din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1903 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Ordin 580/2002. Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor

Ordin 580/2002. Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor

  Publicat: 16 Mar 2009       9995 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor care stabileste cerintele de sanatate a animalelor si de sanatate publica care reglementeaza comertul si importul in Comunitatea Europeana de produse care nu sunt supuse cerintelor stabilite de regulile comunitare specifice la care se refera cap. I din anexa nr. 1 la Norma sanitara veterinara privind controalele veterinare pentru comertul dintre Romania si statele membre ale Uniunii Europene cu produse animaliere si de origine animala, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 21/2003, iar in ceea ce priveste agentii patogeni, Norma sanitara veterinara privind controalele veterinare si zootehnice aplicabile comertului Romaniei cu statele membre ale Uniunii Europene cu unele animale vii si produse de origine animala, aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 580/2002.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 926 din 15/11/2006

Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Latura a activitatii de comert exterior si cooperare internationala, care consta in totalitatea operatiilor de achizitionare,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Folosirea bunurilor corporale si incorporale, folosire care antreneaza pierderea imediata sau treptata a utilitatilor lor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)



C. Regulile nationale existente la data notificarii prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor cu privire la cerintele aplicabile in ceea ce priveste encefalopatia spongiforma transmisibila si scrapia pentru proteinele de origine animala pot fi mentinute pana cand se ia o decizie referitoare la tipul de tratament termic capabil sa distruga agentul responsabil.
Comertul si importul de faina de carne si faina de oase se supun in continuare prevederilor art. 5 alin. (2) din norma sanitara veterinara aprobata prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 21/2003 si prevederilor normei sanitare veterinare aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 206/2006.


II. Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor poate efectua o prelevare randomizata de probe din transporturile in vrac care provin dintr-o tara terta din care ultimele 6 teste consecutive au avut rezultate negative. Atunci cand in cursul unuia dintre aceste controale un rezultat s-a dovedit a fi pozitiv, autoritatea competenta a tarii de origine trebuie informata astfel incat sa poata lua masurile corespunzatoare pentru a remedia situatia. Aceste masuri trebuie aduse la cunostinta autoritatii competente responsabile pentru controalele la import. In cazul obtinerii unui nou rezultat pozitiv de la aceeasi sursa, trebuie efectuate teste ulterioare pentru toate transporturile care provin de la aceeasi sursa, pana cand cerintele stipulate in prima propozitie sunt din nou indeplinite.


III. Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor trebuie sa tina evidenta rezultatelor prelevarii efectuate pentru toate transporturile care au fost supuse prelevarii.


IV. In concordanta cu art. 3 alin. (3) al normei sanitare veterinare aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor nr. 21/2003, transbordarea transporturilor este permisa numai prin porturi care au fost autorizate in baza procedurii comunitare, cu conditia sa existe un acord bilateral intre Romania si celelalte state membre ale Uniunii Europene, care sa permita amanarea controlarii transporturilor, pana cand acestea ajung la punctul de inspectie la frontiera al statului membru al Uniunii Europene de destinatie finala.


V. Atunci cand un transport se dovedeste a fi pozitiv la testul pentru Salmonella, acesta este:
a) reexportat din Comunitatea Europeana:
b) utilizat pentru alte scopuri decat furajarea animalelor. In acest caz, transportul poate parasi portul sau depozitul numai cu conditia ca acesta sa nu fie incorporat in furaje pentru animale;
c) reprelucrat intr-o unitate de tratare aprobata conform Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 1.774/2002/CE sau in orice unitate aprobata pentru decontaminare. Miscarea din port sau din depozit trebuie controlata pe baza unui permis emis de autoritatea competenta, iar transportul nu trebuie eliberat pana cand nu a fost tratat si testat pentru Salmonella de catre autoritatea competenta, in concordanta cu Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 1.774/2002/CE, si pana cand nu s-a obtinut un rezultat negativ.

Capitolul IV - Sange si produse sangvine care provin de la animale ungulate si pasari (cu exceptia serului de la ecvidee)



Sange proaspat si produse sangvine destinate consumului uman


A. Comertul
1. Comertul cu sange proaspat provenit de la animale ungulate si pasari destinat consumului uman este supus conditiilor de sanatate a animalelor aplicabile pentru comertul cu carne proaspata, in baza Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 853/2004/CE ce stabileste reguli specifice de igiena privind igiena alimentelor, a normei sanitare veterinare aprobate prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 39/2006.
2. Comertul cu produse sangvine destinate consumului uman este supus conditiilor de sanatate a animalelor, stabilite in cap. VI din prezenta anexa.


B. Importul
1. Importul de sange proaspat provenit de la animalele domestice ungulate destinate consumului uman este interzis in baza Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 854/2004/CE ce stabileste reguli specifice pentru organizarea de controale oficiale privind produsele de origine animala destinate pentru consum uman.
Importul de sange proaspat provenit de la pasari si destinat consumului uman este supus cerintelor de sanatate a animalelor stabilite de Regulamentul Parlamentului European si al Consiliului nr. 853/2004/CE ce stabileste reguli specifice de igiena privind igiena alimentelor.
Importul de sange proaspat provenit de la vanat de crescatorie si destinat consumului uman este supus conditiilor de sanatate a animalelor, stabilite in cap. VI din prezenta anexa.
2. Importul de produse sangvine pentru consum uman, inclusiv cele mentionate de norma sanitara veterinara aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 39/2006, este supus conditiilor de sanatate a animalelor, aplicabile produselor din carne, in baza Regulamentului Parlamentului European si al Consiliului nr. 854/2004/CE ce stabileste reguli specifice pentru organizarea de controale oficiale privind produsele de origine animala destinate pentru consum uman si a prezentei norme sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor, fara a se prejudicia regulile cu privire la produsele obtinute din proteine de origine animala pe baza de sange prelucrate, mentionate la cap. III din prezenta anexa.

Capitolul V - Untura si grasimi topite destinate consumului uman



1. Statele membre autorizeaza importul in Comunitatea Europeana de untura si grasimi topite din tari terte mentionate pe lista anexata la Decizia Comisiei 79/542/CEE, transpusa in legislatia nationala prin Norma sanitara veterinara privind lista cuprinzand tarile terte sau parti ale tarilor terte si conditiile de certificare veterinara, sanatate animala si publica pentru importul in Comunitatea Europeana al anumitor animale vii si al carnii proaspete provenite de la acestea si preluarea acestor liste si conditii pentru importul in Romania, aprobata prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor nr. 53/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 848 din 20 septembrie 2005, din care este permis importul de carne proaspata de la speciile in cauza.
2. Atunci cand intr-o tara mentionata la pct. 1 a existat, in ultimele 12 luni, un focar al unei boli transmisibile grave inainte de export, fiecare transport de untura sau de grasimi topite trebuie sa fie insotit de un certificat mentionat la art. 9 alin. (1) lit. b) din norma sanitara veterinara, care atesta ca:


A. untura sau grasimile topite au fost supuse unuia dintre urmatoarele procese de tratament termic:
(i) temperatura minima de 70 grade C timp de cel putin 30 de minute; sau
(ii) temperatura minima de 90 grade C timp de cel putin 15 minute; sau
(iii) temperatura minima de 80 grade C intr-un sistem continuu de topire;





Afişează Ordin 580/2002. Norma sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Siguranta alimentelor    Agricultura    Controale veterinare

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Toate elementele esentiale apte a da nastere raportului juridic obligational intre partile cauzei trebuie dovedite de angajator. Sarcina probei in conflictele de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 3028 din data de 05 Iunie 2019

Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014

Acest caz se refera la sistemul despagubirilor banesti (MCAs) platibile exportatorilor, in virtutea Planului Comun pentru Agricultura, pentru a compen
Pronuntaţă de: Cazul: CNTA vs. Commission, 1975, nr.74/74

In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile in
Pronuntaţă de: Cazul: Comisia Europeana c. Republica Franceza, recurs in neindeplinirea obligatiilor, 10 aprilie 2003

Acest caz se refera la sistemul despagubirilor banesti (MCAs) platibile exportatorilor, in virtutea Planului Comun pentru Agricultura, pentru a compen
Pronuntaţă de: Cazul: CNTA vs. Commission, 1975, nr.74/74

In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile in
Pronuntaţă de: Cazul: Comisia Europeana c. Republica Franceza, recurs in neindeplinirea obligatiilor, 10 aprilie 2003

Acest caz se refera la sistemul despagubirilor banesti (MCAs) platibile exportatorilor, in virtutea Planului Comun pentru Agricultura, pentru a compen
Pronuntaţă de: Cazul: CNTA vs. Commission, 1975, nr.74/74

In conformitate cu art.34 din Directiva 98/8/CE privind pesticidele ce nu sunt utilizate in agricultura statele membre erau obligate sa ia masurile in
Pronuntaţă de: Cazul: Comisia Europeana c. Republica Franceza, recurs in neindeplinirea obligatiilor, 10 aprilie 2003

Angajarea raspunderii civile a functionarului public pentru prejudiciile provocate cu vinovatie autoritatii publice unde isi desfasoara activitatea
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 4643 din 11 octombrie 2011

Criterii de apreciere a caracterului ilicit al faptei. Cauza exoneratoare de raspundere
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 635 din 19 februarie 2013



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Precizari privind salariul minim brut pe tara garantat in plata aplicabil de la 1 ianuarie 2019 si legea zilierilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Munca la negru � definitie, forme, avantaje si dezavantaje, sanctiuni
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Reglementarea activitatii zilierilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Exemple practice privind impozitarea veniturilor din activitati agricole
Sursa: EuroAvocatura.ro

Excluderea unui agricultor de la beneficiul unor ajutoare agricole pentru declaratie falsa cu privire la suprafata exploatatiei sale nu se opune aplicarii unei sanctiuni penale pentru aceleasi fapte
Sursa: EuroAvocatura.ro