din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1911 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Decizia ANC nr. 77/2009, privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului

Decizia ANC nr. 77/2009, privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului

  Publicat: 30 Mar 2009       12267 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Decizia ANC nr. 77/2009, privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 88 din 13/02/2009

Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
Caracteristica a unui bun mobil sau imobil care nu poate fi impartit,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Caracteristica a unui bun mobil sau imobil care nu poate fi impartit,
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei,
Suma de bani aflata intr-un depozit la tras-banca-, pe baza careia titularul contului poate emite un cec sau o cambie,
Caracteristica a unui bun mobil sau imobil care nu poate fi impartit,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

C.2. In cazul serviciilor de telefonie fixa pentru care plata se realizeaza in avans se vor prezenta:

1. aria de furnizare a serviciilor (localitatile in care sunt disponibile serviciile);

2. categoriile de servicii de telefonie fixa care pot fi accesate de catre utilizatorii finali;

3. pentru fiecare categorie de servicii, se vor enumera:

a) planurile tarifare si creditul corespunzator inclus initial in pret;

b) perioada de valabilitate a creditului, daca este cazul;

c) in cazul furnizarii de servicii prin intermediul procedurii de selectare a transportatorului sau al numerotatiei nongeografice, se vor specifica indicativul individual de selectare a transportatorului sau numerotatia nongeografica prin care utilizatorii au acces la serviciile oferite, precum si retelele de acces din care poate fi initiat apelul;

d) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie de apeluri oferite, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call set-up", primul minut indivizibil etc.), daca este cazul;

e) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national in functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);

f) tarifele pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de destinatie;

g) numarul de minute sau orice alte facilitati care se ofera periodic ori cu anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si modalitatea de utilizare a acestora.

C.3. In cazul serviciilor de telefonie mobila oferite pe baza de abonament se vor prezenta:

1. aria de acoperire a retelei (procentul populatiei si procentul din teritoriu);

2. documentele necesare pentru incheierea unui contract, pentru fiecare categorie de utilizatori finali (de exemplu, pentru persoane fizice, respectiv pentru persoane juridice);

3. pentru fiecare categorie de utilizatori finali si pentru fiecare tip de abonament1):

a) contractul-cadru, precum si conditiile generale privind furnizarea serviciului de telefonie;

b) durata minima a contractului, daca este cazul, conditiile de modificare, cesiune sau incetare a contractului inainte de termen, precum si penalitatile aplicabile, daca este cazul;

c) termenul de punere in functiune a serviciului, daca este cazul;

d) tariful de conectare la retea, daca este cazul;

e) tariful abonamentului lunar;

f) numarul de minute/SMS-uri/MMS-uri incluse sau creditul inclus initial, daca este cazul; in cazul in care abonamentul cuprinde minute/SMS-uri/MMS-uri incluse, se vor preciza cu exactitate intervalele orare, destinatiile (nationale/ internationale), retelele/tipurile de retele de destinatie sau tipurile de numere (de exemplu, numere dintr-un grup definit) pentru care minutele/SMS-urile/MMS-urile incluse sunt valabile sau, alternativ, cele pentru care minutele incluse nu sunt valabile (de exemplu, catre numere cu tarif special); de asemenea, se va preciza daca creditul/minutele/SMS-urile/MMS-urile incluse ramase neutilizate se reporteaza in urmatoarea sau urmatoarele perioade de facturare, precum si perioada de valabilitate a creditului/ minutelor/SMS-urilor/MMS-urilor incluse, daca este cazul;

g) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national, in functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);

h) tarifele percepute pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de destinatie;

i) tarifele pentru serviciul de portabilitate a numerelor si pentru apelurile realizate catre numerele portate, daca acestea difera de tarifele percepute pentru apelurile catre reteaua in care numarul a fost portat, pentru categoria de utilizatori finali si pentru tipul de abonament respectiv;

j) tarifele pentru serviciile SMS si MMS, in functie de destinatie (nationala/internationala), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod obisnuit;

k) destinatiile disponibile si tarifele pentru serviciile utilizate in roaming (apeluri primite, apeluri efectuate, SMS, MMS), in functie de reteaua selectata, intervalul orar (daca este cazul), precum si in functie de destinatie (in interiorul tarii vizitate, catre tara de origine, catre o alta tara decat cea de destinatie sau cea de origine);

l) numarul de minute sau orice alte facilitati care se ofera periodic ori cu anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si modalitatea de utilizare a acestora;

m) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie de apeluri, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call set-up", primul minut indivizibil etc.), daca este cazul;

n) in cazul furnizarii de servicii "in pachet", se vor prezenta conditiile in care se ofera serviciile incluse in cadrul pachetului, iar pentru fiecare serviciu se vor specifica informatiile corespunzatoare categoriei de servicii din care face parte;

o) modalitatile si mijloacele de plata a facturilor (daca tarifele sunt exprimate in alta moneda decat cea in care se face plata, se va preciza cursul de schimb; in cazul in care se utilizeaza un curs de schimb mediu lunar, se va preciza acest aspect, precum si tariful pentru emiterea facturii detaliate, daca este cazul;

p) conditiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului de acces la retea in caz de suspendare, precum si tarifele aplicabile, daca este cazul .

___________

1) In cazul in care unele elemente sunt comune pentru mai multe tipuri de abonamente sau categorii de utilizatori, acestea se vor putea mentiona o singura data, cu precizarea expresa a domeniului de aplicare.

C.4. In cazul serviciilor de telefonie mobila pentru care plata se realizeaza in avans, se vor prezenta:

1. aria de acoperire a retelei (procentul populatiei si procentul din teritoriu);

2. planurile tarifare oferite;

3. pentru fiecare plan tarifar se vor mentiona:

a) creditul initial inclus in pret;

b) perioada de valabilitate a creditului, daca este cazul;

c) perioada de valabilitate a cartelei SIM si conditiile de prelungire a valabilitatii;

d) cartelele valorice de reincarcare disponibile, valoarea si valabilitatea creditului corespunzator fiecareia;

e) modalitatea de tarifare (la secunda, la minut etc.) pentru fiecare categorie de apeluri oferite, precum si tariful pentru stabilirea legaturii ("call set-up", primul minut indivizibil etc.), daca este cazul;

f) tarifele exacte percepute pentru apelurile efectuate la nivel national, in functie de destinatie/reteaua apelata (in aceeasi retea sau catre alte retele/tipuri de retele, precizandu-se retelele/tipurile de retele care pot fi apelate), in functie de perioada din zi/saptamana in care se apeleaza (in orele de varf/in afara orelor de varf, cu indicarea intervalelor orare corespunzatoare), precum si in functie de tipurile de numere apelate (de exemplu, numere dintr-un grup definit), daca este cazul; de asemenea, se va indica faptul ca pentru unele categorii de numere se pot aplica tarife mai mari decat in mod obisnuit (de exemplu, numere cu tarif special);

g) tarifele pentru apelurile internationale, in functie de zonele/tarile de destinatie a apelului;

h) tarifele pentru serviciile SMS si MMS, in functie de destinatie (nationala/internationala);

i) destinatiile disponibile si tarifele pentru serviciile utilizate in roaming (apeluri primite, apeluri efectuate, SMS, MMS), in functie de reteaua selectata, intervalul orar (daca este cazul), precum si in functie de destinatie (in interiorul tarii vizitate, catre tara de origine, catre o alta tara decat cea de destinatie sau cea de origine);

j) numar de minute (valoare credit), precum si orice alte facilitati care se ofera periodic sau cu anumite ocazii, sub forma de bonus/premiu etc., conditiile in care se ofera si modalitatea de utilizare a acestora;

4. descrierea modalitatilor de reincarcare a cartelei SIM.

D. Serviciile de mesagerie vocala oferite, modalitatea de activare, dezactivare si tarifele aferente pentru activare, pentru apeluri catre mesageria vocala si pentru accesarea mesageriei vocale





Afişează Decizia ANC nr. 77/2009, privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice