6. sigileaza, in conditiile legii, spatiile sau bunurile care fac obiectul verificarii si iau masuri care sa asigure conservarea si pastrarea in conditii de siguranta a corpurilor delicte, daca din motive obiective acestea nu pot fi ridicate, pana la solutionarea cauzei;
7. indisponibilizeaza, in conditiile legii, pana la solutionarea cazului ori pana la primirea raspunsului de autenticitate de la institutiile autorizate, bunurile care fac obiectul verificarii si pentru care exista suspiciuni referitoare la producerea, aprovizionarea, depozitarea si comercializarea acestora;
8. solicita, in conditiile si potrivit Codului de procedura penala, efectuarea de catre organele abilitate de lege a perchezitiilor in localuri publice sau particulare - case, curti, dependinte si gradini, daca exista indicii ca in aceste locuri sunt ascunse documente, marfuri ori se desfasoara activitati care au ca efect evaziunea sau frauda fiscala;
9. participa si coordoneaza actiuni de control pe intregul teritoriu al tarii in acest domeniu, urmarind aplicarea in mod unitar si coerent a normelor de lucru si programelor stabilite de Comisariatul General;
10. utilizeaza mijloacele auto purtand insemne si dispozitive de avertizare sonore si luminoase specifice, in conditiile legii.
(3) Seful de serviciul asigura coordonarea si indrumarea subordonatilor in activitatile specifice si indeplineste sarcinile prevazute la art. 20.
Serviciul financiar-contabilitate, executie bugetara
Art. 11. - (1) Serviciul financiar-contabilitate, executie bugetara functioneaza la nivelul Comisariatului General si este condus de un sef de serviciu subordonat direct comisarului general prim-adjunct.
(2) Personalul din cadrul serviciului are urmatoarele atributii:
1. elaboreaza proiectul de buget de cheltuieli pentru Comisariatul General al Garzii Financiare;
2. intocmeste si inainteaza la ordonatorul secundar de credite cererile de deschidere de credite lunare si notele de fundamentare;
3. solicita efectuarea de virari de credite intre subdiviziunile clasificatiei bugetare, incepand cu trimestrul al III-lea al anului bugetar;
4. organizeaza si exercita controlul financiar-preventiv propriu;
5. urmareste si raspunde de utilizarea cu eficienta a fondurilor primite;
6. urmareste modul de executare a bugetului de cheltuieli la nivelul Comisariatului General, intocmind saptamanal situatia centralizata a executiei bugetare si, lunar, monitorizarea cheltuielilor de personal;
7. avizeaza Programul anual de achizitii publice pentru Comisariatul General;
8. intocmeste documentatia de fundamentare a propunerilor de rectificare a bugetului Comisariatului General al Garzii Financiare;
9. intocmeste procedurile privind parcurgerea celor 4 faze ale executiei bugetare a cheltuielilor, respectiv angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor, organizeaza, conduce evidenta si raporteaza angajamentele bugetare si legale, in conditiile legii, in limita creditelor aprobate prin buget;
10. intocmeste situatiile financiare trimestriale si anuale si transmite organelor in drept datele statistice privind activitatea de investitii;
11. asigura furnizarea de date si informatii compartimentului de audit public intern si organelor de control din cadrul altor institutii abilitate;
12. fundamenteaza necesarul de credite bugetare pentru cheltuielile cu salariile si monitorizeaza incadrarea in cheltuielile de personal alocate;
13. asigura controlul si plata drepturilor banesti cuvenite personalului angajat si tine evidenta contabila a acestora (salarii, sporuri, indemnizatii, stimulente etc.);
14. asigura intocmirea documentelor necesare alimentarii cardurilor individuale cu drepturile banesti cuvenite fiecarui angajat al Comisariatului General;
15. stabileste si vireaza la buget obligatiile ce revin Comisariatului General privind contributia la Fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, la Fondul pentru plata ajutorului de somaj si contributiile de asigurari sociale, intocmeste si depune declaratiile privind contributiile la bugetul de stat si bugetele asigurarilor sociale de stat;
16. intocmeste si transmite la termen, la administratiile finantelor publice, fisele fiscale privind veniturile realizate de salariati pentru anul fiscal anterior, in vederea determinarii impozitului pe venitul global;
17. asigura aplicarea prevederilor legale referitoare la constituirea, repartizarea si plata stimulentelor la nivelul Comisariatului General, la sectiile judetene si la Sectia Municipiului Bucuresti;
18. asigura aplicarea prevederilor legale cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii si urmareste reflectarea in evidenta contabila a intregului proces al executarii bugetului Comisariatului General al Garzii Financiare, inregistrand cronologic si sistematic toate operatiunile privind patrimoniul unitatii;
19. organizeaza si conduce evidenta contabila si operativa privind materialele, obiectele de inventar si mijloacele fixe, decontarile cu furnizorii etc.;
20. raspunde de inregistrarea rezultatelor inventarierii patrimoniului Comisariatului General al Garzii Financiare;
21. tine evidenta angajarii, lichidarii si ordonantarii cheltuielilor;
22. organizeaza si asigura evidenta imobilizarilor necorporale si corporale achizitionate;
23. prezinta conducerii Garzii Financiare propuneri pentru proiecte de acte normative necesare in domeniul de activitate al serviciului, precum si puncte de vedere referitoare la actele normative, care au implicatii in domeniul de activitate al serviciului, initiate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
(3) Seful de serviciu asigura coordonarea si indrumarea subordonatilor in activitatile specifice si indeplineste sarcinile prevazute la art. 20.
Serviciul administrativ si investitii
Art. 12. - (1) Serviciul administrativ si investitii functioneaza la nivelul Comisariatului General si este condus de un sef de serviciu subordonat direct comisarului general prim-adjunct.
1. asigura organizarea si desfasurarea activitatii administrative si de protocol;
2. asigura buna functionare a activitatii de inregistrare a intrarii si iesirii documentelor in/din Comisariatul General;
3. elaboreaza Programul anual al achizitiilor publice, in conformitate cu necesitatile obiective de produse, de lucrari si de servicii si gradul de prioritate al acestora comunicate de celelalte compartimente din cadrul Garzii Financiare, in functie de fondurile ce urmeaza sa fie alocate prin bugetul anual, si Programul anual de investitii, iar dupa avizarea lui de catre Serviciul juridic si Serviciul financiar-contabilitate, executie bugetara se prezinta spre aprobare comisarului general al Garzii Financiare;
4. initiaza si aplica procedurile de achizitie publica in stransa corelatie cu fondurile alocate, necesitatile obiective si duratele de finalizare a contractelor aflate in derulare;
5. elaboreaza si inainteaza spre aprobare, potrivit legii, documentatiile tehnico-economice aferente investitiilor publice;
6. coopereaza cu Serviciul financiar-contabilitate, executie bugetara in vederea fundamentarii proiectului de buget anual de cheltuieli propriu;
7. asigura evidenta, urmarirea, gestionarea, disponibilizarea, casarea si valorificarea obiectelor de inventar, a mijloacelor fixe, a insemnelor de legitimare a controlului;
8. asigura intocmirea documentatiei necesare incheierii contractelor de executare si distribuire a sigiliilor de unica folosinta, a formularelor cu regim special si a celor cu regim de inseriere si numerotare;
9. organizeaza si desfasoara activitatea de arhivare a lucrarilor Comisariatului General al Garzii Financiare;
10. organizeaza si coordoneaza activitatile de P.S.I. din cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare;
11. organizeaza si coordoneaza activitatea de asigurare a securitatii si sanatatii in munca la nivelul Comisariatului General al Garzii Financiare;
12. organizeaza si raspunde de asigurarea necesitatilor de transport si comunicatii ale Garzii Financiare in functie de elementele de patrimoniu;
13. prezinta conducerii Garzii Financiare propuneri pentru proiecte de acte normative necesare in domeniul de activitate al serviciului, precum si puncte de vedere referitoare la actele normative, care au implicatii in domeniul de activitate al serviciului, initiate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
14. elaboreaza proiectul programului anual de investitii la nivelul Garzii Financiare;
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019
Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat? Sursa: Irina Maria Diculescu
Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare Sursa: MCP Cabinet avocati
Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.
Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016 Sursa: Euroavocatura.ro
CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate Sursa: Euroavocatura.ro