din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1596 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Regulamentul din 08/2006 privind monitorizarea si gestionarea riscurilor cauzate de caderile de grindina si seceta severa

Regulamentul din 08/2006 privind monitorizarea si gestionarea riscurilor cauzate de caderile de grindina si seceta severa

  Publicat: 16 Mar 2009       32939 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Regulamentul din 08/08/2006 privind monitorizarea si gestionarea riscurilor cauzate de caderile de grindina si seceta severa. Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 2 din 02/01/2007

Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Legea 10 din 2001. Entitatea cu personalitate juridica care exercita, in numele statului, dreptul de proprietate publica/privata cu privire la un bun ce face obiectul legii (minister, primarie, prefectura sau orice alta institutie publica)
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Totalitatea bunurilor si creantelor (drepturi de incasare) apartinand subiectului economic;
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.

Activitatea operatorilor se evidentiaza prin documentele operationale stabilite de proiectantul general al Sistemului impreuna cu autoritatea de coordonare a Activitatilor, pentru fiecare unitate .

Art. 13
(1) Dupa fiecare Activitate, operatorul trebuie sa intocmeasca Raportul privind interventia activa in atmosfera, denumit in continuare Raport, care trebuie sa contina, in principal, urmatoarele date:
a) denumirea unitatii de interventie;
b) data interventiei;
c) natura interventiei;
d) ora alarmarii;
e) numarul de lansari de rachete antigrindina;
f) tipul celulelor purtatoare de grindina;
g) ora incetarii;
h) rezultatul interventiei.
(2) Raportul se transmite, in cel mult doua ore, la inspectoratul judetean pentru situatii de urgenta si la Centrul operativ pentru situatii de urgenta din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale.

Art. 14
Sarcinile privind coordonarea activitatii unitatilor operationale si/sau de cercetare, precum si urmarirea implementarii Sistemului in aria teritoriala de responsabilitate, conform etapelor de dezvoltare aprobate, revin centrelor zonale de coordonare. In prezent, sarcinile centrelor zonale de coordonare sunt asigurate de directiile judetene pentru agricultura si dezvoltare rurala.

Art. 15
Centrele zonale de coordonare intocmesc, la cel mult 30 de zile de la data incheierii sezonului Activitatilor, Sinteza privind sezonul anual de interventii active in atmosfera, denumita in continuare Sinteza, care se transmite la Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, iar dupa avizarea acesteia de catre autoritatea de coordonare a Activitatilor se transmite la Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

Art. 16
(1) Monitorizarea Activitatilor se efectueaza de catre organizatii neguvernamentale care opereaza in zona de comparatie si in zona protejata (tinta), organizata pe langa fiecare unitate .
(2) Organizarea, dotarea si exploatarea zonelor de comparatie fac parte integranta din activitatea de implementare a Sistemului si se prevad in Program, prin grija autoritatii de coordonare a Activitatilor.

Art. 17
Selectia organizatiei neguvernamentale care monitorizeaza Activitatile se face de catre autoritatea de coordonare a Activitatilor, pe baza de criterii de selectie stabilite prin caietele de sarcini.

Art. 18
(1) Pentru activitatea de monitorizare, autoritatea de coordonare a Activitatilor aloca fonduri si mijloace care se includ in obiectivele etapelor anuale, in limita obiectivelor prevazute in Program .
(2) Mijloacele si echipamentele necesare activitatii organizatiei neguvernamentale care monitorizeaza Activitatile se predau si se primesc de catre autoritatea de coordonare a Activitatilor.


Capitolul III - Atributiile structurilor implicate in Activitatile privind monitorizarea si gestionarea riscurilor cauzate de caderile de grindina



Art. 19
Asigurarea coordonarii implementarii Programului revine Directiei antigrindina din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, care are, in principal, urmatoarele atributii:
a) elaboreaza Programul pe termen lung si il supune aprobarii Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
b) coordoneaza activitatea de implementare a Programului;
c) elaboreaza strategia de dezvoltare in domeniul interventiilor active in atmosfera;
d) elaboreaza strategia de reducere a factorilor de risc la fenomenele meteorologice periculoase, colaborand in acest sens cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si cu Centrul operativ pentru situatii de urgenta din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
e) stabileste structura generala de organizare a Sistemului si etapele sale de dezvoltare, potrivit prevederilor Programului aprobat;
f) organizeaza activitatea de cooperare cu structurile implicate in Program;
g) elaboreaza etapele anuale de dezvoltare a Programului;
h) planifica si solicita introducerea in proiectul de buget al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale a fondurilor anuale necesare pentru fiecare etapa a Programului;
i) organizeaza, potrivit legii, activitatea de aprobare a investitiilor prevazute in Program;
j) organizeaza, potrivit legii, activitatea de omologare si punere in functiune a unitatilor din componenta Sistemului;
k) organizeaza, inspecteaza si controleaza activitatea de exploatare operationala in domeniul interventiilor active in atmosfera, desfasurate de unitatile din Sistem;
l) coordoneaza, urmareste si controleaza activitatea de investitii in toate fazele, potrivit legii;
m) organizeaza receptia lucrarilor de cercetare, exploatare, dezvoltare si investitii pentru toate fazele acestora, cu participarea directiilor judetene pentru agricultura si dezvoltare rurala;





Afişează Regulamentul din 08/2006 privind monitorizarea si gestionarea riscurilor cauzate de caderile de grindina si seceta severa pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Agricultura    Grindina    Seceta

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Urbanism. Certificat de urbanism si autorizatie de construire. Obligativitatea documentatiilor de urbanism aprobate la nivelul localitatii. Modificarea parametrilor urbanistici prestabiliti si a functionalitatii zonei. Necesitatea adoptarii unui plan urbanistic zonal
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 756/23.09.2020

Acte ale autoritatilor publice locale. Hotararea de consiliu local privind dare in administrare a unui teren aflat in proprietate privata a unitatii administrativ teritoriale. Neclaritatea actului administrativ adoptat. Consecinte asupra legalitatii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 989/11.11.2020

Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019

Perioada petrecuta in consemn la dispozitia si la sediul angajatorului. Timp de lucru
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Decizia civila nr. 2777 din data de 23.11.2019

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia CCR nr. 383/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind aprobarea OUG nr. 85/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 140/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Recunoasterea grupei de munca pentru activitatea de tehnician CAP
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 209/2017, in sedinta publica din 13 martie 2017

Analiza caracterului abuziv al unei clauze contractuale din perspectiva art. 1 din Legea nr. 193/2000
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 110 din 21 ianuarie 2014



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Precizari privind salariul minim brut pe tara garantat in plata aplicabil de la 1 ianuarie 2019 si legea zilierilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Reglementarea activitatii zilierilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricole
Sursa: EuroAvocatura.ro

Excluderea unui agricultor de la beneficiul unor ajutoare agricole pentru declaratie falsa cu privire la suprafata exploatatiei sale nu se opune aplicarii unei sanctiuni penale pentru aceleasi fapte
Sursa: EuroAvocatura.ro