din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1923 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Legea 93/2009, privind institutiile financiare nebancare

Legea 93/2009, privind institutiile financiare nebancare

  Publicat: 23 Apr 2009       58728 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 93/2009, privind institutiile financiare nebancare

Publicata in Monitorul Oficial nr. 259 din 21/04/2009

(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Obiect de pret predat cuiva
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Mod de reorganizare a persoanei juridice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi

(3) Institutiile financiare nebancare sunt obligate sa comunice modificarile cu privire la datele si informatiile cuprinse in documentatia depusa initial, potrivit reglementarilor emise de Banca Nationala a Romaniei.

Art. 37. - Casele de amanet desfasoara activitate de creditare cu respectarea urmatoarelor conditii:

a) inscrierea in Registrul de evidenta;

b) organizarea si functionarea potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

c) activitatea de creditare desfasurata se limiteaza la cea prevazuta la art. 14 alin. (1) lit. d).

Art. 38. - Casele de ajutor reciproc desfasoara activitate de creditare cu respectarea urmatoarelor conditii:

a) inscrierea in Registrul de evidenta;

b) pastrarea modului de organizare, functionare si asociere, potrivit prevederilor legislatiei speciale care le reglementeaza activitatea;

c) activitatea de creditare desfasurata se limiteaza la cea prevazuta la art. 14 alin. (1) lit. e);

d) sursele de finantare se limiteaza la cele prevazute de legile speciale care le reglementeaza activitatea .

Art. 39. - Entitatile care desfasoara activitate de creditare exclusiv din fonduri publice ori puse la dispozitia acestora in baza unor acorduri interguvernamentale isi deruleaza activitatea cu respectarea urmatoarelor conditii:

a) inscrierea in Registrul de evidenta;

b) organizarea si functionarea, dupa caz, potrivit Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, sau potrivit legislatiei speciale aplicabile in materie;

c) activitatea de creditare desfasurata se limiteaza la cele prevazute la art. 14 alin. (1) lit. a)-c) si lit. f);

d) limitarea surselor de finantare la fonduri publice ori puse la dispozitia acestora in baza unor acorduri interguvernamentale.

Art. 40. - Banca Nationala a Romaniei poate stabili prin reglementari regimul referitor la raportarea de date si informatii privind activitatea de creditare.

SECTIUNEA a 7-a
Registrul de evidenta

Art. 41. -

(1) In urma notificarii efectuate de casele de amanet, casele de ajutor reciproc sau entitatile care desfasoara activitati de creditare prevazute la art. 14 alin. (1) lit. a)-c) si lit. f) exclusiv din fonduri publice ori puse la dispozitie in baza unor acorduri interguvernamentale se inscriu in Registrul de evidenta, daca fac dovada respectarii cerintelor legale.

(2) Banca Nationala a Romaniei transmite acestor entitati documentul care atesta inscrierea in Registrul de evidenta, in termen de 30 de zile de la data depunerii la Banca Nationala a Romaniei a documentatiei complete si intocmite in mod corespunzator.

Art. 42. - Radierea din Registrul de evidenta se poate realiza in urmatoarele situatii:

a) la solicitarea institutiei financiare nebancare;

b) daca respectivei institutii financiare nebancare i-a fost interzisa definitiv si irevocabil desfasurarea activitatii de creditare;

c) daca institutia financiara nebancara isi inceteaza existenta ca urmare a unui proces de fuziune, divizare sau din alte cauze prevazute de lege.

CAPITOLUL III
Monitorizarea si supravegherea

Art. 43. - Banca Nationala a Romaniei realizeaza monitorizarea institutiilor financiare nebancare inscrise in Registrul general, in principal pe baza informatiilor furnizate de aceste entitati prin raportarile transmise. Banca Nationala a Romaniei poate desfasura ori de cate ori considera necesar si inspectii la sediul institutiilor financiare nebancare si la unitatile teritoriale ale acestora, prin personalul imputernicit in acest sens.

Art. 44. - Banca Nationala a Romaniei realizeaza supravegherea prudentiala a institutiilor financiare nebancare inscrise in Registrul special, atat pe baza informatiilor furnizate de aceste entitati prin raportarile transmise, cat si prin inspectii la sediul institutiilor financiare nebancare si la unitatile teritoriale ale acestora, prin personalul imputernicit in acest sens.

Art. 45. -

(1) Institutiile financiare nebancare vor permite personalului imputernicit al Bancii Nationale a Romaniei sa le examineze evidentele, conturile si operatiunile, furnizand in acest scop toate documentele si informatiile cu privire la administrarea, controlul intern si operatiunile institutiilor financiare nebancare, astfel cum vor fi solicitate de catre acesta.

(2) Institutiile financiare nebancare sunt obligate sa transmita Bancii Nationale a Romaniei orice informatii solicitate de aceasta, in scopul realizarii monitorizarii/supravegherii.

Art. 46. -

(1) Institutiile financiare nebancare inscrise in Registrul special sunt persoane juridice declarante la Centrala riscurilor bancare a Bancii Nationale a Romaniei, in conformitate cu reglementarile in domeniu emise de Banca Nationala a Romaniei.

(2) Nu se considera incalcare a obligatiei de pastrare a secretului bancar transmiterea de catre Centrala riscurilor bancare a informatiilor existente in baza sa de date institutiilor financiare nebancare.

CAPITOLUL IV
Fuziunea si divizarea

Art. 47. - Prevederile prezentului capitol se aplica institutiilor financiare nebancare inscrise in Registrul general.

Art. 48. -

(1) Fuziunea se poate realiza, cu respectarea legislatiei aplicabile:

a) intre doua sau mai multe institutii financiare nebancare;

b) intre institutii financiare nebancare si institutii de credit;

c) intre institutii financiare nebancare si societati al caror obiect de activitate il constituie desfasurarea de activitati auxiliare si conexe, in intelesul prevederilor art. 14 alin. (3).

(2) Fuziunea si divizarea se comunica Bancii Nationale a Romaniei, in conformitate cu reglementarile pe care aceasta le emite in aplicarea prezentei legi.





Afişează Legea 93/2009, privind institutiile financiare nebancare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice