din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1758 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

  Publicat: 31 Jan 2010       2994 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 65 din 28/01/2010

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Efectuarea de incasari si pe aceasta baza lichidarea obligatiilor de plata prin intermediul conturilor deschise la banci, fara bani in numerar,
Suma de bani sau alte valori pe care o persoana numita creditor o acorda unei alte persoane, numita debitor,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
1. Persoana careia ii apartine un drept sau ii revine o obligatie in mod direct. De exemplu, o persoana poate fi titulara a dreptului de proprietate, a dreptului de autor, a unui drept de creanta etc.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Plata efectuata din eroare de catre o persoana pentru o datorie inexistenta sau de care nu era tinuta sa raspunda, avand ca urmare obligatia beneficiarului de a restitui cee ce a primit in mod necuvenit.
Sume pastrate in conturile din banci sau in casieriile agentilor economici, persoane juridice si fizice, fara destinatie de moment, tinute la dispozitia acestora pentru acoperirea cheltuielilor legate de activitatea si afacerile pe care le intreprind.
Sume pastrate in conturile din banci sau in casieriile agentilor economici, persoane juridice si fizice, fara destinatie de moment, tinute la dispozitia acestora pentru acoperirea cheltuielilor legate de activitatea si afacerile pe care le intreprind.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Suma care trebuie inscrisa intr-una din rubricile unui cont pentru a egaliza debitul cu creditul acestui cont;
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Suma platita unei persoane, fizice sau juridice (mandatar) pentru intermedierea unor activitati comerciale, bancare, bursiere etc.
Suma de bani sau alte valori care trebuie platite de catre un debitor unei alte persoane,
Principala forma a evidentei economice. Contabilitatea inregistreaza, urmareste si controleaza numai acele laturi ale activitatii care pot fi exprimate valoric cu ajutorul etalonului banesc (rareori etaloane cantitative).
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 10 alin. (21) si alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,





ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:






Art. 1. - Trezoreria Statului percepe comisioane pentru operatiunile de plati derulate prin intermediul sistemelor de decontare a platilor de mica si mare valoare in relatia cu institutiile de credit si pentru alte servicii prestate la solicitarea titularilor urmatoarelor conturi purtatoare de dobanda:



a) cont 50.69 "Disponibil al operatorilor economici", deschis in baza art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;



b) cont 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii";



c) cont 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii";



d) cont 50.98 "Disponibil al operatorilor economici si al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare";



e) cont 50.47.11 "Disponibil aferent prefinantarii pentru proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare";



f) cont 50.47.09 "Disponibil aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare".



Art. 2. - (1) Pentru operatiunile de plati dispuse din conturile mentionate la art. 1 se percep comisioane care se situeaza la nivelul comisioanelor platite de Trezoreria Statului catre Banca Nationala a Romaniei si se stabilesc prin reglementari ale Bancii Nationale a Romaniei si prin regulile de sistem aplicabile participantilor la sistemul electronic de plati.



(2) Pentru eliberarea extraselor de cont pentru fiecare titular de cont mentionat la art. 1 se percepe un comision lunar de 5,00 lei.



Art. 3. - (1) Plata comisioanelor stabilite la art. 2 se efectueaza astfel:



a) pentru conturile 50.47.11 "Disponibil aferent prefinantarii pentru proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare", 50.47.09 "Disponibil aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare", 50.25 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei centrale finantate integral din venituri proprii" si 50.28 "Disponibil al institutiilor publice ale administratiei publice locale finantate integral din venituri proprii" plata se efectueaza de catre institutiile publice in primele 5 zile lucratoare ale lunii curente pentru luna precedenta prestarii serviciilor, pe baza "Situatiei privind comisioanele de platit pentru luna...", transmisa de unitatile Trezoreriei Statului. In situatia in care institutiile publice nu efectueaza plata in termen, unitatile Trezoreriei Statului debiteaza direct conturile acestora;



b) pentru conturile 50.69 "Disponibil al operatorilor economici" si 50.98 "Disponibil al operatorilor economici si al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile postaderare" plata se efectueaza prin debitarea directa a contului concomitent cu operatiunea de procesare a ordinului de plata . In situatia in care in conturi nu exista disponibilitati suficiente care sa permita debitarea acestora cu valoarea comisioanelor stabilite la art. 2 alin. (1), unitatile Trezoreriei Statului nu vor deconta ordinele de plata respective.



(2) In situatia in care in soldul conturilor prevazute la art. 1 nu exista suficiente disponibilitati care sa permita debitarea cu valoarea comisionului pentru eliberarea extraselor de cont de 5,00 lei/luna, unitatile Trezoreriei Statului debiteaza conturile respective cu suma existenta in sold astfel incat acesta sa devina zero, iar diferenta se inregistreaza drept comision de incasat.



Art. 4. - Directia generala de trezorerie si datorie publica, Directia generala de trezorerie si contabilitate publica si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin .



Art. 5. - Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu data de 1 februarie 2010.



Art. 6. - La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1/2006 privind nivelul comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 4 in 3 ianuarie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.



Art. 7. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.






Ministrul finantelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vladescu






Bucuresti, 25 ianuarie 2010.



Nr. 110.







Afişează Ordinul nr. 110/2010, privind stabilirea nivelului comisioanelor percepute de Trezoreria Statului pentru serviciile prestate clientilor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Trezoreria Statului    OUG 146/2002    Comisioane

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Sumele destinate platii drepturilor salariale, aflate in conturi deschise la unitatile de trezorerie si societati bancare, nu pot face obiectul executarii silite prin poprire
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Daca salariul este stabilit sub nivelul prevazut printr-un act normativ, situatia se rezolva prin constatarea nulitatii clauzei prin acordul partilor sau prin hotarare judecatoreasca, ci nu prin emiterea unei decizii unilaterale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 105/2017, in sedinta publica din 12 ianuarie 2017

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca respecta Codul muncii in ipoteza in care prin actul modificator se urmareste a se reintra in legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a pentru cauze privind C.M.A.S., Decizia civila nr. 220/2017, in sedinta publica din 18 ianuarie 2017

Cererea de restituire a cautiunii reprezinta o cerere cu caracter accesoriu fata de cererea principala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2739/2012

ANAF. Debite restante. Majorari de intarziere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr. 1090 din data 16.05.2011

Revendicare. Restituire pret de piata imobil
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizie nr.1 din data 09.01.2012

Contract de prestarii servicii tip lohn. Contestatie impotriva raportului de inspectie fiscala
Pronuntaţă de: Tribunalul Olt - Sentinta civila nr. 56 din data 10.02.2010

Decizia civila prin care s-a respins recursul A.F.P. Cluj privind anularea taxei de prima inmatriculare (II)
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia Comerciala, de Contencios administrativ si fiscal, decizia civila nr. 1481/2008

Decizia civila prin care s-a respins recursul A.F.P. Cluj privind anularea taxei de prima inmatriculare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia Comerciala, de Contencios administrativ si fiscal, decizia civila nr. 1481/2008



Articole Juridice

ICCJ. Dezlegare chestiune de drept � scutirea de la plata taxei de timbru in calea de atac
Sursa: Av. Gherasim Andrei-Gheorghe

Utilizarea si completarea ordinului de plata salarii multiplu (OPTM)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Plata obligatiilor fiscale declarate utilizand formularul 112
Sursa: EuroAvocatura.ro