c) autorizatia de comercializare a semintelor si materialului saditor se acorda operatorilor economici care efectueaza operatiuni de comert angro si cu amanuntul, cu samanta si material saditor, in conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) din Legea nr. 266/2002 si ale normelor in vigoare;
d) autorizatie separata pentru fiecare punct de lucru, care detine baza materiala de producere, prelucrare sau comercializare, daca sunt inregistrate oficial la registrul comertului, cu exceptia celor care comercializeaza cu amanuntul seminte si material saditor catre beneficiarii finali neprofesionisti.
Art. 6. - (1) Pot fi exceptate de la prevederile art. 5 pct. C lit. c) persoanele fizice sau juridice, distribuitori neprofesionisti de seminte si material saditor, care:
a) comercializeaza cu amanuntul ambalaje mici de seminte sau plante la bucata sau in ambalaj individual, provenite de la furnizori profesionisti, autorizati de ITCSMS sau LCCSMS, cu respectarea regulilor si normelor specifice in vigoare, destinate utilizatorilor finali neprofesionisti, in piete si magazine al caror obiect principal de activitate nu este comercializarea semintelor si materialului saditor;
b) comercializeaza semintele si materialul saditor prevazute la lit. a) in numele lor cu imputernicirea unui furnizor angrosist autorizat in Romania sau in alt stat membru al Uniunii Europene.
(2) Furnizorul angrosist autorizat, prevazut la alin. (1), are urmatoarele obligatii:
a) este responsabil de calitatea produselor comercializate si de respectarea regulilor si normelor tehnice de aplicare a Legii nr. 266/2002;
b) emite o imputernicire anuala sau pentru anumite perioade pentru fiecare distribuitor intermediar care comercializeaza in numele sau, imputernicire disponibila la cererea autoritatilor;
c) obliga distribuitorii imputerniciti conform prevederilor alin. (2) lit. b) sa tina o evidenta clara a cantitatilor primite si vandute;
d) tine o lista anuala sau pe anumite perioade, cuprinzand numele, adresa si locul de vanzare ale distribuitorilor imputerniciti sa comercializeze in numele sau si sortimentul produselor de vanzare, care va fi pusa la dispozitia ITCSMS sau LCCSMS din judetul in care acesti distribuitori isi desfasoara activitatea .
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (2) poate atrage retragerea dreptului de comercializare prin distribuitori imputerniciti.
Art. 7. - (1) Autorizatia eliberata de autoritate este formular tipizat, al carui model este prevazut in anexa nr. 3.
(2) Autorizatiile de functionare eliberate pana la data intrarii in vigoare a prezentului ordin raman valabile pentru o perioada de 12 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin . Autorizatiile noi isi vor pastra codul avut anterior.
Art. 8. - ITCSMS si/sau LCCSMS vor tine evidenta operatorilor economici autorizati, vor supraveghea si vor monitoriza pe toata durata autorizarii activitatile acestora.
Art. 9. - (1) Autorizatiile sunt documente cu regim special.
(2) Tehnoredactarea, tiparirea si evidenta acestora se vor realiza in conformitate cu legislatia in vigoare si sub supravegherea autoritatii competente din cadrul MAPDR.
(3) Fondurile necesare pentru multiplicarea autorizatiilor vor fi asigurate de catre ITCSMS si/sau LCCSMS.
(4) Autorizatia va purta un numar de ordine care va constitui numarul de cod unic al punctului de lucru sau al sediului social al operatorului economic, numar ce va fi inscris pe toate documentele oficiale sau ale operatorului economic, eliberate in legatura cu semintele si materialul saditor produse, prelucrate sau comercializate de acesta.
(5) Numarul de cod va fi format asfel:
a) prima parte se constituie din initialele judetului, utilizandu-se codul national pentru automobile;
b) a doua parte va fi formata din 4 cifre incepand de la 0001, identificand operatorul economic in ordinea eliberarii autorizatiilor;
c) a treia parte va fi formata din 3 litere reprezentand:
(i) prima litera A - operator economic autorizat pentru producerea semintelor si materialului saditor; de exemplu: A00;
(ii) a doua litera B - operator economic autorizat pentru prelucrarea semintelor si materialului saditor; de exemplu: 0B0;
(iii) a treia litera C - operator economic autorizat pentru comercializarea semintelor si materialului saditor; de exemplu: 00C.
(6) Autoritatea competenta din cadrul MAPDR va putea completa sau modifica sistemul de codificare si va tine evidenta informatizata a operatorilor economici autorizati.
Art. 10. - (1) Anual, ITCSMS si/sau LCCSMS vor monitoriza activitatea desfasurata de operatorii economici, in scopul verificarii indeplinirii continue a cerintelor prevazute la art. 5 din Legea nr. 266/2002. Verificarea se face in baza unei fise de supraveghere si monitorizare a activitatii operatorului economic.
(2) Verificarea activitatii operatorilor economici prevazuta la alin. (1) se face de catre ITCSMS sau LCCSMS cu cel putin 30 de zile inainte de indeplinirea termenului de un an de la precedenta verificare .
(3) Operatorii economici autorizati au obligatia de a anunta in scris, in termen de 15 zile calendaristice, orice modificare intervenita dupa obtinerea autorizatiei. Personalul nou-angajat va fi testat conform prezentei metodologii.
Art. 11. - (1) Autorizatia acordata in urma inregistrarii si autorizarii unui operator economic pentru producerea, prelucrarea si/sau comercializarea semintelor, dupa caz, poate fi retrasa temporar sau definitiv numai de catre autoritatea competenta care a eliberat-o, daca se constata ca au fost incalcate obligatiile ce ii revin potrivit art. 5 din Legea nr. 266/2002 sau daca nu mai desfasoara activitatile in domeniu timp de 3 ani consecutivi si cu respectarea prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Personalul imputernicit al autoritatii competente din cadrul MAPDR, ITCSMS si LCCSMS poate constata nerespectarea conditiilor de autorizare si poate retrage autorizatiile eliberate, in urma incheierii unui proces-verbal conform modelului prevazut in anexa nr. 6.
(3) Retragerea autorizatiei nu exonereaza operatorul economic de masurile luate si sanctiunile prevazute in art. 50, pentru masurile si contraventiile prevazute la art. 47 si 48 din Legea nr. 266/2002.
(4) Orice decizie a autoritatii competente, inclusiv refuzul sau retragerea unei autorizatii, trebuie motivata corespunzator si poate fi atacata in fata instantelor judecatoresti, potrivit dreptului comun.
(5) In cazul in care operatorul economic a pierdut autorizatia, acesta este obligat sa o declare nula intr-o publicatie locala sau centrala si sa solicite autoritatii emitente eliberarea unei noi autorizatii.
(6) Operatorul economic caruia i s-a retras autorizatia poate face contestatie, care va avea urmatorul curs:
a) catre directorul ITCSMS sau LCCSMS, in termen de 15 zile calendaristice de la data incheierii procesului-verbal de retragere temporara sau definitiva a autorizatiei;
b) directorul ITCSMS sau LCCSMS va analiza contestatia, va verifica si va decide in termen de 5 zile lucratoare de la data primirii acesteia;
c) in cazul respingerii contestatiei de catre directorul ITCSMS sau LCCSMS, operatorul economic poate depune plangere la autoritatea competenta din cadrul MAPDR in termen de 15 zile calendaristice de la data respingerii contestatiei;
d) autoritatea competenta va solutiona contestatia in termen de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii contestatiei. Decizia autoritatii competente poate fi atacata la instanta de contencios administrativ in conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 12. - Operatorul economic poate relua procedura de obtinere a autorizatiilor care au fost retrase, dupa inlaturarea situatiilor care au impus masura retragerii, cu plata tarifelor aferente.
Art. 13. - ITCSMS sau LCCSMS asigura arhivarea documentatiei specifice care a stat la baza eliberarii autorizatiei, retragerilor si reautorizarilor.
Art. 14. - Anexele nr. 1-6 fac parte integranta din prezenta metodologie.
Lista bunurilor care alcatuiesc domeniul public al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale Sursa: EuroAvocatura.ro