din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1555 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania

OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania

  Publicat: 01 Jun 2009       37675 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 366 din 01/06/2009

Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Competenta profesionala reprezinta capacitatea de a realiza activitatile cerute la locul de munca la nivelul calitativ specificat in standardul ocupational.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Potrivit legii nr 58/1998 privind activitatea bancilor comerciale, acestea (atat persoanele juridice romane, cat si sucursalele unor banci straine) pot desfasura, in limita autorizatiei primite de la BNR, urmatoarele activitati:
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Este acea stare a patrimoniului debitorului care se caracterizeaza prin insuficienta fondurilor banesti disponibile pentru plata datoriilor exigibile:
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc juridic procesual pus la dispozitia partii interesate, procurorului etc.,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.

Cooperarea administrativa

Art. 29. - Autoritatile competente romane coopereaza, prin intermediul SIPI, cu autoritatile competente din celelalte state membre, in vederea asigurarii controlului prestatorilor de servicii si al serviciilor pe care acestia le presteaza.

Art. 30. - (1) Departamentul pentru Afaceri Europene este coordonatorul national al SIPI in domeniul serviciilor si indeplineste urmatoarele atributii:

a) propune Guvernului desemnarea, prin hotarare, dupa criteriul domeniului de activitate, a coordonatorilor delegati ai SIPI in domeniul serviciilor;

b) inregistreaza in SIPI coordonatorii delegati, in perioada prealabila lansarii de catre Comisia Europeana a procesului de autoinregistrare;

c) modifica parametrii de inregistrare in SIPI ai coordonatorilor delegati, la solicitarea acestora, in perioada prealabila lansarii de catre Comisia Europeana a procesului de autoinregistrare;

d) valideaza inregistrarile in SIPI ale autoritatilor competente dupa lansarea procesului de autoinregistrare;

e) asigura asistenta coordonatorilor delegati cu privire la utilizarea SIPI;

f) indeplineste functia de punct national de contact pentru Comisia Europeana si pentru celelalte state membre cu privire la implementarea si gestionarea SIPI in Romania.

(2) Coordonatorii delegati ai SIPI in domeniul serviciilor indeplinesc urmatoarele atributii:

a) identifica autoritatile competente si le informeaza cu privire la obligatia de a utiliza SIPI, de a solicita inregistrarea in SIPI sau de a se autoinregistra in SIPI, dupa caz;

b) inregistreaza in SIPI autoritatile competente, in perioada prealabila lansarii de catre Comisia Europeana a procesului de autoinregistrare;

c) se autoinregistreaza in SIPI si opereaza in permanenta modificarile necesare dupa lansarea de catre Comisia Europeana a procesului de autoinregistrare;

d) asigura asistenta autoritatilor competente relevante pentru domeniul lor de activitate, cu privire la utilizarea SIPI.

Art. 31. - (1) Autoritatile competente sunt obligate sa solicite coordonatorilor delegati ai SIPI din domeniul lor de activitate inregistrarea in SIPI.

(2) Autoritatile competente desemneaza cel putin o persoana din cadrul institutiei in vederea transmiterii de solicitari catre autoritatile competente din alte state membre si a formularii de raspunsuri la solicitarile acestora, prin intermediul SIPI.

(3) Solicitarile privind inregistrarea in SIPI trebuie sa cuprinda informatii privind:

a) denumirea autoritatii competente si descrierea sintetica a activitatii daca acest lucru nu rezulta in mod clar din denumire;

b) datele de contact ale autoritatii competente, respectiv adresa, numarul de telefon/fax, adresa de e-mail, pagina de web;

c) limbile oficiale ale Uniunii Europene pe care le inteleg lucratorii autoritatii competente;

d) domeniul de activitate;

e) datele de contact ale persoanei care urmeaza a fi inregistrata in SIPI pentru autoritatea competenta .

(4) Autoritatile competente au obligatia de a notifica modificarea informatiilor mentionate la alin. (3) coordonatorului delegat din domeniul propriu de activitate in perioada prealabila lansarii, de catre Comisia Europeana, a procesului de autoinregistrare.

(5) Dupa lansarea procesului de autoinregistrare in SIPI, autoritatile competente neinregistrate sunt obligate sa se inregistreze in SIPI si sa solicite coordonatorului national al SIPI validarea inregistrarii.

Art. 32. - (1) Autoritatile competente romane transmit, prin intermediul SIPI, autoritatilor competente din celelalte state membre, solicitari de informatii sau solicitari privind efectuarea unor verificari, inspectii si investigatii cu privire la:

a) prestatorii stabiliti pe teritoriul Romaniei, care presteaza servicii pe teritoriul statelor membre respective; sau

b) prestatorii stabiliti pe teritoriul statelor membre respective, care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei.

(2) In legatura cu prestatorii stabiliti pe teritoriul Romaniei, care presteaza servicii pe teritoriul altor state membre, autoritatile competente romane pot solicita efectuarea unor verificari, inspectii si investigatii necesare pentru a asigura controlul activitatii prestatorilor in cauza, pe teritoriul statelor membre respective.

(3) In legatura cu prestatorii stabiliti pe teritoriul altui stat membru, care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei, autoritatile competente romane pot solicita informatii, pe baza seturilor de intrebari existente in sistem, inclusiv cu privire la:

a) desfasurarea efectiva a unei activitati economice in mod legal pe teritoriul statului respectiv;

b) masurile disciplinare sau administrative si hotararile de deschidere sau inchidere a procedurii insolventei;

c) punerea in executare a unor sanctiuni la sediul prestatorului de servicii si la punctele de lucru aflate pe teritoriul statului respectiv, in legatura cu serviciile prestate de acesta pe teritoriul Romaniei.

(4) In cuprinsul solicitarilor prevazute la alin. (1)-(3) autoritatile competente romane mentioneaza motivele si descrierea situatiei de fapt care determina efectuarea demersului.

(5) Informatiile si documentele obtinute in urma solicitarilor prevazute la alin. (1)-(3) se utilizeaza numai in scopul pentru care au fost solicitate.

Art. 33. - (1) Autoritatile competente romane primesc, prin intermediul SIPI, de la autoritatile competente din alte state membre, solicitari de informatii sau solicitari privind efectuarea unor verificari, inspectii si investigatii, cu privire la prestatorii stabiliti pe teritoriul Romaniei care presteaza servicii pe teritoriul statului membru respectiv sau cu privire la prestatorii stabiliti pe teritoriul statului membru respectiv si care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei.

(2) Autoritatile competente romane accepta solicitarile prevazute la alin. (1) daca solutionarea integrala sau partiala a acestora intra in competenta lor legala si daca in cuprinsul solicitarilor se mentioneaza motivele si descrierea situatiei de fapt care a determinat efectuarea demersului.

(3) In cazul in care solutionarea integrala sau partiala a solicitarilor prevazute la alin. (1) nu intra in competenta sa legala, autoritatea solicitata o retransmite altei autoritati pe care o considera competenta, precizand motivele care determina acest demers.

(4) Atunci cand, dupa acceptarea unei solicitari, se constata ca pentru realizarea verificarilor, inspectiilor sau investigatiilor sunt necesare informatii sau documente suplimentare, acestea se solicita autoritatilor care au initiat solicitarea.

(5) Raspunsul contine informatiile cu privire la rezultatele verificarilor, inspectiilor si investigatiilor si, atunci cand este cazul, cu privire la masurile care au fost luate in urma desfasurarii acestor activitati .

(6) Autoritatile competente romane transmit raspunsul prin intermediul SIPI in termenul precizat in cuprinsul solicitarii sau in termenul necesar pentru realizarea activitatilor respective, daca termenul nu este precizat. Atunci cand, din motive obiective, activitatile nu pot fi realizate in termenul precizat in cuprinsul solicitarii, autoritatea care a acceptat solicitarea informeaza autoritatea solicitanta cu privire la acest aspect.

(7) In cazul in care autoritatea care primeste o solicitare nu este competenta a solutiona solicitarea si nu cunoaste autoritatea competenta, aceasta inainteaza solicitarea catre coordonatorul delegat in vederea identificarii autoritatii competente.

(8) In cazul in care coordonatorul delegat nu poate identifica autoritatea competenta a solutiona o solicitare, acesta redirectioneaza solicitarea catre coordonatorul national in vederea stabilirii competentei.

Art. 34. - (1) Autoritatile competente furnizeaza, potrivit competentelor legale, in baza solicitarilor primite prin intermediul SIPI, informatii pe baza seturilor de intrebari existente in sistem, inclusiv cu privire la:

a) desfasurarea efectiva a unei activitati economice in mod legal pe teritoriul Romaniei de catre un prestator stabilit pe teritoriul Romaniei care presteaza servicii intr-un alt stat membru;

b) masurile disciplinare sau administrative si deciziile referitoare la deschiderea ori inchiderea procedurii de insolventa luate de catre autoritatile romane impotriva unui prestator si care privesc in mod direct competenta prestatorului sau fiabilitatea profesionala a acestuia.

(2) Autoritatea competenta care comunica informatiile prevazute la alin. (1) lit. b) il informeaza pe prestatorul in cauza cu privire la aceasta comunicare, in termen de 5 zile lucratoare de la data transmiterii raspunsului catre autoritatea solicitanta.

(3) Masurile disciplinare sau administrative prevazute la alin. (1) lit. b) se comunica numai daca sunt definitive si/sau irevocabile. Pentru celelalte decizii prevazute la alin. (1) se mentioneaza in cuprinsul raspunsului daca hotararea este definitiva si/sau irevocabila sau daca s-a introdus o cale de atac impotriva acesteia, precum si data la care urmeaza a fi solutionata calea de atac.

(4) In cuprinsul raspunsului cu privire la aspectele prevazute la alin. (1) lit. b), se mentioneaza si dispozitiile de drept intern in temeiul carora prestatorul a fost sanctionat.

(5) Daca schimbul de informatii vizeaza date cu caracter personal, acesta se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.





Afişează OUG nr. 49/2009, privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii si libertatea de a furniza servicii in Romania pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice