din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1921 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul nr. 4/2010, pentru modificarea si completarea Ordinului MAI nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere

Ordinul nr. 4/2010, pentru modificarea si completarea Ordinului MAI nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere

  Publicat: 25 Jan 2010       25942 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordinul nr. 4/2010, pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 43 din 19/01/2010

Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Mijloc procesual care da posibilitatea de a se invoca unele stari de fapt si situatii (lipsa unui martor, a unor acte) pe care instanta trebuie sa le solutioneze imediat.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Candidat - persoana care participa la alegeri in urma propunerilor inaintate de competitori electorali sau in nume propriu pentru a obtine un mandat de deputat sau de senator,
Document care justifica primirea unei sume de bani. Constituie un act justificativ de inregistrare a sumelor incasate in registrul de casa si in contabilitate.
A fost promulgat la 11.09.1865
A fost promulgat la 11.09.1865
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,

h) citirea unei harti rutiere, planificarea unui itinerar, inclusiv folosirea sistemelor de navigatie electronice, facultativ;

i) factorii de securitate privitori la incarcatura vehiculului: controlul incarcaturii - stivuire si fixare, dificultati legate de anumite tipuri de incarcaturi, de exemplu, lichide, incarcaturi suspendate etc., incarcarea si descarcarea marfurilor si folosirea materialului de incarcare, numai pentru categoriile C si CE, respectiv pentru subcategoriile C1 si C1E;

j) responsabilitatea conducatorului auto in ceea ce priveste transportul pasagerilor, confortul si siguranta calatorilor, transportul copiilor, controalele necesare inaintea plecarii;

C. pentru categoriile C, CE, D si DE:

a) principiile de constructie si de functionare a urmatoarelor elemente: motoare cu combustie interna, circuitul fluidelor (de exemplu, uleiul de motor, lichidul de racire, lichidul pentru spalatorul de parbriz), circuitul carburantului, circuitul electric, sistemul de aprindere, sistemul de transmisie (ambreiaj, cutie de viteze etc.);

b) sistemul de ungere si protectia antigel;

c) principiile de constructie, montare, utilizare si intretinere a anvelopelor;

d) principiile, tipurile si functionarea principalelor piese, atasarea, folosirea si intretinerea atenta a garniturilor de frana si dispozitivelor de limitare a vitezei;

e) principiile, tipurile si functionarea principalelor piese, atasarea, folosirea si intretinerea atenta a dispozitivelor de cuplare, numai pentru categoriile CE si DE;

f) metode pentru detectarea cauzelor de producere a penelor;

g) intretinerea preventiva a vehiculelor si reparatiile curente necesare;

h) responsabilitatea conducatorului auto in ceea ce priveste receptia, transportul si livrarea marfurilor, conform conditiilor convenite, numai pentru categoriile C si CE."

11. Articolul 13 se abroga.

12. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 14. - (1) Testul de examen este precedat de 3 intrebari de acomodare. Indiferent de raspunsurile la cele 3 intrebari de acomodare, candidatul va trece la solutionarea testului propriu-zis.

(2) Testul este generat de sistemul informatic prevazut la art. 4 alin. (1). Pentru fiecare intrebare sunt enumerate 3 sau 4 variante de raspuns, existand posibilitatea ca unul sau mai multe raspunsuri sa fie corecte. Candidatul poate raspunde la fiecare intrebare afisata in ordinea aparitiei acestora sau poate amana raspunsurile, revenind ulterior asupra lor.

(3) Examenul intrerupt datorita unor defectiuni tehnice se reia de indata ce au fost inlaturate cauzele acestora.

(4) Evaluarea raspunsurilor se aduce la cunostinta candidatului in mod direct, prin afisarea in timp real pe ecranul de examinare a rezultatului general si a calificativului final. Pe ecran este afisat si contorul de timp .

(5) In scopul eliminarii posibilitatii de substituire a persoanei candidatului, pe timpul desfasurarii probei teoretice sistemul informatic preia 3 imagini faciale ale acestuia, care se vor tipari pe anexa la testul de examen.

(6) Cu ocazia sustinerii probei teoretice, candidatilor le este interzis:

a) sa intre cu/sa foloseasca in sala de examinare inscrisuri ajutatoare, echipamente tehnice de comunicare sau de inregistrare audio/video ori cu orice fel de obiecte, cu exceptia celor prevazute la alin. (7);

b) sa poarte discutii cu alti candidati;

c) sa se prezinte la examen in stare de ebrietate, sub influenta bauturilor alcoolice, a produselor sau substantelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora;

d) sa se manifeste zgomotos sau intr-un alt mod care poate perturba examinarea celorlalti candidati.

(7) Cu ocazia sustinerii probei teoretice, candidatii au urmatoarele obligatii:

a) sa aiba asupra lor dosarul de examinare constituit potrivit art. 7 alin. (2), actul de identitate in original si codul de bare valabil;

b) sa selecteze, in vederea examinarii, numai limba pentru care au optat cu ocazia completarii cererii-tip.

(8) Obligatiile lucratorului de la ghiseul de programare si ale celui de la postul de inregistrare a candidatului sunt urmatoarele:

a) sa stabileasca identitatea candidatului pe baza actului de identitate valabil si sa verifice exactitatea datelor introduse in sistemul informatic;

b) sa elibereze candidatului codul de bare necesar accesului in sala de examinare si pentru sustinerea testului informatic, in baza programarii si a documentelor ce compun dosarul de examinare;

c) sa ii instruiasca pe candidati cu privire la interdictiile si obligatiile prevazute la alin. (6) si (7).

(9) Obligatiile lucratorului din sala de examinare sunt urmatoarele:

a) sa raspunda de securitatea salii de examinare;

b) sa verifice identitatea fiecarui candidat, dosarul de examinare al acestuia si sa ii repartizeze o statie de lucru functionala;

c) sa interzica accesul in sala altor persoane decat candidatilor care poseda cod de bare valabil, in limita locurilor disponibile;

d) sa nu permita accesul in sala de examen candidatilor aflati sub influenta bauturilor alcoolice, in stare de ebrietate ori sub influenta produselor sau substantelor stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora sau candidatilor care prin comportamentul lor perturba examinarea celorlalti candidati;

e) sa nu permita accesul in sala de examen candidatilor care nu au asupra lor dosarul de examinare, al caror dosar este incomplet sau contine documente expirate;

f) sa verifice respectarea de catre candidati a optiunii privind limba de examinare, aleasa cu ocazia completarii cererii-tip;

g) sa consemneze intr-un registru al salii de examinare orice incident de intrerupere a examinarii intervenit inainte de finalizarea examenului;

h) sa intrerupa examinarea atunci cand intervin defectiuni tehnice si sa dispuna reluarea examinarii dupa remedierea acestora;

i) sa intrerupa examinarea candidatilor care nu respecta interdictiile prevazute la alin. (6) si sa ii scoata din sala de examinare;

j) sa nu paraseasca sala de examinare pana la terminarea programului de lucru decat daca este inlocuit de un alt lucrator;

k) sa nu permita candidatilor sa paraseasca sala de examinare decat dupa terminarea probei teoretice, fapt confirmat prin afisarea mesajului i��Admisi��/i��Respinsi�� pe ecranul de examinare;

l) la terminarea probei, sa efectueze mentiunile necesare in fisa de scolarizare si sa restituie fiecarui candidat dosarul de examinare, anuland chitanta reprezentand contravaloarea taxei de examinare, care ramane la dosar.

(10) In situatiile prevazute la alin. (9) lit. h), atunci cand apar erori de date sau erori legate de codul de bare, cand camera care preia imaginea candidatului este nefunctionala sau atunci cand candidatii selecteaza gresit limba de examinare, examinarea poate fi intrerupta numai in faza initiala de verificare a datelor candidatilor, precum si a intrebarilor de acomodare, pana la inceperea testului propriu-zis. Pentru erori legate de codul de bare, examinarea se reia dupa atribuirea unui nou cod de bare.

(11) Accesul in sala de examen este permis persoanelor cu atributii de control din cadrul serviciilor publice comunitare. Se permite, totodata, sub stricta coordonare a lucratorului din sala de examinare, accesul personalului tehnic de specialitate al serviciilor publice comunitare pentru remedierea defectiunilor tehnice intervenite in sala de examen.

(12) Accesul in sala de examen este permis si persoanelor cu atributii de control care nu fac parte din serviciile publice comunitare numai insotite de seful serviciului public comunitar sau de inlocuitorul acestuia.

(13) Pe timpul desfasurarii probei teoretice, se interzice lucratorilor din sala de examinare, precum si persoanelor cu atributii de control sa comunice candidatilor raspunsurile la intrebarile din testele de examen, precum si efectuarea altor activitati care ar impiedica buna derulare a examenului."

13. Articolele 15-18 se abroga.

14. Articolul 19 se modifica si va avea urmatorul cuprins:





Afişează Ordinul nr. 4/2010, pentru modificarea si completarea Ordinului MAI nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Permis auto    Codul rutier    Codul rutier 2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Decizia nr. 439/2019 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea art. 109 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Conducerea unui autoturism pe drumuri publice, fara permis de conducere. Dare de mita. Uz de fals
Pronuntaţă de: Tribunalul Covasna, Sentinta penala nr. 12 din 21.03.2012

Majorare impozite si taxe locale datorate de persoane juridice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.326 din data 14.02.2011

Plangere contraventionala. Circulatie rutiera. Prezenta martorilor la incheierea procesului-verbal
Pronuntaţă de: Tribunalul Bistrita-Nasaud, Sectia Comerciala de Contencios Administrativ si Fiscal, Decizia nr. 167/2008



Articole Juridice

Conditiile in care o perioada de garda in regim de permanenta constituie in integralitatea sa timp de lucru
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Telefonul mobil - sursa de tragedii in trafic. Propunerile MAI de modificare a Codului Rutier
Sursa: Irina Maria Diculescu

Retinerea certificatului de inmatriculare al unui vehicul fara ITP valabil � o incalcare a dreptului la proprietate privata?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Autoritatile publice pot oferi medicilor avantaje financiare pentru a stimula prescrierea unor medicamente mai ieftine
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cazuri in care trebuie sustinut testul de verificare la cunoasterea regulilor de circulatie
Sursa: EuroAvocatura

Amenda rutiera necomunicata in termen de 1 luna de la aplicare, se prescrie
Sursa: EuroAvocatura.ro