din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1683 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Domeniul Agricol » Metodologie din 2009, de inregistrare a operatorilor economici si eliberare a autorizatiei pentru producerea, prelucrarea si-sau comercializarea semintelor si materialului saditor

Metodologie din 2009, de inregistrare a operatorilor economici si eliberare a autorizatiei pentru producerea, prelucrarea si-sau comercializarea semintelor si materialului saditor

  Publicat: 30 Dec 2009       12452 citiri        Secţiunea: Legislatia Domeniul Agricol  


Metodologie din 2009, de inregistrare a operatorilor economici si eliberare a autorizatiei pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor si materialului saditor

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 917 din 28/12/2009

Ramura a economiei in cadrul careia se realizeaza circulatia marfurilor de la producator la consumator prin indeplinirea functiei de echilibru dintre oferta si cererea de produse si servicii.
Termen din limba germana
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Materiale care invelesc un produs sau un ansamblu de produse in timpul manipularii, transportului,
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Persoana fizica sau juridica ce cumpara marfuri in mod continuu si in cantitati mari de la producatori sau importatori,
Persoana fizica sau juridica ce cumpara marfuri in mod continuu si in cantitati mari de la producatori sau importatori,
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
Persoana calificata sa distribuie ceva, calificata sa distribuie ceva.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
1. In dreptul civil, vezi Contract de mandat, Procura, Reprezentare.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
A fost promulgat la 11.09.1865
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
A fost promulgat la 11.09.1865
Opera legislativa, care are ca scop redactarea intr-o conceptie unitara
Procedura legala aplicabila de instanta de judecata in cazurile in care partea careia i se opune un inscris sub semnatura privata tagaduieste scrisul
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

c) autorizatia de comercializare a semintelor si materialului saditor se acorda operatorilor economici care efectueaza operatiuni de comert angro si cu amanuntul, cu samanta si material saditor, in conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 266/2002 si ale normelor in vigoare;

d) autorizatie separata pentru fiecare punct de lucru, care detine baza materiala de producere, prelucrare sau comercializare, daca sunt inregistrate oficial la registrul comertului, cu exceptia celor care comercializeaza cu amanuntul seminte si material saditor catre beneficiarii finali neprofesionisti.

Art. 6. - (1) Pot fi exceptate de la prevederile art. 5 pct. C lit. c) persoanele fizice sau juridice, distribuitori neprofesionisti de seminte si material saditor, care:

a) comercializeaza cu amanuntul ambalaje mici de seminte sau plante la bucata sau in ambalaj individual, provenite de la furnizori profesionisti, autorizati de ITCSMS sau LCCSMS, cu respectarea regulilor si normelor specifice in vigoare, destinate utilizatorilor finali neprofesionisti, in piete si magazine al caror obiect principal de activitate nu este comercializarea semintelor si materialului saditor;

b) comercializeaza semintele si materialul saditor prevazute la lit. a) in numele lor cu imputernicirea unui furnizor angrosist autorizat in Romania sau in alt stat membru al Uniunii Europene.

(2) Furnizorul angrosist autorizat, prevazut la alin. (1), are urmatoarele obligatii:

a) este responsabil de calitatea produselor comercializate si de respectarea regulilor si normelor tehnice de aplicare a Legii nr. 266/2002;

b) emite o imputernicire anuala sau pentru anumite perioade pentru fiecare distribuitor intermediar care comercializeaza in numele sau, imputernicire disponibila la cererea autoritatilor;

c) obliga distribuitorii imputerniciti conform prevederilor alin. (2) lit. b) sa tina o evidenta clara a cantitatilor primite si vandute;

d) tine o lista anuala sau pe anumite perioade, cuprinzand numele, adresa si locul de vanzare ale distribuitorilor imputerniciti sa comercializeze in numele sau si sortimentul produselor de vanzare, care va fi pusa la dispozitia ITCSMS sau LCCSMS din judetul in care acesti distribuitori isi desfasoara activitatea .

(3) Nerespectarea prevederilor alin. (2) poate atrage retragerea dreptului de comercializare prin distribuitori imputerniciti.

Art. 7. - (1) Autorizatia eliberata de autoritate este formular tipizat, al carui model este prevazut in anexa nr. 3.

(2) Autorizatiile de functionare eliberate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin raman valabile pentru o perioada de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin . Autorizatiile noi isi vor pastra codul avut anterior.

Art. 8. - ITCSMS si/sau LCCSMS vor tine evidenta operatorilor economici autorizati, vor supraveghea si vor monitoriza pe toata durata autorizarii activitatile acestora.

Art. 9. - (1) Autorizatiile sunt documente cu regim special.

(2) Tehnoredactarea, tiparirea si evidenta acestora se vor realiza in conformitate cu legislatia in vigoare si sub supravegherea autoritatii competente din cadrul MAPDR.

(3) Fondurile necesare pentru multiplicarea autorizatiilor vor fi asigurate de catre ITCSMS si/sau LCCSMS.

(4) Autorizatia va purta un numar de ordine care va constitui numarul de cod unic al punctului de lucru sau al sediului social al operatorului economic, numar ce va fi inscris pe toate documentele oficiale sau ale operatorului economic, eliberate in legatura cu semintele si materialul saditor produse, prelucrate sau comercializate de acesta.

(5) Numarul de cod va fi format asfel:

a) prima parte se constituie din initialele judetului, utilizandu-se codul national pentru automobile;

b) a doua parte va fi formata din 4 cifre incepand de la 0001, identificand operatorul economic in ordinea eliberarii autorizatiilor;

c) a treia parte va fi formata din 3 litere reprezentand:

(i) prima litera A - operator economic autorizat pentru producerea semintelor si materialului saditor; de exemplu: A00;

(ii) a doua litera B - operator economic autorizat pentru prelucrarea semintelor si materialului saditor; de exemplu: 0B0;

(iii) a treia litera C - operator economic autorizat pentru comercializarea semintelor si materialului saditor; de exemplu: 00C.

(6) Autoritatea competenta din cadrul MAPDR va putea completa sau modifica sistemul de codificare si va tine evidenta informatizata a operatorilor economici autorizati.

Art. 10. - (1) Anual, ITCSMS si/sau LCCSMS vor monitoriza activitatea desfasurata de operatorii economici, in scopul verificarii indeplinirii continue a cerintelor prevazute la art. 5 din Legea nr. 266/2002. Verificarea se face in baza unei fise de supraveghere si monitorizare a activitatii operatorului economic.

(2) Verificarea activitatii operatorilor economici prevazuta la alin. (1) se face de catre ITCSMS sau LCCSMS cu cel putin 30 de zile inainte de indeplinirea termenului de un an de la precedenta verificare .

(3) Operatorii economici autorizati au obligatia de a anunta in scris, in termen de 15 zile calendaristice, orice modificare intervenita dupa obtinerea autorizatiei. Personalul nou-angajat va fi testat conform prezentei metodologii.

Art. 11. - (1) Autorizatia acordata in urma inregistrarii si autorizarii unui operator economic pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor, dupa caz, poate fi retrasa temporar sau definitiv numai de catre autoritatea competenta care a eliberat-o, daca se constata ca au fost incalcate obligatiile ce ii revin potrivit art. 5 din Legea nr. 266/2002 sau daca nu mai desfasoara activitatile in domeniu timp de 3 ani consecutivi si cu respectarea prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) Personalul imputernicit al autoritatii competente din cadrul MAPDR, ITCSMS si LCCSMS poate constata nerespectarea conditiilor de autorizare si poate retrage autorizatiile eliberate, in urma incheierii unui proces-verbal conform modelului prevazut in anexa nr. 6.

(3) Retragerea autorizatiei nu exonereaza operatorul economic de masurile luate si sanctiunile prevazute in art. 50, pentru masurile si contraventiile prevazute la art. 47 si 48 din Legea nr. 266/2002.

(4) Orice decizie a autoritatii competente, inclusiv refuzul sau retragerea unei autorizatii, trebuie motivata corespunzator si poate fi atacata in fata instantelor judecatoresti, potrivit dreptului comun.

(5) In cazul in care operatorul economic a pierdut autorizatia, acesta este obligat sa o declare nula intr-o publicatie locala sau centrala si sa solicite autoritatii emitente eliberarea unei noi autorizatii.

(6) Operatorul economic caruia i s-a retras autorizatia poate face contestatie, care va avea urmatorul curs:

a) catre directorul ITCSMS sau LCCSMS, in termen de 15 zile calendaristice de la data incheierii procesului-verbal de retragere temporara sau definitiva a autorizatiei;

b) directorul ITCSMS sau LCCSMS va analiza contestatia, va verifica si va decide in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii acesteia;

c) in cazul respingerii contestatiei de catre directorul ITCSMS sau LCCSMS, operatorul economic poate depune plangere la autoritatea competenta din cadrul MAPDR in termen de 15 zile calendaristice de la data respingerii contestatiei;

d) autoritatea competenta va solutiona contestatia in termen de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii contestatiei. Decizia autoritatii competente poate fi atacata la instanta de contencios administrativ in conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 12. - Operatorul economic poate relua procedura de obtinere a autorizatiilor care au fost retrase, dupa inlaturarea situatiilor care au impus masura retragerii, cu plata tarifelor aferente.

Art. 13. - ITCSMS sau LCCSMS asigura arhivarea documentatiei specifice care a stat la baza eliberarii autorizatiei, retragerilor si reautorizarilor.

Art. 14. - Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta metodologie.





Afişează Metodologie din 2009, de inregistrare a operatorilor economici si eliberare a autorizatiei pentru producerea, prelucrarea si-sau comercializarea semintelor si materialului saditor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati Legislative 2009    Material saditor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Lista bunurilor care alcatuiesc domeniul public al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale
Sursa: EuroAvocatura.ro