Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/euroavo/public_html/kernel/util.class.php on line 593
. Pagina 3



din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2092 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » »

    citiri  


Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Initiativa legislativa la proiectul de lege pentru completarea Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 78 din 04/02/2010

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
In dreptul comunitar, directiva este un instrument legislativ obligatoriu pentru statele membre carora li se adreseaza in ceea ce priveste rezultatul care trebuie atins, dar lasa la latitudinea lor forma si metodele de obtinere a acestuia.
Actiune diplomatica prin care un stat accepta prevederile unui tratat international, obligandu-se sa le respecte
Stare a unei persoane care si-a pierdut capacitatea de munca din cauza de accident de munca, boala profesionala sau boala obisnuita.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Desemneaza ansamblul de masuri, prestatii in bani si in natura, acordate in vederea protejarii veniturilor in cazul aparitiei riscurilor sociale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Data calendaristica a unui inscris sub semnatura privata, care nu poate fi contestata de terti.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

in temeiul art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993, republicata, si al art. 46 alin. (2) din Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Legislativ,

avizeaza favorabil propunerea legislativa a cetatenilor, cu urmatoarele observatii si propuneri:



1. Initiativa cetateneasca are ca obiect de reglementare completarea art. 41 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, in sensul introducerii unui alineat care sa prevada ca varsta standard de pensionare de 60 de ani pentru femei si de 65 de ani pentru barbati va ramane in vigoare cel putin pana in anul 2050.

Proiectul se incadreaza in categoria legilor organice, iar in aplicarea dispozitiilor art. 75 alin. (1) din Constitutie, prima Camera sesizata este Senatul.

2. Prezenta initiativa legislativa cetateneasca nu constituie transpunerea unui document juridic comunitar si nici nu are drept finalitate crearea cadrului juridic necesar punerii directe in aplicare a unui regulament comunitar.

Din aceste considerente, analiza dispozitiilor acesteia urmeaza a fi efectuata numai din perspectiva compatibilitatii cu principiile generale statuate de acquis-ul comunitar dezvoltat in baza art. 6 din Tratatul de la Amsterdam referitor la drepturile si libertatile fundamentale, articol preluat si de recentul Tratat de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeana si a Tratatului de instituire a Comunitatii Europene, intrat in vigoare la 1 decembrie 2009.

Examinat sub aspectul obiectului de reglementare, proiectul cade sub incidenta documentelor comunitare rezervate politicilor sociale si fortei de munca, domeniu ce a cunoscut in ultimul deceniu, in special in baza recomandarilor Consiliului de la Helsinki din decembrie 1999, o atentie deosebita din partea institutiilor europene si care s-a concretizat in adoptarea unui pachet juridic important, ce dezvolta principiile fundamentale privind egalitatea intre barbati si femei.

Din analiza acestui cadru juridic comunitar se retine ca, desi in domeniile referitoare la dreptul si accesul la angajare, stabilirea conditiilor de munca, formarea si promovarea profesionala etc. exista reglementari ce impun armonizarea pe plan comunitar, in ceea ce priveste stabilirea varstei de pensionare, reglementarea acesteia ramane in continuare un atribut al organelor legiuitoare nationale.

In pofida unor opinii contrare, care sustin existenta unor reglementari comunitare ce impun aplicarea principiului nondiscriminarii si cu privire la varsta de pensionare, precizam ca acestea deriva in principal dintr-o realitate economica imediata si nu au un suport juridic bazat pe un text comunitar expres.

Mai mult decat atat, Directiva 2000/78/CE a Consiliului privind crearea unui cadru general in favoarea tratamentului egal privind ocuparea fortei de munca si conditiile de munca, la pct. 14, prevede expres ca "(14) Prezenta directiva nu aduce atingere dispozitiilor nationale de stabilire a varstei de pensionare", text dezvoltat in cuprinsul art. 6 alin. (2) din directiva, astfel:

"(2) Fara a aduce atingere articolului 2 alineatul (2), statele membre pot sa prevada ca nu constituie discriminare luarea in considerare a criteriului varstei la stabilirea, pentru regimurile profesionale de securitate sociala, a unei varste pentru aderare sau admitere la prestatiile de pensie sau invaliditate [...]."

3. Fara a ne pronunta asupra oportunitatii masurii propuse, aspect care nu intra in competenta legala a Consiliului Legislativ, semnalam faptul ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/2007 privind aplicarea principiului egalitatii de tratament intre barbati si femei in cadrul schemelor profesionale de securitate sociala stabileste, la art. 8 alin. (1) lit. f), ca sunt contrare principiului egalitatii de tratament dispozitiile referitoare la varste de pensionare diferite.

De asemenea, la art. 9 al aceluiasi act normativ se stabileste ca dispozitiile contrare principiului egalitatii de tratament din mai multe acte normative, dintre care exemplificam: Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2003 privind sistemul de pensionare a membrilor personalului diplomatic si consular, Legea nr. 96/2006 privind statutul deputatilor si senatorilor, Legea nr. 7/2006 privind statutul functionarului public parlamentar, urmeaza sa fie modificate pana in data de 30 septembrie 2007, astfel incat sa se asigure aplicarea efectiva a principiului mentionat cel tarziu pana la data de 31 decembrie 2008, in caz contrar prevederile respective devenind inaplicabile.

Precizam ca aceste acte normative au fost deja modificate in acest sens.

In prezent, dispozitiile Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale prevad varste de pensionare diferite pentru femei si barbati, atingerea varstelor standard de pensionare urmand a se realiza in termen de 13 ani de la intrarea in vigoare a legii.

In aceste conditii, prezentul proiect, desi poate fi promovat, nu este de aplicabilitate imediata, avand in vedere ca, potrivit esalonarii prevazute in anexa nr. 3 la Legea nr. 19/2000, implinirea varstelor standard de pensionare urmeaza sa se realizeze in anul 2014, astfel incat modificarea propusa ar urma sa se aplice dupa aceasta data .

Totodata, semnalam ca Secretariatul General al Guvernului, cu Adresa nr. 15 din 27 ianuarie 2010, a transmis spre avizare Consiliului Legislativ proiectul de lege privind sistemul unitar de pensii publice, care prevede pentru anul 2030 egalizarea varstei standard de pensionare la barbati si la femei la 65 de ani si abrogarea Legii nr. 19/2000.

4. Din punctul de vedere al normelor de tehnica legislativa, semnalam urmatoarele:

a) la titlul proiectului, pentru rigoarea exprimarii, este necesara reformularea acestuia, astfel:

"Lege pentru completarea art. 41 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale";

b) proiectul trebuie structurat intr-un singur articol, intitulat "Articol unic", cu urmatoarea parte dispozitiva:

"Articol unic. - Dupa alineatul (2) al articolului 41 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 1 aprilie 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:".

Subsecvent, se va reda textul respectivului alineat, marcat doar prin numarul acestuia, fara a se mai mentiona articolul din care face parte.



PRESEDINTE,
DRAGOS ILIESCU



Bucuresti, 1 februarie 2010.

Nr. 72.



S-a cerut autentificarea prezentului inscris:



DECLARATIE



Subsemnatele:

1. Ardelean Lia, cetatean roman, domiciliata in municipiul Arad, Str. Pacurarilor nr. 4-6, judetul Arad, legitimata cu C.I. seria A.R. nr. 328017/13.02.2007, eliberata de SPCLEP Arad, CNP 2590120020017;



Afişează pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice