din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2779 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Comerciala » Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

  Publicat: 14 Sep 2009       19730 citiri        Secţiunea: Legislatie Comerciala  


Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 610 din 07/09/2009

Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Intelegere intre concurenti actuali sau potentiali � adica intre intreprinderi care se gasesc pe acelasi nivel al lantului de productie sau de distributie � referitoare, de exemplu, la cercetare si dezvoltare, la productie, cumparari sau comercializare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezinta nepedepsirea faptuitorului datorita unor cauze prevazute de lege, precum: denuntarea infractorului, gradul de rudenie in caz de tainuire si de favorizare a infractorului etc.
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Se refera la coordonarea comportamentului firmelor concurente, susceptibila de a conduce la o majorare a preturilor, la limitarea productiei si, pentru intreprinderile implicate, la beneficii mai ridicate decat cele care ar putea fi realizate in alt mod.
Act adoptat de organele de stat,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.

SECTIUNEA a 3-a
Solicitarile simplificate pentru imunitatea de tipul A



33. In situatia in care Comisia Europeana este "mai bine plasata" pentru a analiza un caz, in concordanta cu prevederile pct. 14 din Comunicarea Comisiei privind cooperarea in cadrul retelei autoritatilor de concurenta1), operatorul economic care a inaintat sau doreste sa inainteze o cerere pentru acordarea imunitatii Comisiei Europene poate adresa o solicitare simplificata pentru acordarea imunitatii si Consiliului Concurentei, atunci cand considera ca autoritatea romana de concurenta ar putea fi mai bine plasata, conform aceleiasi comunicari.

34. Solicitarea simplificata trebuie sa includa o scurta descriere a urmatoarelor elemente:

a) numele si adresa operatorului economic care realizeaza solicitarea;

b) celelalte parti implicate in presupusa intelegere;

c) produsul/produsele si zona geografica afectata;

d) tipul intelegerii;

e) durata estimata a incalcarii;

f) statele membre pe teritoriul carora se afla, probabil, elementele probatorii;

g) informatii referitoare la existenta altor cereri pentru clementa, existente sau potentiale, privind aceeasi presupusa intelegere .

35. Dupa primirea solicitarii simplificate, Consiliul Concurentei va confirma in scris inregistrarea acesteia si, daca este cazul, faptul ca operatorul economic este primul care a solicitat acordarea imunitatii.

36. In cazul in care Consiliul Concurentei decide sa solicite informatii suplimentare, operatorul economic trebuie sa le furnizeze prompt. Atunci cand Consiliul Concurentei decide sa actioneze referitor la cazul respectiv, va stabili un termen in care operatorul economic trebuie sa furnizeze toate informatiile si elementele probatorii necesare indeplinirii conditiilor de obtinere a imunitatii. Daca operatorul economic transmite elementele respective in termenul stabilit de Consiliul Concurentei, se va considera ca acestea au fost furnizate la data cand s-a inaintat solicitarea simplificata pentru acordarea imunitatii.

___________

1) Publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 101 din 27 aprilie 2004.



SECTIUNEA a 4-a
Alte aspecte procedurale



37. In situatia in care exista mai multe solicitari pentru acordarea imunitatii, Consiliul Concurentei va examina aceste cereri, referitoare la aceeasi potentiala incalcare a legii, in ordinea cronologica a primirii acestora, indiferent daca cererea pentru imunitate este prezentata formal sau prin solicitarea unui numar de ordine.

38. Daca, la sfarsitul procedurii de investigatie, operatorul economic indeplineste conditiile prevazute la pct. 9 sau 11, dupa caz, Consiliul Concurentei ii acorda imunitatea la amenda, prin decizie . In situatia in care, la sfarsitul procedurii de investigatie, operatorul economic nu indeplineste conditiile prevazute la pct. 9 sau 11, acesta nu va beneficia de imunitate conform prezentelor instructiuni.

39. Operatorul economic poate sa informeze Consiliul Concurentei, la orice moment, ca nu mai doreste continuarea procedurilor referitoare la cererea sa. In aceasta situatie, solicitantul poate retrage informatiile si documentele inaintate Consiliului Concurentei in vederea acordarii imunitatii sau poate solicita ca acestea sa fie luate in considerare pentru o eventuala reducere a amenzii. Acest lucru nu poate impiedica Consiliul Concurentei sa se foloseasca de drepturile sale de investigatie pentru a obtine informatiile respective.



CAPITOLUL VI
Elemente procedurale referitoare la reducerea cuantumului amenzii



40. Un operator economic care doreste sa beneficieze de reducerea cuantumului amenzii, conform pct. 15, trebuie sa inainteze o cerere formala Consiliului Concurentei si trebuie sa prezinte suficiente elemente probatorii ale presupusei intelegeri . Orice furnizare voluntara a unor elemente probatorii catre Consiliul Concurentei, de natura a fi luata in considerare pentru a beneficia de tratamentul favorabil prevazut la cap. III, trebuie sa fie clar identificata, la momentul transmiterii, ca facand parte dintr-o solicitare formala pentru reducerea cuantumului amenzii.

41. Consiliul Concurentei va confirma in scris primirea cererii pentru reducerea cuantumului amenzii si fiecare furnizare ulterioara de elemente probatorii, confirmand data si ora exacta a fiecarei astfel de furnizari. Consiliul Concurentei nu se va pronunta asupra unei cereri pentru reducerea cuantumului amenzii inainte de a lua o hotarare cu privire la o cerere existenta pentru imunitate conditionata la amenda, referitoare la aceeasi incalcare.

42. In cazul in care Consiliul Concurentei ajunge la concluzia preliminara ca elementele probatorii prezentate de operatorul economic aduc o contributie suplimentara semnificativa in conformitate cu prevederile pct. 15 si 16 si ca operatorul economic a indeplinit conditiile prevazute la pct. 20 si 40, va informa, in scris, operatorul economic cu privire la posibilitatea de a reduce cuantumul amenzii, conform pct. 17, dar nu mai tarziu de data la care raportul de investigatie este transmis partilor implicate.

In cadrul aceleiasi perioade de timp, Consiliul Concurentei va informa operatorul economic, in scris, daca ajunge la concluzia preliminara ca respectivul operator economic nu poate beneficia de reducerea cuantumului amenzii.

43. In deciziile pe care le emite la incheierea procedurii de investigatie, Consiliul Concurentei va evalua situatia finala a fiecarui operator economic care a inaintat o cerere pentru reducerea cuantumului amenzii. Consiliul Concurentei va determina in aceste decizii:

a) daca elementele probatorii furnizate de catre operatorul economic aduc o contributie suplimentara semnificativa in raport cu elementele probatorii aflate deja in posesia autoritatii de concurenta;

b) daca au fost indeplinite conditiile prevazute la pct. 20;

c) nivelul exact al reducerii de care beneficiaza operatorul economic, conform pct. 17.

In cazul in care Consiliul Concurentei constata ca operatorul economic nu a indeplinit conditiile prevazute la pct. 20, operatorul economic respectiv nu va beneficia de un tratament favorabil conform prezentelor instructiuni.







Afişează Ordinul nr. 300/2009, pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 51 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice