din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2556 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect

  Publicat: 17 Aug 2009       141611 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Proiectul din 13 august 2009

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(Basis) Pretul de cumparare a unui anumit activ, ajustat pentru anumite evenimente cum ar fi acordarea dividendelor in actiuni.
Act adoptat de organele de stat,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act adoptat de organele de stat,
Act adoptat de organele de stat,

Art. 47 aa��a�� (1) Salariul se calculeaza si se acorda pentru activitatea desfasurata in exercitarea functiei publice detinute, in timpul normal de munca, proportional cu durata efectiv lucrata, pe perioada unei luni calendaristice.

(2) Salariul functionarului public se stabileste, in limitele si in conditiile prevazute de prezenta lege si, dupa caz, de normele sale de aplicare, prin act administrativ al persoanei care are competenta de numire in functia publica.

Art. 48 aa��a�� (1) Salariul reprezinta remunerarea functionarului public pentru activitatea desfasurata lunar, pe durata normala a timpului de lucru stabilita de lege, potrivit atributiilor din fisa postului si cuprinde urmatoarele componente:

a) salariul de baza, compus din indemnizatia de incadrare in functie publica si suplimentul postului corespunzator treptei de salarizare pentru functiile publice de executie si de conducere;

b) gradatia corespunzatoare transelor de vechime;

c) sporuri acordate in conditiile prezentei legi.

(2) Coeficientii de ierarhizare corespunzatori nivelurilor salariilor de baza de care pot beneficia functionarii publici, conform clasificarii functiilor publice, sunt cele stabilite in anexele nr. III/1-III/4 la prezenta lege.

(3) Gradatia corespunzatoare transelor de vechime se acorda in conditiile prevazute la art. 9 si, dupa caz, art. 10 din prezenta lege.

Art. 49 aa��a�� Indemnizatia de incadrare in functie publica se stabileste in functie de nivelul prevazut de lege pentru nivelul studiilor necesare ocuparii functiei publice.

Art. 50 - (1) Suplimentul postului corespunde desfasurarii activitatilor in exercitarea prerogativelor de putere publica si este stabilit in functie de:

a) complexitatea, importanta, atributiile si gradul de responsabilitate a postului;

b) competentele necesare pentru ocuparea postului;

c) clasificarea functiei publice, respectiv: functii publice de stat, functii publice teritoriale, functii publice locale;

d) categoria functiei publice;

e) conditiile specifice prevazute pentru ocuparea functiei publice.

(2) Functionarul public beneficiaza de suplimentul postului stabilit pentru functia publica pe care o ocupa in conditiile legii.

(3) Nivelul suplimentului postului se stabileste pentru fiecare functie publica, corespunzator treptelor de salarizare, conform anexelor nr. III/1-III/4 la prezenta lege.

Art. 51 - (1) Treptele de salarizare se stabilesc astfel:

a) 3 trepte de salarizare, pentru functionarii publici de executie definitivi, pentru fiecare grad profesional detinut, cu exceptia gradului profesional aa���debutantaa���;

b) 2 trepte de salarizare pentru functionarii publici de conducere .

(2) Avansarea in treapta de salarizare se face in functie de performanta profesionala individuala si de vechimea in treapta de salarizare din care avanseaza functionarul public.

(3) In cazul ocuparii prin concurs de recrutare sau promovare in grad profesional sau, dupa caz, in functia publica de conducere, salariul se stabileste la nivelul indemnizatiei de incadrare la care se adauga suplimentul postului corespunzator treptei de salarizare 3 pentru functia publica de executie, respectiv suplimentul postului corespunzator treptei de salarizare 2 pentru functia publica de conducere ocupata.

(4) Avansarea in treapta de salarizare 2 sau 1 prevazuta pentru gradul profesional corespunzator functionarului public de executie se face daca acesta are 2 ani de vechime in treapta de salarizare din care avanseaza si cel putin calificativul aa���bineaa��� la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale din ultimii 2 ani.

(5) Avansarea in treapta de salarizare nu este conditionata de existenta unui post vacant.

(6) Salariile de baza corespunzatoare treptelor de salarizare sunt stabilite in anexelor nr. III/1-III/4 la prezenta lege.

Sectiunea 3

Sporuri

Art. 52 aa��a�� (1) Functionarii publici beneficiaza de urmatoarele sporuri:

a) sporurile generale prevazute la art. 11-16 din prezenta lege, in situatia in care sunt indeplinite conditiile specifice de acordare a respectivelor sporuri pentru activitatea desfasurata in regim de putere publica;

b) sporul pentru conditiile deosebite de munca;

(2) In situatia in care sunt indeplinite conditiile pentru acordarea sporurilor prevazute la alin. (1), valoarea cumulata a sporurilor acordate nu poate depasi 30%.

(3) In situatia prevazuta la alin. (2), modalitatea de stabilire a acordarii sporurilor se stabileste de ordonatorul de credite cu avizul comisiei paritare.

Art. 53 - (1) Functionarii publici beneficiaza de un spor pentru conditii deosebite de munca de maximum 15% din salariul de baza, acordat pentru compensarea expunerii la riscuri profesionale de natura a afecta, pe termen lung, sanatatea sau integritatea fizica si/sau psihica a persoanelor incadrate in respectivele functii publice.

(2) Locurile de munca, categoriile de personal, marimea concreta a sporului pentru conditii deosebite de munca, precum si conditiile de acordare a acestora se stabilesc avand la baza buletinele de determinare sau, dupa caz, expertizare, emise de catre autoritatile abilitate in acest sens, prin regulament de catre ordonatorul principal de credite, cu consultarea sindicatelor sau dupa caz a reprezentantilor functionarilor publici, avizat de Ministerul Muncii, Familieisi Protectiei Sociale si Ministerul Finantelor Publice.

Art. 54 aa��a�� (1) Sporuri specifice pentru personalul din cadrul directiilor de sanatate publica ce se acorda in raport cu conditiile in care se desfasoara activitatea sunt:

a) pentru personalul din laboratoarele de analize medicale, care isi desfasoara activitatea in conditii periculoase, un spor de pana la 25% din salariul de baza;

b) pentru conditii deosebit de periculoase: SIDA, epidemii deosebit de grave si altele asemenea, stabilite de Ministerul Sanatatii, cuantumul sporului este de 50 - 100% din salariul de baza .

c) pentru personalul care isi desfasoara activitatea cu surse de radiatii sau generator de radiatii, un spor pentru conditii periculoase de pana la 30% din salariul de baza, diferentiat pe categorii de risc radiologic astfel: 10% la categoria I, 15% la categoria a II-a, 20% la categoria a III-a si 30% la categoria a IV-a;

(2) Locurile de munca, categoriile de personal, marimea concreta a sporurilor, precum si conditiile de acordare a acestora se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin al ministrului sanatatii, cu consultarea sindicatelor semnatare ale contractului colectiv de munca la nivel de ramura sanitara, aprobat prin hotarare a Guvernului.

Art. 55 - (1) La propunerea presedintelui consiliului judetean sau, dupa caz, a primarului, pentru functiile publice locale pot fi stabilite suplimente salariale, egale cu:

a) pana la diferenta dintre salariul de baza prevazut pentru functiile publice teritoriale si salariul de baza prevazut pentru functiile publice locale, in cazul functionarilor publici care isi desfasoara activitatea in cadrul aparatului de specialitate al primarilor municipiilor, oraselor si comunelor si institutiilor si serviciilor publice infiintate si organizate prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale respective;

b) pana la diferenta dintre salariul de baza prevazut pentru functiile publice de stat si salariul de baza prevazut pentru functiile publice locale, in cazul functionarilor publici care isi desfasoara activitatea in cadrul aparatelor de specialitate ale consiliilor judetene, primarului general al municipiului Bucuresti si ale primarilor sectoarelor municipiului Bucuresti, primarilor municipiilor resedinta de judet, precum si in cadrul institutiilor si serviciilor publice infiintate si organizate prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale respective.

(2) Suplimentele salariale prevazute la alin.(1) nu sunt considerate drepturi castigate si se acorda in limita fondurilor disponibile in bugetul local.

(3) Acordarea suplimentelor salariale stabilite potrivit alin.(1) se aproba prin hotarare a consiliului judetean ori, dupa caz, hotarare a consiliului local.

(4) Suplimentele salariale stabilite potrivit alin.(1) pot fi acordate numai daca veniturile proprii ale bugetului local respectiv, exclusiv cotele defalcate pentru echilibrarea bugetelor locale, in trimestrul/anul anterior de calcul sunt mai mari sau egale cu cheltuielile de personal alocate pentru autoritatile executive si deliberative si pentru aparatul de specialitate al primarului, respectiv al consiliului judetean.

Sectiunea 4

Stabilirea salariului in situatii speciale





Afişează Legea privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice. Proiect pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice