y.1. asigurarea atribuirii automate, in mod informatizat, a numerelor de incheiere sau de rezolutie si/sau de ordine in registrul comertului pentru toate categoriile de persoane juridice si persoane fizice supuse inregistrarii;
y.2. asigurarea tehnoredactarii si editarii documentelor emise in solutionarea cererilor depuse de reprezentantii comerciantilor (incheieri, extrase ale incheierilor, rezolutii, certificate de inregistrare, certificate constatatoare, certificate de inregistrare mentiuni, extrase de registru si altele asemenea);
y.3. eliberarea certificatului de inregistrare insotit de certificatul/certificatele constatator/constatatoare, conform Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si, dupa caz, a celorlalte documente prevazute de lege catre solicitant;
z) asigurarea colaborarii si/sau comunicarii pe cale electronica cu autoritatile si institutiile publice implicate in procedurile de inregistrare si de autorizare a functionarii persoanelor juridice sau fizice si obtinerea informatiilor din cazierul fiscal, inregistrarea fiscala a acestora;
aa) organizarea si executarea operatiunilor necesare asigurarii transmiterii in vederea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a si Partea a VII-a, a actelor care, potrivit legii, se publica, precum si tinerea evidentei si contabilitatii specifice acestei activitati;
bb) asigurarea comunicarii pe cale electronica cu celelalte oficii ale registrului comertului de pe langa tribunale in vederea efectuarii operatiunilor comune, cand este cazul;
cc) arhivarea electronica a cererilor de inregistrare si a documentelor depuse in sustinerea acestora;
dd) tinerea, gestionarea si administrarea tuturor informatiilor in format electronic si/sau a documentelor prevazute de lege;
ee) asigurarea conditiilor pentru preluarea de catre Oficiul National al Registrului Comertului a informatiilor necesare tinerii registrului comertului computerizat la nivel central si a documentelor arhivate electronic, dupa validarea acestora;
ff) eliberarea, la cerere si cu achitarea taxelor si tarifelor legale, de copii certificate de pe actele aflate in dosarul tuturor categoriilor de comercianti, de certificate constatatoare ca un anumit act sau fapt este sau nu este inregistrat in registrul comertului, de informatii punctuale si/sau agregate, potrivit dispozitiilor Legii nr. 26/1990, republicata, cu modificarile ulterioare, a extraselor de registru si a celorlalte documente, conform Ordinului ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008, precum si de certificate constatatoare ale drepturilor de proprietate asupra activelor distribuite ca urmare a lichidarii societatilor comerciale in nume colectiv, societatilor comerciale in comandita simpla si societatilor comerciale cu raspundere limitata;
gg) eliberarea, la cererea si pe cheltuiala solicitantilor, de copii de pe incheierile judecatorului-delegat si, dupa caz, de pe rezolutiile directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, precum si dovezi privind stadiul dosarului; eliberarea, la cerere, de copii certificate ale documentelor aflate in dosarele in curs de solutionare, conform dispozitiei judecatorului-delegat ori a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, dupa caz;
hh) executarea lucrarilor necesare pentru inregistrarea actiunilor de dizolvare, radiere, a recursurilor si a opozitiilor, plangerilor, precum si evidenta acestora;
ii) pastrarea, gestionarea, tinerea evidentei arhivelor de documente si asigurarea integritatii si securitatii acestora;
jj) intocmirea si comunicarea catre tribunalul pe langa care functioneaza a situatiei privind cererile depuse si solutionate de judecatorii-delegati;
kk) eliberarea, la cerere si pe cheltuiala solicitantilor, a duplicatelor de pe certificatele de inregistrare, certificatele constatatoare, eliberate conform Legii nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si/sau a anexelor la certificatele de inregistrare aflate in arhiva lor;
ll) eliberarea din registrul comertului a informatiilor care atesta inregistrarea indreptarii erorilor materiale;
mm) aplicarea, atunci cand este cazul, a procedurii indreptarii erorilor materiale, conform dispozitiilor legale;
nn) primirea documentelor transmise de birourile de asistenta si reprezentare din cadrul primariilor pentru infiintarea/inregistrarea modificarilor persoanelor fizice autorizate/intreprinderilor individuale sau familiale, impreuna cu dovada privind achitarea taxelor aferente operatiunilor solicitate;
nn.1. preluarea cererilor conform dispozitiilor Codului de procedura civila, Ordinului ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008 si legislatiei in vigoare, precum si verificarea documentelor primite;
nn.2. inregistrarea si incarcarea datelor provizorii in registrul comertului computerizat;
nn.3. alocarea numarului de ordine in registrul comertului;
nn.4. efectuarea transmisiei catre Ministerul Finantelor Publice pentru obtinerea codului unic de inregistrare si, dupa caz, a informatiilor din cazierul fiscal;
nn.5. listarea certificatului de inregistrare si/sau, dupa caz, a certificatului de inregistrare de mentiuni; nn.6. intocmirea adreselor de inaintare si a borderourilor de predare-primire, precum si predarea acestora catre birourile de asistenta si reprezentare din cadrul primariilor;
oo) primirea si inregistrarea cererilor de depunere a situatiilor financiare anuale, in format hartie si electronic;
oo.1. verificarea cererilor de depunere a situatiilor financiare anuale primite sub aspectele privind completarea corecta a tuturor rubricilor incluse in formularul-tip, identitatea si calitatea deponentului, existenta actelor doveditoare prevazute de lege, inclusiv a suportului electronic si a documentelor necesare, in vederea publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a;
oo.2. validarea datelor de pe suportul electronic;
oo.3. operarea in registrul computerizat a datelor privind firmele care au depus situatia financiara anuala;
oo.4. transmiterea la Ministerul Finantelor Publice a datelor inscrise pe suportul electronic;
oo.5. primirea, inregistrarea si verificarea cererilor care au ca obiect declaratiile comerciantilor care nu au desfasurat activitati economice, potrivit precizarilor Ministerului Finantelor Publice, cu respectarea prevederilor prevazute la pct. oo1;
oo.6. emiterea confirmarii depunerii si inregistrarii situatiilor financiare anuale;
oo.7. asigurarea relatiei cu Regia Autonoma "Monitorul Oficial" in conditiile art. 3 alin. (3);
oo.8. urmarirea incasarilor mandatelor postale si a ordinelor de plata, prin colaborare directa cu structura economica a institutiei si inregistrarea facturilor emise de aceasta;
pp) efectuarea radierii din registrul comertului computerizat a firmelor persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale radiate;
qq) inregistrarea notificarilor emise de institutiile implicate in procesul de autorizare;
rr) transmiterea prin corespondenta, dupa caz, a documentelor emise de registrul comertului;
ss) asigurarea, pe baza de protocol, a eliberarii de informatii din baza de date a registrului comertului si/sau punerea la dispozitia organelor de cercetare/urmarire penala a documentelor, pe suport fizic sau electronic, aflate in arhiva;
ss) efectuarea procedurilor prevazute de lege pentru refacerea inscrisurilor pierdute, disparute sau degradate;
tt) asigurarea crearii si administrarii informatiilor care se inscriu in registrul comertului computerizat, utilizand exclusiv aplicatiile informatice si instructiunile de operare elaborate de Oficiul National al Registrului Comertului;
tt) asigurarea securitatii sistemului informatic si a informatiilor inregistrate;
uu) asigurarea pentru solicitanti a informatiilor de interes public, cu respectarea termenelor legale pentru raspuns, si comunicarea lunar Oficiului National al Registrului Comertului a situatiilor statistice privind solicitarile de informatii de interes public;
vv) gestionarea, la nivelul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, a activitatilor de securitate si sanatate in munca, P.S.I. si protectie civila;
ww) colaborarea pe plan local cu institutiile implicate in activitatile de securitate si sanatate in munca, P.S.I. si protectie civila;
xx) asigurarea transparentei activitatii registrului comertului;
yy) implicarea in dezvoltarea si implementarea sistemului de management al calitatii, prin contributie la realizarea obiectivelor calitatii;
zz) aplicarea cerintelor referitoare la sistemul de management al calitatii, in sensul ca sunt implementate si mentinute conform standardului ISO 9001: 2001;
aaa) organizarea concursurilor de angajare pentru ocuparea posturilor vacante, cu respectarea regulamentului de concurs si a procedurii pentru desfasurarea concursurilor;
bbb) organizarea examinarilor in vederea promovarilor pe posturi cu studii superioare si de conducere a propriilor salariati;
ccc) intocmirea notelor de lichidare pentru salariatii care isi inceteaza activitatea;
ddd) intocmirea si transmiterea lunara la Oficiul National al Registrului Comertului a foilor colective de prezenta si urmarirea corelarii cu actele justificative atasate;
eee) tinerea evidentei efectuarii concediului de odihna;
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI � Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Perioadele de crestere a copilului realizate in alte state membre trebuie luate in considerare la calcularea pensiei pentru limita de varsta Sursa: MCP Cabinet avocati
Nu constituie discriminare interzicea purtarii vizibile a semnelor religioase, filozofice sau spirituale in cazul in care se aplica in mod general si nediferentiat tuturor lucratorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale Sursa: MCP Cabinet avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Obtinerea unei copie a datelor cu caracter personal impune punerea la dispozitie a unei reproduceri fidele si inteligibila a tuturor acestor date Sursa: MCP Cabinet avocati
Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri Sursa: MCP Cabinet avocati
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut