din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1689 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

  Publicat: 16 Mar 2009       55586 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 254 din 21/03/2006

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ansamblul complex de masuri si actiuni realizate pentru a raspunde nevoilor sociale ale persoanelor, familiilor, grupurilor sau comunitatilor,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Act adoptat de organele de stat,
Puterile publice existente in stat. Potrivit Constitutiei Romaniei autoritatile publice sunt:
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Situatie a unei piete pe care nu exista decat un singur vanzator (monopolist) care, data fiind absenta concurentei, detine o putere de piata extrem de puternica, echivalenta cu existenta unei pozitii dominante.
Act adoptat de organele de stat,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.
Una dintre solutiile pe care le pronunta instanta care a judecat cauza penala,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.

l) furnizeaza informatii cu privire la activitatile specifice serviciilor de utilitati publice altor autoritati ale administratiei publice centrale si locale.

Sectiunea 4 - Autoritati de reglementare



Art. 13
(1) A.N.R.S.C., A.N.R.E. si A.R.R. au calitatea de autoritate de reglementare, in sensul prezentei legi.
(2) A.N.R.S.C. este autoritatea de reglementare competenta pentru urmatoarele servicii de utilitati publice:
a) alimentarea cu apa;
b) canalizarea si epurarea apelor uzate;
c) colectarea, canalizarea si evacuarea apelor pluviale;
d) producerea, transportul, distributia si furnizarea de energie termica in sistem centralizat, cu exceptia activitatii de producere a energiei termice in cogenerare;
e) salubrizarea localitatilor;
f) iluminatul public;
g) administrarea domeniului public si privat al unitatilor administrativ-teritoriale.
(3) A.N.R.S.C., potrivit competentelor acordate prin prezenta lege, elibereaza licente, elaboreaza metodologii si regulamente-cadru pentru domeniul serviciilor de utilitati publice din sfera sa de reglementare si pentru piata acestor servicii si monitorizeaza modul de respectare si implementare a legislatiei aplicabile acestor servicii .
(4) Activitatea de producere a energiei termice in cogenerare este supusa licentierii, reglementarii si controlului A.N.R.E. Competentele si atributiile A.N.R.E. sunt reglementate de Legea energiei electrice nr. 318/2003 si de prevederile legale privind serviciul public de alimentare cu energie termica.
(5) A.R.R. este autoritatea de reglementare competenta pentru serviciul de transport public local si, potrivit competentelor acordate prin prezenta lege, elaboreaza metodologii si regulamente-cadru pentru transportul public de persoane, acorda licente de transport, monitorizeaza si controleaza respectarea de catre operatori a conditiilor impuse prin licentele de transport, precum si a legislatiei in vigoare privind transporturile rutiere.

Art. 14
(1) A.N.R.S.C. este institutie publica autonoma de interes national, cu personalitate juridica, ce functioneaza in coordonarea primului-ministru, pe baza regulamentului propriu de organizare si functionare aprobat prin hotarare a Guvernului.
(2) A.N.R.S.C. isi desfasoara activitatea in temeiul urmatoarelor principii:
a) protejarea intereselor utilizatorilor in raport cu operatorii care actioneaza in sfera serviciilor de utilitati publice;
b) promovarea concurentei, eficacitatii si eficientei economice in sectorul serviciilor de utilitati publice care functioneaza in conditii de monopol;
c) promovarea principiilor transparentei, accesibilitatii, tratamentului nediscriminatoriu si protectiei utilizatorilor;
d) promovarea relatiilor contractuale echilibrate, orientate catre rezultat;
e) asigurarea egalitatii de tratament si de sanse in relatia autoritatilor administratiei publice centrale si locale cu operatorii serviciilor de utilitati publice;
f) conservarea resurselor, protectia mediului si a sanatatii populatiei.
(3) A.N.R.S.C. isi exercita prerogativele de autoritate publica in conditii de echidistanta si echilibru atat fata de utilizatori si operatori, cat si fata de autoritatile administratiei publice locale. A.N.R.S.C. isi exercita competentele si atributiile conferite prin prezenta lege fata de toti operatorii, indiferent de forma de proprietate si natura capitalului, de organizarea acestora, de tara de origine si de modalitatea in care este organizata si se desfasoara, la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, gestiunea serviciilor de utilitati publice, precum si fata de agentii economici sau institutiile publice care desfasoara in conditii de monopol unele activitati specifice serviciilor de utilitati publice din sfera sa de reglementare.
(4) In indeplinirea atributiilor sale, A.N.R.S.C. colaboreaza cu Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu A.N.R.E., cu A.R.R., cu Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale, cu Consiliul Concurentei, cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, cu ministerele si cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale sau locale cu atributii in domeniul serviciilor de utilitati publice ori in legatura cu acestea, cu asociatiile utilizatorilor, cu agentii economici specializati care presteaza servicii de sector, cu asociatiile profesionale din domeniu si cu asociatiile patronale si sindicale.

Art. 15
(1) Activitatea A.N.R.S.C. se finanteaza integral din venituri proprii obtinute din tarifele percepute pentru acordarea licentelor, din tarifele percepute pentru eliberarea autorizatiilor de montare si exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor, din tarifele pentru consultanta si prestari de servicii acordate la cerere, din contributii ale operatorilor de servicii de utilitati publice aflati in sfera sa de reglementare sau ale organismelor internationale, precum si din alte surse, potrivit prevederilor legale privind finantele publice.
(2) Nivelul tarifelor si cel al contributiilor prevazute la alin. (2) se aproba in fiecare an prin hotarare a Guvernului.
(3) A.N.R.S.C. intocmeste anual bugetul propriu de venituri si cheltuieli, in conformitate cu normele metodologice in vigoare.
(4) Soldurile anuale rezultate din executia bugetului de venituri si cheltuieli al A.N.R.S.C. raman la dispozitia acesteia si se folosesc in anul urmator cu aceeasi destinatie.

Art. 16
(1) A.N.R.S.C. este condusa de un presedinte, ajutat de un vicepresedinte, ale caror functii sunt asimilate celei de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat, numiti de primul-ministru.
(2) Calitatii de presedinte si, respectiv, de vicepresedinte al A.N.R.S.C. le sunt aplicabile incompatibilitatile specifice functiilor de secretar de stat si, respectiv, de subsecretar de stat . Aceste calitati sunt, de asemenea, incompatibile cu exercitarea, direct sau prin persoane interpuse, a activitatilor de comert, precum si participarea la administrarea sau la conducerea unor operatori.
(3) Mandatul presedintelui si al vicepresedintelui inceteaza in urmatoarele situatii:
a) la expirarea duratei;
b) prin demisie;
c) prin deces;
d) prin imposibilitatea exercitarii mandatului pentru o perioada mai lunga de 60 de zile consecutive;
e) la aparitia unei incompatibilitati prevazute de lege;
f) prin revocare de catre autoritatea care l-a numit.
(4) Presedintele si vicepresedintele se revoca de catre autoritatea care i-a numit pentru neindeplinirea mandatului, pentru incalcarea prevederilor prezentei legi sau pentru condamnare penala prin hotarare judecatoreasca ramasa definitiva.
(5) In cazul in care presedintele A.N.R.S.C., din diferite motive, nu isi poate exercita atributiile curente, vicepresedintele preia atributiile acestuia, in conditiile prevazute in regulamentul de organizare si functionare.
(6) Presedintele reprezinta A.N.R.S.C. in relatiile cu tertii, persoane fizice si juridice din tara si din strainatate.
(7) In exercitarea prerogativelor sale, presedintele A.N.R.S.C. emite avize, ordine si decizii. Presedintele A.N.R.S.C. este ordonator principal de credite.





Afişează Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice