(2) Operatorii economici care detin licente pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si doresc continuarea activitatii pentru care au fost autorizati sunt obligati sa solicite, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, licenta de organizare a jocurilor de noroc, in termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) In situatia in care operatorii economici care detin licente pentru exploatarea jocurilor de noroc valabile la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta nu doresc continuarea activitatii pentru care au fost autorizati, vor achita taxa de autorizare aferenta licentelor pentru exploatarea jocurilor de noroc, in cuantumul si la termenele prevazute de legislatia in vigoare la momentul acordarii licentelor pentru exploatarea jocurilor de noroc, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) notifica renuntarea in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta la organele fiscale responsabile cu administrarea din punct de vedere fiscal a acestora;
b) anexeaza la notificare o declaratie a administratorului operatorului economic din care sa rezulte ca mijloacele de joc sunt dezafectate si nu sunt utilizate in scopul pentru care a fost emisa licenta pentru exploatarea jocurilor de noroc.
(4) In cazul organizatorilor de jocuri de noroc care nu depun solicitari de obtinere a licentei de organizare a jocurilor de noroc in termenul prevazut la alin. (2) sau ale caror solicitari obtin aviz negativ, o noua solicitare poate fi depusa dupa expirarea termenului de valabilitate a tuturor licentelor pentru exploatarea jocurilor de noroc emise in favoarea acestora pana data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(5) Licentele acordate operatorilor economici pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta pentru exploatarea de jocuri de noroc care, conform prezentei ordonante de urgenta, nu se incadreaza in categoria activitatilor care pot fi autorizate isi pierd valabilitatea de drept in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Art. 28. - (1) Controlul respectarii regimului legal al activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre persoanele imputernicite din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate si al Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Regulamentele de joc si cele de ordine interioara propuse de organizatorii de jocuri de noroc se aproba de comisie.
(4) Comisia poate aproba regulamentele de joc si/sau regulamentele de ordine interioara astfel cum acestea au fost propuse de organizatori, in forma modificata de catre comisie, sau le poate respinge.
(5) Membrii comisiei nu raspund civil sau penal, dupa caz, daca instantele judecatoresti constata indeplinirea ori omisiunea indeplinirii de catre acestia cu buna-credinta si fara neglijenta a oricarui act sau fapt in legatura cu exercitarea, in conditiile legii, a atributiilor ce revin comisiei.
(6) Cheltuielile de judecata ocazionate de procedurile judiciare initiate impotriva persoanelor prevazute la alin. (5) se suporta de fiecare ordonator principal de credite care a desemnat membrii in cadrul comisiei, urmand a fi recuperate, dupa caz, de la persoana care a cazut in pretentii.
(7) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru organizatorii de jocuri de noroc si pot fi atacate la instanta competenta conform legii.
Art. 29. - (1) Pentru acoperirea riscului de neplata a obligatiilor fata de bugetul general consolidat, organizatorii de jocuri de noroc sunt obligati sa constituie un fond de garantie, pentru fiecare masina electronica cu castiguri, masa de joc din cazinou sau pentru fiecare locatie, dupa caz, pana la data depunerii documentatiei in vederea acordarii licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc, in favoarea organului fiscal teritorial la care sunt inregistrati, prin:
a) consemnare de mijloace banesti la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal;
b) scrisoare/scrisori de garantie bancara emisa/emise de o societate bancara. In continutul acesteia emitentul va mentiona expres ca se angajeaza irevocabil si neconditionat, renuntand expres la beneficiul discutiunii, opozitiunii si diviziunii, sa achite obligatiile fiscale restante in contul indicat de organul fiscal teritorial responsabil cu administrarea din punct de vedere fiscal a contribuabilului respectiv.
(2) In situatia in care in cadrul termenului de valabilitate a licentei pentru exploatarea jocurilor de noroc organizatorul in cauza solicita acordarea altor autorizatii pentru exploatarea jocurilor de noroc sau suplimentarea numarului de mijloace de joc inscrise pe cele in vigoare, dupa caz, este obligat sa reintregeasca, inainte de depunerea solicitarii, fondul de garantie existent.
(3) Organizatorii activitatii de pariuri sunt obligati sa reintregeasca fondul de garantie inainte de depunerea notificarii privind extinderea activitatii cu o noua locatie.
(4) Organizatorii au obligatia de a mentine sau completa fondul de garantie constituit la nivelul corespunzator numarului de masini electronice cu castiguri, mese de joc din cazinou sau locatii, dupa caz, pentru care detin sau solicita autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc.
(5) Neprezentarea documentelor care atesta constituirea sau suplimentarea fondului de garantie existent, conform alin. (1) si (2), atrage respingerea solicitarii sau, pentru organizatorii care se incadreaza in prevederile alin. (3), revocarea licentei acordate organizatorului in cauza.
(6) In situatia in care organele fiscale teritoriale vor utiliza garantia constituita in conditiile alin. (1)-(3), vor instiinta organizatorii despre acest fapt, organizatorii avand obligatia reconstituirii garantiei pana la primul termen de plata a obligatiilor care le revin fata de bugetul general consolidat.
(7) In situatia in care perioada de valabilitate a scrisorii de garantie bancara expira in cadrul termenului de valabilitate a licentei de organizare a jocurilor de noroc sau a autorizatiei/autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, dupa caz, organizatorul in cauza are obligatia de a prezenta o noua scrisoare de garantie sau un alt document emis de societatea bancara, din care sa rezulte prelungirea acesteia, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de expirarea termenului de valabilitate a scrisorii de garantie bancara anterioare.
(8) Nivelul garantiilor pentru acoperirea riscului de neplata este urmatorul:
a) 250 lei pentru fiecare masina electronica cu castiguri sau post, dupa caz, al carei proprietar este organizatorul sau 500 lei pentru fiecare masina electronica cu castiguri sau post, dupa caz, in cazul in care organizatorul o detine sub o alta forma, dupa caz, dar nu mai mult de 250.000 lei la nivelul unui singur organizator;
b) 50.000 lei pentru fiecare masa de joc din incinta cazinoului, dar nu mai mult de 750.000 lei la nivelul unui singur organizator;
c) 20.000 lei pentru fiecare sala in care se organizeaza jocuri de bingo, dar nu mai mult de 25.000 lei la nivelul unui singur organizator;
d) 25.000 lei pentru activitatea operatorului economic organizator de pariuri in cota fixa si cate 500 lei pentru fiecare punct de lucru (agentie) in care acesta isi desfasoara activitatea, dar nu mai mult de 500.000 lei la nivelul unui singur organizator;
e) 50.000 lei pentru activitatea operatorului economic organizator de jocuri de noroc bingo organizate prin intermediul sistemelor retelelor de televiziune si cate 250 lei pentru fiecare punct de lucru (agentie) prin care acesta asigura distributia biletelor care asigura dreptul de joc, dar nu mai mult de 900.000 lei la nivelul unui singur organizator.
(9) In situatia in care organizatorul de jocuri specifice activitatii de cazinou exploateaza in incinta acestuia si masini electronice cu castiguri, este obligat sa constituie fondul de garantie prin insumarea obligatiilor care ii revin din aplicarea prevederilor alin. (8) lit. a) si b).
(10) Pentru neindeplinirea conditiilor prevazute la alin. (6) sau (7), comisia poate dispune masura revocarii licentei de organizare a jocurilor de noroc emise in favoarea organizatorului respectiv.
Art. 30. - (1) Pedeapsa aplicata persoanei juridice pentru savarsirea infractiunilor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta este amenda de la 10.000 lei la 100.000 lei si pedeapsa complementara a dizolvarii persoanei juridice.
(2) Dispozitiile Codului penal privind confiscarea speciala se aplica corespunzator pentru faptele penale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta .
(3) Dispozitiile art. 214 din Codul de procedura penala se aplica in mod corespunzator.
Art. 31. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 27 alin. (1), care intra in vigoare in termen de 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si a art. 22, 23, 24, 25, 26 si 30, care intra in vigoare in termen de 10 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) In termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a prezentei ordonante de urgenta, Guvernul va aproba prin hotarare normele metodologice de aplicare a acesteia.
Art. 32. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga:
a) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 69/1998 privind regimul de autorizare a activitatilor din domeniul jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 30 decembrie 1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 166/1999, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile ulterioare, Statutul Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A. modificandu-se in mod corespunzator;
c) art. 3 lit. a), c) si d) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 118/1999 privind infiintarea si utilizarea Fondului national de solidaritate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 312 din 30 iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 366/2001, cu modificarile ulterioare;
d) art. 13 alin. (1) lit. f) din Ordonanta Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 704 din 4 august 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 328/2006, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) art. 51 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 938 din 20 noiembrie 2006;
f) art. 70 alin. (1) lit. g), art. 71 alin. (1) lit. e) si art. 74 lit. d) din Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneaza: Ministrul finantelor publice, Gheorghe Pogea Viceprim-ministru,
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti