din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2131 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC

  Publicat: 19 Feb 2010       51240 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale



Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 109 din 18/02/2010

(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Activitatea de portofoliu consta in a investi toate sau o parte din activele intreprinderii intr-un portofoliu de titluri,
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Asigurarea mijloacelor de existenta unui minor sau altei persoane fizice
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Masura de constrangere efectuata in temeiul dispozitiei date de organul administrativ competent
Masura de constrangere efectuata in temeiul dispozitiei date de organul administrativ competent

a.1. asigura proiectarea sistemului de management al calitatii;

a.2. identifica activitatile si procesele care se desfasoara in cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, in colaborare cu persoanele desemnate din structurile institutiei;

a.3. stabileste interactiunea dintre procese la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului si la nivelul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, in colaborare cu persoanele desemnate din structurile institutiei;

a.4. identifica si descrie atributiile responsabililor de procese din punctul de vedere al sistemului de management al calitatii;

a.5. elaboreaza procedurile obligatorii cerute de standardul SR EN ISO 9001: 2008, in colaborare cu persoanele desemnate din structurile institutiei;

a.6. identifica si descrie documentele care circula in sistemul de management al calitatii;

a.7. elaboreaza matricea documentelor din punctul de vedere al sistemului de management al calitatii;

a.8. asigura implementarea, mentinerea si imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii:

- difuzeaza si gestioneaza documentele sistemului de management al calitatii;

- implementeaza sistemul de management al calitatii;

- verifica periodic respectarea cerintelor standardului implementat;

- participa la auditul intern al sistemului de management al calitatii;

- participa la analiza efectuata de management;

- controleaza sistematic trasabilitatea si identificarea proceselor din institutie;

a.9. elaboreaza nomenclatorul de operatiuni ce se efectueaza in registrul comertului;

a.10. elaboreaza fluxul operational al activitatilor desfasurate in cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;

a.11. centralizeaza rapoartele de activitate ale directiilor Oficiului National al Registrului Comertului, intocmeste proiectul anual al raportului de activitate si il inainteaza spre aprobare Consiliului consultativ;

a.12. asigura controlul activitatii oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, conform competentelor sale;

a.13. asigura desfasurarea procedurii de infiintare a birourilor teritoriale si urmareste activitatea desfasurata de acestea;

a.14. intocmeste situatia zilnica/lunara a inregistrarilor si incasarilor oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si ale Oficiului National al Registrului Comertului;

a.15. efectueaza analiza rapoartelor primite de la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale privind corectitudinea calculului si a incasarii taxelor si tarifelor percepute pentru operatiunile de inregistrare in registrul comertului;

a.16. verifica activitatea salariatilor oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, care au atributii legate de calculul si incasarea taxelor si tarifelor;

a.17. organizeaza intalnirile profesionale pentru salariatii Oficiului National al Registrului Comertului;

a.18. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate .

b) Colectivul securitate si sanatate in munca, situatii de urgenta are urmatoarele atributii:

b.1. organizeaza, indruma si coordoneaza activitatile de securitate si sanatate in munca si aparare impotriva incendiilor;

b.2. realizeaza fundamentarea deciziilor privind activitatea de securitate si sanatate in munca avand atributii specifice in realizarea acesteia;

b.3. colaboreaza cu cabinetul medical ce asigura serviciile de medicina muncii la nivel de institutie pentru fundamentarea programului de masuri pe linie de securitate si sanatate in munca;

b.4. stabileste masurile tehnice si organizatorice de protectie a muncii, corespunzatoare conditiilor de munca si factorilor de risc evaluati la locurile de munca;

b.5. intocmeste anual programul de masuri pe linie de securitate si sanatate in munca si prevenire si stingere a incendiilor si prevede fondurile necesare realizarii acestora;

b.6. asigura organizarea si desfasurarea activitatii de securitate si sanatate in munca si aparare impotriva incendiilor pentru personalul din sediul Oficiului National al Registrului Comertului;

b.7. verifica modul de intretinere si functionare a instalatiilor, utilajelor, aparatelor si mijloacelor de prevenire si stingere a incendiilor, precum si cunoasterea de catre personalul incadrat a utilizarii acestora;

b.8. identifica si evalueaza factorii de risc si imbolnavire profesionala specifici activitatilor desfasurate pentru fiecare componenta a sistemului de munca;

b.9. elaboreaza instructiuni de aparare impotriva incendiilor si stabileste sarcinile ce revin salariatilor, pentru fiecare loc de munca;

b.10. participa la actiuni de stingere a incendiilor si la cercetarea cauzelor care le-au determinat;

b.11. intocmeste necesarul de formulare tipizate (permise de lucru cu foc, fise de instruire) si documentatia de specialitate pe linie de securitate si sanatate in munca si aparare impotriva incendiilor;

b.12. intocmeste si inainteaza spre aprobare documente cum ar fi: decizii, dispozitii pe linie de securitate si sanatate in munca si aparare impotriva incendiilor si le actualizeaza ori de cate ori apar modificari, dupa vizarea pentru legalitate de catre Directia contencios;

b.13. analizeaza anual, cu prilejul controalelor sau dupa producerea incendiilor ori accidentelor de munca, activitatea de securitate si sanatate in munca si aparare impotriva incendiilor si inainteaza conducerii Oficiului National al Registrului Comertului raportul de analiza;

b.14. evalueaza estimativ nivelul de risc de incendiu al fiecarei locatii in care isi desfasoara activitatea oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;

b.15. efectueaza instructajul pentru persoanele nou- angajate;

b.16. asigura instruirea reprezentantilor desemnati pentru activitatea de securitate si sanatate in munca si pentru situatii de urgenta;

b.17. participa la cercetarea accidentelor de munca si tine evidenta acestora;

b.18. supravegheaza conditiile de sanatate in munca;

b.19. stabileste si urmareste indeplinirea masurilor si a actiunilor de prevenire si de pregatire a interventiei, in functie de incadrarea in clasificarea de protectie civila;

b.20. participa la exercitii si aplicatii de protectie civila si conduce nemijlocit actiunile de alarmare, evacuare, interventie, limitare si inlaturare a urmarilor situatiilor de urgenta desfasurate de unitatile proprii;

b.21. asigura sistematic instruirea reprezentantilor desemnati privind protectia civila, sistematic, impreuna cu instructajele de aparare impotriva incendiilor si pentru situatii de urgenta;

b.22. instiinteaza persoanele si organismele competente asupra factorilor de risc si le semnaleaza de indata cu privire la iminenta producerii sau producerea unei situatii de urgenta civila la nivelul institutiei;

b.23. intocmeste planul de evacuare pentru situatii de urgenta si il inainteaza Ministerului Justitiei pentru integrarea in planul local pentru situatii de urgenta;

b.24. actualizeaza planul de evacuare pentru situatii de urgenta ori de cate ori este necesar;

b.25. indeplineste orice alte obligatii, potrivit legii sau dispozitiilor emise de organele abilitate;





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a ONRC pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    ONRC    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila

Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020

Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale.
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019

Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare
Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019

Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019

Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020

Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate
Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020

Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020

Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019



Articole Juridice

Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta
Sursa: MCP Cabinet avocati

Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut