b.26. organizeaza si gestioneaza evidenta personalului Oficiului National al Registrului Comertului pentru activitatea de medicina muncii;
b.27. intocmeste solicitarile pentru examenul medical de angajare, precum si solicitarile pentru examenul medical periodic;
b.28. intocmeste fisele de expunere la riscuri profesionale;
b.29. organizeaza efectuarea examenelor medicale la angajare si a celor periodice;
b.30. intocmeste evidenta examenelor medicale efectuate angajatilor Oficiului National al Registrului Comertului;
b.31. tine evidenta si transmite medicului de medicina muncii situatia angajatelor insarcinate, iar pentru angajatele aflate in aceasta situatie din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului transmite documentatia aferenta la Inspectoratul Teritorial de Munca Bucuresti;
b.32. asigura controlul activitatii oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale in domeniul de activitate specific;
b.33. participa la evaluarea din punctul de vedere al securitatii muncii si securitatii la incendiu a noilor locatii in care isi desfasoara activitatea Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, dupa caz;
b.34. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate .
(3) Serviciul arhiva este structurat intr-un birou si un colectiv, pe activitati, astfel:
a) Biroul arhiva de documente ORCTB are urmatoarele atributii:
a.1. organizeaza depozitul de arhiva conform prevederilor Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare;
a.2. ia masuri pentru depozitarea documentelor in spatii si conditii corespunzatoare, avizate de Arhivele Nationale, asigurandu-le impotriva distrugerii, degradarii, sustragerii ori comercializarii;
a.3. pastreaza si conserva documentele aferente activitatii de inregistrare a comerciantilor in registrul comertului;
a.4. asigura evidenta, inventarierea, selectionarea, pastrarea si folosirea documentelor pe care le detine;
a.5. inregistreaza si tine evidenta tuturor documentelor intrate, in baza registrului de intrari-iesiri;
a.6. urmareste predarea de catre structurile Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti la depozitul arhivei a documentelor create, pe baza de inventar si proces-verbal de predare-primire, conform art. 9 din Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare;
a.7. pune la dispozitia compartimentelor Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti, pe baza de semnatura in registrul de depozit, documentele in vederea consultarii sau eliberarii de copii certificate;
a.8. pune la dispozitia organelor de cercetare penala documentele solicitate in baza unei adrese oficiale, cu avizul directorului Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti, potrivit prevederilor Regulamentului de organizare si functionare a activitatii de arhiva in cadrul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
a.9. verifica, la restituirea dosarelor, numarul filelor, starea fizica a documentelor, precum si asezarea acestora in ordine cronologica;
a.10. convoaca comisia de selectionare, prin directorul directiei (care este si secretarul comisiei de selectionare), in vederea analizarii dosarelor cu termene de pastrare expirate, care pot fi propuse pentru distrugere;
a.11. intocmeste documentatia necesara selectionarii, o inainteaza spre aprobare directorului Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti si spre confirmare la Directia Municipiului Bucuresti a Arhivelor Nationale;
a.12. initiaza si urmareste derularea, in cazul confirmarii din partea Directiei Municipiului Bucuresti a Arhivelor Nationale, a eliminarii documentelor selectionate;
a.13. identifica documentele cu frecventa redusa de consultare din cadrul arhivei Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti si le preda la depozitul central;
a.14. pune la dispozitia delegatului Arhivelor Nationale toate documentele solicitate cu prilejul efectuarii activitatii de control;
a.15. participa la elaborarea Nomenclatorului arhivistic al Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti.
b) Colectivul arhiva generala a ONRC are urmatoarele atributii:
b.1. inregistreaza si tine evidenta tuturor documentelor intrate, a celor intocmite pentru uz intern, precum si a celor iesite, potrivit prevederilor legale in vigoare, in baza Registrului de intrari-iesiri ale unitatilor arhivistice;
b.2. urmareste predarea de catre structurile Oficiului National al Registrului Comertului la depozitul arhivei proprii a documentelor create, pe baza de inventar si proces-verbal de predare-primire, conform art. 9 din Legea nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare;
b.3. pune la dispozitie si tine evidenta documentelor imprumutate structurilor creatoare din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, pe baza de semnatura in registrul de depozit; la restituire verifica integritatea documentelor imprumutate;
b.4. sprijina comisia de selectionare in activitatea de selectionare a documentelor create si detinute, cu respectarea termenelor de pastrare prevazute in Nomenclatorul arhivistic al Oficiului National al Registrului Comertului;
b.5. prin conducatorul structurii, care este si secretarul comisiei de selectionare, convoaca comisia in vederea analizarii dosarelor cu termene de pastrare expirate, care pot fi propuse pentru distrugere;
b.6. pune la dispozitia delegatului Arhivelor Nationale toate documentele solicitate cu prilejul efectuarii activitatii de control;
b.7. comunica, in scris, Arhivelor Nationale orice fel de modificari survenite in activitatea Oficiului National al Registrului Comertului, cu implicatii asupra structurii de arhiva;
b.8. asigura aplicarea prevederilor Legii nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, privind pastrarea in conditii corespunzatoare a documentelor create sau detinute, protejandu-le impotriva distrugerii, degradarii, sustragerii ori comercializarii in alte conditii decat cele prevazute de lege;
b.9. participa la elaborarea nomenclatoarelor arhivistice ale Oficiului National al Registrului Comertului, Oficiului Registrului Comertului de pe langa Tribunalul Bucuresti si oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
b.10. indeplineste atributiile prevazute in declaratiile managementului Oficiului National al Registrului Comertului privind politica si obiectivele in domeniul calitatii si in documentatia sistemului de management al calitatii - Manualul calitatii, proceduri si instructiuni de lucru;
b.11. indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau stabilite de directorul general, specifice domeniului de activitate .
ARTICOLUL 26 Directia Buletinul procedurilor de insolventa
(1) Directia Buletinul procedurilor de insolventa publica Buletinul procedurilor de insolventa, prin care se realizeaza serviciul public de citare a partilor, comunicare a hotararilor judecatoresti, convocare si notificare a actelor de procedura emise de instantele judecatoresti si practicienii in insolventa in cadrul procedurii de insolventa, desfasoara activitatile specifice reglementate de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si alte activitati specifice reglementate prin alte acte normative in domeniul insolventei si domenii conexe sau incidente si asigura activitatile de coordonare si indrumare metodologica a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale in domeniul insolventei si domeniile conexe sau incidente.
Directia Buletinul procedurilor de insolventa functioneaza in urmatoarea structura:
a) Serviciul editare Buletinul procedurilor de insolventa;
a.I.) Biroul publicare Buletinul procedurilor de insolventa;
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut