din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2170 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

  Publicat: 01 Aug 2009       61940 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 528 din 30/07/2009

Persoana fizica sau juridica, parte in contractul de asigurare, care, in temeiul acestui contract,
Masura de constrangere efectuata in temeiul dispozitiei date de organul administrativ competent
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Parte a mostenirii, indisponibilizata de lege in favoarea unor anumite categorii de mostenitori, rezervatori, in sensul ca nu poate fi micsorata nici prin acte intre vii cu titlu gratuit, donatii, nici prin testament.
Prevazuta in cap II, t. III, art. 130, C. proc. pen., partea generala; procedeu folosit de organele juridice in scopul aflarii adevarului
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Fond constituit in baza unor prevederi legale din profitul obtinut de catre agentii economici in scopul capitalizarii unei parti din acest profit.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Persoana care are in sarcina sa casa de bani
Orice persoana fizica sau juridica a carei activitate profesionala consta in a pune la dispozitie comerciantului una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.

e) un calculator electronic coordonator de joc, pentru gestiunea contabila a jocului, prevazut cu un monitor de control si una sau mai multe imprimante;

f) alte dispozitive si accesorii specifice jocului tip bingo, respectiv tastatura, intrerupatoare, instalatii audio etc;

g) optional pot fi racordate la calculatorul central al salii terminale de tip mini bings pentru jucatorii care joaca simultan cu mai multe cartoane, pentru a facilita urmarirea numerelor extrase si a celor castigatoare, precum si a cartoanelor castigatoare.

Art. 48. - Pentru a fi autorizate, salile de joc tip bingo trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii de baza:

a) spatiile trebuie sa fie organizate astfel incat sa se creeze o ambianta placuta pentru participanti;

b) sa fie asigurat iluminat electric suficient de puternic pentru exploatarea activitatii, dar astfel montat incat sa nu deranjeze participantii;

c) sa beneficieze de instalatie de conditionare a aerului, cu o putere corespunzatoare dimensiunii acestora;

d) sa fie prevazute cu circuit electric de siguranta. La usile de evacuare vor fi montate lampi electrice care sa intre in functiune in momentul unei avarii la circuitul electric de baza, constituind, in acceptiunea prezentei hotarari, circuit electric de iluminare de siguranta. Aceste lampi vor fi amplasate astfel incat in situatii de necesitate sa asigure protejarea si evacuarea jucatorilor, a personalului salii, precum si a valorilor. Nu va fi autorizata organizarea activitatii tip bingo in sala in spatii in care nu exista circuit electric de iluminare de siguranta sau acesta nu functioneaza in mod corespunzator;

e) sa fie prevazute cu grupuri sanitare proprii;

f) sa fie amplasate si dotate conform conditiilor prevazute de lege pentru prevenirea si stingerea incendiilor;

g) sa respecte normele igienico-sanitare in vigoare;

h) sa fie prevazute cu instalatie de sonorizare care sa asigure o auditie optima;

i) sa se asigure uniforme pentru personal;

j) calculatorul de coordonare si gestiune a jocului sa fie prevazut cu sursa de alimentare neintreruptibila;

k) sa existe aparate de extragere aleatorie a numerelor tip turbosuflanta pentru care exista verificare tehnica acordata de Biroul Roman de Metrologie Legala;

l) sa se asigure conditii ambientale corespunzatoare unei bune desfasurari a activitatii si sa nu se aduca atingere linistii si ordinii publice, conform prevederilor legale in vigoare.

Art. 49. - Salile de joc nu pot fi autorizate in situatiile in care:

a) calculatorul electronic manifesta unele deficiente de programare sau este neperformant, in sensul ca: permite desfasurarea jocului in conditiile pierderii partiale sau totale a memoriei, in situatia unei intreruperi a alimentarii cu energie electrica, permite desfasurarea jocului in situatia scoaterii din circuit a imprimantei sau a suportului de date, respectiv hartia de imprimanta;

b) sunt amplasate in gradinile de vara sau pe terasele restaurantelor, care nu sunt inchise si acoperite integral;

c) aparatul de extragere aleatorie a numerelor tip turbosuflanta nu este dotat cu serpentina de stocare a bilelor;

d) comenzile echipamentului de joc nu sunt efectuate prin intermediul calculatorului.

Art. 50. - (1) La jocul de bingo procentul de premiere din totalul rulajului incasarilor va fi de minimum 65% si maximum 80% si va fi constituit pe fiecare joc obisnuit, cu exceptia jocurilor la care se acorda premii speciale atunci cand se va respecta doar procentul minim.

(2) Procentul de premiere este compus din suma procentelor ce reprezinta premii de linie, de bingo si de bingo acumulat, precum si din procentul aferent constituirii fondului de rezerva .

(3) Fondul de rezerva va putea fi folosit la acordarea premiilor speciale si la reconstituirea optionala a premiului de bingo acumulat, in cazul in care acesta a fost acordat.

(4) Premiul de bingo acumulat, constituit din incasari intr-un procent stabilit de organizator sau din fondul de rezerva, se acorda integral participantului la joc declarat castigator la bila maxima afisata pe panoul de date.

(5) Se interzice acordarea partiala a acestuia in cote fixe, precum si acordarea unor premii speciale din premiul de bingo acumulat.

(6) Premiile speciale acordate jucatorilor se constituie numai din fondul de rezerva acumulat la jocurile anterioare.

(7) Premiile de linie, de bingo si de bingo acumulat si fondul de rezerva vor fi afisate permanent pe panoul cu datele generale de joc.

(8) Procentele de premiere practicate de organizator vor fi prevazute in regulamentul de joc. Orice modificare ulterioara a regulamentului de joc se va face in limitele prevazute la alin. (1) si va putea fi aplicata numai dupa aprobarea modificarii regulamentului de joc de catre comisie.

(9) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), pentru o perioada de 3 luni de la data acordarii autorizatiei de exploatare a jocurilor de noroc, organizatorul de joc tip bingo poate constitui fond de rezerva din resursele financiare proprii, pe care ulterior le poate recupera.

Art. 51. - Exploatarea jocurilor bingo desfasurate in sali de joc se realizeaza numai cu cartoane tiparite de Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.

Art. 52. - (1) Intreaga gestiune a jocurilor de tip bingo va fi evidentiata pe hartia imprimantei calculatorului.

(2) Pe hartia imprimantei calculatorului vor fi precizate, in mod obligatoriu, urmatoarele date: enumerarea cronologica a jocurilor de bingo in sala organizate, data si ora inceperii jocului, ora incheierii jocului, pretul cartoanelor vandute, numarul cartoanelor vandute, intervalul de serie vandut, premiul de linie, premiul de bingo, premiul de bingo acumulat, fondul de rezerva si premiile speciale acordate din acesta, bilele extrase, bila maxima, numarul cartonului castigator atat la linie, cat si la bingo, validarea jocului.

(3) La sfarsitul fiecarei zile de joc calculatorul va opera sinteza jocurilor, numarul de jocuri executate, sumele incasate, valoarea premiilor acordate si alte date sintetice.

(4) Dupa aceasta sinteza, hartia de imprimanta va fi barata, urmand ca situatia zilei sa fie verificata si semnata de responsabilul de joc, casier si un operator . Fiecare dintre semnatari va inscrie personal numele, ora semnarii, functia, urmate de semnatura . Ordinea inscrierii va fi data de ierarhia functiilor detinute.

(5) Aceasta procedura se va efectua imediat dupa terminarea ultimului joc si dupa redarea sintezei zilei de catre calculator.

Art. 53. - (1) Hartia de imprimanta cu datele de joc constituie baza intocmirii unui document contabil si se pastreaza ca atare, impreuna cu acesta, conform normelor legale.

(2) Lunar, se va intocmi situatia prevazuta in anexa nr. 11 pentru jocul de tip bingo.

Art. 54. - (1) Exploatarea jocurilor de bingo desfasurate in sali de joc se realizeaza prin intermediul unor programe informatice specifice jocului de bingo.

(2) In cazul incetarii activitatii, programele de joc nu pot fi transmise odata cu instrainarea instalatiei.

Art. 55. - (1) In vederea acordarii autorizatiei pentru exploatarea jocurilor de noroc, pentru fiecare sala in parte, o echipa de specialisti, formata din reprezentanti ai directiei de specialitate si reprezentanti ai organelor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si ale Ministerului Administratiei si Internelor, in numar de cel putin 5 persoane, se va deplasa la fata locului si va intocmi o nota de constatare privind indeplinirea conditiilor de autorizare.

(2) Nota de constatare va fi semnata de catre toti membrii echipei, precum si de reprezentantul operatorului economic verificat si va fi inaintata comisiei.

Art. 56. - (1) Organizatorii sunt obligati:

a) sa nu practice iluminarea excesiva a intrarii sau a locatiei in care se exploateaza mijloacele de joc respective, sub orice forma sau prin utilizarea oricaror mijloace, cu exceptia situatiei in care intreaga cladire din care face parte locatia in care se desfasoara activitatea face obiectul iluminarii, alta decat iluminatul stradal;

b) sa acopere cu panouri, autocolante sau altele asemenea suprafetele vitrate sau altele asemenea, prin care:

(i) sa fie impiedicata vizualizarea activitatilor care se desfasoara in locatia respectiva;

(ii) sa nu fie sugerata activitatea de jocuri de noroc prin folosirea de imagini, inscrisuri sau alte simboluri.

(2) Organizatorii pot mediatiza activitatea desfasurata in urmatoarele conditii:

a) sa inscrie denumirea societatii organizatoare, denumirea activitatii sau alte inscrisuri pe care organizatorii le considera a fi relevante la intrarea in locatia in care sunt exploatate jocuri de noroc, pe un panou sau pe o suprafata vitrata dispuse in spatiul aferent locatiei, in limita a 6 m2;

b) panoul prevazut la lit. a) poate fi iluminat la o intensitate care sa permita pe timp de noapte doar vizualizarea inscrisurilor de pe acesta; se interzice folosirea luminilor intermitente sau stroboscopice, precum si a oricaror altor mijloace de iluminat dinamic.





Afişează Hotararea nr. 870/2009, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice