din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2458 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Ordinul MAPDR nr. 198/2009 - aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice

Ordinul MAPDR nr. 198/2009 - aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice

  Publicat: 14 Apr 2009       23111 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Documente atasate
Anexa.jpg
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul Ministerului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 198/2009 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice si atributiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare si functionare, precum si continutul Registrului national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 234, din 9 aprilie 2009.

1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Reprezentare grafica, sintetica, a structurii organizatorice a unei unitati, cuprinzand compartimentele ei
Operatiunea de proiectare urbanistica prin care se determina divizarea uneia sau mai multor proprietati funciare distincte,
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Document care cuprinde enumerarea si descrierea existentei cantitative si valorice a mijloacelor pe care le poseda, le are in gestiune, in folosinta ori in raspundere al un moment dat, o persoana fizica sau juridica.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiunea de proiectare urbanistica prin care se determina divizarea uneia sau mai multor proprietati funciare distincte,
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
A fost promulgat la 11.09.1865
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

Art. 5. - (1) In vederea obtinerii avizului pentru autorizarea infiintarii si functionarii unui ocol silvic privat se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) un memoriu in care este prezentat modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic in situatia avizarii si autorizarii;
b) o copie legalizata de pe actul constitutiv/actul de identitate al persoanei prevazute la art. 3 alin. (1) si o copie de pe actele de proprietate a terenurilor;
c) regulamentul de organizare si functionare al ocolului silvic, aprobat de persoana prevazuta la art. 3 alin. (1);
d) statutul ocolului silvic, aprobat de persoana prevazuta la art. 3 alin. (1), in forma autentica;
e) organigrama si statul de functii ale ocolului silvic, din care sa rezulte existenta numarului minim de posturi, corespunzator
ocolului silvic, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1;
f) actul constitutiv al ocolului silvic si statul de personal; in situatia in care nu au fost facute angajari de personal, nu se depune stat de personal;
g) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice in vigoare, pentru unitatile amenajistice pentru care se constituie ocolul silvic;
h) copii de pe hartile amenajistice la scara 1: 20.000 sau 1: 10.000 si 1: 5.000;
i) lista cuprinzand mijloacele fixe si lista cuprinzand obiectele de inventar din dotarea ocolului silvic, conform conditiilor minime de logistica, la care se anexeaza copii de pe documentele de inregistrare contabila sau de pe facturi. In situatia in care mijloacele fixe si obiectele de inventar nu se afla in dotarea ocolului silvic, procurarea lor se face in termenele stabilite prin programul de conformare care se prezinta de ocolul silvic.
(2) La documentele prevazute la alin. (1) lit. a) se anexeaza: a) borderoul actelor de punere in valoare a masei lemnoase neautorizate la taiere, aferenta fondului forestier ce se preia, certificat prin semnatura sefului ocolului silvic de la care se preiau suprafetele. Borderoul cuprinzand actele de punere in valoare si lista cuprinzand unitatile amenajistice se transmit de catre ocolul silvic care le intocmeste ocolului silvic care solicita avizul, in termen de 30 de zile de la data solicitarii scrise;
b) copii de pe descrierile parcelare si planurile decenale aferente suprafetelor care fac obiectul predarii-primirii sau retrocedarii.
(3) Programul de conformare elaborat de ocolul silvic si aprobat de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare se refera la bunurile pentru dotarea ocolului silvic si la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depasi 6 luni de la data autorizarii. Programul de conformare cuprinde si termenul de ocupare a posturilor vacante prevazute in statul de personal, ce nu poate depasi 60 de zile de la data autorizarii.
Programul de conformare se analizeaza si se aproba de inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare. La eliberarea avizului se face mentiune in acest sens, urmand ca inspectoratele teritoriale de regim silvic si de vanatoare, daca programul de conformare nu este respectat, sa dispuna ridicarea si sigilarea dispozitivelor de marcat pana la indeplinirea conditiilor prevazute in program .
(4) Inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare stabileste, daca este cazul, impreuna cu ocoalele silvice implicate, documentele si documentatiile tehnice ce urmeaza sa fie predate/preluate necesare avizarii noului ocol silvic, facand mentiuni detaliate despre acestea in avizul pentru autorizarea functionarii, prevazut in anexa nr. 2. Mentiunile contin in mod obligatoriu numele si functia persoanelor responsabile de predarea/preluarea documentatiilor, atat din partea ocolului silvic care preda, cat si din partea ocolului silvic care solicita autorizarea.
(5) In vederea obtinerii avizului necesar reautorizarii functionarii unui ocol silvic privat, persoana fizica sau juridica ce il constituie depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) actul constitutiv si statutul ocolului silvic in forma autentica si o copie de pe documentele care fac dovada suprafetei pentru ocoalele silvice autorizate dupa data de 20 octombrie 2005;
b) actul constitutiv si statutul ocolului silvic in forma autentica, o copie de pe documentele care fac dovada suprafetei, precum si documentele prevazute la alin. (1) lit. c) si e), pentru ocoalele silvice autorizate inainte de data de 20 octombrie 2005.
(6) In vederea obtinerii avizului necesar autorizarii functionarii, structura silvica de rang superior depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare o cerere la care se anexeaza:
a) un memoriu din care sa rezulte necesitatea autorizarii functionarii acesteia;
b) actul constitutiv al structurii;
c) statul de personal;
d) acordul persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1).
Art. 6. - In vederea obtinerii avizului pentru autorizarea infiintarii si functionarii unui ocol silvic de stat, directia silvica depune la inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare in a carui raza isi are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexeaza urmatoarea documentatie:
a) hotararea Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor - Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic;
b) documentele care fac dovada suprafetei minime de fond forestier proprietate publica a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevazuta de Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 7. - (1) In perioada procesului de avizare, inspectorulsef poate solicita persoanei care solicita autorizarea sa puna la dispozitie, gratuit, documente suplimentare necesare avizarii.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se depun la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare, care emite avizul.
Art. 8. - (1) In urma analizarii documentatiei, inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare decide dupa cum urmeaza:
a) admite solicitarea si emite avizul pentru autorizarea functionarii ocolului silvic;
b) respinge motivat solicitarea.
(2) Termenul de comunicare a raspunsului prevazut la alin. (1) este de 30 zile de la depunerea solicitarii.
Art. 9. - (1) Autorizarea functionarii ocolului silvic/structurii silvice de rang superior se face de catre directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, dupa inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice.
(2) Daca se apreciaza ca este necesar, anterior emiterii autorizatiei de functionare pot fi solicitate documente din care sa rezulte ca sunt indeplinite conditiile de avizare. Directia prevazuta la alin. (1) poate respinge motivat eliberarea autorizatiei de functionare.
(3) Modelul autorizatiei de functionare este prezentat in anexa nr. 3.
(4) Ocolul silvic autorizat are obligatia, sub sanctiunea suspendarii autorizatiei de practica a sefului de ocol, de a aduce la cunostinta, anual, in perioada 1-31 ianuarie, inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare competent teritorial orice modificare a criteriilor din documentatia depusa pentru avizare, referitoare la:
a) suprafata de padure care a stat la baza constituirii ocolului silvic;
b) organizarea si functionarea ocolului silvic.
(5) Pentru modificarile prevazute la alin. (4) directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura emite un certificat de mentiuni pe baza avizului suplimentar emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare.
(6) Modelul certificatului de mentiuni este prezentat in anexa nr. 4.
(7) Pentru terenurile forestiere aflate in administrare sau pentru care realizeaza servicii silvice, ocolul silvic autorizat are obligatia sa realizeze lucrarile silvice in conformitate cu reglementarile privind aplicarea regimului silvic in vigoare.

CAPITOLUL III
Inscrierea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice si continutul acestuia

Art. 10.
- Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se tine la nivelul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura in cadrul directiei care emite autorizatiile de functionare pentru ocoalele silvice.
Art. 11. - Cererea de inscriere in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice se depune in termen de 30 de zile de la emiterea avizului inspectoratului teritorial de regim silvic si de vanatoare prevazut la art. 5 alin. (1).
Art. 12. - Inregistrarea in Registrul national al administratorilor de paduri si al ocoalelor silvice si autorizarea ocoalelor silvice se face de catre directia care coordoneaza activitatea de reglementare in domeniul silviculturii din cadrul autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura, astfel:
a) pe baza cererii, avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic si de vanatoare, a actului constitutiv si a statutului in forma autentica, pentru structurile de rang superior;




Documente Atasate
Anexa.jpg

Afişează Ordinul MAPDR nr. 198/2009 - aprobarea Procedurii privind constituirea si autorizarea ocoalelor silvice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice