a.2.3. urmareste reflectarea in contabilitate a rezultatelor casarii bunurilor, potrivit reglementarilor legale;
a.2.4. elaboreaza indicatii metodologice pentru evaluarea la valoarea contabila a bunurilor de natura imobilizarilor, stocurilor si a celorlalte bunuri, la preturile la care acestea au fost inregistrate in contabilitate la intrarea in patrimoniu;
a.2.5. intocmeste situatia bunurilor depreciate si fara miscare si inainteaza propuneri pentru valorificarea lor;
a.2.6. comunica directiilor de specialitate creantele si obligatiile incerte in vederea dispunerii masurilor corespunzatoare;
a.2.7. evalueaza la valoarea lor nominala creantele si obligatiile fata de terti;
a.2.8. asigura evaluarea la valoarea de utilitate a fiecarui element din bunurile depreciate, in functie de utilitatea bunului in institutie si de pretul pietei;
a.2.9. evalueaza la cursul in vigoare creantele, obligatiile, precum si disponibilitatile in devize;
a.3. in ceea ce priveste situatiile lunare, trimestriale si anuale:
a.3.1. stabileste totalul sumelor debitoare si creditoare, precum si soldul final al fiecarui cont;
a.3.2. intocmeste balanta de verificare (sintetica si analitica) centralizata pe total Oficiul National al Registrului Comertului si pe oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, asigurand egalitatea dintre totalul sumelor debitoare si creditoare si totalul soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor;
a.3.3. verifica si centralizeaza balantele lunare ale oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
a.3.4. intocmeste situatiile financiare trimestriale si anuale, ce se compun din bilant, cont de executie bugetara si anexe, acestea incluzand situatia patrimoniului si a rezultatelor obtinute;
a.3.5. pune la dispozitia conducerii Oficiului National al Registrului Comertului orice date continute in evidentele contabile;
a.4. in ceea ce priveste activitatea de analiza economica:
a.4.1. intocmeste pentru conducerea Oficiului National al Registrului Comertului informari si analize privind situatia principalilor indicatori economico-financiari si de eficienta (lunar si anual);
a.4.2. intocmeste situatia operativa a incasarilor din extrasele conturilor de trezorerie si din registrul de casa si ia masuri pentru urgentarea incasarii facturilor si imbunatatirea sistemului de plati on-line sau in orice alta modalitate;
a.4.3. intocmeste note, informari si analize dispuse de conducerea institutiei;
a.4.4. asigura aplicarea legislatiei in acest domeniu si aduce la cunostinta conducerii aparitia unor situatii financiare neprevazute;
a.4.5. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate .
(7) Serviciul achizitii publice, in vederea realizarii atributiilor ce rezulta din aplicarea prevederilor legale in vigoare in domeniul achizitiilor publice, solicita sprijinul celorlalte structuri organizatorice ale institutiei, in functie de specificul documentatiei de atribuire si de complexitatea problemelor care urmeaza sa fie rezolvate in contextul procedurii de atribuire. De asemenea, poate solicita organelor cu drept de decizie, atunci cand situatia o impune, achizitionarea de servicii de consultanta, cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in scopul elaborarii documentatiei de atribuire si/sau aplicarii procedurii de atribuire. Serviciul achizitii publice este organizat in birouri grupate pe activitati, astfel:
a) Biroul plan achizitii are urmatoarele atributii:
a.1. intocmeste proiectul programului anual al achizitiilor publice, in baza solicitarilor fundamentate ale directiilor si ale oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, ce au stat la baza proiectului de buget, pe care il supune aprobarii, potrivit competentelor;
a.2. propune modificarea programului anual al achizitiilor publice ori de cate ori respectivele necesitati nu au fost cuprinse in varianta initiala, iar introducerea acestora in program este permisa de asigurarea surselor de finantare;
a.3. asigura repartizarea trimestriala a informatiilor cuprinse in programul anual de achizitii, in functie de oportunitate, de gradul de prioritate, de contractele de achizitie publica aflate in derulare si de anticiparile cu privire la fondurile ce urmeaza a fi alocate;
a.4. efectueaza studiul de piata in vederea stabilirii valorilor estimate ale contractelor ce urmeaza a fi incluse in programul de achizitii, in cazul acelor achizitii care tin de asigurarea conditiilor de lucru;
a.5. solicita si analizeaza situatia stocurilor finale lunare pentru stabilirea obiectiva a necesarului de produse;
a.6. participa, dupa caz, ca membru in comisia de elaborare a documentatiei de atribuire, in special la intocmirea fisei de date a achizitiei, sau in comisiile de evaluare a ofertelor;
a.7. urmareste intocmirea dosarului achizitiei publice pentru contractul in cauza, urmarind cuprinderea tuturor documentelor si actelor care au stat la baza atribuirii;
a.8. atunci cand situatia o impune, indeplineste obligatiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv anunturile de intentie, anunturile de participare, anunturile de atribuire, invitatiile de participare, precum si comunicarile catre participanti cu privire la rezultatele procedurilor de achizitie;
a.9. notifica Ministerul Finantelor Publice sau orice entitate prevazuta de legislatie cu privire la verificarea procedurala, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
a.10. ca responsabil cu derularea contractului, urmareste ca bunurile, serviciile sau lucrarile ce urmeaza a fi facturate si platite sa fie in concordanta din punctul de vedere al cantitatii, calitatii si valorii cu prevederile contractuale sau cu comenzile emise, dupa caz;
a.11. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate .
b) Biroul achizitii are urmatoarele atributii:
1. privind activitatea de achizitii:
b.1. efectueaza achizitiile de bunuri, servicii si lucrari prevazute in programul anual, aprobat potrivit competentelor, prin procedurile prevazute de lege;
b.2. asigura intocmirea documentatiei de atribuire a contractelor, in baza caietelor de sarcini elaborate de structurile utilizatoare, in concordanta cu prevederile legislatiei in vigoare;
b.3. participa, dupa caz, ca membru in comisia de elaborare a documentatiei de atribuire, in special la intocmirea fisei de date a achizitiei;
b.4. intocmeste dosarul achizitiei publice pentru fiecare contract, urmarind cuprinderea tuturor documentelor si actelor care au stat la baza atribuirii;
b.5. dupa caz, intocmeste proiectele-cadru si proiectele de contracte de achizitii de bunuri, servicii si lucrari, pe care le comunica spre avizare pentru legalitate Directiei contencios; deruleaza contractele, urmarind executarea lor, sesizeaza partenerii contractuali asupra nerespectarii termenelor sau altor obligatii contractuale si informeaza directiile de specialitate pentru propunerea masurilor necesare recuperarii eventualelor prejudicii;
b.6. aduce la cunostinta directiilor/oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale sau responsabilului de contract contractele de achizitie publica incheiate;
b.7. asigura aplicarea procedurilor pentru atribuirea contractelor de achizitie publica; alegerea procedurii de atribuire a contractelor de achizitie publica se realizeaza in functie de valoarea estimata de produse, servicii sau lucrari, conform sistemului de grupare si codificare, cumulata pe parcursul anului bugetar; la estimarea valorii se vor lua in considerare toate costurile aferente, modalitatea de dobandire din optiunile posibile, eventualele majorari ca urmare a acceptarii ajustarii pretului contractului, precum si orice eventuale suplimentari fata de obiectul initial;
b.8. indeplineste obligatiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv anunturile de intentie, anunturile de participare, anunturile de atribuire, invitatiile de participare, precum si comunicarile catre participanti cu privire la rezultatele procedurilor de achizitie;
b.9. notifica Ministerul Finantelor Publice cu privire la verificarea procedurala, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare;
b.10. participa ca membru in comisii de elaborare a documentatiilor de atribuire si/sau in comisii de evaluare a ofertelor, aplicandu-i-se dispozitiile legale in vigoare in materia achizitiilor publice;
b.11. participa la elaborarea de note justificative ce contin motivarea indeplinirii unor cerinte minime de catre ofertanti, cu referire la situatia economica si financiara sau la capacitatea tehnica si/sau profesionala, pe care le supune aprobarii conducerii institutiei, cu avizul directiilor de specialitate implicate;
b.12. participa la elaborarea de note justificative ce contin criteriile de atribuire ce urmeaza a fi aplicate, pe care le supune aprobarii conducerii institutiei, cu avizul directiilor de specialitate implicate;
b.13. colaboreaza la elaborarea propunerilor privind punctul de vedere asupra contestatiilor referitoare la atribuirea contractelor de achizitie publica;
b.14. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate;
2. privind activitatea de investitii:
b.1. elaboreaza propuneri de investitii si reparatii capitale ale mijloacelor fixe si obiectelor de inventar; ia masuri in vederea intretinerii si efectuarii de reparatii la activele din patrimoniul aflat in administrarea institutiei, in regie proprie sau cu terti;
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut