Bucuresti, 5 februarie 2009.
Nr. 77.
ANEXA Nr. 1
Setul minim de informatii pe care trebuie sa le contina oferta comerciala a furnizorilor de servicii de comunicatii electronice destinate publicului
I. Ofertele comerciale referitoare la serviciile de telefonie vor cuprinde:
A. Datele de identificare a furnizorului: nume/denumire, domiciliu/sediu, telefon, fax, adresa de e-mail, pagina de internet
B. Descrierea categoriilor de servicii oferite:
- servicii de acces;
- apeluri nationale/internationale;
- servicii oferite persoanelor fizice sau juridice, cu plata in avans ori ulterior furnizarii serviciilor;
- posibilitatea de a apela serviciile de urgenta, precum si daca si in ce conditii este disponibila localizarea apelantului;
- servicii de identificare a liniei care apeleaza si a liniei apelate;
- servicii de relatii cu clientii;
- servicii de informatii privind abonatii;
- servicii de restrictionare a apelurilor;
- servicii de redirectionare a apelurilor;
- serviciul de roaming;
- serviciul de portabilitate a numerelor;
- servicii de intretinere si/sau reparatii etc.
C. Informatii referitoare la conditiile de furnizare a serviciilor, dupa cum urmeaza:
C.1. In cazul serviciilor de telefonie fixa pe baza de abonament se vor prezenta:
1. aria de furnizare a serviciilor (localitatile in care sunt disponibile serviciile);
2. documentele necesare pentru incheierea unui contract, pentru fiecare categorie de utilizatori finali (de exemplu, pentru persoane fizice, respectiv pentru persoane juridice);
3. pentru fiecare categorie de utilizatori finali si pentru fiecare tip de abonament1):
a) contractul-cadru, precum si conditiile generale privind furnizarea serviciului de telefonie;
b) durata minima a contractului, daca este cazul, conditiile de modificare, cesiune sau incetare a contractului inainte de termen, precum si penalitatile aplicabile, daca este cazul;
c) tariful de conectare la retea/tariful de instalare a serviciului, daca este cazul;
d) termenul de instalare a postului telefonic/termenul de punere in functiune a serviciului;
e) tariful abonamentului lunar;
f) alte tarife suplimentare percepute lunar (tarife pentru inchirierea echipamentelor etc.), daca este cazul;
g) numarul de minute incluse sau creditul inclus initial, daca este cazul; in cazul in care abonamentul cuprinde minute incluse, se vor preciza cu exactitate intervalele orare, destinatiile (nationale/internationale), retelele/tipurile de retele de destinatie sau tipurile de numere apelate (de exemplu, numere dintr-un grup definit) pentru care minutele incluse sunt valabile sau, alternativ, cele pentru care minutele incluse nu sunt valabile (de exemplu, numere cu tarif special); de asemenea, se va preciza daca creditul/minutele incluse neutilizat/neutilizate se reporteaza in urmatoarea sau in urmatoarele perioade de facturare, precum si perioada de valabilitate a creditului/minutelor incluse, daca este cazul;
h) numarul de minute sau orice alte facilitati care se ofera periodic ori cu anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si modalitatea de utilizare a acestora;
i) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national, in functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);
j) tarifele pentru serviciul de portabilitate a numerelor si pentru apelurile realizate catre numerele portate, daca acestea difera de tarifele percepute pentru apelurile catre reteaua in care numarul a fost portat, pentru categoria de utilizatori finali sau pentru tipul de abonament respectiv;
k) tarifele pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de destinatie;
l) tarifele pentru serviciul SMS, in functie de destinatie (nationala/internationala), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod obisnuit;
m) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie de apeluri, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call set-up", primul minut indivizibil etc.), daca este cazul;
n) in cazul furnizarii de servicii "in pachet", se vor prezenta conditiile in care se ofera serviciile incluse in cadrul pachetului, iar pentru fiecare serviciu se vor specifica informatiile corespunzatoare categoriei de servicii din care face parte;
o) modalitatile si mijloacele de plata a facturilor (daca tarifele sunt exprimate in alta moneda decat cea in care se face plata, se va preciza cursul de schimb; in cazul in care se utilizeaza un curs de schimb mediu lunar, se va preciza acest lucru, precum si tariful pentru emiterea facturii detaliate, daca este cazul;
p) conditiile de suspendare, respectiv de reconectare a serviciului de acces la retea in caz de suspendare.
___________
1) In cazul in care unele elemente sunt comune pentru mai multe tipuri de abonamente sau categorii de utilizatori, acestea se vor putea mentiona o singura data, cu precizarea expresa a domeniului de aplicare.
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti