Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

  Publicat: 14 Sep 2009       16841 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 610 din 07/09/2009

Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Practica exercitata de producatori sau furnizori privind revanzarea produselor lor si care conduce la o separare a pietelor sau teritoriilor.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Descoperire de cont ce apare atunci cand titularul a efectuat prelevari superioare activelor existente sau limitei de credit acordate.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Partea introductive a hotararii judecatoresti, care cuprinde: denumirea instantei; ziua, luna si anul sedintei de judecata, cu mentiunea daca aceasta a fost sau nu publica; numele si prenumele judecatorilor,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Sanctiune administrativa, contraventionala, fiscala sau civila,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.

privind conditiile de aplicare a unei politici de clementa



1. Prezentele instructiuni stabilesc cadrul prin care se recompenseaza cooperarea operatorilor economici cu Consiliul Concurentei, atunci cand acesti operatori economici sunt sau au fost parte a unei intelegeri grave ce a afectat teritoriul Romaniei sau o parte a acestuia.

2. In intelesul prezentelor instructiuni, intelegerile grave sunt:

a) intelegerile si/sau practicile concertate orizontale, intre 2 ori mai multi concurenti, indreptate catre sau avand ca efect coordonarea comportamentului concurential pe piata si/sau catre influentarea parametrilor relevanti ai cadrului concurential, prin adoptarea unor practici precum fixarea preturilor de cumparare ori de vanzare sau a unor conditii comerciale, alocarea cotelor de productie ori a celor de vanzare, impartirea pietelor sau a clientilor, incluzand licitatiile trucate, restrictionarea importurilor ori a exporturilor si/sau alte acte anticoncurentiale indreptate impotriva unor concurenti; acestea sunt denumite, generic, carteluri;

b) intelegerile si/sau practicile concertate verticale intre operatorii economici, referitoare la conditiile in care partile pot cumpara, vinde ori revinde anumite produse sau servicii, care au ca obiect restrangerea libertatii cumparatorului de a-si determina pretul de vanzare si/sau restrictionarea teritoriului sau a clientelei, care confera protectie teritoriala absoluta.

3. Prezentele instructiuni nu se aplica intelegerilor orizontale sau verticale care, conform legii, pot fi exceptate de la interdictia prevazuta la art. 5 alin. (1) din Legea Concurentei nr. 21/1996, republicata, si/sau la art. 81 alin. (1) din Tratatul de instituire a Comunitatii Europene, denumit in continuare Tratat.

4. Aceste intelegeri1) reprezinta unele dintre cele mai serioase incalcari ale legislatiei in domeniul concurentei, iar descoperirea si sanctionarea acestora este una dintre prioritatile Consiliului Concurentei. Orice operator economic care va fi descoperit ca este parte a unei astfel de intelegeri va primi o amenda substantiala.

5. Intelegerile presupun, asadar, o practica in comun a cel putin 2 operatori economici. Recompensarea denuntarii acestei practici, in schimb, are un caracter strict individual. O cerere pentru clementa depusa in comun de catre mai multi operatori economici nu va fi considerata o cerere in sensul prezentelor instructiuni.

6. Prin intermediul prezentelor instructiuni, operatorii economici pot obtine imunitate la amenda sau reducerea cuantumului acesteia, sub rezerva indeplinirii conditiilor prevazute in capitolele urmatoare.

7. In sistemul existent, de competente paralele intre Comisia Europeana si autoritatile nationale de concurenta, o cerere pentru clementa inaintata unei autoritati nu este considerata o cerere pentru clementa si in fata unei alte autoritati. De aceea, este in interesul operatorului economic sa solicite clementa Consiliului Concurentei, in situatia in care teritoriul romanesc a fost afectat de practica anticoncurentiala, iar autoritatea romana de concurenta ar putea fi considerata bine plasata pentru a actiona impotriva respectivei incalcari.

___________

1) Notiunea de intelegeri din prezentele instructiuni va fi asimilata notiunii de intelegeri grave, astfel cum acestea sunt definite la pct. 2.



CAPITOLUL II
Imunitatea la amenda



8. Imunitatea la amenda reprezinta exonerarea de la aplicarea amenzii pentru incalcarea prevederilor art. 5 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, republicata, si a art. 81 alin. (1) din Tratat, in conditiile prezentelor instructiuni. Exista doua tipuri de imunitate la amenda, respectiv cea de tip A si cea de tip B.



SECTIUNEA I
Imunitatea de tipul A



9. Consiliul Concurentei va acorda imunitatea la amenda daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) operatorul economic este primul care furnizeaza informatii si elemente probatorii care, in opinia Consiliului Concurentei, permit declansarea procedurii de investigatie si efectuarea de inspectii inopinate;

b) la data furnizarii elementelor probatorii, Consiliul Concurentei nu detinea suficiente elemente pentru declansarea procedurii de investigatie sau efectuarea de inspectii inopinate;

c) sunt indeplinite conditiile generale pentru acordarea clementei, prevazute la pct. 20.

10. Pentru ca autoritatea de concurenta sa poata declansa procedura de investigatie si sa poata efectua inspectiile inopinate in conformitate cu prevederile pct. 9, operatorul economic va trebui sa furnizeze urmatoarele informatii si elemente probatorii:

a) o declaratie1) care va include, in masura in care operatorul economic are cunostinta despre aceste elemente la momentul inaintarii cererii:

- o descriere detaliata a modului de organizare a presupusei intelegeri, incluzand:

(i) scopurile sale, activitatile si modalitatea de functionare;

(ii) produsele sau serviciile implicate, aria geografica, durata de functionare si volumele de piata estimate a fi afectate de catre presupusa intelegere;

(iii) datele si locurile de intalnire, continutul discutiilor si participantii la intalnirile desfasurate in cadrul presupusei intelegeri;

(iv) toate explicatiile relevante in legatura cu elementele probatorii furnizate pentru a sustine cererea;

- numele si adresa operatorului economic care inainteaza cererea pentru acordarea imunitatii, precum si numele si adresele tuturor celorlalti operatori economici care participa sau au participat la presupusa intelegere;

- numele, functiile, amplasarea birourilor si, in cazul in care este necesar, adresele de domiciliu ale persoanelor care, din cunostintele operatorului economic, sunt sau au fost parte a presupusei intelegeri, incluzand si persoanele care au fost implicate in numele operatorului economic;

- informatii despre autoritatile de concurenta, din cadrul sau din afara Uniunii Europene, care au fost contactate sau care urmeaza a fi contactate in legatura cu presupusa intelegere; si

b) alte probe in legatura cu presupusa intelegere, aflate in posesia operatorului economic sau disponibile la momentul inaintarii cererii, incluzand in mod particular orice probe din perioada incalcarii suspectate.

___________

1) Declaratiile pot lua forma unor documente scrise si semnate de catre reprezentantii operatorului economic sau de imputerniciti in numele acestuia ori pot fi realizate oral, in acest caz fiind inregistrate pe suport audio.



Afişează Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   



Comentează: Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996
Articole Juridice

Restrangerea dreptului la viata privata, intima si de familie prin metodele speciale de supraveghere tehnica. Proportionalitatea actiunilor
Sursa: Liliana Gologan

Dreptul la sinucidere asistata medical. Granita dintre solutie si dezastru
Sursa: Irina Maria Diculescu

Optiunile unui formator pe piata muncii. Contractele de mecenat, sponsorizare si internship. Avantaje si dezavantaje
Sursa: Irina Maria Diculescu



Jurisprudenţă

Aprecierea utilitatii unui loc de munca in organigrama societatii revine factorilor de decizie ai angajatorului, ci nu instantei de judecata
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 27 februarie 2017

Sporul pentru conditii vatamatoare este distinct de salariul de baza, astfel ca acesta nu putea sa se regaseasca in salariu sub forma unei sume compen
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova Sectia I Civila, Decizia civila nr. 863, pronuntata in sedinta publica din 27 martie 2017

Reziliere contract de inchiriere. Efectele revizurii in cea ce priveste perimarea
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 84/2018

Ştiri Juridice

Romania, Finlanda si Croatia: Declaratie comuna privind egalitatea de sanse intre femei si barbati
16 Mar 2019 | 398

Stadiul discutiilor privind Fondul European de Ajustare la Globalizare
16 Mar 2019 | 351

Ministerul Justitiei a declansat procesul de selectie a adjunctului membrului national la EUROJUST
15 Mar 2019 | 361