din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1713 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Proprietate Intelectuala » 2008. Regulament de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie

2008. Regulament de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie

  Publicat: 16 Mar 2009       65270 citiri        Secţiunea: Legislatie Proprietate Intelectuala  


O inventie este brevetabila daca este noua, rezulta dintr-o activitate inventiva si este susceptibila de aplicare industriala.
Hotarare nr. 547/2008 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie . Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 456 din 18/06/2008

1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
In materie civila, potrivit C.proc. civ., nu pot fi ascultati ca martori :
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act adoptat de organele de stat,
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Titlu de protectie eliberat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inventatorului sau succesorului sau in drepturi
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc juridic prin care organul de jurisdictie poate dispune, la cerere sau din oficiu, judecarea sau rezolvarea unei actiuni sau cai de atac peste termenul de prescriptie sau de sisizare prevazut de lege.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Titlu de protectie eliberat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inventatorului sau succesorului sau in drepturi
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Titlu de protectie eliberat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inventatorului sau succesorului sau in drepturi
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Titlu de protectie eliberat de Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci inventatorului sau succesorului sau in drepturi
Opera de creatie stiintifica sau tehnica, care prezinta noutate si progres fata de stadiul cunoscut al tehnicii mondiale
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.


Articolul 29 - Primirea si prelucrarea cererilor internationale
(1) OSIM este oficiul receptor pentru cererile internationale ale solicitantilor romani, persoane fizice sau juridice, ale solicitantilor rezidenti in Romania sau care au intreprinderi industriale ori comerciale, reale si serioase in Romania, astfel cum este prevazut la art. 3 din Conventia de la Paris.
(2) Daca o cerere internationala este depusa de mai multi solicitanti, este suficient ca unul dintre acestia sa indeplineasca prevederile alin. (1).
(3) In calitate de oficiu receptor, OSIM primeste, verifica si transmite la Biroul International cererile internationale conform Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor si regulamentului de aplicare a acestuia.
(4) Cererea internationala se intocmeste de solicitant in 3 exemplare si va respecta conditiile prevazute de Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor si regulamentul de aplicare a acestuia, formularul cererii fiind cel elaborat de Biroul International.
(5) Descrierea, revendicarile si rezumatul vor fi redactate in una dintre limbile romana, franceza, engleza, germana sau rusa, la alegerea solicitantului.
(6) In cazul in care descrierea, revendicarile si rezumatul sunt redactate in limba romana, solicitantul va folosi un formular de cerere internationala redactat in una dintre celelalte limbi indicate la alin. (5).
(7) Solicitantul poate alege ca autoritate de cercetare documentara internationala unul dintre oficiile desemnate in conformitate cu prevederile art. 16 din Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor.
(8) Daca descrierea, revendicarile si desenele au fost depuse intr-o alta limba decat una dintre limbile acceptate de autoritatea de cercetare documentara internationala care a fost aleasa de solicitant, acesta trebuie sa depuna, in termen de o luna de la data de inregistrare a cererii, o traducere a documentelor in limba acceptata.
(9) In cazul in care nu sunt indeplinite prevederile alin. (1), (2) sau (4), cererea internationala se considera ca fiind primita de OSIM in numele Biroului International, ca oficiu receptor, si intreaga documentatie se va transmite la Biroul International, cu conditia achitarii de catre solicitant, in beneficiul OSIM, a unei taxe avand cuantumul taxei de transmitere.
(10) Solicitantul va plati urmatoarele taxe la OSIM, in calitate de oficiu receptor:
a) taxa de transmitere la Biroul International datorata OSIM, ca oficiu receptor, la care face referire regula 14 din Regulamentul de aplicare a Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor;
b) taxa de inregistrare internationala la care face referire regula 15 din acelasi regulament;
c) taxa de documentare internationala la care face referire regula 16 alin. (1) din acelasi regulament.
(11) Taxele prevazute la alin. (10) lit. b) si c) sunt incasate de OSIM in beneficiul Biroului International si in cel al autoritatii de documentare internationala si sunt transmise acestora.
(12) Daca una dintre taxele prevazute la alin. (10) nu a fost platita in termen sau a fost platita partial pana la expirarea termenului-limita, se aplica regula 16 bis din Regulamentul de aplicare a Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor.
(13) Dovada de plata a taxelor prevazute la alin. (10) si (12) se depune de catre solicitant la OSIM imediat dupa efectuarea platii.
(14) Daca traducerea nu a fost depusa in termenul prevazut la alin. (8), aceasta poate fi depusa intr-un termen de o luna de la notificare, dar nu mai tarziu de doua luni de la inregistrarea cererii internationale, cu plata taxei de depunere ulterioara a traducerii cererii internationale.
(15) In cazul in care cererea internationala indeplineste conditiile prevazute de Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor si de regulamentul de aplicare a acestuia, OSIM, in calitate de oficiu receptor, acorda data de depozit international.
(16) Un exemplar al cererii internationale inregistrate la OSIM este pastrat ca martor si nu este facut accesibil publicului.
(17) In cazul in care, la data depunerii, cererea internationala contine informatii clasificate \"secret de stat\" sau ulterior informatiile referitoare la sau in legatura cu inventia sunt clasificate \"secret de stat\", conform prevederilor art. 41 alin. (2) din lege, de institutiile in drept pentru apararea nationala si pentru pastrarea sigurantei nationale, OSIM, in calitate de oficiu receptor, nu trateaza cererea ca fiind o cerere internationala si, in consecinta, nu transmite cererea la Biroul International si la autoritatea de documentare internationala si returneaza taxele prevazute la alin. (10) incasate.
(18) O cerere internationala pentru care OSIM are calitatea de oficiu receptor este declarata ca fiind considerata retrasa in conditiile prevazute de Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor.
(19) Daca intr-o cerere internationala este revendicata prioritatea unei cereri avand data de depozit anterioara termenului de prioritate, solicitantul poate depune, cu plata unei taxe in cuantum egal cu cel al taxei de inregistrare a unei cereri de repunere in termen, o cerere in conformitate cu regula 26 bis. 3 din Regulamentul de aplicare a Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor.
(20) OSIM ia o hotarare de admitere a cererii prevazute la alin. (19) in cazul in care constata ca solicitantul a depus toate diligentele pentru depunerea cererii internationale in termenul de prioritate sau ca depasirea termenului de prioritate nu s-a produs cu intentie.

Articolul 30 - Proceduri ale cererilor internationale in faza nationala
(1) Prevederile acestui articol se aplica cererilor internationale in care Romania este stat desemnat si, dupa caz, ales, in conformitate cu Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor.
(2) O cerere internationala care a primit data de depozit international la un oficiu receptor va avea acelasi efect ca o cerere de brevet de inventie depusa in Romania la aceeasi data .
(3) Daca solicitantul doreste sa continue cererea internationala in Romania, in termen de 30 de luni de la data de depozit international sau, daca o prioritate a fost revendicata, de la data prioritatii, va deschide faza nationala in Romania.
(4) Prevederile alin. (3) se aplica si in cazul in care solicitantul, din motive justificate, deschide faza nationala in termen de doua luni de la data expirarii termenului de 30 de luni, cu plata unei taxe intr-un cuantum egal cu cel al taxei pentru inregistrarea unei cereri de repunere in termen.
(5) Pentru deschiderea fazei nationale in Romania, solicitantul va plati la OSIM taxa de inregistrare a cererii de brevet si, daca este cazul, taxa de revendicare a unei prioritati si va depune o cerere care sa contina solicitarea explicita sau implicita a deschiderii fazei nationale si 3 exemplare ale traducerii conforme in limba romana a descrierii, revendicarilor, desenelor si rezumatului cererii internationale.
(6) In intelesul prevederilor alin. (5), solicitarea explicita de deschidere a fazei nationale se face prin depunerea formularului de deschidere a fazei nationale, publicat in Ghidul depozantului Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor de catre Biroul International.
(7) Cererile internationale pentru care s-a deschis faza nationala se inscriu in Registrul national al cererilor de brevet de inventie depuse.
(8) Dupa deschiderea fazei nationale cererea internationala este supusa procedurilor prevazute de lege si de prezentul regulament.
(9) Daca solicitantul a achitat taxele prevazute la alin. (5) si a justificat depunerea descrierii, revendicarilor, desenelor si a rezumatului cererii internationale intr-o limba straina, traducerea conforma in limba romana a acestora poate fi depusa in termen de doua luni de la data deschiderii fazei nationale, cu plata taxei legale.
(10) OSIM accepta, la cererea solicitantului, ca numai o parte a cererii internationale sa fie continuata in Romania, caz in care acesta va depune traducerea numai a acelei parti si va face o declaratie din care sa reiasa partile cererii internationale neincluse in traducere si motivul renuntarii la acestea.
(11) In cazul in care solicitantul a solicitat deschiderea fazei nationale ulterior termenelor prevazute la alin. (3) sau (4), OSIM hotaraste respingerea cererii de brevet .
(12) Daca autoritatea de documentare internationala a supus documentarii internationale numai o parte a cererii internationale care se refera la doua sau mai multe inventii care formeaza un singur concept inventiv general, solicitantul poate continua cererea internationala in Romania pentru toate inventiile continute in aceasta sau conform prevederilor alin. (10).
(13) In cazul in care solicitantul nu a depus la Biroul International in termenul prevazut de art. 22 sau 39 din Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor declaratiile mentionate in regula 4.17 din regulamentul de aplicare a acestuia, oricare dintre aceste declaratii poate fi depusa la OSIM in conditiile prevazute la art. 24 si 27.
(14) Depunerea oricaruia dintre documentele prevazute la art. 24 si 27 este insotita de dovada platii unei taxe intr-un cuantum egal cu cel al taxei de completare a cererii de brevet de inventie prin depunerea partii lipsa a descrierii inventiei.
(15) In cazul in care OSIM considera ca pentru derularea procedurilor la care este supusa o cerere internationala intrata in faza nationala sunt necesare copii ale documentelor in legatura cu respectiva cerere, depuse sau emise conform prevederilor Tratatului de cooperare in domeniul brevetelor si ale regulamentului de aplicare a acestuia, solicita aceste copii de la Biroul International.
(16) Traducerea prevazuta la alin. (5) poate fi traducerea descrierii, revendicarilor si desenelor depuse de solicitant la data de depozit a cererii internationale sau orice traducere conforma a descrierii sau revendicarilor modificate in timpul procedurilor pe care le urmeaza cererea in faza internationala.
(17) Pentru cererea internationala intrata in faza nationala, solicitantul poate transmite la OSIM oricare dintre traducerile conforme ale descrierii sau revendicarilor amendate in timpul procedurilor pe care le urmeaza cererea in faza internationala; amendamentele nu trebuie sa depaseasca limitele dezvaluirii inventiei din cererea internationala, asa cum a fost ea depusa la oficiul receptor.
(18) Cand solicitantul nu remite traducerea revendicarilor depuse initial, OSIM ii notifica sa depuna traducerea in termen de 90 de zile, iar in cazul in care in termenul fixat in notificare nu a fost primita traducerea care lipseste, OSIM deruleaza procedurile pe baza revendicarilor traduse depuse.
(19) Daca solicitantul a deschis faza nationala, conform prevederilor art. 22 din Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor, chiar daca Romania este si stat ales, el nu mai poate deschide faza nationala in baza prevederilor art. 39 din acelasi tratat.
(20) Daca solicitantul, in conditiile prevazute de Tratatul de cooperare in domeniul brevetelor, retrage cererea de examinare preliminara internationala sau retrage alegerea Romaniei, atunci Romania ramane stat desemnat.
(21) Descrierea, revendicarile si desenele cererii internationale pentru care s-a deschis faza nationala in Romania, traduse in limba romana, vor fi publicate imediat dupa expirarea unui termen de 6 luni de la data deschiderii fazei nationale, in conformitate cu prevederile art. 23 din lege.
(22) Totusi, publicarea cererii nu poate fi facuta inainte de 20 de luni de la data de depozit sau de la data prioritatii revendicate fara consimtamantul solicitantului.
(23) In cazul in care se solicita efectuarea unui raport de documentare conform prevederilor art. 24 din lege, acesta se va intocmi pe baza traducerii descrierii, revendicarilor si desenelor indicate de catre solicitant.




Afişează 2008. Regulament de aplicare a Legii nr. 64/1991 privind brevetele de inventie pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Brevete de inventie    Legea 64/1991    OSIM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Desfacerea contractului individual de munca. Reintegrarea salariatului in postul ocupat anterior si plata despagubirilor cuvenite
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 917/2016 din 22.02.2016



Articole Juridice

Impunerea veniturilor din activitati independente
Sursa: ExpertizaContabila.ro

Clauze in contractul individual de munca privind drepturile de proprietate intelectuala
Sursa: EuroAvocatura

Implicatiile asupra bevetelor prin aderarea la UE
Sursa: EuroAvocatura

Brevetul si Scopul brevetarii
Sursa: EuroAvocatura