din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1685 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice

  Publicat: 16 Mar 2009       55615 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice.
Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 254 din 21/03/2006

Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Domeniu de activitate in care conditiile sunt de asemenea natura incat
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Reprezentant al unei institutii, regii autonome, societati comerciale, care are anumite insarcinari.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Cale de atac; actiune introdusa la instanta judecatoreasca superioara celei care a pronuntat o hotarare in prima instanta, prin care se solicita anularea hotararii judecatoresti si judecarea in fond a cauzei; cerere de apel
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Act adoptat de organele de stat,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Coordonarea intre intreprinderi care, fara a ajunge la incheierea de intelegeri formale, au adoptat, in mod constient, o cooperare practica, pentru evitarea riscurilor concurentei.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
Totalitate a actiunilor: primire, pastrare, evidenta, manuire, eliberare, care compun activitatea de administrare,
Situatie a unei piete pe care nu exista decat un singur vanzator (monopolist) care, data fiind absenta concurentei, detine o putere de piata extrem de puternica, echivalenta cu existenta unei pozitii dominante.
Act adoptat de organele de stat,
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.
Banii folositi pentru a desfasura o afacere. Stoc de valori sau de active care, intrate in circuitul economic, pot genera venituri posesorilor lor.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este dreptul subiectiv ce apartine statului sau unitatilor administrativ-teritoriale si are ca obiect bunurile care, fie prin natura lor, fie printr-o dispozitie a legii sunt de uz sau de utilitate publica.

q) prezinta anual Guvernului un raport cu privire la serviciile de utilitati publice din sfera sa de reglementare si la activitatea proprie. Raportul se da publicitatii;
r) colaboreaza cu organizatii si autoritati similare din alte tari in domeniul sau de activitate;
s) indeplineste orice alte atributii stabilite prin lege.
(2) Raportul anual al A.N.R.S.C., impreuna cu baza de date gestionata de A.N.R.S.C., constituie elemente de fundamentare si actualizare a Strategiei nationale privind serviciile comunitare de utilitati publice, precum si a strategiilor proprii adoptate de autoritatile administratiei publice locale.
(3) Raporturile juridice dintre A.N.R.S.C. si autoritatile administratiei publice locale sunt raporturi de cooperare si indrumare metodologica, iar raporturile juridice dintre A.N.R.S.C. si operatorii serviciilor de utilitati publice sunt raporturi de monitorizare, evaluare si control privind respectarea conditiilor de acordare a licentelor si autorizatiilor, a procedurilor de stabilire, ajustare si modificare a preturilor si tarifelor.
(4) In vederea exercitarii atributiilor sale, A.N.R.S.C. are dreptul de acces la informatiile cuprinse in documentele operatorilor legate de domeniul sau de activitate, inclusiv la cele din evidentele contabile ale acestora. A.N.R.S.C. are dreptul sa faca publice orice date sau informatii care sunt de interes public.

Art. 21
(1) A.N.R.S.C. emite avizul de specialitate in vederea aprobarii de catre autoritatile administratiei publice locale a preturilor si tarifelor numai in cazul serviciilor de utilitati publice care functioneaza in conditii de monopol .
(2) A.N.R.S.C. este abilitata sa adopte in termen de un an de la publicarea prezentei legi, prin ordin al presedintelui acesteia, urmatoarele reglementari:
a) normele metodologice privind stabilirea, ajustarea si modificarea preturilor si tarifelor aplicabile serviciilor de utilitati publice;
b) regulamentul de constatare, notificare si sanctionare a abaterilor de la reglementarile emise in domeniul sau de activitate, in conformitate cu prevederile legale;
c) regulamentul pentru autorizarea agentilor economici care monteaza si/sau exploateaza sisteme de repartizare a costurilor;
d) normele privind conditiile de montare si exploatare a sistemelor de repartizare a costurilor pentru apa rece, agent termic pentru incalzire, apa calda de consum;
e) normele metodologice de facturare si repartizare pe proprietari individuali a consumului total inregistrat la nivelul bransamentului condominiului.
(3) A.N.R.S.C. elaboreaza Regulamentul privind acordarea licentelor, aplicabil operatorilor care furnizeaza/presteaza servicii de utilitati publice din sfera sa de reglementare, in conformitate cu prevederile legilor speciale, si il supune spre aprobare Guvernului.
(4) Acordarea licentelor se face de catre comisiile de acordare a licentelor stabilite potrivit Regulamentului privind acordarea licentelor, prevazut la alin. (3).
(5) Din comisiile de acordare a licentelor fac parte, cu rol consultativ, si specialisti desemnati de asociatiile profesionale cu reprezentativitate la nivel national din sectorul serviciilor de utilitati publice.

Art. 22
(1) Presedintele A.N.R.S.C. emite, potrivit competentelor conferite de prezenta lege, ordine si decizii in conformitate cu prevederile regulamentului de organizare si functionare.
(2) Ordinele si deciziile presedintelui A.N.R.S.C. cu caracter normativ se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(3) Ordinele si deciziile emise de presedintele A.N.R.S.C. in exercitarea atributiilor sale pot fi atacate pe calea contenciosului administrativ la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data publicarii lor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, respectiv de la data la care au fost notificate partilor interesate.

Capitolul III - Organizarea si functionarea serviciilor de utilitati publice

Sectiunea 1 - Gestiunea serviciilor de utilitati publice



Art. 23
(1) Gestiunea serviciilor de utilitati publice reprezinta modalitatea de organizare, functionare si administrare a serviciilor de utilitati publice in scopul furnizarii/prestarii acestora in conditiile stabilite de autoritatile administratiei publice locale.
(2) Gestiunea serviciilor de utilitati publice se organizeaza si se realizeaza in urmatoarele modalitati:
a) gestiune directa;
b) gestiune delegata.
(3) Modalitatea de gestiune a serviciilor de utilitati publice se stabileste prin hotarare a consiliilor locale, a consiliilor judetene, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti ori a asociatiei de dezvoltare comunitara, dupa caz, in functie de natura si starea serviciului, de necesitatea asigurarii celui mai bun raport pret/calitate, de interesele actuale si de perspectiva ale unitatilor administrativ-teritoriale, precum si de marimea si complexitatea sistemelor de utilitati publice.
(4) Desfasurarea activitatilor specifice oricarui serviciu de utilitati publice, indiferent de forma de gestiune aleasa, se realizeaza pe baza unui regulament al serviciului si a unui caiet de sarcini elaborat si aprobat de autoritatile administratiei publice locale sau de asociatiile de dezvoltare comunitara, dupa caz, in conformitate cu regulamentul-cadru si cu caietul de sarcini-cadru ale serviciului.
(5) Se interzic orice intelegeri sau acorduri de asociere si orice practici concertate dintre operatori, indiferent de modul de organizare, forma de proprietate sau modalitatea de gestiune adoptata, care conduc la accentuarea caracterului de monopol al serviciilor de utilitati publice, la restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei pe piata serviciilor de utilitati publice.

Art. 24
(1) Raporturile juridice dintre autoritatile administratiei publice locale sau asociatiile de dezvoltare comunitara, dupa caz, si operatorii serviciilor de utilitati publice sunt reglementate prin:
a) hotarare de dare in administrare - in cazul gestiunii directe;
b) hotarari si contracte prin care se deleaga gestiunea serviciilor - in cazul gestiunii delegate.
(2) Raporturile juridice dintre operatorii serviciilor de utilitati publice si utilizatorii acestor servicii sunt raporturi contractuale desfasurate in baza contractului-cadru de furnizare/prestare a serviciilor de utilitati publice, elaborat de autoritatea de reglementare competenta, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, a regulamentelor serviciilor si a caietelor de sarcini specifice acestora.

Art. 25
(1) Bunurile proprietate publica ori privata a unitatilor administrativ-teritoriale, utilizate pentru furnizarea/prestarea serviciilor de utilitati publice, pot fi:
a) date in administrare si exploatare operatorilor care exercita gestiunea directa a serviciilor de utilitati publice;
b) concesionate, in conditiile legii, operatorilor organizati ca societati comerciale cu capital public, privat sau mixt, care exercita gestiunea delegata a serviciilor de utilitati publice.
(2) In cazul societatilor comerciale rezultate in urma reorganizarii administrative a regiilor autonome de interes local sau judetean ori a directiilor sau serviciilor publice de specialitate subordonate autoritatilor administratiei publice locale, bunurile proprietate publica ori privata necesare furnizarii/prestarii serviciilor de utilitati publice se concesioneaza acestora odata cu gestiunea serviciului, prin atribuire directa.





Afişează Legea nr. 51/2006 privind serviciilor comunitare de utilitati publice pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice