din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1985 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » OUG nr. 80/2009, pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar

OUG nr. 80/2009, pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar

  Publicat: 10 Jul 2009       9447 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


OUG nr. 80/2009, pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 449 din 30/06/2009

Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Persoana fizica sau juridica care incredinteaza unei alte persoane (fizice sau juridice) spre pastrare,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Fapta de a face, de a comite. Vezi si Fapt omisiv.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Totalitatea mijloacelor juridice, adica a drepturilor si actiunilor recunoscute direct de lege sau nascute din acordul de vointa al partilor raportului obligational, prin a caror exercitare se asigura realizarea drepturilor de creanta.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,

a) modul de calcul al compensatiei;

b) documentele, conditiile si formalitatile ce trebuie indeplinite pentru a beneficia de compensatiile platite de catre Fond .

(3) Informatiile prevazute la alin. (1) si (2) trebuie sa fie disponibile la toate sediile institutiilor de credit, iar prezentarea acestora trebuie sa fie formulata clar, fluent si usor de inteles, fara pasaje echivoce, conform regulilor stabilite de Fond .

(4) Atunci cand depozitul unui deponent nu se incadreaza in categoria celor garantate, institutia de credit are obligatia de a-l informa in mod expres cu privire la acest fapt ."

29. Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 44. - Institutiile de credit participante la Fond nu vor pune la dispozitia deponentilor existenti si potentiali, in scopul inducerii in eroare a acestora, informatii referitoare la alte tipuri de depozite garantate sau alte limite ale plafonului de garantare a depozitelor decat cele in vigoare conform prezentei ordonante."

30. Articolul 45 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 45. - (1) Daca o institutie de credit autorizata de Banca Nationala a Romaniei nu se conformeaza obligatiilor ce ii revin potrivit dispozitiilor prezentei ordonante si reglementarilor date in aplicarea ei, Fondul va notifica acest lucru Bancii Nationale a Romaniei, in vederea luarii masurilor necesare.

(2) In situatia prevazuta la alin. (1), Banca Nationala a Romaniei poate dispune masurile prevazute la art. 226 alin. (2) lit. d) si/sau aplica sanctiunile prevazute la art. 229 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Depozitele constituite la o institutie de credit careia Banca Nationala a Romaniei i-a retras autorizatia de functionare raman garantate de catre Fond .

(4) Amenzile incasate se fac venit la bugetul de stat .

(5) In cazul in care o sucursala participanta la Fond in conditiile art. 21 alin. (2) nu se conformeaza obligatiilor ce ii revin potrivit dispozitiilor prezentei ordonante si reglementarilor date in aplicarea ei, Fondul va notifica acest fapt autoritatii competente din statul membru de origine.

Daca aplicarea masurilor dispuse de autoritatea competenta nu conduce la incadrarea sucursalei respective in cerintele impuse, Fondul poate, cu acordul expres al acestei autoritati competente, dupa o perioada de preaviz de cel putin 12 luni, sa retraga calitatea de participant a sucursalei respective. Depozitele atrase de sucursala inainte de retragerea calitatii de participant continua sa fie garantate de Fond pana la data scadentei lor.

(6) Sucursala in cauza va informa deponentii in legatura cu masura retragerii calitatii de participant la Fond .

(7) In cazul in care o schema de garantare a depozitelor oficial recunoscuta la care participa o sucursala a unei institutii de credit persoane juridice romane, in conditiile art. 21 alin. (3) sau alin. (4), notifica Banca Nationala a Romaniei cu privire la neindeplinirea obligatiilor ce revin sucursalei in cauza, in calitatea acesteia de participant la respectiva schema de garantare a depozitelor, Banca Nationala a Romaniei aplica institutiei de credit masurile si/sau sanctiunile prevazute la alin. (2), cooperand in acest sens cu respectiva schema de garantare ."

31. Dupa capitolul XI "Sanctiuni" se introduce un nou capitol, capitolul XI1 "Infractiuni", cu urmatorul cuprins:



"CAPITOLUL XI1
Infractiuni

Art. 462. - (1) Incalcarea prevederilor art. 3 alin. (1), referitoare la obligatia notificarii incapacitatii de rambursare, si/sau ale art. 19 alin. (1), referitoare la obligatia transmiterii informatiilor catre Fond, constituie infractiune si se pedepseste cu amenda de la 10.000 la 100.000 lei.

(2) Fapta persoanei fizice care detinea atributii in asigurarea indeplinirii obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1) si/sau la art. 19 alin. (1) si care nu le-a indeplinit sau le-a indeplinit defectuos se pedepseste cu inchisoarea de la o luna la 6 luni sau cu amenda."

32. Titlul capitolului XII se modifica si va avea urmatorul cuprins:



"CAPITOLUL XII
Dispozitii tranzitorii si finale"

33. Dupa articolul 47 se introduc trei noi articole, articolele 471-473, cu urmatorul cuprins:

"Art. 471. - (1) Fara a aduce atingere dispozitiilor alin. (2) al prezentului articol, prevederile art. 2 alin. (3) lit. c) pct. (i), ale art. 3 si ale art. 4 intra in vigoare de la data de 30 august 2009.

(2) Pana la data de 31 decembrie 2010, termenul prevazut la art. 4 alin. (1), referitor la constatarea indisponibilitatii depozitelor de catre Banca Nationala a Romaniei, va fi de cel mult 21 de zile calendaristice.

Art. 472. - (1) Pana la data de 31 decembrie 2010, termenul prevazut la art. 17 alin. (1), referitor la perioada in care Fondul stabileste data inceperii platii compensatiilor, durata efectuarii platilor si modalitatea de plata a compensatiilor si publica aceste informatii, nu poate depasi 30 de zile calendaristice de la data la care depozitele devin indisponibile.

(2) Pana la data de 31 decembrie 2010, termenul prevazut la art. 17 alin. (3) pentru inceperea platii compensatiilor nu poate depasi 3 luni de zile de la data la care depozitele au devenit indisponibile.

(3) Prevederile alin. (4) al art. 17 intra in vigoare la data de 31 decembrie 2010.

Art. 473. - (1) Pana la data de 31 decembrie 2010, termenul prevazut la art. 19 alin. (1), referitor la transmiterea catre Fond a informatiilor prevazute la art. 61 alin. (1), este de 20 de zile calendaristice.

(2) Pana la data de 31 decembrie 2010, termenul prevazut la art. 19 alin. (2) este de 30 de zile calendaristice."

34. Anexa cuprinzand "Lista depozitelor negarantate" se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ANEXA



LISTA DEPOZITELOR NEGARANTATE

1. Depozite, altele decat cele care se incadreaza in prevederile art. 6 alin. (3), ale unei institutii de credit facute in nume si cont propriu

2. Instrumente care se incadreaza in definitia fondurilor proprii, conform reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei privind fondurile proprii ale institutiilor de credit

3. Depozite ale institutiilor financiare, asa cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia institutiilor financiare nebancare din categoria caselor de ajutor reciproc





Afişează OUG nr. 80/2009, pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice