana imputernicita in acest sens, prin depunere, sub luare de semnatura, ori printr-un serviciu postal, cu confirmare de primire;
b) ca inscris in forma electronica, caruia i s-a incorporat, atasat sau i s-a asociat logic o semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat si generata cu ajutorul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii electronice.
CAPITOLUL III Informatiile cuprinse in facturile detaliate emise de furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului
Art. 14. - Facturile detaliate se elibereaza la cererea abonatilor, indiferent de calitatea de persoana fizica sau juridica a abonatului.
Art. 15. - (1) Facturile detaliate emise de furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului vor include cel putin urmatoarele categorii de informatii:
I. In cazul serviciilor de telefonie:
a) perioada de tarifare;
b) tariful lunar perceput pentru abonament;
c) tarife percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, daca este cazul;
d) tarife percepute pentru inchiriere/furnizare echipamente, daca este cazul;
e) alte tarife pentru servicii suplimentare, percepute lunar;
f) gratuitatile/reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat si modul de aplicare a acestora;
g) serviciile ocazionale furnizate si tarifele percepute pentru acestea;
h) lista completa a convorbirilor efectuate si a mesajelor expediate, precum si a mesajelor sau apelurilor receptionate pentru care se percepe un tarif; in cuprinsul acestei liste vor fi specificate urmatoarele informatii:
1. numarul apelat pentru fiecare convorbire si numarul catre care s-a expediat un mesaj sau de la care a fost primit un apel ori mesaj pentru care se percepe un tarif, in masura in care furnizorul poate identifica aceste informatii;
2. data si ora la care s-a initiat fiecare convorbire telefonica, la care s-a expediat un mesaj sau la care a fost primit un apel ori mesaj pentru care se percepe un tarif;
3. durata fiecarei convorbiri telefonice;
4. tariful total pentru fiecare convorbire efectuata si pentru fiecare mesaj expediat sau primit pentru care se percepe un tarif;
i) valorile totale ale apelurilor, respectiv ale mesajelor tarifate, diferentiate pe categorii de apeluri/mesaje/alte servicii: apeluri in aceeasi retea, apeluri catre alte retele pe tipuri de retele - catre (alte) retele fixe, catre (alte) retele mobile, catre anumite retele, daca este cazul -, catre numere dintr-un grup definit, apeluri internationale, apeluri efectuate/primite in roaming, apeluri catre numere cu tarif special, apeluri dial-up pentru acces la internet, apeluri video, SMS, MMS, precum si pentru orice alte categorii de servicii utilizate si tarifate de furnizor in perioada de facturare;
j) suma totala tarifata, inclusiv TVA;
k) modalitatea de contorizare a timpului de conversatie tarifat; de asemenea, va fi specificata modalitatea de tarifare utilizata de furnizor, mentionandu-se cel putin unitatea de timp utilizata pentru tarifare (de exemplu, secunda, minut etc.) si modalitatea de tratare a fiecarei unitati de timp;
l) un numar de telefon la care utilizatorul final poate solicita informatii suplimentare referitoare la factura detaliata;
m) cursul de schimb valutar aplicat, daca este cazul .
II. In cazul serviciilor de acces la internet:
b) tariful lunar perceput pentru abonament si tariful pentru traficul suplimentar;
c) tarife percepute pentru conectare/instalare/reconectare/ deconectare, daca este cazul;
h) numarul de ore/volumul de trafic inclus in abonament (limita de trafic), precum si traficul suplimentar generat prin depasirea numarului de ore/volumului de trafic inclus in abonament, diferentiat in functie de perioada din zi/saptamana in care se realizeaza accesul la internet, daca este cazul;
i) suma totala tarifata, inclusiv TVA;
j) un numar de telefon in cazul in care utilizatorul considera necesare informatii suplimentare cu privire la factura detaliata;
k) cursul de schimb valutar aplicat, daca este cazul .
CAPITOLUL IV Dispozitii finale
Art. 16. - Prezenta decizie se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare in termen de 90 de zile de la data publicarii.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii,
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti