din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1494 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61972 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Una din conditiile pentru a fi parte in procesul civil sau pentru exercitarea actiunii civile,
Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Masura de constrangere efectuata in temeiul dispozitiei date de organul administrativ competent
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
Bunuri aduse de o femeie in casatorie; zestrea unei femei.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Scrisoare ce urmeaza unei oferte lansate de furnizor prin care clientul solicita livrarea de produse sau executarea de servicii,
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.

a) sa nu practice iluminarea excesiva a intrarii sau a locatiei in care exploateaza mijloacele de joc respective, sub orice forma sau prin utilizarea oricaror mijloace, cu exceptia situatiei in care intreaga cladire din care face parte locatia in care se desfasoara activitatea face obiectul iluminarii, alta decat iluminatul stradal;

b) sa acopere cu panouri, autocolante sau altele asemenea suprafetele vitrate sau altele asemenea, prin care:

(i) sa fie impiedicata vizualizarea activitatilor care se desfasoara in locatia respectiva;

(ii) sa nu fie sugerata activitatea de jocuri de noroc prin folosirea de imagini, inscrisuri sau alte simboluri.

(2) Organizatorii pot mediatiza activitatea desfasurata in urmatoarele conditii:

a) sa inscrie denumirea societatii organizatoare, denumirea activitatii sau alte inscrisuri pe care organizatorii le considera a fi relevante la intrarea in locatia in care sunt exploatate jocurile de noroc, pe un panou sau pe o suprafata vitrata dispusa in spatiul aferent locatiei in limita a 6 m2;

b) panoul prevazut la lit. a) poate fi iluminat la o intensitate care sa permita pe timp de noapte doar vizualizarea inscrisurilor de pe acesta; se interzice folosirea luminilor intermitente sau stroboscopice, precum si orice alte mijloace de iluminat dinamic.

(3) Organizatorii care exploateaza mijloace de joc de tip slot-machine in locatiile prevazute la art. 15 alin. (6) lit. a) pct. (ii) si (iii) din ordonanta de urgenta nu pot mediatiza spatiile in care exploateaza activitatea pentru care au fost autorizati. Acestor organizatori nu li se aplica prevederile alin. (1) lit. b).

(4) Este permisa expunerea la loc vizibil in cadrul suprafetelor vitrate a afiselor sau a materialelor publicitare in vederea sustinerii campaniilor de informare a clientilor; suprafata fiecarui material in parte nu va putea depasi 1 m2, iar suprafata totala 3 m2.

(5) Prevederile alin. (1)-(4) se aplica in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.

(6) Mijloacele de iluminat dinamic (jocuri de lumini, lumini intermitente sau stroboscopice si altele asemenea) utilizate de organizatori pentru mediatizarea activitatilor desfasurate, in functiune la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, pot fi utilizate cel mult 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului act normativ.

SECTIUNEA a 2-a
Jocuri de noroc caracteristice activitatii cazinourilor

Art. 25. - (1) Jocurile de noroc caracteristice activitatii cazinourilor se desfasoara in spatii corespunzatoare, denumite cazinouri, in care exploatarea jocurilor de noroc este realizata la mese speciale, folosind mijloace de joc specifice. Jocurile de noroc se organizeaza:

a) intre participanti si organizator;

b) direct intre participanti, organizatorul avand obligatia de a asigura respectarea regulamentelor de joc astfel cum au fost aprobate de comisie.

(2) Prin imobile care nu au destinatia de locuinta se intelege imobilele care nu au fost construite avand aceasta destinatie sau nu au dobandit aceasta calitate ulterior prin modificari succesive. Jocuri de noroc caracteristice activitatii cazinourilor se pot organiza, de asemenea, in imobile care au fost construite avand destinatia de locuinta, dar care ulterior, prin modificari succesive, au pierdut aceasta calitate .

(3) Prin normele nationale in vigoare pentru clasificarea hotelurilor se intelege clasificarea acordata hotelurilor de Ministerul Turismului, conform prevederilor legale in vigoare.

(4) Exploatarea jocurilor de noroc caracteristice activitatii cazinourilor este permisa numai in conditiile in care spatiul respectiv este inregistrat ca punct de lucru de catre organizatorul activitatii la oficiul registrului comertului.

(5) Cerintele minime pe care trebuie sa le indeplineasca incintele in care se organizeaza activitati specifice cazinourilor sunt:

a) spatiile in care sunt amplasate mesele de joc trebuie sa fie organizate astfel incat sa se creeze o ambianta placuta pentru participanti;

b) sa fie corespunzator amenajate;

c) sa fie asigurat iluminat electric suficient de puternic pentru exploatarea si monitorizarea activitatii, dar astfel montat incat sa nu deranjeze participantii;

d) sa beneficieze de instalatie de conditionare a aerului, cu o putere corespunzatoare dimensiunii acestora;

e) sa fie prevazute cu circuit electric de siguranta. La usile de evacuare vor fi montate lampi electrice care sa intre in functiune in momentul unei avarii la circuitul electric de baza, constituind in acceptiunea prezentei hotarari circuit electric de iluminare de siguranta. Aceste lampi vor fi amplasate astfel incat, in situatii de necesitate, sa asigure protejarea si evacuarea jucatorilor, a personalului salii, precum si a valorilor. Nu va fi autorizata organizarea activitatii de tip cazinou in spatii in care nu exista circuit electric de iluminare de siguranta sau acesta nu functioneaza in mod corespunzator;

f) sa fie prevazute cu grupuri sanitare proprii;

g) sa fie amplasate si dotate conform conditiilor prevazute de lege pentru prevenirea si stingerea incendiilor;

h) sa respecte normele igienico-sanitare in vigoare;

i) sa asigure conditii ambientale corespunzatoare unei bune desfasurari a activitatii si sa nu se aduca atingere linistii si ordinii publice, conform prevederilor legale in vigoare;

j) sa permita amenajarea unor incaperi conexe, strict necesare activitatii, respectiv camera tehnica, grupuri sanitare pentru personal, bar, garderoba, camera de odihna pentru personal etc.

Art. 26. - (1) In toate cazinourile intreaga activitate din salile de joc, de la casierie si de la receptie trebuie supravegheata in mod obligatoriu prin circuit inchis de televiziune si inregistrata in sistem digital, permanent, in regim "non-stop".

(2) Inregistrarile video respective vor fi realizate pe mese de joc si pe zile si vor fi pastrate, in conditii de securitate, cel putin 30 de zile calendaristice. Inregistrarile trebuie sa cuprinda data si ora evenimentelor, astfel incat sa nu obstructioneze vizibilitatea inregistrarii. Incidentele sau evenimentele deosebite se vor consemna intr-un registru tinut de operatorii sistemului de supraveghere video, iar pentru cazurile intemeiate vor fi instiintate imediat organele de politie. Inregistrarile video facute in aceste cazuri vor fi pastrate pana la clarificarea acestor situatii, prin exceptare de la termenul prevazut anterior.

(3) Inregistrarile video pot fi controlate sau ridicate de organele de control ale Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, precum si de organele de control ale Ministerului Administratiei si Internelor, in vederea efectuarii unor verificari.

(4) Camerele de luat vederi vor fi amplasate astfel incat sa se asigure receptionarea unor imagini clare si utile atat la mesele de joc, cat si in intreaga incinta.

(5) Imaginile de la mesele de joc trebuie sa cuprinda intregul caroiaj al mesei, precum si roata ruletei, inclusiv jetoanele existente langa crupier si in float-box, cu o fidelitate care sa permita vizionarea unor detalii, si anume: culoarea jetoanelor si valoarea bancnotelor, asezarea jetoanelor pe caroiajul mesei, numarul de jetoane pe coloana, precum si derularea in intregime a operatiunilor de creditare-debitare (credit-fill) cu jetoane valorice efectuate la mese in timpul partidelor.

(6) Imaginile receptionate la casierie trebuie sa permita vizionarea mainilor casierului asezate pe ghiseu, culoarea, numarul si valoarea jetoanelor si a bancnotelor, iar imaginile de la receptie trebuie sa permita vizionarea, integrala sau a bustului, a persoanelor care patrund in incinta cazinoului.

(7) Casieria si receptia pe perioada de functionare a cazinoului vor fi permanent supravegheate cu ajutorul unor camere fixe de luat vederi, imaginea acestora urmand a fi captata atat pe monitoare, cat si in sistemul de stocare.

(8) Urmarirea in direct si inregistrarea activitatii din cazinou vor fi efectuate in sistem color.

(9) Optional, operatorii economici mai pot dota camera tehnica si cu alte dispozitive si instalatii, cum ar fi: dispozitiv de apropiere a imaginii captate, dispozitive de comanda a camerelor mobile de luat vederi, aparate de fotografiat, de inregistrare audio etc.

(10) In cazul in care in incinta cazinoului sunt exploatate si slot-machines, activitatea acestora va fi supravegheata prin circuit inchis de televiziune cu imagini de ansamblu ale masinilor, realizandu-se si inregistrarea video respectiva in sistem color.

(11) Conditia de pastrarea a inregistrarilor video pe mese de joc si pe zile pentru cel putin 30 de zile calendaristice, astfel cum se prevede la alin. (2), se aplica incepand cu 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.

Art. 27. - Cazinourile vor avea o dotare tehnica de baza si complementara, inclusiv carti de joc si zaruri, la nivelul practicat pe plan international.

Art. 28. - (1) Pentru jocurile de noroc la care evenimentele aleatorii se produc prin intermediul zarurilor sau al cartilor de joc, regulamentul jocurilor si cel de ordine interioara trebuie sa contina prevederi obligatorii privind procedurile si competentele referitoare la: aprovizionarea, pastrarea, circulatia interna, securizarea si durata de exploatare, casarea, dotarea minimala si maximala, proceduri standard de operare a acestor jocuri etc.

(2) Pentru jocurile de noroc la care evenimentele aleatorii se produc prin intermediul zarurilor, acestea vor fi amestecate si lansate dintr-o cupa, urna sau cu mana. In situatia in care zarurile sunt aruncate cu mana, in regulamentul de joc propus de organizator si aprobat de comisie se va specifica faptul ca aruncarea este valida numai in situatia in care zarurile vor atinge minimum un perete al mesei de joc si se va rostogoli dupa lovirea peretelui.

(3) Zarurile vor fi confectionate din materiale care sa aiba duritatea necesara impusa de suprafata de joc, respectiv din oase, materiale plastice, ebonita, fildes, metal sau alte materiale acceptate pe plan international, si vor avea laturile perfect egale, cu dimensiuni cuprinse intre 20 mm si 25 mm, sigla sau denumirea cazinoului va fi inscriptionata pe una dintre fete si vor fi perfect echilibrate.

(4) Se va respecta conditia ca suma punctelor inscrise pe fetele opuse ale unui zar sa fie egala cu cifra 7.

Art. 29. - (1) Rotile ruletelor vor fi produse de firme specializate in domeniu . Mesele vor avea in dotare doua cutii cu dubla incuietoare, care, in afara programului, vor sta deschise pe mesele de joc.

(2) Rotile ruletelor vor fi prevazute cu numar de serie original sau atribuit de verificatorul tehnic, pereche pentru cuva si rotor.





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice