din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2108 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar

Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar

  Publicat: 25 May 2009       47356 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Documente atasate
Anexa Legea 7.htm
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 25/05/2009

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organ legislativ compus din doua camere si care poarta denumiri diferite (Adunarea Nationala si Senat in Franta, Bundestag si Budesrat in Germania, Camera Comunelor si Camera Lorzilor in Anglia, Congres in S.U.A.etc.).
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

(2) Numirea in functiile publice parlamentare de conducere se face pe baza de concurs, organizat de secretarul general al Camerei Deputatilor sau Senatului, dupa caz, in limita posturilor vacante, potrivit normelor stabilite de Biroul permanent al fiecarei Camere a Parlamentului.

(3) Inaltii functionari publici parlamentari si functionarii publici parlamentari cu functii de conducere beneficiaza de indemnizatia de conducere prevazuta de legea privind salarizarea functionarilor publici.



SECTIUNEA a 2-a
Evaluarea activitatii functionarului public parlamentar

Art. 21. - Evaluarea profesionala individuala a functionarilor publici parlamentari se face anual, in conditiile legii.

Art. 22. - Criteriile de evaluare a activitatii profesionale individuale, precum si metodologia de evaluare si de contestare a calificativelor acordate se aproba de catre Biroul permanent al Camerei Deputatilor sau Senatului, dupa caz, la propunerea secretarului general.



SECTIUNEA a 3-a
Promovarea in functie a functionarului public parlamentar

Art. 23. - (1) In cariera, functionarul public parlamentar beneficiaza de dreptul de a promova in functie.

(2) Promovarea intr-o functie publica parlamentara superioara se face prin concurs sau examen.

Art. 24. - (1) In vederea prezentarii la examen sau la concurs, pentru a promova intr-o functie superioara, functionarul public parlamentar trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa aiba vechimea minima stabilita conform art. 12 alin. (3);

b) sa fi obtinut la evaluarea activitatii profesionale din ultimii 2 ani cel putin calificativul "Bun";

c) sa indeplineasca cerintele specifice, prevazute in fisa postului.

(2) Metodologia de organizare si desfasurare a examenului sau concursului pentru promovarea intr-o functie parlamentara superioara se aproba de Biroul permanent al Camerei Deputatilor, respectiv de Biroul permanent al Senatului, la propunerea secretarilor generali ai acestora.

Art. 25. - Promovarea functionarului public parlamentar se poate face numai in functia imediat superioara si numai o data pe an, in conditiile prevazute de prezenta lege.

Art. 26. - (1) Functionarul public parlamentar a carui activitate, cu ocazia evaluarii profesionale anuale, a fost notata cu calificativul "Nesatisfacator" sau "Satisfacator" nu poate fi promovat in anul imediat urmator.

(2) In situatia in care, in ultimii 2 ani consecutivi, functionarul public parlamentar a fost notat cu calificativul "Nesatisfacator", secretarul general propune functionarului respectiv trecerea intr-o functie inferioara, in limita posturilor vacante. Daca nu exista posturi vacante ori propunerea nu este acceptata, se procedeaza la eliberarea din functie a functionarului public parlamentar ca necorespunzator.

SECTIUNEA a 4-a
Formarea profesionala a functionarului public parlamentar

Art. 27. - (1) Functionarul public parlamentar are dreptul si obligatia de a-si perfectiona pregatirea profesionala si de a urma cursuri de perfectionare organizate in acest scop.

(2) Formarea si perfectionarea pregatirii profesionale au caracter continuu, se organizeaza, se finanteaza si se desfasoara potrivit programului anual aprobat de Biroul permanent al fiecarei Camere a Parlamentului.

Art. 28. - Formarea si perfectionarea profesionala ale functionarilor publici parlamentari se realizeaza in urmatoarele forme:

a) participarea la cursuri organizate de Parlament sau de furnizorii de servicii de formare si perfectionare profesionala specifice activitatii parlamentare, din tara sau din strainatate;

b) stagii de adaptare profesionala la cerintele functiei;

c) stagii de practica si specializare in tara si in strainatate;

d) formare si perfectionare profesionala individualizata;

e) alte forme de pregatire profesionala.

Art. 29. - (1) Planul de formare si perfectionare profesionala se aproba de Biroul permanent al fiecarei Camere a Parlamentului, la propunerea secretarului general al fiecarei Camere, cu consultarea sindicatului.

(2) Planul de formare si perfectionare profesionala, dupa aprobare, se aduce la cunostinta functionarilor publici parlamentari.

Art. 30. - (1) Functionarii publici parlamentari beneficiaza de drepturile salariale cuvenite, pe perioada in care urmeaza forme de perfectionare profesionala, in situatia in care acestea sunt:

a) organizate la initiativa Parlamentului;

b) urmate la initiativa functionarului public parlamentar, cu aprobarea secretarului general.

(2) In cazul in care cursurile de perfectionare sunt organizate in alta localitate decat cea de domiciliu, functionarul public parlamentar beneficiaza si de drepturile de delegare, potrivit prezentei legi.

(3) Pentru acoperirea cheltuielilor planurilor de formare si perfectionare profesionala ale functionarilor publici parlamentari, in bugetele anuale ale fiecarei Camere sunt prevazute sumele necesare pentru cheltuielile respective.

(4) Secretarul general prezinta anual Biroului permanent un raport cu privire la realizarea planurilor de formare si perfectionare profesionala, precum si cheltuielile aferente.

Art. 31. - (1) Functionarul public parlamentar care urmeaza o forma de specializare sau de perfectionare cu o durata mai mare de 3 luni si primeste pe aceasta perioada drepturile salariale este obligat sa se angajeze in scris ca va lucra minimum 3 ani in cadrul Camerei Deputatilor sau Senatului, dupa caz. In cazul nerespectarii angajamentului, acesta va suporta cheltuielile efectuate, proportional cu timpul ramas pana la implinirea termenului.

(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica functionarului public parlamentar care nu mai detine functia publica din motive ce nu ii sunt imputabile sau in cazul in care a intervenit transferul in interesul serviciului.

CAPITOLUL IV





Documente Atasate
Anexa Legea 7.htm

Afişează Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice