Avand in vedere prevederile art. 4 lit. a) si c) si ale art. 63 alin. (1) din Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, republicata,
in temeiul art. 3 alin. (8) din Legea nr. 7/1996, republicata, coroborat cu prevederile art. 9 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara, republicata,
directorul general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara emite prezentul ordin .
Art. I. - Regulamentul de organizare si functionare a birourilor de cadastru si publicitate imobiliara, aprobat prin Ordinul directorului general al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara nr. 633/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.049 din 29 decembrie 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1. - (1) In subordinea oficiilor de cadastru si publicitate imobiliara, denumite in continuare oficii teritoriale, functioneaza unul sau mai multe birouri de cadastru si publicitate imobiliara, fara personalitate juridica, denumite in continuare birouri teritoriale, infiintate conform prevederilor legale."
2. La articolul 3, alineatul (1) se abroga.
3. La articolul 4, alineatul (2) se abroga.
4. La articolul 11 se abroga.
5. La articolul 18, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Se interzice scoaterea cartilor funciare, a actelor ce stau la baza inscrierilor, a planurilor de identificare a imobilelor si a registrelor specifice din incinta biroului teritorial, cu exceptia situatiilor in care se solicita efectuarea unei expertize grafologice, in conditiile legii. In aceasta situatie se intocmeste un proces-verbal in care se mentioneaza cartea funciara si actele juridice predate in original si termenul de restituire . In arhiva, in locul cartii funciare si a actului ridicat, se va lasa o copie a acestora si un exemplar al adresei de ridicare si al procesului-verbal incheiat."
6. La articolul 18, dupa alineatul (1) se introduc patru noi alineate, alineatele (11)-(14), cu urmatorul cuprins:
"(11) Procesul-verbal se inregistreaza in registrul de corespondenta si contine: denumirea oficiului teritorial, numele registratorului coordonator sau sef, dupa caz, denumirea institutiei care ridica originalele, numele si calitatea persoanei care le-a ridicat, datele din adresa de solicitare a predarii actelor juridice, data ridicarii si data la care se preconizeaza sa fie inapoiate, numele si semnatura celui care preda, respectiv primeste.
(12) Registratorul coordonator sau, dupa caz, registratorulsef va tine evidenta cartilor funciare si a actelor transmise in original altor institutii, intr-un registru de evidenta separat. Daca la implinirea termenului de restituire acestea nu au fost inapoiate, se vor solicita institutiilor care le-au ridicat informatii referitoare la termenul de restituire .
(13) Actul prin care se solicita punerea la dispozitie a originalului cartii funciare se noteaza din oficiu in cartea funciara. Cererile inregistrate dupa ridicarea originalului cartii funciare se vor solutiona dupa restituirea acestuia.
(14) Agentia Nationala poate dispune scoaterea originalelor din arhiva biroului teritorial in cadrul proiectelor de conversie in format electronic."
7. La articolul 19, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Referentul, la cerere, va putea elibera copii certificate ale actelor din arhiva biroului teritorial, cu plata tarifelor in vigoare, care vor avea mentiunea A�conform cu exemplarul aflat in arhivaA�. In cuprinsul copiilor se vor masca datele cu caracter personal, potrivit Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele cu caracter personal nu vor fi mascate in situatia in care copiile sunt solicitate de persoanele interesate, potrivit mentiunilor din cartea funciara, sau de institutiile abilitate sa solicite aceste copii, potrivit legii."
8. La articolul 31, alineatul (2) se abroga.
9. La articolul 39, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39. - (1) Cartea funciara este alcatuita din titlu si 3 parti: A, B, C."
10. La articolul 42, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) In aceasta categorie pot fi enumerate:
a) incapacitatile totale sau partiale de exercitiu ale titularului dreptului real inscris;
b) instituirea curatelei;
c) modalitatile juridice care afecteaza dreptul inscris in cartea funciara;
d) aratarea de raporturi juridice cu o alta persoana, de natura sa afecteze regimul juridic al bunului imobil;
e) aratarea oricarei actiuni care da caracterul de drept litigios unui drept real inscris in cartea funciara, a actiunii de predare a inscrisului translativ sau constitutiv al dreptului ce urmeaza a se inscrie, a actiunii de iesire din indiviziune, a plangerii sau a actiunii penale in legatura cu o infractiune care a stat la baza inscrierilor din cartea funciara;
f) aratarea actiunii pentru anularea hotararii declarative de moarte a titularului de drept real inscris in cartea funciara;
g) aratarea situatiilor cand se face urmarirea silita a imobilelor;
h) interdictiile de instrainare, grevare, inchiriere, dezmembrare, comasare, construire, demolare, restructurare si amenajare;
i) contractul de locatiune sau cesiunea de venituri mai mari de 3 ani;
j) dreptul de preemptiune;
k) promisiunea stabilita prin conventie de a incheia un contract de instrainare cu privire la bunul imobil;
l) intentia de instrainare sau ipotecare a bunului imobil;
m) revocarea procurii date in vederea incheierii unui act translativ de proprietate avand ca obiect un imobil;
n) sechestrul asigurator si judiciar;
o) schimbarea rangului unei ipoteci;
p) plangerea impotriva incheierii de carte funciara;
q) respingerea cererii de inscriere;
r) deschiderea procedurii insolventei si sentinta declarativa de faliment;
s) lucrarile de expropriere a imobilului;
t) orice alte fapte, drepturi personale sau actiuni a caror notare este permisa de lege si au legatura cu imobilul."
11. La articolul 48, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Efectul de opozabilitate a inscrierii se produce din momentul inregistrarii cererii de inscriere a actului respectiv in registrul general de intrare in cartea funciara."
12. La articolul 56, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti