SUBSECTIUNEA a 2-a Servicii
Serviciul de achizitii intracomunitare
Art. 8. - (1) Serviciul de achizitii intracomunitare functioneaza in cadrul Diviziei control operativ inopinat - tranzactii comerciale intracomunitare si operatiuni de import-export si este condus de un sef de serviciu subordonat direct comisarului sef divizie.
(2) Personalul din cadrul serviciului are urmatoarele atributii:
1. coordoneaza activitatile de control desfasurate de sectiile teritoriale ale Garzii Financiare in ceea ce priveste domeniul achizitii intracomunitare;
2. desfasoara actiuni de control operativ inopinat in scopul diminuarii fenomenului de frauda fiscala ce se manifesta in domeniul achizitiilor intracomunitare;
3. colaboreaza cu alte directii de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in ceea ce priveste schimbul de informatii fiscale referitoare la acest domeniu;
4. prezinta, la solicitarea conducerii Garzii Financiare, note, rapoarte, sinteze etc. referitoare la activitatea desfasurata in acest domeniu de Garda Financiara;
5. coordoneaza gestionarea informatiilor culese de comisarii Garzii Financiare in punctele de trecere a frontierei de stat prin aplicatia informatica Trafic Control, actualizeaza baza de date referitoare la personalul cu atributii de control in domeniul achizitiilor intracomunitare, propune conducerii Garzii Financiare, in baza analizei de risc, categoriile de marfuri ce urmeaza a fi monitorizate cu prioritate in punctele de trecere a frontierei de stat;
6. participa la derularea unor proiecte de reforma ce privesc activitatea mai multor institutii sau autoritati publice, dupa caz, in domeniul vizat;
7. monitorizeaza si evalueaza activitatea sectiilor teritoriale ale Garzii Financiare in domeniul achizitiilor intracomunitare;
8. face propuneri cu privire la procedurile de lucru aplicabile Garzii Financiare si cele de colaborare cu alte structuri din cadrul altor institutii cu atributii in domeniu;
9. organizeaza, ori de cate ori este necesar, reuniuni cu reprezentantii cu atributii de control din cadrul sectiilor teritoriale ale Garzii Financiare, in scopul intaririi pregatirii profesionale si al imbunatatirii metodelor de lucru in domeniul achizitiilor intracomunitare;
10. propune solutii rapide pentru depasirea eventualelor obstacole aparute in activitatea desfasurata de Garda Financiara in acest domeniu .
(3) Seful de serviciu asigura coordonarea si indrumarea subordonatilor in activitatile specifice si indeplineste sarcinile prevazute la art. 20.
Serviciul de colaborare interinstitutionala si control intern
Art. 9. - (1) Serviciul de colaborare interinstitutionala si control intern functioneaza in cadrul Diviziei control operativ inopinat - combaterea evaziunii si fraudei fiscale - colaborare interinstitutionala si control intern si este condus de un sef de serviciu subordonat direct comisarului sef divizie.
1. efectueaza verificari la solicitarea si sub supravegherea procurorului, cu respectarea atat a procedurilor prevazute de Codul de procedura fiscala, cat si a celor prevazute de Codul de procedura penala;
2. coordoneaza verificarile altor structuri ale Garzii Financiare, efectuate ca urmare a solicitarilor procurorilor, repartizate acestui serviciu;
3. informeaza periodic conducerea Garzii Financiare cu privire la activitatile efectuate la solicitarea organelor de urmarire penala;
4. gestioneaza baza de date privind solicitarile organelor de urmarire penala repartizate, precum si rezultatele acestora;
5. efectueaza actiuni de control si indrumare a activitatii desfasurate de sectiile judetene si de Sectia Municipiului Bucuresti;
6. verifica aplicarea prevederilor Codului de conduita a functionarilor publici si a masurilor pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie stabilite prin legislatia in vigoare si prin deciziile comisarului general emise in domeniu;
7. verifica sesizarile primite cu privire la existenta/savarsirea unor abateri de la legalitate de catre personalul din cadrul sectiilor judetene si al Sectiei Municipiului Bucuresti in legatura cu exercitarea atributiilor si obligatiilor care ii revin din calitatea pe care o detine;
8. solicita date, informatii si documente referitoare la aspectele care fac obiectul activitatii de control si/sau de verificare, inclusiv de la persoanele fizice si juridice aflate in legatura cu persoana verificata;
9. intocmeste, ca urmare a activitatii specifice desfasurate, acte de control sau verificare (rapoarte, procese-verbale de control, note de constatare, sinteze, informari), care sunt inaintate spre luare la cunostinta, avizare si aprobare sefului de serviciu, comisarului sef divizie si conducerii Garzii Financiare si, ulterior, dupa caz, spre informare si/sau luarea masurilor legale care se impun, altor autoritati competente cu atributii complementare, in vederea valorificarii constatarilor;
10. sesizeaza Comisia de disciplina pentru personalul intregului aparat central si teritorial al Garzii Financiare, pentru abaterile de la prevederile legale rezultate in urma actiunilor de control intern;
11. in cazul constatarii unor abateri de la legalitate, stabileste persoanele responsabile, prejudiciul produs si propune masuri pentru repararea acestuia;
12. asigura informarea periodica a conducerii Garzii Financiare cu privire la aspectele constatate in urma activitatilor desfasurate;
13. emite propuneri cu privire la perfectionarea, modificarea sau introducerea de noi norme, instructiuni si metodologii, rezultate in urma activitatilor specifice de control si verificare;
14. competenta materiala a serviciului, in ceea ce priveste controlul intern, se intinde asupra intregii activitati profesionale a personalului incadrat in aparatul central si teritorial al Garzii Financiare;
15. competenta teritoriala a serviciului, in ceea ce priveste controlul intern, se intinde asupra Comisariatului General al Garzii Financiare, sectiilor judetene si Sectiei Municipiului Bucuresti;
16. indeplineste orice alte sarcini incredintate de conducerea Garzii Financiare in domeniul cooperarii cu organele de urmarire penala si al controlului intern.
(3) Seful de serviciul asigura coordonarea si indrumarea subordonatilor in activitatile specifice si indeplineste sarcinile prevazute la art. 20.
Serviciul de control operativ si inopinat in domeniul productiei si comercializarii de alcool si bauturi alcoolice
Art. 10. - (1) Serviciul de control operativ si inopinat in domeniul productiei si comercializarii de alcool si bauturi alcoolice functioneaza in cadrul Diviziei control operativ inopinat - produse accizate si este condus de un sef de serviciu subordonat direct comisarului sef divizie.
1. efectueaza controale in spatiile in care se produc, se depoziteaza sau se comercializeaza ori se desfasoara activitati ce cad sub incidenta actelor normative in vigoare cu privire la prevenirea, descoperirea si combaterea oricaror acte si fapte in acest domeniu care sunt interzise de lege;
2. verifica respectarea reglementarilor legale privind circulatia acestor produse pe drumurile publice, in porturi, pe caile ferate si fluviale, in aeroporturi, in vecinatatea punctelor vamale, antrepozite, zone libere, precum si in alte locuri in care se desfasoara o asemenea activitate;
3. verifica legalitatea activitatilor desfasurate, existenta si autenticitatea documentelor justificative in activitatile de productie, prestari de servicii ori pe timpul transportului, depozitarii si comercializarii acestor produse;
4. opresc, in conditiile legii, mijloacele de transport pentru verificarea documentelor de insotire a bunurilor si persoanelor transportate;
5. dispun masuri cu privire la confiscarea in conditiile legii a bunurilor a caror fabricatie, depozitare, transport sau desfacere este ilicita, precum si la confiscarea veniturilor realizate din activitati comerciale sau prestari de servicii nelegale si ridica bunuri si documente financiar-contabile si de alta natura care pot servi la dovedirea contraventiilor sau, dupa caz, a infractiunilor;
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro