din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1353 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

  Publicat: 16 Mar 2009       55613 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 254 din 21/03/2006

Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
In cazul in care legislatia unei anumite ramuri de drept nu acopera toate situatiile posibile din practica, acestora din urma li se aplica legislatia dreptului comun.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Situatie a unei piete pe care nu exista decat un singur vanzator (monopolist) care, data fiind absenta concurentei, detine o putere de piata extrem de puternica, echivalenta cu existenta unei pozitii dominante.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare

c) sa respecte angajamentele asumate fata de operator prin hotararea de dare in administrare a serviciului, respectiv prin clauzele contractuale stabilite prin contractul de delegare a gestiunii serviciului;
d) sa asigure resursele necesare finantarii infrastructurii tehnico-edilitare aferente serviciilor, corespunzator clauzelor contractuale;
e) sa pastreze, in conditiile legii, confidentialitatea datelor si informatiilor economico-financiare privind activitatea operatorilor, altele decat cele de interes public.

Sectiunea 2 - Asociatiile de dezvoltare comunitara



Art. 10
(1) Unitatile administrativ-teritoriale, reprezentate prin autoritatile administratiei publice locale, pot coopera in scopul infiintarii, finantarii si realizarii unor servicii de utilitati publice, inclusiv a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, precum si pentru organizarea, gestionarea si exploatarea in intres comun a acestor servicii .
(2) Cooperarea se materializeaza prin realizarea unor asociatii de dezvoltare comunitara, in conditiile prevederilor Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Asociatiile de dezvoltare comunitara, definite ca institutii publice de cooperare intercomunitara, isi asuma si exercita, pentru si in numele autoritatilor administratiei publice locale asociate, toate competentele si atributiile, drepturile si obligatiile pe domeniul strict limitat al serviciului/serviciilor care i-a/i-au fost transferat/transferate.
(4) Serviciilor si sistemelor de utilitati publice ce fac obiectul unei asocieri intercomunitare le sunt aplicabile dispozitiile de drept comun privind coproprietatea.
(5) Asociatia de dezvoltare comunitara poate decide gestionarea directa sau delegata a serviciilor de utilitati publice. Gestionarea directa se realizeaza prin crearea unui compartiment sau serviciu intern. In cazul in care asociatia de dezvoltare comunitara decide gestiunea serviciului in regim de gestiune delegata, aceasta poate infiinta o societate comerciala pe actiuni de interes intercomunitar, al carei capital social este detinut in totalitate sau in parte de consiliile locale ale unitatilor administrativ-teritoriale care formeaza asociatia, ori poate angaja si organiza procedura legala de delegare a gestiunii serviciului.
(6) Prevederile alin. (1), (2) si (3) se completeaza cu prevederile actelor normative specifice fiecarui serviciu de utilitati publice.
(7) Actele juridice de constituire a asociatiilor de dezvoltare comunitara si statutul acestora sunt semnate de presedintii consiliilor judetene si primarii unitatilor administrativ-teritoriale implicate in formarea asociatiei, in conditiile mandatelor aprobate de consiliile judetene, consiliile locale ori de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz. In actele juridice de constituire a asociatiei de dezvoltare comunitara se prevad si bunurile ori resursele financiare reprezentand contributia fiecarei unitati administrativ-teritoriale implicate.
(8) Statutul-cadru, principiile de organizare si modul de functionare ale asociatiilor de dezvoltare comunitara se vor reglementa prin hotarare a Guvernului in termen de 6 luni de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(9) Structurile teritoriale si nationale pentru dezvoltarea regionala impreuna cu organizatiile neguvernamentale ale autoritatilor administratiei publice locale vor sprijini si vor incuraja formarea asociatiilor de dezvoltare comunitara, potrivit atributiilor si competentelor proprii.

Sectiunea 3 - Autoritatile administratiei publice centrale



Art. 11
(1) Guvernul asigura realizarea politicii generale a statului in domeniul serviciilor de utilitati publice, in concordanta cu Programul de guvernare si cu obiectivele Planului national de dezvoltare economico-sociala a tarii, prin:
a) aprobarea si actualizarea Strategiei nationale privind serviciile comunitare de utilitati publice;
b) indrumarea autoritatilor administratiei publice locale in vederea infiintarii, organizarii, exploatarii si gestionarii eficiente a serviciilor de utilitati publice, respectiv pentru reabilitatea, modernizarea si dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare a localitatilor;
c) acordarea garantiilor guvernamentale pentru obtinerea creditelor interne si externe necesare dezvoltarii infrastructurii tehnico-edilitare de interes local sau judetean;
d) acordarea de transferuri de la bugetul de stat pentru dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare de interes local, intercomunitar sau judetean, cu respectarea principiului subsidiaritatii si proportionalitatii.
(2) Guvernul examineaza periodic starea serviciilor de utilitati publice si stabileste masuri pentru dezvoltarea durabila si cresterea calitatii acestora, corespunzator cerintelor utilizatorilor si nevoilor localitatilor, pe baza unor strategii sectoriale specifice.
(3) Guvernul sprijina autoritatile administratiei publice locale prin masuri administrative, legislative si economico-financiare, in scopul dezvoltarii si imbunatatirii cantitative si calitative a serviciilor de utilitati publice si al asigurarii functionarii si exploatarii in conditii de siguranta si eficienta economica a infrastructurii tehnico-edilitare aferente acestora.
(4) In exercitarea prerogativelor si atributiilor mentionate la alin. (1), (2) si (3) Guvernul urmareste:
a) armonizarea strategiilor si politicilor in domeniul serviciilor de utilitati publice de interes local, intercomunitar sau judetean cu cele privind dezvoltarea socio-economica, urbanismul si amenajarea teritoriului, protectia si conservarea mediului;
b) descentralizarea serviciilor de utilitati publice si consolidarea autonomiei locale cu privire la infiintarea, organizarea, gestionarea si controlul functionarii acestora;
c) elaborarea strategiilor si politicilor locale cu privire la serviciile de utilitati publice si la implementarea acestora, cu respectarea principiului subsidiaritatii si proportionalitatii;
d) implementarea mecanismelor specifice economiei de piata in sfera serviciilor de utilitati publice, prin crearea unui mediu concurential, atragerea participarii capitalului privat, promovarea formelor de gestiune delegata;
e) intarirea capacitatii decizionale si manageriale a autoritatilor administratiei publice locale in exercitarea atributiilor acestora privind infiintarea, coordonarea si controlul functionarii serviciilor de utilitati publice;
f) promovarea asocierii intercomunitare pentru infiintarea si exploatarea unor sisteme de utilitati publice;
g) promovarea colaborarii, sub diferite forme, dintre autoritatile administratiei publice locale si sectorul privat pentru finantarea infiintarii, dezvoltarii, modernizarii si exploatarii unor servicii de utilitati publice, respectiv a bunurilor specifice infrastructurii tehnico-edilitare aferente acestora;
h) restrangerea si reglementarea ariilor unde prevaleaza conditiile de monopol caracteristice unor servicii de utilitati publice.

Art. 12
Exercitarea functiei de analiza, sinteza, decizie, coordonare si planificare la nivel central pentru domeniul serviciilor de utilitati publice este incredintata Ministerului Administratiei si Internelor, ca autoritate a administratiei publice centrale de specialitate, avand urmatoarele atributii:
a) elaboreaza si promoveaza Strategia nationala a serviciilor comunitare de utilitati publice;
b) elaboreaza si promoveaza strategiile sectoriale pe termen mediu si lung cu privire la dezvoltarea serviciilor de utilitati publice si a infrastructurii tehnico-edilitare aferente;
c) initiaza, elaboreaza si promoveaza proiecte de legi, hotarari ale Guvernului si alte acte normative pentru domeniul sau de activitate;
d) fundamenteaza, avizeaza si coordoneaza, la nivel central, stabilirea prioritatilor in alocarea resurselor financiare guvernamentale pentru domeniul serviciilor, in conformitate cu Strategia nationala a serviciilor comunitare de utilitati publice;
e) coordoneaza si monitorizeaza implementarea programelor guvernamentale de investitii in sectorul serviciilor de utilitati publice, inclusiv a programelor de investitii realizate prin cofinantare externa din fonduri ale Uniunii Europene sau imprumuturi de la organismele financiare internationale;
f) elaboreaza politica de restructurare, reorganizare si privatizare a operatorilor furnizori/prestatori infiintati de autoritatile administratiei publice locale, cu consultarea autoritatilor administratiei publice locale;
g) avizeaza proiectele de acte normative elaborate de alte autoritati ale administratiei publice centrale ce au implicatii si consecinte asupra activitatilor specifice serviciilor de utilitati publice;
h) initiaza si propune masuri pentru perfectionarea cadrului legislativ si institutional necesar intaririi capacitatii decizionale si manageriale a autoritatilor administratiei publice locale cu privire la infiintarea, organizarea, coordonarea si controlul functionarii serviciilor de utilitati publice, precum si in ceea ce priveste administrarea si exploatarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente;
i) colaboreaza cu organizatii si autoritati similare din alte tari si reprezinta Guvernul in relatiile internationale pe linia serviciilor de utilitati publice;
j) colaboreaza cu autoritatile administratiei publice centrale si locale care au atributii si responsabilitati in domeniul serviciilor de utilitati publice sau in legatura cu acestea;
k) solicita informatii ministerelor, altor autoritati ale administratiei publice centrale si locale, precum si persoanelor fizice sau juridice, cu privire la activitatile specifice utilitatilor publice;





Afişează Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice