din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2189 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Ordinul nr. 52/2010 privind transportul pacientilor care nu se afla in stare critica efectuat de catre serviciile publice de ambulanta

Ordinul nr. 52/2010 privind transportul pacientilor care nu se afla in stare critica efectuat de catre serviciile publice de ambulanta

  Publicat: 07 Feb 2010       7001 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Ordinul nr. 52/2010 privind transportul pacientilor care nu se afla in stare critica efectuat de catre serviciile publice de ambulanta

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 68 din 29/01/2010

Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Persoana pusa sub interdictie judecatoreasca sau careia i s-a aplicat pedeapsa complementara a interzicerii unor drepturi prevazuta de legea penala.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Nr. 52/55





Ministerul Sanatatii



Casa Nationala de Asigurari de Sanatate






Vazand Referatul de aprobare al Ministerului Sanatatii nr. CSA 644 din 25 ianuarie 2010 si al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. DG 78 din 25 ianuarie 2010,



avand in vedere prevederile titlului IV "Sistemul national de asistenta medicala de urgenta si de prim ajutor calificat" din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare,



in temeiul art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 972/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,






ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:






Art. 1. - In sensul prezentului ordin, prin pacienti care nu se afla in stare critica si necesita transport se intelege:



a) pacientii aflati in unitatile sau compartimentele de primiri urgente si care necesita transport la o alta unitate sanitara sau la o alta cladire apartinand unitatii sanitare in care functioneaza unitatea sau compartimentul de primiri urgente, in vederea internarii, investigarii sau efectuarii unui consult de specialitate;



b) pacientii internati in unitatile sanitare publice si care necesita transport interclinic sau la o alta cladire apartinand unitatii sanitare in care sunt internati, in vederea transferului definitiv, a efectuarii unor investigatii ori in vederea efectuarii unor consulturi de specialitate.



Art. 2. - (1) Transportul pacientilor aflati in unitatile sau compartimentele de primiri urgente se efectueaza fara decontarea costului din partea unitatii sanitare publice.



(2) In cazul pacientilor sositi la unitatile sau compartimentele de primiri urgente prin intermediul serviciului public de ambulanta, iar transportul se face cu ajutorul aceleiasi ambulante, decontarea se face prin adaugarea kilometrilor suplimentari la fisa initiala, fara aplicarea unui cost/solicitare pentru noul transport.



(3) In cazul pacientilor care sunt sositi la unitatile sau compartimentele de primiri urgente cu alte mijloace decat cele ale serviciului public de ambulanta sau care sunt sositi prin intermediul serviciului public de ambulanta, iar transportul se face cu alta ambulanta, transportul lor se face completand o fisa noua de solicitare, decontand din Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate costul/kilometru, fara aplicarea unui cost/solicitare suplimentara, indiferent de categoria echipajului folosit.



Art. 3. - (1) Transportul interclinic al pacientilor internati in unitatile sanitare se face prin completarea de catre serviciul de ambulanta a unei fise de solicitare. In acest caz, decontarea contravalorii transportului se suporta de catre unitatea sanitara la care se afla internati, la tariful cost/kilometru stabilit de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.



(2) In situatia prevazuta la alin. (1) nu se aplica un cost/solicitare suplimentara, indiferent de categoria echipajului folosit.



Art. 4. - (1) In cazul unitatilor sanitare detinatoare de ambulante de transport A1 sau A2 se aplica urmatoarele prevederi:



a) unitatea are obligatia organizarii transportului interclinic al pacientilor care nu se afla in stare critica, utilizand ambulanta din dotare cel putin pe durata programului normal de lucru, asigurand si personal de insotire, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;



b) unitatea sanitara poate apela serviciul de ambulanta in cazul in care transportul necesita folosirea unei ambulante de categoria B cu echipaj medical din motive bine intemeiate, in acest caz utilizandu-se o fisa-model de solicitare de transport;



c) unitatea sanitara suporta costurile aferente utilizarii ambulantei de tip A1 sau A2 aflate in dotare, din bugetul acesteia.



(2) Este interzisa folosirea la transportul pacientilor a personalului angajat in unitatile sau compartimentele de primiri urgente, cu exceptia situatiei in care transferul se efectueaza la recomandarea acestora sau in cazul existentei unei indicatii medicale consemnate in scris in acest sens si numai daca nu este afectata activitatea medicala din cadrul unitatii sau compartimentului de primiri urgente.



Art. 5. - Serviciilor publice de ambulanta sau unitatilor sanitare publice le este interzis sa solicite plata costului transportului de la pacient sau de la apartinatorii acestuia, pentru categoriile de cazuri nominalizate in prezentul ordin .



Art. 6. - Directiile de specialitate din cadrul Ministerului Sanatatii, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, directiile de sanatate publica, casele de asigurari de sanatate, unitatile sanitare si serviciile publice de ambulanta vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin .



Art. 7. - Prevederile prezentului ordin intra in vigoare incepand cu data de 1 februarie 2010.



Art. 8. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



Ministrul sanatatii, Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Cseke Attila Nicolae-Lucian Duta









Afişează Ordinul nr. 52/2010 privind transportul pacientilor care nu se afla in stare critica efectuat de catre serviciile publice de ambulanta pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ambulanta    Pacienti    Legea 95/2006

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO

Purtare abuziva. Agent de paza
Pronuntaţă de: Decizia penala nr. 841/18.09.2018 a Curtii de Apel Galati

CEDO: Aftanache impotriva Romaniei. Dreptul la viata; ancheta efectiva. Dreptul la libertate si siguranta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Analiza modului de individualizare a sanctiunii disciplinare reprezinta esenta controlului de legalitate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea - Decizia civila nr. 56/2020

Elementele constitutive ale abaterii disciplinare. Prezenta salariatului la locul de munca in stare de ebrietate.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL ORADEA � Decizia civila nr. 56/06.02.2020

Din declaratia pe proprie raspundere depusa de angajator rezulta ca nu a existat un accident de munca care sa-i dea dreptul reclamantului la obtinerea de diferente salariale si daune morale
Pronuntaţă de: Tribunalul Timis Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 53/PI/LM, in sedinta publica din 16 ianuarie 2017

Concediere pentru motive ce tin de persoana salariatului. Abatere disciplinara
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati, Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 709 din data de 10.06.2016

Raspunderea proprietarului pentru fapta animalului. Criterii de apreciere a daunelor morale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia I civila, decizia nr. 824 din 06 aprilie 2016

VIOL. INCEST. VIOLARE DE DOMICILIU. PORT FARA DREPT A UNOR OBIECTE FABRICATE ANUME PENTRU TAIERE ( LEGEA NR. 61/1991). INFRACTIUNI CU UN GRAD MARE DE
Pronuntaţă de: Judecatoria Roman Sentinta penala 418/2003 (06.09.2005)

VIOL. INCEST. VIOLARE DE DOMICILIU. PORT FARA DREPT A UNOR OBIECTE FABRICATE ANUME PENTRU TAIERE ( LEGEA NR. 61/1991). INFRACTIUNI CU UN GRAD MARE DE
Pronuntaţă de: Judecatoria Roman Sentinta penala 418/2003 (06.09.2005)



Articole Juridice

GDPR: Dezvaluirea datelor cu caracter personal ale pacientilor pe un site
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Divulgarea neautorizata a datelor cu caracter personal ale pacientilor de catre o unitate spitaliceasca
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Diferenta de tratament bazata indirect pe religie. Refuzul unui tratament medical
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Carantina si forta majora. Restrangerea unor drepturi si libertati in contextul fortei majore
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata
Sursa: Irina Maria Diculescu