din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2034 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Financiar-Bancara » Regulamentul CNVM nr. 9/2009, privind supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale pe piata de capital

Regulamentul CNVM nr. 9/2009, privind supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale pe piata de capital

  Publicat: 30 Dec 2009       6381 citiri        Secţiunea: Legislatie Financiar-Bancara  


Regulamentul CNVM nr. 9/2009, privind supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale pe piata de capital

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 916 din 28/12/2009

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Piata specializata in efectuarea de tranzactii cu active financiare cu scadente pe termene medii si lungi.
Acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvor�nd din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare;
Acea parte de capital social detinuta de stat sau de alta entitate implicata in procesul de privatizare la o societate comerciala neprivatizata, in tot sau in parte, care nu este afectata de alte drepturi izvor�nd din contractele de privatizare incheiate deja in baza legilor de privatizare;
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Este puterea materiala pe care o exercita o persoana asupra bunului dandu-i posibilitatea de a se comporta ca si cum ar fi adevaratul proprietar al bunului.
Cauza care inlatura caracterul penal al faptei, prevazuta in cap. V, t. II, art. 51, C. pen., partea generala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.

CAPITOLUL I
Dispozitii generale



Art. 1. - Prezentul regulament stabileste norme privind supravegherea de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, denumita in continuare C.N.V.M., a respectarii regulilor privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale instituite prin acte ale Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite si ale Uniunii Europene, cat si ale altor organizatii internationale sau adoptate prin decizii unilaterale ale Romaniei ori ale altor state, asa cum sunt reglementate prin dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 217/2009, denumita in continuare O.U.G. nr. 202/2008.

Art. 2. - (1) Termenii, abrevierile si expresiile utilizate in prezentul regulament au semnificatia prevazuta in Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, cu modificarile si completarile ulterioare, in Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea nr. 297/2004, si in O.U.G. nr. 202/2008.

(2) In sensul prezentului regulament, termenii, abrevierile si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) entitati reglementate - entitatile a caror activitate este autorizata, reglementata si supravegheata de catre C.N.V.M. in indeplinirea atributiilor sale legale si care intra sub incidenta prevederilor O.U.G. nr. 202/2008;

b) instrumente financiare - instrumente financiare definite conform art. 7 alin. (1) pct. 141 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2007, cu modificarile si completarile ulterioare, care apartin sau sunt detinute ori se afla sub controlul unor persoane care fac obiectul sanctiunilor internationale prevazute in O.U.G. nr. 202/2008.

Art. 3. - C.N.V.M. asigura publicitatea prevederilor actelor care instituie sanctiuni internationale obligatorii in Romania, prin afisarea in regim de urgenta a unor alerte pe pagina de internet proprie, cu trimiteri la paginile de internet ale organizatiilor care instituie sanctiunile internationale.

Art. 4. - (1) C.N.V.M. supravegheaza respectarea regulilor privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale de catre entitatile reglementate care activeaza pe piata de capital .

(2) In procesul de supraveghere, C.N.V.M. poate solicita entitatilor reglementate orice informatii sau documente relevante.

(3) In situatia in care constata incalcari ale sanctiunilor internationale, C.N.V.M. aplica persoanelor fizice si juridice responsabile sanctiunile prevazute la art. 26 din O.U.G. nr. 202/2008 sau sesizeaza organele de urmarire penala, dupa caz.

Art. 5. - (1) C.N.V.M. creeaza si gestioneaza o evidenta proprie cu privire la respectarea regulilor privind punerea in aplicare a sanctiunilor internationale in domeniul pietei de capital .

(2) Documentatia privind sanctiunile internationale puse in aplicare in domeniul pietei de capital se pastreaza in evidenta proprie a C.N.V.M. prevazuta la alin. (1), in conditiile legii, pe o perioada de 5 ani de la data incetarii aplicarii sanctiunilor respective si se pune la dispozitia Ministerului Finantelor Publice, la cererea acestuia, cu respectarea regimului juridic aplicabil in privinta informatiilor obtinute in cursul sau ca urmare a exercitarii atributiilor legale ale C.N.V.M. si care nu sunt publice.

(3) C.N.V.M. coopereaza cu celelalte autoritati si institutii publice, din Romania si din alte state, care au atributii de punere in aplicare a sanctiunilor internationale, inclusiv prin schimb de date si informatii transmise numai in conditiile prevazute de lege.

(4) Obligatia de confidentialitate nu poate fi invocata la cererea de informatii din partea C.N.V.M.



CAPITOLUL II
Obligatii ale entitatilor reglementate



Art. 6. - (1) In situatia in care o entitate reglementata are date si informatii despre persoane si/sau entitati desemnate, detine sau are sub control instrumente financiare ori are date si informatii despre acestea, despre tranzactii legate de instrumente financiare sau in care sunt implicate persoane ori entitati desemnate, are obligatia de a instiinta C.N.V.M. din momentul in care ia cunostinta de existenta situatiei care impune instiintarea.

(2) Dispozitiile alin. (1) se aplica si personalului angajat al entitatilor reglementate, inclusiv conducatorilor acestora, precum si actionarilor, administratorilor, auditorilor, membrilor consiliului de supraveghere si altor persoane care prin natura activitatii lor intra in posesia datelor si informatiilor prevazute la alin. (1).

(3) C.N.V.M. ia in considerare numai acele instiintari care cuprind cel putin datele personale si de contact care sa permita identificarea autorilor.

(4) Dupa primirea instiintarilor prevazute la alin. (1), C.N.V.M. informeaza Ministerul Afacerilor Externe despre modul de aplicare a sanctiunilor internationale in cazurile respective, precum si despre orice incalcari sau dificultati de aplicare.

Art. 7. - (1) Entitatile reglementate trebuie sa sesizeze C.N.V.M. in scris, anexand toate documentele relevante, daca constata o eroare de identificare privind persoane sau entitati desemnate, precum si instrumente financiare. Decizia C.N.V.M. in legatura cu sesizarea, adoptata dupa verificarea acesteia si, dupa caz, dupa consultarea altor autoritati, se comunica Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finantelor Publice si entitatii reglementate in termen de 15 zile lucratoare.

(2) Decizia C.N.V.M. prevazuta la alin. (1) poate fi contestata potrivit dispozitiilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 8. - (1) Entitatile reglementate au obligatia sa identifice clientii care detin sau au sub control instrumente financiare sau care apartin ori se afla sub controlul unor persoane sau entitati desemnate si sa raporteze de indata Ministerului Finantelor Publice - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si C.N.V.M. In acest scop, entitatile reglementate aplica masurile standard de cunoastere a clientelei prevazute de Regulamentul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 5/2008 privind instituirea masurilor de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism prin intermediul pietei de capital, aprobat prin Ordinul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 83/2005, denumit in continuare Regulamentul C.N.V.M. nr. 5/2008. Raportarea catre Ministerul Finantelor Publice si C.N.V.M se face in scris, in conformitate cu prevederile art. 22 din Regulamentul C.N.V.M. nr. 5/2008.

(2) C.N.V.M. inregistreaza in evidenta proprie, prevazuta la art. 5 alin. (1), blocarea fondurilor care se afla in proprietatea, sunt detinute sau se afla sub controlul clientilor entitatilor reglementate identificati ca fiind persoane sau entitati desemnate, dupa ce blocarea a fost dispusa prin ordin al ministrului finantelor publice si a fost aplicata si notificata la C.N.V.M. de depozitarul central autorizat la care sunt depozitate instrumentele financiare si alte categorii de fonduri supuse blocarii.



CAPITOLUL III
Proceduri interne ale entitatilor reglementate privind
administrarea sanctiunilor internationale



Art. 9. - (1) Entitatile reglementate au obligatia sa pastreze toate informatiile pe care le detin privind sanctiunile internationale, inclusiv la sediile lor secundare, in conditiile legii, pe o perioada de 5 ani de la data incetarii aplicarii respectivelor sanctiuni internationale.

(2) Entitatile reglementate trebuie sa elaboreze si sa depuna la C.N.V.M., in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, procedurile interne privind sanctiunile internationale, avizate de compartimentul de control intern, dupa caz.

(3) Entitatile reglementate au obligatia sa desemneze, printr-un act intern, cel putin un angajat care raspunde de administrarea corespunzatoare a sanctiunilor internationale si sa notifice la C.N.V.M. respectiva desemnare, in termenul prevazut la alin. (2). Pentru a indeplini aceasta activitate poate fi desemnat ofiterul de conformitate care coordoneaza implementarea politicilor si procedurilor interne aferente prevenirii si combaterii spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, desemnat conform dispozitiilor art. 5 din Regulamentul C.N.V.M. nr. 5/2008.





Afişează Regulamentul CNVM nr. 9/2009, privind supravegherea punerii in aplicare a sanctiunilor internationale pe piata de capital pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati Legislative 2009    CNVM    Piata de capital

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Dreptul la informare a actionarilor in societatile tranzactionate pe piata de capital
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Sectia comerciala - Decizia 29 din 18.02.2010



Articole Juridice

Opreratiunile divizarii unei societati comerciale
Sursa: EuroAvocatura.ro