din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2046 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Norme metodologice OUG 92/2009, privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de ANAF

Norme metodologice OUG 92/2009, privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de ANAF

  Publicat: 24 Jul 2009       33703 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Documente atasate
Norme OUG 92.htm
Norme metodologice OUG 92/2009, privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de ANAF

Publicate in Monitorul Oficial, Partea I nr. 508 din 23/07/2009

Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
(ternem CNA). Orice forma de mesaj, difuzat fie �n baza unui contract cu o persoana fizica sau juridica, publica ori privata, �n schimbul unui tarif sau al altor beneficii, privind exercitarea unei activitati comerciale, mestesugaresti, profesionale,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Lucruri utile omului, cu valoare economica si susceptibile de apropiere.
Document eliberat, la cerere, proprietarului unui imobil sau titularului unui drept real principal asupra unui imobil, de catre serviciul de carte funciara, care functioneaza in cadrul Judecatoriei, in raza teritoriala a careia este situat imobilul respectiv.
Inscris oficial reprezentand unitatea de baza in sistemul de publicitate imobiliara
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Art. 87 TCE (versiunea consolidata) stipuleaza ca, exceptand situatiile expres prevazute in Tratat, orice fel de ajutor acordat de catre un stat membru, sau prin intermediul resurselor statului, este incompatibil cu Piata Interna comunitara daca distorsioneaza concurenta favorizand unele intreprinderi sau productia anumitor bunuri si afecteaza comertul intre statele membre.
Reglemetate in sectiunea II, cap. II, t. IV, C. proc. pen., partea generala, masuri procesuale care se pot lua numai in cursul procesului penal
A fost promulgat la 11.09.1865
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
A fost promulgat la 11.09.1865

Art. 7. - (1) In cazul in care pentru amanarea la plata contribuabilul depune o garantie sub forma unei scrisori de garantie bancara, aceasta va avea o valabilitate mai mare cu 60 de zile decat perioada de amanare la plata .

(2) In cazul in care contribuabilul ofera bunuri libere de orice sarcini, organul fiscal competent va dispune instituirea masurilor asiguratorii. Bunurile oferite vor fi insotite de raportul de evaluare intocmit de un expert independent, realizat conform prevederilor art. 4 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2009 pentru amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare, denumita in continuare ordonanta de urgenta . Comunicarea Comisiei privind elementele de ajutor de stat in vanzarile de terenuri si cladiri de catre autoritatile publice, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997, poate fi vizualizata prin accesarea portalului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, respectiv http://anaf.mfinante.ro

(3) In cazul in care contribuabilul ofera bunuri mobile libere de orice sarcini, organul fiscal competent poate sa verifice existenta faptica a acestora, eventualele sarcini inscrise in registrele de publicitate prevazute de lege si sa informeze organul de executare asupra rezultatelor constatarilor. In vederea realizarii acestor verificari, organul fiscal competent va putea accesa baza de date a Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare.

(4) In cazul in care contribuabilul ofera bunuri imobile libere de orice sarcini, acesta va prezenta organului fiscal competent extras de carte funciara .

(5) Daca pentru sumele amanate la plata sunt deja instituite sechestre si organul fiscal care le-a aplicat are prioritate in fata oricarui alt creditor, conditia prevazuta la art. 4 alin. (1) din ordonanta de urgenta se considera indeplinita in limita valorii determinate potrivit art. 4 alin. (3) din ordonanta de urgenta . In acest caz contribuabilul are obligatia de a prezenta, in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei de amanare la plata, raportul de evaluare pentru bunurile sechestrate, care se va intocmi conform Comunicarii Comisiei privind elementele de ajutor de stat in vanzarile de terenuri si cladiri de catre autoritatile publice, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 209/1997.

(6) Odata cu identificarea, organul de executare competent in a carui raza teritoriala se afla bunurile proprietatea contribuabilului va proceda la indisponibilizarea lor, prevederile cap. 6 privind masurile asiguratorii al titlului VIII din Codul de procedura fiscala aplicandu-se in mod corespunzator.

(7) In cazul pierderii valabilitatii amanarii la plata sau la data expirarii perioadei de amanare la plata, organul fiscal competent va executa garantia sau, dupa caz, va trece la valorificarea bunului in contul obligatiilor fiscale ramase de plata sau pentru stingerea obligatiilor fiscale amanate la plata nestinse.

(8) Pe perioada amanarii la plata contribuabilii sunt obligati sa isi achite, conform legii, obligatiile fiscale cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata .

(9) Obligatiile fiscale prevazute la alin. (8) pot fi stinse prin orice modalitate si in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.

Obligatia de plata se considera indeplinita si in cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare si/sau cereri de restituire, daca:

a) suma obligatiilor de plata este mai mica sau egala cu suma de rambursat/restituit;

b) sunt indeplinite dispozitiile referitoare la data stingerii in cazul compensarii conform art. 122 alin. (1) din Codul de procedura fiscala.

Diferentele rezultate in urma solutionarii deconturilor cu suma negativa de TVA cu optiune de rambursare si/sau a cererilor de restituire se considera obligatii de plata incepand cu data comunicarii modului de solutionare a acestora, conform dispozitiilor art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.

(10) Orice alte obligatii fiscale care nu fac obiectul amanarii la plata, inclusiv majorarile de intarziere comunicate pana la emiterea deciziei de amanare, aferente obligatiilor fiscale principale care au facut obiectul amanarii la plata, se vor stinge conform prevederilor legale in vigoare.

(11) Incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata, pentru obligatiile fiscale care fac obiectul amanarii la plata, executarea silita nu incepe sau nu continua, dupa caz.

(12) Decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii se emite la data stingerii sumelor amanate la plata, daca acestea au fost stinse anticipat, sau in ziua imediat urmatoare expirarii termenului de amanare la plata .



CAPITOLUL III
Dispozitii finale

Art. 8. - Pe perioada amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, cu exceptiile prevazute de lege, se datoreaza majorari de intarziere conform prevederilor art. 123 din Codul de procedura fiscala.

Art. 9. - Organele fiscale competente in administrarea contribuabililor care acorda amanari la plata vor organiza evidenta cererilor de amanare la plata, a amanarilor la plata acordate si vor urmari modul de respectare a acestora.

Art. 10. - (1) Cererile de amanare la plata depuse si nesolutionate inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi solutionate conform prevederilor acestora.

(2) Cererile de amanare la plata depuse si nesolutionate inainte de 30 iunie 2010 se vor solutiona conform prevederilor prezentelor norme metodologice.

Art. 11. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.





Documente Atasate
Norme OUG 92.htm

Afişează Norme metodologice OUG 92/2009, privind procedura de acordare a amanarii la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen, administrate de ANAF pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice