din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2083 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » OUG nr. 59/2009 pentru modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si pentru modificarea si completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii

OUG nr. 59/2009 pentru modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si pentru modificarea si completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii

  Publicat: 27 Jun 2009       5056 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


OUG nr. 59/2009 pentru modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si pentru modificarea si completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 439 din 26 iunie 2009

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Magistrat care, potrivit legii, are atributii de a solutiona cauze penale, civile si administrative in cadrul unei instante judecatoresti.
Persoana care face parte din parchet si care exercita atributiile ce revin acestei institutii judiciare.
Modificare temporara a contractului de munca, prin trimiterea persoanei incadrate sa presteze munca la o alta unitate, intr-o perioada de pana la 6 luni,
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

"(2^1) Dispozitiile art. 46 alin. (5) si (6) se aplica in mod corespunzator. Suspendarea se dispune, prin incheiere, de sectia corespunzatoare a Consiliului Superior al Magistraturii."

5. La articolul 47, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
"(4) Dispozitiile din prezenta lege ce reglementeaza procedura de solutionare a actiunii disciplinare se completeaza cu dispozitiile Codului de procedura civila."

6. Articolul 53 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 53
(1) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii care au calitatea de judecator sau procuror raspund civil, disciplinar si penal, in conditiile legii.
(2) Prevederile art. 45-47 se aplica in mod corespunzator."

7. Articolul 54 se abroga.

8. La articolul 61, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Inspectorii din cadrul Inspectiei judiciare sunt numiti de plen, prin concurs sau examen, pentru un mandat de 6 ani, dintre persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 60 alin. (2) si au avut calificativul foarte bine la ultima evaluare."

9. La articolul 61, dupa alineatul (3) se introduc cinci noi alineate, alineatele (3^1)-(3^5), cu urmatorul cuprins:
"(3^1) Pe durata exercitarii mandatului de inspector, judecatorii si procurorii sunt suspendati de drept din functiile pe care le ocupa la instante si parchete. Judecatorii si procurorii cu functii de conducere sunt obligati sa opteze intre functia de conducere si cea de inspector judiciar, in termen de 30 de zile de la data dobandirii dreptului de a ocupa in continuare functia de inspector judiciar. Dupa cele 30 de zile, postul de conducere sau de inspector judiciar pentru care nu s-a facut optiunea devine vacant de drept .
(3^2) Inspectorii din cadrul Inspectiei judiciare pot fi revocati din functie de plen, din oficiu sau la propunerea inspectorului Sef, pentru neindeplinirea ori indeplinirea necorespunzatoare a atributiilor de serviciu sau in cazul aplicarii unei sanctiuni disciplinare.
(3^3) Dispozitiile art. 45-47 se aplica in mod corespunzator inspectorilor judiciari. Actiunea disciplinara se exercita de comisia de disciplina corespunzatoare serviciului de inspectie judiciara din care face parte si va fi solutionata de Sectia pentru judecatori sau de Sectia pentru procurori, dupa caz.
(3^4) La incetarea functiei de inspector in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, judecatorii si procurorii revin la instantele sau parchetele unde au functionat anterior ori, cu consimtamantul lor, la alte instante sau parchete unde au dreptul sa functioneze potrivit legii. Art. 134^1 alin. (2)-(5) din Legea nr. 304/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.
(3^5) Perioada in care judecatorul sau procurorul este inspector judiciar in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii constituie vechime in functia de judecator sau procuror."

Art. III
(1) Inspectorii judiciari care la data prezentei ordonante de urgenta ocupa aceste functii prin detasare isi incheie mandatul de inspector judiciar la data expirarii detasarii, urmand ca pentru un nou mandat sa urmeze procedura prevazuta de lege pentru ocuparea functiei de inspector judiciar.
(2) Pe perioada mandatului, inspectorii judiciari care, inainte de numirea in functie, au functionat la alte instante sau parchete decat cele din municipiul Bucuresti beneficiaza, pe langa drepturile salariale, de decontarea chiriei.




Afişează OUG nr. 59/2009 pentru modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor si pentru modificarea si completarea Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice