din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1882 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141651 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Constructiile cu caracter definitiv sau provizoriu, menite sa adaposteasca activitati specifice, complementare functiunii de locuire, care, prin amplasarea in vecinatatea locuintei, alcatuiesc impreuna cu aceasta o unitate functionala distincta.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Puterile publice existente in stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.

Art.238- Pentru personalul de executie, nivelul individual al salariilor de baza se stabileste de catre conducatorul autoritatii si institutiei publice finantate integral din venituri proprii, pe baza criteriilor de evaluare a performantelor profesionale, stabilite de catre acesta.

Art.239- Echivalarea functiilor specifice utilizate in prezentul capitol cu functiile prevazute in anexele la prezenta lege se va face de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, la solicitarea ordonatorului principal de credite.

Art.240- Prevederile prezentului capitol nu se aplica Bancii Nationale a Romaniei.

Sectiunea a 2-a

Sporuri si alte drepturi

Art. 241 aa��a�� Personalul incadrat in autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii beneficiaza de sporurile aplicabile functionarilor publici.

Art. 242 aa��a�� (1) Personalul incadrat in autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii beneficiaza suplimentar si de sporuri specifice pentru conditii de munca, dupa cum urmeaza:

a) pentru conditii periculoase sau vatamatoare, un spor de pana la 10% din salariul de baza, corespunzator timpului lucrat la locurile de munca respective;

b) pentru conditii grele de munca, un spor de pana la 15% din salariul de baza, corespunzator timpului lucrat la locurile de munca respective;

c) personalul care lucreaza, potrivit contractului individual de munca in zone izolate sau unde atragerea personalului se face cu greutate, beneficiaza de un spor de pana la 20% din salariul de baza .

d) pentru consemn la domiciliu, un spor de pana la 15% din salariul de baza;

e) pentru siguranta navigatiei, un spor de pana la 20% din salariul de baza;

(2) Suma sporurilor acordate cumulat pe total ordonator de credite nu poate depasi 30% din fondul corespunzator salariilor de baza .

Art. 243 aa��a�� Personalul incadrat in autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii beneficiaza si de celelalte drepturi aplicabile functionarilor publici din administratia publica centrala, respectiv locala, in functie de subordonare.

Art. 244 aa��a�� Drepturile de natura salariala ale personalului incadrat in autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii sunt stabilite de catre ordonatorul de credite, cu incadrarea stricta in resursele financiare alocate anual si in numarul de posturi stabilit potrivit legii, prin bugetul de venituri si cheltuieli .

CAPITOLUL XIV

Dispozitii tranzitorii si finale

Art.245 aa��a�� (1) Incepand cu 01.01.2010 sporurile prevazute in notele din anexele fiecarui capitol se intoduc in salariul de baza avut la 31 decembrie 2009, atat pentru personalul de executie, cat si pentru functiile de conducere .

(2) Reincadrarea personalului se face corespunzator transelor de vechime in munca si pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale avute in luna decembrie 2009.

(3) La functiile de executie unde s-a redus numarul de grade sau trepte profesionale, reincadrarea personalului ale caror grade sau trepte profesionale au fost eliminate se face la gradul sau treapta profesionala imediat urmatoare celei eliminate.

Art.246 aa��a�� (1) Nivelul salariilor de baza pentru functiile prevazute in anexe va fi calculat prin inmultirea coeficientului de ierarhizare corespunzator fiecarei pozitii de incadrare cu valoarea coeficientului 1,00 (salariului de baza minim brut pe tara).

(2) Aplicarea prevederilor prezentei legi in ceea ce priveste strict nivelul de salarizare pentru functiile prevazute in anexele prezentei legi, se va realiza etapizat, prin majorari succesive ale salariilor de baza in plata, fara a depasi valoarea corespunzatoare coeficientului de ierarhizare stabilit conform incadrarilor in grilele de salarizare, multiplicat cu valoarea coeficientului 1,00 (salariului de baza minim brut pe tara).

(3) Aplicarea etapizata a prevederilor actualei legi se va face in baza unor legi speciale anuale, prin care vor fi stabilite majorarile salariilor de baza in limita alocatiilor bugetare destinate cheltuielilor cu personalului, diferentiate pe functiile prevazute in anexe .

(4) Nu vor fi majorate salariile de baza in plata care prin introducerea sporurilor aferente depasesc nivelul calculat conform alin. (1).

(5) Aceste salarii raman nemodificate pana la momentul in care prin aplicarea alin. (1) salariul de baza rezultat va fi cel putin egal cu cel existent in plata .

Art.247 aa��a�� Pentru personalul nou incadrat pe functii in perioada de aplicare etapizata, salarizarea se va face dupa cum urmeaza:

a) daca nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este mai mic decat cel rezultat prin aplicarea art. 246 alin. (1) incadrarea se va face la nivelul de salarizare corespunzator functiilor similare in plata la data incadrarii;

b) daca nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este mai mare decat cel rezultat prin aplicarea art. 246 alin. (1) incadrarea se va face conform grilei de ierarhizare din anexa.

Art.248 aa��a�� Pentru personalul promovat in functii, in conditiile legii, in perioada de aplicare etapizata, salariul de baza va fi cel corespunzator aceleeasi functii aflat in plata .

Art.249aa��a�� Dupa aprobarea legii bugetului de stat, respectiv a bugetului de venituri si cheltuieli, fiecare unitate bugetara cu personalitate juridica isi intocmeste anual statul de functii, cu incadrarea in normativele de personal, numarul maxim de posturi repartizat si in cheltuielile de personal aprobate in bugetul de venituri si cheltuieli .

(2) Statul de functii se aproba de ordonatorul de credite ierarhic superior in functie de subordonare.

Art.250 aa��a��Pentru unitatile bugetare finantate integral de la bugetul de stat, ordonatorii principali de credite pot aproba o data pe trimestru, pana la data de 1 septembrie, in limita numarului maxim de posturi prevazut in anexele la legea bugetului de stat si cu incadrarea in nivelul alocatiilor bugetare aprobate pentru cheltuielile cu salariile, transformarea posturilor vacante.

Art.251 aa��a��Personalul bugetar trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar beneficiaza de drepturile prevazute de reglementarile specifice in domeniu .

Art.252 aa��a�� (1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de baza individuale, sporurilor, premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit prevederilor prezentei legi este de competenta ordonatorilor de credite.

(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 5 zile de la data luarii la cunostinta a actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale.

(3) Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de 10 zile.

(4) Impotriva masurilor dispuse potrivit prevederilor alin. (1), persoana nemultumita se poate adresa instantei de contencios administrativ sau, dupa caz, instantei judecatoresti competente potrivit legii, in termen de 30 de zile de la data comunicarii solutionarii contestatiei.

Art.253 aa��a��Sumele necesare pentru plata salariilor de baza, a sporurilor, a premiilor, a sumelor pentru promovarea personalului in functii, grade si trepte profesionale, pentru avansarea in gradatii precum si pentru acordarea celorlalte drepturi salariale trebuie sa se incadreze in cheltuielile de personal aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli .

Art.254 aa��a��Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile legislatiei muncii, precum si cu reglementarile de drept comun, civile si administrative, dupa caz, in masura in care nu contravin legislatiei specifice.

Art.255 aa��a��Incalcarea dispozitiilor prezentei legi privind stabilirea salariului de baza individual la incadrare, promovare si avansarea personalului, a celorlalte drepturi precum si acordarea de drepturi fara respectarea prevederilor acesteia atrag, dupa caz, raspunderea disciplinara, materiala sau penala a persoanelor vinovate, potrivit legii.

Art. 256 - (1) Persoanele care ocupa functii de conducere in institutiile si autoritatile publice care sunt supuse restructurarii vor fi trecute pe un post vacant in cadrul structurii organizatorice aprobate potrivit legii, cu respectarea conditiilor de vechime prevazute de lege.

(2) In cazul in care postul vacant este inferior postului aferent functiei de executie a persoanei care a ocupat functia de conducere, postul vacant va fi transformat la acel nivel.





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice