din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1565 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

  Publicat: 19 Feb 2010       51244 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 109 din 18/02/2010

Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Tabel statistico-economic folosit in analiza si planificare, prin care se compara si se raporteaza

b) exercita controlul, in conditiile stabilite de regulamentul propriu de exercitare a atributiilor sale, aprobat prin decizie a directorului general, asupra activitatii oficiilor registrului de pe langa tribunale, asa cum este stabilita prin lege, prezentul regulament ori prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului;

c) urmareste implementarea politicilor si strategiilor in domeniul controlului la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;

d) face propuneri de imbunatatire privind controlul specific, potrivit competentei sale, conform reglementarilor legale in vigoare;

e) colaboreaza cu entitati care au atributii de control al activitatii Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, conform prevederilor actelor normative care reglementeaza acest control;

f) propune masuri de corectare a disfunctionalitatilor sesizate in activitatea de control, pe care le inainteaza conducerii Oficiului National al Registrului Comertului;

g) indeplineste orice alte atributii stabilite de actele normative in vigoare, cu exceptia prevederilor Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduita a personalului contractual din autoritatile si institutiile publice;

h) cerceteaza, din dispozitia directa a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului, sesizarile primite de la institutiile si autoritatile publice, organisme neguvernamentale si cetateni cu privire la activitatea institutiei.

(2) In realizarea atributiilor de control, directorii oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si intregul personal al Oficiului National al Registrului Comertului au obligatia sa puna la dispozitia reprezentantilor Corpului de inspectie generala documentele si informatiile solicitate in termenul stabilit de acestia.

(3) Pentru realizarea atributiilor sale, personalul Corpului de inspectie generala efectueaza controale directe, intocmind acte de control, respectiv rapoarte de control, procese-verbale, informari sau sinteze si masurile propuse, care sunt prezentate spre aprobare directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului. Dupa caz, actele de control aprobate de directorul general se transmit institutiilor statului competente sa solutioneze aspectele sesizate prin acestea, conform legii.



ARTICOLUL 21
Directia economica



(1) Directia economica asigura si raspunde de indeplinirea atributiilor ce revin Oficiului National al Registrului Comertului in urmatoarele domenii:

a) elaborarea, fundamentarea si urmarirea obtinerii aprobarii ordonatorului principal de credite pe proiectul de buget pentru anul urmator si, in perspectiva, pentru un numar de 3 ani, precum si pe propunerile de rectificare a bugetului pe anul in curs;

b) financiar-contabil;

c) administrarea si gestionarea patrimoniului aflat in administrare constituit la nivel central si teritorial;

d) achizitionarea bunurilor, serviciilor si lucrarilor necesare realizarii rolului sau, gestionand cu eficienta creditele bugetare aprobate si repartizate, in limitele prevederilor bugetare si destinatiilor aprobate si ale programului anual al achizitiilor publice;

e) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de conducerea Oficiului National al Registrului Comertului, conform domeniului sau de activitate .

(2) Directia economica are urmatoarele atributii la nivel central:

a) fundamenteaza si elaboreaza proiectul de buget al Oficiului National al Registrului Comertului, avand ca sursa de finantare bugetul de stat, ca urmare a analizei propunerilor directiilor acestuia si propunerilor oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;

b) intocmeste situatiile financiare anuale, trimestriale si, dupa caz, lunare, pe baza datelor centralizate in balanta de verificare;

c) efectueaza periodic inventarierea patrimoniului, potrivit dispozitiilor legale;

d) centralizeaza si analizeaza propunerile primite de la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, in vederea elaborarii proiectului de buget;

e) intocmeste documentele necesare angajarii, lichidarii, ordonantarii cheltuielilor, in limita creditelor bugetare aprobate, si asigura efectuarea platilor aferente;

f) urmareste angajarea si utilizarea creditelor bugetare aprobate si repartizate, in conditiile unei bune gestiuni financiare, cu respectarea dispozitiilor legale;

g) tine registrele contabile prevazute de lege;

h) asigura conditii pentru organizarea si tinerea la zi a evidentei patrimoniului, conform dispozitiilor legale;

i) tine evidenta tuturor operatiunilor financiare;

j) urmareste modul in care se gestioneaza patrimoniul in conditii de eficienta maxima;

k) urmareste realizarea ultimei faze a procesului executiei bugetare, cu respectarea prevederilor legale;

l) verifica si avizeaza pentru controlul financiar preventiv operatiunile prevazute in Ordinul ministrului finantelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificarile si completarile ulterioare;

m) asigura achizitionarea bunurilor, serviciilor si lucrarilor necesare realizarii rolului sau, gestionand cu eficienta resursele financiare, in limitele bugetului aprobat si ale programului anual aprobat al achizitiilor publice.

(3) Directia economica are urmatoarele atributii la nivel teritorial:

a) asigura indrumarea metodologica a activitatii financiar-contabile pe linie de achizitii publice si administrare a patrimoniului, desfasurata de personalul de specialitate economica din teritoriu, conform planului aprobat de Ministerul Justitiei la propunerea directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului;

b) asigura supravegherea si controlul activitatii desfasurate pe linie financiar-contabila si de achizitii publice desfasurate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale.

(4) In cadrul Directiei economice functioneaza urmatoarele structuri:

a) Serviciul financiar, format din:

- Biroul financiar, buget, salarii;

b) Serviciul contabilitate, format din:

- Biroul evidenta contabila, metodologie, analiza;

c) Serviciul achizitii publice, format din:

- Biroul plan achizitii;

- Biroul achizitii;

- Biroul administrativ.

(5) Serviciul financiar are in organizare Biroul financiar, buget, salarii si are urmatoarele atributii:





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ONRC    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019

Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019

Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019

Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020

Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020

Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020

Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019



Articole Juridice

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut