din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1501 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

  Publicat: 07 Dec 2009       19665 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 834 din 03/12/2009

(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Este o tranzactie sau o serie de tranzactii cu valori mobiliare conferind persoanei sau grupului de persoane implicate, prin titlurile astfel dobandite, singure ori impreuna cu cele deja detinute ori controlate, o pozitie de control sau majoritara in participare la capitalul emitentului.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Suma de bani ce se acorda unei persoane pentru suportarea unor cheltuieli suplimentare (de deplasare, detasari etc) sau pentru efectuarea de activitati in afara programului obisnuit de lucru
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

35. coordoneaza elaborarea Planului national unic de control integrat pentru Romania - PNUCI si Raportul anual referitor la PNUCI;

36. indeplineste orice alte atributii in domeniul sigurantei alimentelor, precum si in domeniul reglementarii alimentatiei si biotehnologiei stabilite prin legislatia in vigoare nationala si europeana.

(2) Autoritatea asigura armonizarea cadrului legislativ national cu reglementarile din Uniunea Europeana in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.

(3) Autoritatea elaboreaza si promoveaza acte normative in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.

(4) Autoritatea intreprinde demersurile necesare in vederea obtinerii unor contributii financiare comunitare pentru unele activitati in domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor, in special pentru implementarea unor prevederi ale legislatiei comunitare.

(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanta in domeniul tehnologiei informatiei si comunicarii, relatiilor publice, organizarii campaniilor de promovare, publicitate, educare si informare referitoare la activitatea specifica, precum si in domeniul specific de activitate .

(6) Autoritatea editeaza buletine informative si alte publicatii de specialitate, in limita alocatiilor bugetare, precum si din diverse finantari.

(7) Autoritatea, prin specialistii din structura sa, stabiliti prin ordin al presedintelui Autoritatii, coordoneaza masurile care se impun in situatiile de urgenta din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor, iar atunci cand este cazul, se consulta cu celelalte institutii abilitate.

(8) In exercitarea atributiilor sale, Autoritatea colaboreaza cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum si cu alte autoritati ale administratiei publice centrale si locale, institutii publice, precum si cu alte organisme interesate.

Art. 4. - (1) Autoritatea este condusa de un presedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepresedinti cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a primului-ministru pe o perioada de 5 ani.

(2) Vicepresedintii exercita atributiile delegate de presedintele Autoritatii. Raspunderile si atributiile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.

(3) In exercitarea atributiilor sale, presedintele Autoritatii emite ordine si instructiuni. Ordinele si instructiunile cu caracter normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(4) Presedintele Autoritatii este ordonator principal de credite.

(5) Autoritatea are un secretar general, inalt functionar public, numit prin decizie a primului-ministru, pe baza de concurs organizat in conditiile legii.

(6) Secretarul general exercita atributiile prevazute de legislatia specifica in vigoare, precum si alte atributii stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii.

(7) Presedintele conduce Autoritatea si unitatile subordonate, numeste si elibereaza din functie personalul Autoritatii si conducerea unitatilor subordonate, in conditiile legii.

(8) Presedintele reprezinta Autoritatea in raporturile cu ministerele, cu autoritatile administratiei publice, cu alte autoritati si institutii publice, cu persoanele fizice si juridice din tara sau din strainatate, precum si in justitie. Presedintele participa ca invitat la sedintele Guvernului in care se dezbat probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor.

(9) Autoritatea poate initia proiecte de acte normative pe care le supune spre aprobare Guvernului.

Art. 5. - (1) Structura organizatorica a Autoritatii este prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al presedintelui Autoritatii, in cadrul acesteia se pot organiza, in conditiile legii, directii, servicii, birouri, compartimente si colective temporare. Functiile publice de director, director adjunct, sef serviciu si sef birou se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.

(2) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Autoritatii este de 396, inclusiv demnitarii si cabinetul presedintelui Autoritatii.

(3) Preluarea activitatii si a personalului care desfasoara activitati sanitar-veterinare in cadrul Agentiei de Sanatate Publica a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii se realizeaza in conditiile art. 6 alin. (1) si (5) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International.

(4) Personalul preluat este incadrat in limita posturilor aprobate prin prezenta hotarare .

(5) Personalul din cadrul Autoritatii, institutelor de referinta si al directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti este format din functionari publici si din personal contractual.

(6) Salarizarea personalului din structura Autoritatii se face potrivit prevederilor legale aplicabile functionarilor publici si personalului contractual din cadrul administratiei publice centrale.

(7) Atributiile si responsabilitatile directiilor generale, directiilor, serviciilor, birourilor si compartimentelor din cadrul Autoritatii, precum si circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament de organizare si functionare, care se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.

Art. 6. - (1) Unitatile care functioneaza in subordinea Autoritatii, precum si numarul maxim de posturi al acestora sunt prevazute in anexa nr. 2.

(2) Directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti sunt conduse de cate un director coordonator medic veterinar, ajutat de 3 directori coordonatori adjuncti. Conducatorii directiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti se supun reglementarilor legale instituite de Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Institutele nationale veterinare de referinta din subordinea Autoritatii sunt conduse de cate un director, ajutat de 2 directori adjuncti.

(4) Numarul circumscriptiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor si al circumscriptiilor sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor zonale, precum si redimensionarea acestora se stabilesc, in functie de complexitatea activitatii, de numarul de unitati, precum si de numarul de animale, prin ordin al presedintelui Autoritatii.

(5) Structura organizatorica, numarul de posturi conform statelor de functii, statele de functii, precum si regulamentul de organizare si functionare pentru unitatile subordonate se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii.

(6) Salarizarea personalului din directiile sanitar-veterinare si pentru siguranta alimentelor judetene si a municipiului Bucuresti, precum si a institutelor nationale veterinare de referinta se face potrivit prevederilor legale in vigoare.

Art. 7. - In cadrul Autoritatii functioneaza Consiliul stiintific si Consiliul consultativ.

Art. 8. - (1) Consiliul stiintific este format din cel putin 7 personalitati recunoscute in domeniile de competenta ale Autoritatii.

(2) Consiliul stiintific este format din cel mult 15 personalitati recunoscute in domeniile de competenta ale Autoritatii.

(3) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului stiintific se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.

(4) Consiliul stiintific se intruneste trimestrial sau ori de cate ori este necesar pentru examinarea si dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si prezinta avizele stiintifice la solicitarea Autoritatii.

(5) Consiliul stiintific poate fi consultat de catre Autoritate cu privire la elaborarea de acte normative din domeniul sau de activitate .

(6) Membrii Consiliului stiintific beneficiaza de o indemnizatie de participare de maximum 20% din indemnizatia bruta a presedintelui Autoritatii.

Art. 9. - (1) Consiliul consultativ este format din reprezentanti ai ministerelor, ai altor autoritati ale administratiei publice competente in domeniul sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor si din reprezentanti ai societatii civile.

(2) Consiliul consultativ este prezidat de presedintele Autoritatii.

(3) Consiliul consultativ se intruneste periodic, la solicitarea presedintelui Autoritatii.

(4) Consiliul consultativ are atributii in stabilirea prioritatilor in ceea ce priveste cererile de consultari stiintifice privind identificarea, evaluarea si managementul riscului, precum si al situatiilor de criza .

(5) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii, la propunerea ministerelor si a reprezentantilor societatii civile.

(6) Consiliul consultativ se intruneste pentru examinarea si dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar si al sigurantei alimentelor si prezinta avizele consultative la solicitarea Autoritatii.

Art. 10. - In cadrul Autoritatii, la Directia generala siguranta alimentelor, functioneaza Secretariatul operational pentru Codex Alimentarius, ale carui componenta si atributii se stabilesc prin ordin al presedintelui Autoritatii.

Art. 11. - Autoritatea duce la indeplinire atributiile in mod transparent si face publice avizele stiintifice, rapoartele de activitate si alte documente de interes public, in conditiile legii.

Art. 12. - Autoritatea asigura, in conditiile legii, accesul la documentele proprii si ia masuri ca partile interesate sa primeasca informatii obiective si accesibile in domeniul sau de activitate .

Art. 13. - Autoritatea reprezinta punctul national de contact si coordonatorul la nivel national al Sistemului rapid de alerta pentru alimente si furaje - SRAAF si punctul national de contact si coordonatorul la nivel national al Codex Alimentarius.

Art. 14. - (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Autoritatii si ale unitatilor din subordinea sa, prevazute in anexa nr. 2, se asigura din venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat .

(2) In scopul realizarii rolului si atributiilor care ii revin, Autoritatea poate beneficia de consultanta si asistenta tehnica de specialitate din strainatate, precum si de programe de formare si perfectionare de specialitate a personalului, in limita fondurilor disponibile, potrivit legii.





Afişează Hotararea nr. 1415/2009, privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati Legislative 2009    Monitorul Oficial al Romaniei    ANSVSA

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Imobil preluat de catre stat. Emiterea deciziei in procedura prevazuta de Legea 165/2013. Respingerea exceptiei prematuritatii actiunii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 362 din 18 februarie 2016

Dezlegarea unei probleme de drept. Redeschiderea urmaririi penale prev. de art. 335 CPP este supusa confirmarii judecatorului de camera preliminara
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Consecintetele neexercitarii dreptului procesual in cadrul termenului stabilit de lege in cazul revizuirii
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1413 din 21 mai 2015

Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor. Termen convocare. Nulitate absoluta
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia Comerciala, Decizia nr. 2250 din 2 octombrie 2009

Inregistrare, autorizare societate nou infiintata
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizie nr.146 din data 21.02.2012

Cerere de fuziune prin contopire
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj - Sentinta civila nr.6 din data 16.05.2012

Termenul de recurs impotriva ordonantei presedintiale prin care s-a stabilit plasamentul copilului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 7/2012

Modul de stabilire a stagiului complet de cotizare pentru recalcularea drepturilor de pensie ale persoanelor nevazatoare
Pronuntaţă de: ICCJ, Decizia ICCJ nr. 9 din 14 mai 2012 (Decizia 9/2012)

Convocarea actionarilor la Adunarea Generala Extraordinara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a V- a Comerciala - Decizia comerciala nr. 61/14. 02. 2011

Uzucapiune. Aplicarea legii in timp. RIL admis
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectiile Unite



Articole Juridice

Recunoasterea si aplicarea sporului pentru conditii de munca in domeniul sanatatii si asistentei sociale. Dispozitii legale incidente si paralizante
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Dobandirea calitatii de notar public de catre judecatorii Curtii Constitutionale. Studiu de caz
Sursa: Dobre Ion

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Deconcentrarea administrativa � principiu al administratiei publice in Codul Administrativ. Serviciile publice deconcentrate (VI)
Sursa: Irina Maria Diculescu

Aplicarea unui spor obligatoriu la pedeapsa principala a inchisorii � pedeapsa echitabila sau asuprire neconstitutionala
Sursa: Irina Maria Diculescu

Legea concurentei: raportarea amenzii la cifra de afaceri realizata in anul anterior � pedeapsa justa sau grava inechitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Respectarea principiului contributivitatii in sistemul public de pensii si aplicarea in timp a legii
Sursa: Irina Maria Diculescu