din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1769 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61946 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
(Depository) (1) In relatie cu firmele broker/dealer, depozitarul detine instrumentele financiare ale membrilor sai, tine evidenta proprietatii asupra instrumentelor financiare in registrele sale pentru membrii sai si distribuie acestora toate platile provenite din instrumentele financiare detinute.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Persoana care are in sarcina sa casa de bani
Termen care defineste creanta
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Mijloace de plata formate din monede si bancnote.
Contabilitatea care se refera la contabilitatea clientilor si a furnizorilor.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Document oficial, eliberat in conditiile legii, care da dreptul titularului sa fie incadrat in munca in Romania.
Institutie specializata a statului din structura M.A.I., a carei organizare si functionare este reglementata prin lege organica.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act adoptat de organele de stat,
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor care aduc atingerea unotr relatii privind covietuirea sociala,
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.

(3) In afara programului rotile ruletelor vor fi protejate cu un capac care sa permita inchiderea si sigilarea acestora.

(4) Mesele la care sunt exploatate jocuri de noroc la care evenimentele aleatorii se produc prin intermediul zarurilor sau cartilor de joc vor fi prevazute cu o serie (numar de identificare al acestora in cadrul locatiei), atribuita de organizator si unica la nivelul cazinoului. Amplasarea meselor in cazinou se individualizeaza prin inscrierea seriei atribuite fiecarei mese in schita de amplasare, document care face parte integranta din regulamentul de ordine interioara.

Art. 30. - (1) Cazinourile pot primi spre pastrare sume numai in numerar, in lei sau in valuta, ale clientilor.

(2) Acestea vor fi pastrate in seifuri special amenajate in casieria salii de joc, altele decat cele destinate operatiunilor curente ale cazinoului, iar procedura de primire-predare, pe baza de documente utilizate in regim special, va fi total separata de fluxurile financiare si de inregistrarile contabile ale cazinourilor si vor fi pastrate si arhivate conform prevederilor legale in vigoare. Evidenta acestor sume se va tine distinct pentru depozitar in parte, pe baza de fisa de cont pentru operatiuni diverse intocmita pentru fiecare depozitar, in care se vor inscrie toate operatiunile efectuate de catre acesta. Pentru toate aceste operatiuni se vor intocmi dispozitii de incasare, respectiv plata, care vor fi semnate de casier pentru suma platita sau incasata si, obligatoriu, de depozitar, acesta fiind singura persoana care poate sa dispuna de sumele respective. In cazul in care titularul, din motive obiective, nu poate lichida soldul existent, operatiunea se poate efectua numai in baza unei procuri notariale speciale sau a unor acte de succesiune.

Art. 31. - (1) Numararea bacsisului colectat de la mese, precum si deschiderea si inchiderea meselor se vor face in prezenta directorului de sala, sefului/sefilor de masa, casierului si lucratorilor de la masa, constituiti in echipa, care vor completa documentele aferente (chitante sau dispozitii) si le vor semna, operatiunile fiind supravegheate si inregistrate in sistem video.

(2) Operatiunile de creditare a meselor de joc sau de debitare a meselor de joc, dupa caz, in timpul partidelor se vor face in prezenta directorului de sala, sefului/sefilor de masa si lucratorilor de la masa, constituiti in echipa, care vor completa documentele aferente (chitante sau dispozitii) si le vor semna impreuna cu casierul si un reprezentant al personalului operator din camera de supraveghere video, operatiunile fiind supravegheate si inregistrate in sistem video.

Art. 32. - Organizarea activitatii in cazinou, respectiv dotarea meselor, verificarea dotarii, intreruperea temporara a activitatii la mese, inchiderea meselor, numararea bacsisului, inregistrarea stocului de jetoane, se va face conform regulamentului de ordine interioara al cazinoului, asa cum a fost aprobat de comisie. Un exemplar identic cu cel depus la comisie se va afla in permanenta la sediul cazinoului si va fi prezentat la cerere organelor de control .

Art. 33. - (1) Organizatorii jocurilor de tip cazinou pot utiliza pentru exploatarea activitatii numai jetoane produse de firme recunoscute in domeniu, avand inscriptionata sigla cazinoului. Organizatorii sunt obligati sa asigure o gestiune stricta privind provenienta, inregistrarea, depozitarea, circulatia si casarea acestora. Aceeasi evidenta va fi tinuta si in cazul cartilor de joc si al zarurilor. Inregistrarea, circulatia si casarea jetoanelor, a cartilor de joc si a zarurilor vor fi prevazute in regulamentul de ordine interioara al cazinoului.

(2) Jetoanele valorice pot fi cumparate de la casierie sau de la mesele de joc, in lei sau in valuta, iar restituirea (rascumpararea) acestora se face numai la casierie.

Art. 34. - Organizatorii vor prevedea prin regulamentul de ordine interioara al cazinoului toate detaliile privind organizarea, numarul meselor si al masinilor, conditiile de angajare, specializare, programul de functionare, organizarea evidentelor contabile, circuitul documentelor, semnaturile obligatorii pe fiecare document, modalitatea de admitere a clientilor, conditiile de supraveghere si de securitate etc.

Art. 35. - (1) Se interzice personalului cazinoului aflat in sala sa transporte jetoane sau bani in numerar in incinta cazinoului, in alte conditii decat cele stabilite atat prin lege, cat si prin regulamentul de ordine interioara al cazinoului.

(2) Prin regulamentul de ordine interioara al cazinoului vor putea fi prevazute numai acele situatii in care transportul este justificat de mentinerea bunei functionari a activitatii cazinoului, fara participarea sau implicarea sub orice forma a participantilor la jocurile de noroc aflati in incinta sau in afara acestuia, personalul desemnat sa efectueze transportul si modul de evidenta al acestuia.

Art. 36. - Bacsisurile oferite de participantii la joc salariatilor sunt considerate venituri ale organizatorului jocurilor de noroc si pot fi impartite de conducere salariatilor. Bacsisurile vor fi evidentiate separat in contabilitate .

Art. 37. - Personalul care deserveste sala de joc (crupieri, inspectori de masa, casieri, ospatari si altii asemenea) trebuie sa poarte in timpul serviciului uniforme fara buzunare.

Art. 38. - (1) Organizatorii vor conduce evidenta accesului jucatorilor in incinta cazinoului numai in format electronic.

(2) Evidenta accesului va contine datele de identificare ale participantilor, cel putin nume, prenume, data si locul nasterii, documentul, numarul si seria documentelor legale de identificare, prezentate de titular, astfel:

a) pentru cetatenii care nu apartin unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene: pasaportul, cartea de identitate diplomatica sau consulara, legitimatia provizorie;

b) pentru cetatenii romani sau cetatenii apartinand unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene: buletinul/cartea de identitate sau alte acte eliberate de organele de politie, care poarta o fotografie si semnatura titularului.

(3) Organizatorii sunt obligati sa nu permita accesul persoanelor care nu detin asupra lor actele de identitate prezentate mai sus.

(4) Bazele de date constituite la nivelul organizatorului privind evidenta accesului jucatorilor in incinta cazinoului se arhiveaza prin grija acestuia si se pastreaza pentru un interval de minimum 5 ani. Organizatorii sunt obligati sa puna la dispozitie bazele de date la solicitarea organelor cu atributii de control apartinand Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si unitatilor sale subordonate, Ministerului Administratiei si Internelor si Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor.

Art. 39. - (1) Prin decizii interne, organizatorii au dreptul de a interzice accesul persoanelor indezirabile.

(2) Listele cuprinzand persoanele care, motivat, prin decizii interne ale cazinourilor, au fost declarate indezirabile si carora li s-a interzis accesul in cazinou vor fi comunicate organelor de politie, impreuna cu motivatia acestei masuri, in 5 zile lucratoare de la data acordarii Autorizatiei pentru exploatarea jocurilor de noroc sau de la data de la care acestea se modifica prin decizie a organizatorului.

Art. 40. - (1) Organizatorii au obligatia sa organizeze si sa conduca contabilitatea conform prevederilor legale in vigoare.

(2) Evidenta primara se tine zilnic, pentru fiecare masa de joc, pe formularul prezentat in anexa nr. 10 a) si conform instructiunilor de completare a acestuia. Acestea vor fi redactate in limba romana si nu trebuie sa prezinte spatii goale, stersaturi si modificari.

(3) Lunar, pana pe data de 5 a lunii in curs pentru luna precedenta, evidentele vor fi centralizate, utilizand formularul prezentat in anexa nr. 10 b).

Art. 41. - (1) Organizatorii au obligatia de a desemna si comunica comisiei o persoana pentru asigurarea conformitatii privind conditiile de autorizare la nivelul conducerii executive, care va avea atributii in legatura cu:

a) dezvoltarea de politici interne, proceduri si control, pentru asigurarea de standarde ridicate la angajarea personalului;

b) desfasurarea de programe de pregatire profesionala continua;

c) implementarea procedurilor de control pentru testarea sistemului de verificare, inregistrare si securitate .

(2) Conducerea executiva are obligatia de a asigura, prin persoana prevazuta la alin. (1) sau prin alta persoana sau structura, stabilirea de politici si proceduri adecvate in materie de cunoastere a clientelei, de raportare, de pastrare a evidentelor secundare sau operative, de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor, managementul de conformitate si comunicare, pentru a preveni si a impiedica operatiunile suspecte de spalarea banilor sau finantarea terorismului, asigurand in acelasi timp instruirea corespunzatoare a angajatilor in acest sens.

(3) Personalul de executie din cazinouri, pana la nivelul directorilor inclusiv, va fi format prin scolarizare in tara sau strainatate ori poate fi angajat din strainatate cu permis de munca pentru cetatenii straini, eliberat in conditiile legii.

(4) Pentru personalul prevazut la alin. (3) se va solicita obtinerea avizului de la inspectoratul judetean de politie/Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti pe raza caruia se afla cazinoul, in cel mult 3 zile lucratoare de la data angajarii.

Art. 42. - (1) In vederea acordarii Autorizatiei pentru exploatarea jocurilor de noroc din cazinou si pentru prezentarea documentatiei in comisie, o echipa de specialisti, formata din reprezentanti ai directiei de specialitate si reprezentanti ai organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si ale Ministerului Administratiei si Internelor, in numar de cel putin 5 persoane, se va deplasa la fata locului si va intocmi o nota de constatare privind indeplinirea conditiilor de autorizare.

(2) Nota de constatare va fi semnata de catre toti membrii echipei si de reprezentantul operatorului economic verificat si va fi inaintata comisiei.

Art. 43. - In situatia in care in incinta cazinoului se intentioneaza si exploatarea de mijloace de joc de tip slot-machine, organizatorii sunt obligati sa solicite licenta de organizare a jocurilor de noroc si autorizatii de exploatare a jocurilor de noroc in conditiile ordonantei de urgenta si prezentei hotarari.

Art. 44. - (1) Organizatorii de jocuri de noroc tip cazinou au dreptul la extinderea activitatii prin autorizarea majorarii numarului de mese speciale de joc.

(2) Aprobarea se acorda in conditiile in care vor fi prezentate documentatiile corespunzatoare pentru mijlocul de joc respectiv, se achita taxele aferente in conditiile si in cuantumurile prevazute de ordonanta de urgenta si prezenta hotarare si se majoreaza in mod corespunzator garantia constituita de operatorul economic.

(3) In aceste cazuri, autorizatia de exploatare se va modifica in mod corespunzator cu respectarea termenului de valabilitate al acesteia, modificarea fiind valida cu data de intai a lunii urmatoare celei in care, dupa aprobarea comisiei, sunt respectate prevederile alin. (2) in ceea ce priveste plata taxelor de autorizare si constituirea garantiei.

SECTIUNEA a 3-a
Jocurile bingo desfasurate in sali de joc

Art. 45. - Prin jocul bingo desfasurat in sali de joc se intelege jocul de noroc caracterizat prin extrageri si premieri succesive de numere in mod aleatoriu, prin folosirea echipamentelor complexe de extragere de tip loteristic, participantii la joc fiind desemnati castigatori in conditiile in care fac cunoscut faptul ca pe cartonul de joc pus la dispozitie de organizator in schimbul taxei de participare are inscrisa combinatia completa de numere dintre cele extrase pana in acel moment, corespunzatoare urmatoarelor premii succesive: linie, bingo, bingo acumulat, bila maxima si premiile speciale din fondurile de rezerva .

Art. 46. - (1) Prin sala de joc tip bingo se intelege o incapere amenajata corespunzator, care are in dotare un complex de dispozitive, instalatii, masini si echipamente interconectate, rezultand un tot unitar, caracterizat prin extrageri si premieri succesive, realizate rapid prin intermediul unei instalatii care inglobeaza un circuit inchis de televiziune.

(2) Exploatarea jocului bingo desfasurat in sali de joc este permisa numai in conditiile in care spatiul respectiv este inregistrat ca punct de lucru de catre organizatorul activitatii la oficiul registrului comertului.

Art. 47. - O sala de joc tip bingo va avea in dotare, in mod obligatoriu, urmatoarele dispozitive si echipamente:

a) un aparat de extragere aleatorie a numerelor, respectiv turbosuflanta prevazuta cu serpentina la vedere;

b) doua sau mai multe panouri cu afisaj luminos, comandate electronic, prin intermediul carora vor fi afisate principalele date de joc: premiul de linie, premiul de bingo, premiul de bingo acumulat, fondul de rezerva, pretul cartonului, intervalul de serie vandut, numarul de cartoane vandute, bila maxima, numarul de bile extrase si premiile speciale. Panoul de date va avea suficienti digiti pentru inscrierea in totalitate a datelor afisate;

c) doua sau mai multe panouri cu afisaj luminos, prin intermediul carora vor fi afisate numerele extrase;

d) cel putin 4 monitoare TV color, prin intermediul carora vor fi afisate principalele date de joc, numerele extrase, precum si cartoanele castigatoare; numarul panourilor cu lampi electrice, precum si numarul monitoarelor vor fi impuse de necesitatea accesului jucatorilor la informatiile de joc, din orice punct al salii, indiferent de configuratia si de dimensiunea acesteia;





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice