din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2127 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar

Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar

  Publicat: 25 May 2009       47346 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Documente atasate
Anexa Legea 7.htm
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 25/05/2009

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
(Hard dollars) Banii pe care o firma broker/dealer ii plateste pentru analiza, cercetare sau alte servicii financiare prestate clientilor.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.

Drepturile si obligatiile functionarului public parlamentar



SECTIUNEA 1
Drepturile functionarului public parlamentar

Art. 32. - Stabilirea drepturilor functionarilor publici parlamentari tine seama de importanta atributiilor si raspunderilor ce le revin in scopul realizarii prerogativelor constitutionale ale Parlamentului, ca organ reprezentativ suprem al poporului roman si ca unica autoritate legiuitoare a tarii, precum si de incompatibilitatile si interdictiile ce le sunt stabilite prin prezenta lege.

Art. 33. - (1) Functionarul public parlamentar are dreptul de a fi incadrat in functia corespunzatoare pregatirii, specializarii, competentei profesionale, experientei si aptitudinilor personale.

(2) Functionarul public parlamentar are dreptul de a fi promovat in functie corespunzator pregatirii, experientei si rezultatelor profesionale consemnate in evaluarile anuale.

(3) Functionarul public parlamentar se bucura de stabilitate, de egalitate de sanse si de tratament la numirea si promovarea in functie, precum si la accesul la formele de pregatire profesionala.

Art. 34. - (1) Functionarul public parlamentar beneficiaza de un tratament corect la locul de munca, cu respectarea demnitatii sale.

(2) Activitatea functionarului public parlamentar se desfasoara in conditii de munca de natura sa ii ocroteasca sanatatea si integritatea fizica.

Art. 35. - Functionarul public parlamentar are dreptul de a fi informat cu privire la deciziile care se iau in aplicarea prezentului statut si care il vizeaza in mod direct.

Art. 36. - Functionarii publici parlamentari se pot organiza in asociatii profesionale sau in alte asociatii care au ca scop reprezentarea intereselor proprii, perfectionarea pregatirii profesionale, precum si protejarea statutului lor.

Art. 37. - (1) Dreptul la asociere sindicala este garantat functionarilor publici parlamentari, in conditiile legii.

(2) Functionarii publici parlamentari isi pot exercita dreptul la greva, in conditiile legii.

Art. 38. - Functionarii publici parlamentari pot fi alesi sau numiti intr-o functie de demnitate publica, in conditiile legii.

Art. 39. - Pentru activitatea desfasurata, functionarul public parlamentar are dreptul la un salariu de baza lunar, sporuri, indemnizatii, premii si altele asemenea, potrivit legii.

Art. 40. - (1) Stabilirea salariilor de baza ale functionarilor publici parlamentari se face in mod diferentiat, avandu-se in vedere realizarea unei ierarhii juste in sistem de cariera, in raport cu natura, importanta, complexitatea si responsabilitatea functiilor in care acestia sunt numiti, cu vechimea, disponibilitatea, confidentialitatea si fidelitatea acestora in asigurarea bunei functionari a serviciului.

(2) Salariile de baza ale functionarilor publici parlamentari se stabilesc prin lege.

(3) Pana la adoptarea unei legi speciale, salariile de baza ale functionarilor publici parlamentari se acorda in cuantumul si in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile ulterioare. De asemenea, functionarii publici parlamentari beneficiaza si de celelalte drepturi prevazute de Legea nr. 53/1991 privind indemnizatiile si celelalte drepturi ale senatorilor si deputatilor, precum si salarizarea personalului din aparatul Parlamentului Romaniei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

(4) Secretarul general si secretarul general adjunct al Camerei Deputatilor si Senatului beneficiaza de indemnizatia prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile ulterioare. Ei beneficiaza, de asemenea, si de drepturile prevazute de Legea nr. 53/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 41. - (1) Functionarii publici parlamentari au dreptul, in fiecare an calendaristic, la concediu de odihna platit, potrivit legii si regulamentului intern al fiecarei Camere. Concediul de odihna neefectuat pana la sfarsitul anului din motive care privesc exercitarea atributiilor de serviciu ori din alte motive obiective, potrivit regulamentului, se compenseaza in bani .

(2) Stabilirea concediului de odihna si modul de calcul al indemnizatiei pentru concediul de odihna se aproba, prin regulament, de Biroul permanent al Camerei Deputatilor si Senatului.

(3) Cu 5 zile inaintea plecarii in concediul de odihna, functionarul public parlamentar primeste indemnizatia de concediu, care nu poate fi mai mica decat suma rezultata din cumularea salariului de baza, a indemnizatiei de conducere si a sporurilor acordate la salariul de baza din luna anterioara plecarii in concediul de odihna si o prima egala cu salariul de baza din aceeasi luna.

Art. 42. - Functionarii publici parlamentari au dreptul la concedii medicale si la alte concedii, in conditiile legii.

Art. 43. - (1) Functionarii publici parlamentari au dreptul la tichete de masa, in conditiile legii.

(2) Secretarilor generali si secretarilor generali adjuncti ai Camerei Deputatilor si Senatului, care nu au domiciliul in municipiul Bucuresti, li se asigura cazare la hotel sau, in cazul in care nu beneficiaza de cazare la hotel, li se acorda, pe noapte, 70% din tariful minim negociat cu unitatile hoteliere pentru cazarea unui deputat sau senator.

(3) Secretarii generali si secretarii generali adjuncti ai Camerei Deputatilor si Senatului, care nu au domiciliul in municipiul Bucuresti, beneficiaza lunar de 4 deplasari dus-intors intre municipiul Bucuresti si localitatea in care isi au domiciliul, cu orice mijloc de transport, ale caror cheltuieli se deconteaza in conditiile legii.

Art. 44. - (1) Perioada in care functionarul public parlamentar de specialitate juridica desfasoara activitate in structurile de specialitate ale Parlamentului se considera vechime in magistratura si in specialitate, in conditiile legii.

(2) Se considera, de asemenea, vechime in specialitate si perioada in care functionarii publici parlamentari de alta specialitate isi desfasoara activitatea in structurile de specialitate ale Parlamentului.

Art. 45. - Pentru merite deosebite in activitate, functionarii publici parlamentari care au obtinut numai calificativul "Exceptional" in ultimii 5 ani pot fi propusi pentru conferirea de decoratii, potrivit legii.



SECTIUNEA a 2-a
Obligatiile functionarului public parlamentar

Art. 46. - (1) Functionarii publici parlamentari au obligatia sa indeplineasca cu profesionalism, impartialitate si in conformitate cu legea indatoririle de serviciu si sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului corpului functionarilor publici parlamentari.

(2) Functionarii publici parlamentari au indatorirea de a respecta normele de conduita profesionala prevazute de lege.

Art. 47. - Functionarii publici parlamentari au obligatia sa nu stirbeasca, in orice imprejurare, prin activitatea desfasurata si conduita personala, prestigiul functiei si al Parlamentului.

Art. 48. - (1) Functionarii publici parlamentari au obligatia ca, in exercitarea atributiilor ce le revin, sa nu favorizeze vreun partid politic si sa nu participe la activitati politice in timpul programului de lucru.

(2) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile functionarilor publici parlamentari care isi desfasoara activitatea la Cancelaria presedintelui, la cabinetele membrilor Biroului permanent, la cabinetele liderilor grupurilor parlamentare si la grupurile parlamentare.

(3) Functionarilor publici parlamentari le este interzis sa faca parte din asociatii interzise de lege si sa participe la manifestari politice si sindicale ilegale.

Art. 49. - (1) Functionarii publici parlamentari sunt obligati sa indeplineasca atributiile ce revin postului pe care il ocupa.

(2) Functionarii publici parlamentari sunt obligati sa se conformeze dispozitiilor primite de la superiorii ierarhici si sa rezolve in termenul stabilit lucrarile repartizate de catre acestia.

(3) In caz de imposibilitate a exercitarii functiei, functionarii publici parlamentari sunt obligati sa anunte de indata sefii ierarhici.

Art. 50. - Functionarii publici parlamentari au obligatia sa pastreze secretul de serviciu, precum si confidentialitatea in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea functiei publice parlamentare, in conditiile legii, cu exceptia informatiilor de interes public.

Art. 51. - (1) Functionarilor publici parlamentari le este interzis sa solicite sau sa accepte, direct ori indirect, pentru ei sau pentru altii, in considerarea functiei lor publice parlamentare, daruri ori alte avantaje.





Documente Atasate
Anexa Legea 7.htm

Afişează Legea nr. 7/2006 (Republicata 2009), privind statutul functionarului public parlamentar pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice