din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2433 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61944 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
A fost promulgat la 11.09.1865
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Clasificarea activitatilor din economia nationala.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Act adoptat de organele de stat,
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Sistem de organizare
Sistem de organizare
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Forma a vinovatiei , reglementata in cap. I , t. II, art. 19, C. pen., partea generala.Legea arata ca fapta este savarsita cu intentie cand infractorul:
Una din institutiile fundamentale ale dreptului penal,
Confirmare intr-o anumita functie
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor care aduc atingerea unotr relatii privind covietuirea sociala,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Unitatea detinatoare sau persoana juridica abilitata de lege sa solutioneze o notificare cu privire la un bun care nu se afla in patrimoniul sau (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ministerul Finantelor Publice, prefecturile, alte autoritati publice centrale sau locale implicate);
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Art. 16. - (1) Prin mijloace de joc produse de operatori economici in Romania, astfel cum se prevede la art. 20 alin. (6) din ordonanta de urgenta, se intelege mijloacele de joc prevazute de ordonanta de urgenta pentru a fi utilizate in scopul prevazut de aceasta.

(2) Pentru obtinerea avizului comisiei este necesar ca reprezentantul legal al operatorului economic sa depuna urmatoarele documente:

1. cererea prin care se solicita comisiei acordarea avizului, precum si opisul documentelor prezentate la dosar. Cererea va fi redactata si dactilografiata in limba romana, va fi semnata si stampilata de catre reprezentantul legal al operatorului economic si va contine adresa sediului social al operatorului economic, datele de contact (numar de telefon, fax, adresa de e-mail) si tipul de mijloace de joc pe care urmeaza a le produce. In masura dezvoltarii aplicatiilor informatice suport, cererea va fi redactata numai prin utilizarea acestui mijloc;

2. certificatul constatator emis de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte:

- elementele de identificare ale operatorului economic (forma de organizare, denumirea, adresa sediului social, codul unic de inregistrare);

- capitalul social subscris si varsat;

- structura actionariatului sau a asociatilor, dupa caz;

- numele, prenumele si adresa reprezentantilor legali;

- obiectul de activitate . In obiectul de activitate trebuie sa fie cuprinse obligatoriu activitati de fabricare a jocurilor si jucariilor, cod CAEN 3240;

- sediile secundare inregistrate si adresa acestora;

3. certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;

4. certificat de aprobare de tip eliberat de Biroul Roman de Metrologie Legala din care sa rezulte ca mijlocul de joc care urmeaza a fi produs indeplineste cerintele prevazute de ordonanta de urgenta si de prezenta hotarare . Pentru fiecare tip/model de mijloc de joc se va prezenta cate un certificat de conformitate;

5. declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal al operatorului economic (in situatia in care exista mai multi reprezentanti legali, se va prezenta declaratia fiecaruia) din care sa rezulte urmatoarele:

- operatorul economic nu a fost condamnat printr-o hotarare definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea;

- reprezentantul legal nu se afla intr-o stare de incompatibilitate, astfel cum acestea sunt reglementate de lege;

- reprezentantul legal cunoaste si si-a insusit legislatia specifica jocurilor de noroc in vigoare;

- tipul/modelul mijlocului de joc care urmeaza a se produce;

- operatorul economic detine drepturile de proprietate sau de utilizare asupra programelor informatice care fac parte integranta din mijlocul de joc;

6. certificatul de cazier judiciar sau alt act emis de autoritatile competente pe a caror raza de competenta se afla ultimul domiciliu/sediu social cunoscut al reprezentantului legal/reprezentantilor legali (in situatia in care exista mai multi reprezentanti legali, se va prezenta certificatul de cazier judiciar sau alte acte emise de autoritatile competente pentru fiecare) din care sa rezulte ca impotriva acestuia nu s-a pronuntat o hotarare judecatoreasca definitiva de condamnare pentru care nu a intervenit reabilitarea, in Romania sau intr-un stat strain, pentru o infractiune prevazuta de ordonanta de urgenta sau pentru o alta infractiune savarsita cu intentie pentru care a fost aplicata o pedeapsa de minimum 2 ani cu inchisoarea;

7. certificatul de atestare fiscala, eliberat de organele fiscale competente, din care sa rezulte ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante la bugetul general consolidat;

8. procesul-verbal de omologare a contoarelor electromecanice care urmeaza a fi instalate in mijlocul de joc de tip slot-machine, emis de fabricantul acestora.

(3) Fabricarea tipurilor/modelelor de mijloace de joc se poate realiza dupa obtinerea avizului comisiei.

(4) In situatia in care, dupa obtinerea avizului, operatorul economic in cauza intentioneaza sa produca si alte tipuri/modele de mijloace de joc, procedura prevazuta la alin. (2)-(3) se aplica in mod corespunzator.

(5) In situatia in care operatorul economic nu respecta prevederile alin. (1)-(3), inclusiv obligatiile asumate prin declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal, comisia va proceda la retragerea avizului, iar o noua solicitare se poate depune dupa 6 luni de la data retragerii avizului.



CAPITOLUL II
Conditii de autorizare specifice diferitelor categorii
de jocuri de noroc

SECTIUNEA 1
Jocurile tip slot-machine

Art. 17. - (1) Mijloacele de joc incluse in categoria jocurilor tip slot-machine sunt reprezentate de masinile, utilajele si instalatiile specifice asamblate din punct de vedere constructiv intr-o unitate prin care in mod independent se genereaza elemente aleatorii bazate exclusiv pe hazard, dar si pe dexteritatea sau abilitatea participantilor la jocul de noroc, fara implicarea sub orice forma sau prin orice mijloc a organizatorului, personalului acestuia ori a altor persoane la selectia sau la generarea hazardului si la stabilirea rezultatelor jocului.

(2) Din categoria mijloacelor de joc incluse in categoria jocurilor tip slot-machine fac parte:

a) mijloacele de joc constituite intr-o singura unitate si care permit accesul la jocul de noroc unui singur participant de la un singur post de joc (terminal);

b) mijloacele de joc constituite intr-o singura unitate si care permit accesul la jocul de noroc, simultan, mai multor participanti de la cel putin 4 posturi de joc (terminale).

(3) Incadrarea mijloacelor de joc propuse a fi autorizate ca jocuri tip slot-machine se va realiza de catre comisie.

Art. 18. - (1) Numarul minim de mijloace de joc care pot fi exploatate de acelasi operator economic este de 50 de aparate. In acest numar sunt luate in considerare si posturile de joc (terminale) constituite intr-o singura entitate .

(2) Exploatarea jocurilor tip slot-machine este permisa numai in incinta unor imobile si numai in conditiile in care spatiul respectiv este inregistrat ca punct de lucru de catre organizatorul activitatii la oficiul registrului comertului.

(3) Incinta in care sunt exploatate numai jocuri tip slot- machine trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte minime:

a) sa fie prevazuta cu grupuri sanitare proprii sau sa fie asigurat accesul la acestea in cadrul sau in spatiul adiacent imobilului respectiv;

b) sa fie amplasata si dotata conform conditiilor prevazute de lege pentru prevenirea si stingerea incendiilor;

c) sa respecte normele igienico-sanitare in vigoare;

d) sa asigure conditii ambientale corespunzatoare unei bune desfasurari a activitatii si sa nu se aduca atingere linistii si ordinii publice conform prevederilor legale in vigoare.

(4) In situatia in care in cadrul incintei se exploateaza numai mijloace de joc tip slot-machine, numarul minim de mijloace de joc trebuie sa fie de 20. In cadrul acestei incinte se pot desfasura adiacent si alte activitati economice de alimentatie publica care concura la buna desfasurare a activitatii de jocuri de noroc, scopul acestora fiind acela de a asigura participantilor un grad ridicat de confort.

(5) In incintele in care se desfasoara preponderent alte activitati cu caracter economic (de genul alimentatie publica sau altele asemenea), in care, de regula, nu au acces minorii neinsotiti, se pot amplasa minimum 3 mijloace de joc, dar nu mai mult de 5 mijloace de joc. Amplasarea acestora in cadrul incintei se va realiza distinct, astfel incat cele doua activitati sa nu se suprapuna din punctul de vedere al organizarii si exploatarii.

(6) In incintele in care, pe langa exploatarea jocurilor de noroc loto sau a jocurilor de pariuri, sunt amplasate si mijloace de joc tip slot-machine, numarul acestora nu poate fi mai mic de doua mijloace de joc, iar amplasarea acestora in cadrul incintei se va realiza distinct, astfel incat cele doua activitati sa nu se suprapuna din punctul de vedere al organizarii si exploatarii.

(7) Mijloacele de joc slot-machine se individualizeaza prin placute de identificare marcate vizibil, in care vor fi precizate: tipul aparatului, producatorul, seria si anul de fabricatie.





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice