din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1892 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Penala » Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice

Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice

  Publicat: 22 Jun 2009       11023 citiri        Secţiunea: Legislatie Penala  


Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 405 din 15 iunie 2009

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
modalitate de solutionare a actiunii penale si implicit de intrerupere a urmaririi penale,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
(Oficiul European de Politie). Ideea unui Oficiu European de Politie a fost lansata pentru prima oara cu ocazia Consiliului European de la Luxemburg din 28 si 29 iunie 1991.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Reprezinta o faza a procesului penal, constand in activitatea desfasurata de organele de urmarire penala
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitate desfasurata de organele de urmarire penala
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Una dintre trasaturile esentiale ale infractiunii prevazuta in cap. I, t. II, art. 18, C. pen., partea generala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), comunicarea datelor cu caracter personal catre alte autoritati sau institutii publice este permisa in urmatoarele situatii:
a) persoana vizata si-a exprimat consimtamantul expres si neechivoc pentru comunicarea datelor sale;
b) comunicarea este necesara pentru a preveni un pericol grav si iminent cel putin asupra vietii, integritatii corporale sau sanatatii unei persoane ori a proprietatii acesteia.
(4) Comunicarea datelor cu caracter personal catre entitati de drept privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei se efectueaza numai daca exista o obligatie legala expresa sau cu autorizarea Autoritatii nationale de supraveghere .
(5) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), comunicarea datelor cu caracter personal catre entitati de drept privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in afara acestuia este permisa daca persoana vizata si-a dat consimtamantul in mod expres si neechivoc pentru comunicarea datelor sale sau daca este necesara pentru a preveni un pericol grav si iminent cel putin asupra vietii, integritatii corporale sau sanatatii unei persoane ori a proprietatii acesteia sau a unei alte persoane amenintate.

Art. 7
Datele cu caracter personal detinute de structuriie/unitatile M.A.I, potrivit scopurilor prevazute la art. 1 alin. (1) pot fi transferate catre Organizatia Internationala a Politiei Criminale - Interpol, Oficiul European de Politie - Europol sau alte institutii Internationale similare, precum si catre organismele de politie ale altor state, daca exista o prevedere legala expresa in legislatia nationala sau intr-un acord international ratificat de Romania ori prevederi care reglementeaza cooperarea judiciara internationala in materie penala sau, in lipsa unei astfel de prevederi, cand transferul este necesar pentru prevenirea unui pericol grav si iminent asupra vietii, integritatii corporale sau sanatatii unei persoane ori a proprietatii acesteia, precum si pentru combaterea unei infractiuni grave prevazute de lege, cu respectarea legii romane.

Art. 8
(1) Cererile pentru comunicarea datelor cu caracter personal adresate structurilor/unitatilor M.A.I. de catre alte structuri/unitati ale M.A.I., alte autoritati sau institutii publice, entitati de drept privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in afara acestuia si organisme de politie ale altor state trebuie sa contina datele de identificare a solicitantului, precum si motivarea si scopul cererii, conform prevederilor legale interne sau celor cuprinse in acordurile Internationale la care Romania este parte. Cererile care nu contin aceste date si nu sunt conforme prevederilor legale interne sau celor cuprinse in acordurile Internationale la care Romania este parte se resping.
(2) Inainte de comunicare, structurile/unitatile M.AJ. verifica daca datele solicitate sunt exacte, complete si actualizate. In cazul in care se constata ca nu sunt corecte, complete sau actualizate, datele nu se comunica. In comunicari trebuie indicate, dupa caz, datele care rezulta din hotarari ale instantelor judecatoresti ori din actele prin care s-a dispus neinceperea urmaririi penale, clasarea, scoaterea de sub urmarire penala, incetarea urmaririi penale sau trimiterea in judecata, precum si datele bazate pe opinii si interpretari personale rezultate din activitatile prevazute la art. 1 atin. (1). Datele bazate pe opinii si interpretari personale rezultate din activitatile prevazute la art. 1 alin. (1) trebuie verificate la sursa inainte de a fi comunicate, iar gradul de acuratete si exactitate al acestor date trebuie intotdeauna mentionat cu ocazia comunicarii.
(3) In situatia in care au fost transmise date incorecte sau neactualizate, structuriie/unitatile M.A.I, au obligatia sa si informeze pe destinatarii respectivelor date asupra neconformitatii acestora, cu mentionarea datelor care au fost modificate.

Art. 9
(1) La comunicarea datelor cu caracter personal catre alte autoritati sau institutii publice, entitati de drept privat care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei sau in afara acestuia, Organizatia Internationala a Politiei Criminale - Interpol, Oficiul European de Politie - Europol sau alte institutii Internationale similare ori catre organisme de politie ale altor state, structurile/unitatile M.A.I. atentioneaza destinatarii asupra interdictiei de a prelucra datele comunicate in alte scopuri decat cele specificate in cererea de comunicare .
(2) Prelucrarea datelor de catre destinatari in alte scopuri decat cele care au format obiectul cererii se poate realiza numai cu acordul structurilor/unitatilor M.A.I, care le-au comunicat si numai cu respectarea prevederilor art. 6 alin. (2)-(5) si ale art. 7.

Art. 10
(1) Pentru realizarea activitatilor de cercetare si combatere a infractiuni lor, structurile/unitatile M.A.I. pot interconecta sistemele de evidenta a datelor cu caracter personal sau, dupa caz, mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal pe care le detin pentru scopuri diferite.
(2) In scopul prevazut la alin. (1), interconectarea se poate realiza si cu sistemele de evidenta sau cu mijloacele automate de prelucrare a datelor cu caracter personal detinute de alti operatori.
(3) Interconectarile prevazute la alin. (1) si (2) sunt permise numai in cazul efectuarii actelor premergatoare, al urmaririi penale sau al judecarii unei infractiuni in baza unei autorizari emise de procurorul competent sa efectueze sau sa supravegheze, intr-un caz determinat, efectuarea actelor premergatoare sau urmarirea penala ori, in cazul judecarii unei infractiuni, de judecatorul anume desemnat de la instanta careia ii revine competenta de a judeca fondul cauzei pentru care sunt prelucrate datele respective.
(4) Accesul direct sau printr-un serviciu de comunicatii electronice la un sistem de evidenta a datelor cu caracter personal care face obiectul interconectarii, potrivit alin. (1), este permis numai in conditiile legii si cu respectarea prevederilor art. 1 alin. (1) si ale art. 5-11.
(5) Interconectarea sistemelor de evidenta a datelor cu caracter personal sau a mijloacelor automate de prelucrare a datelor cu caracter personal nu se realizeaza in cazul activitatilor de prevenire a infractiunilor, de mentinere si de asigurare a ordinii publice.

Capitolul VI - Drepturile persoanei vizate



Art. 11
(1) Structurile/unitatile M.A.I, asigura conditiile de exercitare a drepturilor conferite de lege persoanei vizate, cu respectarea Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si a prezentei legi.
(2) Prevederile referitoare la exercitarea drepturilor persoanei vizate, prevazute de Legea nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, nu se aplica pe perioada in care o asemenea masura este necesara pentru evitarea prejudicierii activitatilor specifice de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice, ca urmare a cunoasterii de persoana vizata a faptului ca datele sale cu caracter personal sunt prelucrate, sau este necesara pentru protejarea persoanei vizate ori a drepturilor si libertatilor altor persoane, in cazul in care exista date si informatii ca aceste drepturi si libertati sunt puse in pericol .
(3) In cazul aplicarii exceptiilor de la exercitarea drepturilor persoanei vizate, prevazute la alin. (2), acestea trebuie motivate in scris. Necomunicarea motivelor este posibila numai in masura in care este necesara bunei desfasurari a activitatilor prevazute la art. 1 alin. (1) sau pentru protejarea drepturilor si libertatilor altor persoane decat persoana vizata.
(4) In toate situatiile, persoana vizata va fi informata cu privire la dreptul de a se adresa Autoritatii nationale de supraveghere sau, dupa caz, instantei de judecata, care va decide daca masurile luate de structurile/unitatile M.A.I., conform prevederiior alin. (2), sunt intemeiate.
(5) In situatia in care, in urma exercitarii dreptului de acces sau a dreptului de interventie, rezulta ca datele cu caracter personal sunt inexacte, irelevante sau inregistrate in mod abuziv, acestea vor fi sterse sau rectificate prin anexarea unui document, incheiat in acest sens, la sistemul de evidenta ale carui date cu caracter personal au suferit modificari, detinut de structurile/unitatile M.A.I.
(6) Masurile prevazute la alin. (5) se aplica tuturor documentelor care au legatura cu sistemul de evidenta a datelor cu caracter personal. In cazul in care acestea nu sunt efectuate imediat, se va avea in vedere realizarea lor cel mai tarziu la data prelucrarii ulterioare a datelor cu caracter personal sau la o urmatoare comunicare a acestora.

Capitolul VII - Incheierea operatiunilor de prelucrare a datelor cu caracter personal



Art. 12
(1) Datele cu caracter personal stocate in indeplinirea activitatilor prevazute la art. 1 alin. (1) se sterg atunci cand nu mai sunt necesare scopurilor pentru care au fost colectate.
(2) Inainte de stergerea datelor cu caracter personal, potrivit alin. (1), si daca activitatile prevazute la art. 1 alin. (1) nu mai pot fi prejudiciate prin cunoasterea faptului ca datele cu caracter personal au fost colectate si stocate, persoana vizata trebuie informata atunci cand colectarea si stocarea datelor s-au efectuat fara consimtamantul sau.
(3) In conditiile prevazute la alin. (2), informarea persoanei vizate se realizeaza de structurile/unitatile M.A.I, care au colectat si stocat datele cu caracter personal ale acesteia, in termen de 15 zile de la momentul in care activitatile prevazute la art. 1 alin. (1) nu mai pot fi prejudiciate sau, dupa caz, de la momentul comunicarii catre aceste structuri/unitati ale M.A.I, a unei solutii de neincepere a urmaririi penale, clasare, scoatere de sub urmarire penala sau incetare a urmaririi penale.
(4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), datele cu caracter personal pot fi stocate si dupa indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate, daca este necesara pastrarea acestora. Evaluarea necesitatii stocarii datelor dupa indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate se realizeaza, in special, in urmatoarele situatii:
a) datele sunt necesare in vederea terminarii urmaririi penale intr-un caz determinat;
b) nu exista o hotarare judecatoreasca definitiva;
c) nu a intervenit reabilitarea;
d) nu a intervenit prescriptia executarii pedepsei;
e) nu a intervenit amnistia;
f) datele fac parte din categorii speciale de date, potrivit Legii nr. 677/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.

Capitolul VIII - Securitatea datelor cu caracter personal





Afişează Legea nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrarii datelor cu caracter personal de catre structurile/unitatile Ministerului Administratiei si Internelor in activitatile de prevenire, cercetare si combatere a infractiunilor, precum si de mentinere si asigurare a ordinii publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice