din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1747 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii

Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii

  Publicat: 19 Feb 2010       11410 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii

Republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 108 din 17/02/2010

Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Cuprinde regulile care guverneaza organizarea unui stat dat si raporturile dintre acel stat si agentii sai, pe de o parte, si ceilalti participanti la astfel de raporturi juridice, pe de alta.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Componenta a sistemului de protectie sociala, reprezinta ansamblul de institutii si masuri prin care statul, autoritatile publice ale administratiei locale si societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau inlaturarea efectelor temporare sau permanente ale unor situatii care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Puterile publice existente in stat.
Puterile publice existente in stat.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Act adoptat de organele de stat,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).

Art. 1. - (1) Se infiinteaza Oficiul Roman pentru Adoptii, denumit in continuare Oficiul, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, prin reorganizarea Comitetului Roman pentru Adoptii, ce se desfiinteaza.

(2) Sediul Oficiului este in municipiul Bucuresti.

Art. 2. - (1) Oficiul preia atributiile in domeniul adoptiei ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie si ale Comitetului Roman pentru Adoptii.

(2) In conditiile legii, Oficiul preia toate drepturile si este tinut de toate obligatiile fostului Comitet Roman pentru Adoptii, potrivit reglementarilor legale si conform prevederilor actelor juridice emise de acesta sau la care a fost parte.

Art. 3. - (1) Oficiul coordoneaza si supravegheaza activitatile de adoptie si realizeaza cooperarea internationala in domeniul adoptiei.

(2) Oficiul este autoritatea centrala romana insarcinata sa duca la indeplinire obligatiile prevazute in Conventia asupra protectiei copiilor si cooperarii in materia adoptiei internationale, incheiata la Haga la 29 mai 1993, ratificata prin Legea nr. 84/1994, denumita in continuare Conventia de la Haga.

(3) Oficiul are rolul de a duce la indeplinire obligatiile asumate de statul roman in materia adoptiei prin conventiile si tratatele internationale la care Romania este parte, de a pune in aplicare si de a urmari si asigura aplicarea unitara a legislatiei in domeniul adoptiei.

Art. 4. - Finantarea Oficiului se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, precum si din alte surse, in conditiile legii.

Art. 5. - Pentru realizarea obiectivelor in domeniul adoptiei, Oficiul indeplineste urmatoarele functii:

a) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea si controlul aplicarii si respectarii reglementarilor din domeniul adoptiei, precum si coordonarea activitatilor desfasurate de persoane juridice de drept public sau privat in acest domeniu;

b) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului roman, reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul adoptiei;

c) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ necesar in vederea armonizarii legislatiei interne in materia adoptiei cu normele si principiile prevazute de tratatele si conventiile internationale la care Romania este parte, precum si in vederea aplicarii efective a acestora;

d) de administrare, prin care se asigura gestionarea bunurilor din domeniul public si privat al statului, pe care le are in administrare sau in folosinta, dupa caz.

Art. 6. - (1) Oficiul indeplineste urmatoarele atributii principale:

a) constituie evidenta centralizata a copiilor pentru care a fost incuviintata deschiderea procedurii de adoptie, in conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei, republicata;

b) tine evidenta cererilor familiilor sau ale persoanelor care si-au manifestat dorinta de a adopta copii si care sunt apte sa adopte;

c) indruma si sprijina in mod corespunzator aceste familii sau persoane in vederea efectuarii procedurii necesare adoptiei;

d) incheie acorduri de colaborare cu autoritatile centrale, cu organismele private autorizate sau acreditate din alte state care au atributii in domeniul adoptiei, fie direct, fie prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, prin schimb de note sau scrisori diplomatice;

e) autorizeaza organismele private straine si romane sa desfasoare activitati in domeniul adoptiei;

f) recomanda directiilor generale de asistenta sociala si protectia copilului familii ori persoane care doresc sa adopte;

g) efectueaza notificarile si comunicarile prevazute de Legea nr. 273/2004, republicata;

h) urmareste evolutia copilului si a relatiilor dintre acesta si adoptator sau familia adoptatoare straina, pe o perioada de cel putin 2 ani de la incuviintarea unei adoptii internationale, prin autoritatea publica centrala competenta sau organizatia acreditata ori autorizata din statul primitor;

i) transmite instantelor judecatoresti competente cererile familiilor sau ale persoanelor care doresc sa adopte copii aflati in evidenta sa, in cazul adoptiei internationale;

j) participa in cauzele care au drept obiect solutionarea cererilor privind incuviintarea adoptiei internationale aflate pe rolul instantelor judecatoresti;

k) stabileste masurile necesare pentru evitarea incuviintarii unor adoptii supuse esecului, a obtinerii oricaror foloase materiale necuvenite si a oricaror tendinte de trafic de copii;

l) elibereaza certificate care atesta ca adoptia a fost incuviintata conform normelor impuse de Conventia de la Haga;

m) depune diligentele necesare pe langa autoritatile statului al carui cetatean a adoptat un copil aflat in evidenta sa, pentru ca acesta sa beneficieze de garantiile si normele echivalente celor existente in cazul unei adoptii nationale;

n) tine evidenta centralizata a tuturor adoptiilor incuviintate;

o) elaboreaza proiecte de acte normative, norme si metodologii in domeniul adoptiei;

p) asigura controlul si indrumarea metodologica a activitatilor desfasurate in cadrul procedurilor de adoptie de catre directiile generale de asistenta sociala si protectia copilului si organismele private si propune institutiilor competente stabilirea raspunderii disciplinare, materiale, contraventionale sau penale, dupa caz, a persoanelor vinovate de savarsirea abaterilor constatate;

q) monitorizeaza si controleaza respectarea standardelor minime obligatorii privind procedura adoptiei interne;

r) ia masurile necesare sau, dupa caz, propune autoritatilor ori institutiilor competente luarea masurilor necesare pentru prevenirea sau, dupa caz, inlaturarea efectelor oricaror acte ori fapte care incalca principiile si normele tratatelor internationale in domeniul adoptiei, la care Romania este parte;

s) sprijina copiii adoptati in demersurile lor de a-si cunoaste originile si propriul trecut, colaborand in acest scop cu alte persoane juridice publice sau private.

(2) In indeplinirea atributiilor de control care ii revin, Oficiul are dreptul sa solicite informatii si documente, in conditiile legii, de la orice persoana juridica publica sau privata, acestea avand obligatia de a le pune la dispozitia personalului Oficiului in termen de 15 zile calendaristice de la data solicitarii.

(3) Oficiul indeplineste orice alte atributii in materia adoptiei prevazute de legislatia nationala in vigoare, in tratatele la care Romania este parte sau in acordurile de colaborare pe care le incheie cu autoritatile publice din alte state.

(4) In vederea indeplinirii atributiilor ce ii revin si atingerii scopului pentru care a fost infiintat, Oficiul colaboreaza cu autoritatile publice romane si straine, cu organizatiile internationale, precum si cu alte persoane juridice straine care desfasoara activitati autorizate in domeniul adoptiei, in orice probleme de interes reciproc.

Art. 7. - Persoanele responsabile cu culegerea, evidenta si transmiterea informatiilor referitoare la copiii care au fost sau urmeaza sa fie adoptati au obligatia sa pastreze confidentialitatea acestor informatii. Nerespectarea acestor obligatii atrage raspunderea penala, administrativa sau disciplinara, dupa caz. Sanctiunile privind incetarea raporturilor de serviciu sau a raporturilor contractuale de munca se cumuleaza cu raspunderea juridica de alta natura corespunzatoare faptei savarsite.

Art. 8. - (1) Oficiul este condus de un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.

(2) Secretarul de stat conduce intreaga activitate a Oficiului si il reprezinta in raporturile cu Guvernul, cu ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii publice, precum si cu persoane juridice si fizice, romane sau straine.

(3) In exercitarea atributiilor care ii revin secretarul de stat emite ordine si instructiuni.

Art. 9. - In structura Oficiului functioneaza un secretar general, functionar public, numit in conditiile legii.

Art. 10. - (1) Personalul Oficiului este format din functionari publici si personal contractual numit, respectiv incadrat, potrivit legii.

(2) Personalul Oficiului este salarizat in conformitate cu prevederile legale in vigoare aplicabile personalului din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.

(3) Personalul prevazut la art. 7 beneficiaza de un spor de confidentialitate de pana la 15% din salariul de baza, cuantumul acestuia urmand a se stabili prin ordin al secretarului de stat, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.

Art. 11. - (1) Structura organizatorica, numarul maxim de posturi si Regulamentul de organizare si functionare ale Oficiului se aproba prin hotarare a Guvernului.

(2) Statul de functii se aproba prin ordin al secretarului de stat .





Afişează Legea nr. 274/2004, Republicata in 2010, privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 274/2004    Adoptii    Oficiul Roman pentru Adoptii

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Functionari publici. Clauza de confidentialitate.Acordare spor de fidelitate.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara, Decizia nr. 145 din 07.02.2008

Criteriile de apreciere a unei adoptii ca fiind adoptie nationala sau internationala in lumina dispozitiilor Legii nr.273/2004
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A III-A CIVILA SI PENTRU CAUZE CU MINORI SI DE FAMILIE - DOSAR NR.12126/2/2010 - DECIZIA CIVILA NR.73/26.01.2011

Adoptie internationala. Refuzul de solutionare a cererii de adoptie. Competenta instantei de contencios administrativ de a analiza caracterul refuzului
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie , Sectia de contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 2506 din 15 mai 2007



Articole Juridice

Cazul X si Altii v. Austria. Adoptarea unui copil de un partener de catre celalat partener in cazul cuplurilor homosexuale
Sursa: EuroAvocatura.ro

Despre familie. Dispozitii generale (Art. 258 - 265 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Conditiile de fond ale adoptiei (Art. 455 - 468 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Lupta pentru drepturile copiilor adoptati
Sursa: Andreea Pocotila - Evenimentul Zilei (06-05-2008)

Adoptia interna in viziunea legii 273/2004
Sursa: EuroAvocatura.ro