din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2110 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania

OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania

  Publicat: 02 Mar 2010       8646 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 136 din 1 martie 2010

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
(Acord si Conventie). Prin Acordul semnat la Schengen la data de 14 iunie 1985, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg si Olanda au convenit sa renunte treptat la controlul la frontierele comune si sa introduca libera circulatie pentru toti cetatenii statelor membre semnatare, ai altor state membre sau ai unor terte tari.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act de procedura emis de catre instanta de judecata dupamefectuarea unei licitatii publice, prin care bunul imobil ce a format obiectul executarii silite
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Prin intermediul acordurilor bilaterale in domeniul circulatiei fortei de munca se realizeaza accesul controlat de organisme si protejat al lucratorilor romani pe piata fortei de munca a celuilat stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Operatiune prin care o banca pune la dispozitia clientilor ei, titulari ai unor conturi, sume de bani in numerar pentru ca acestia sa efectueze diferite plati.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Act adoptat de organele de stat,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Registru official in care se inscriu actele si faptele de stare civila, nasterea, casatoria, decesul, recunoasterea si stabilirea filiatiei, infierea, divortul,
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Linie reala sau conventionala care desparte teritoriul a doua stste;
Inlaturarea efectelor actului juridic civil, datorita ingratitudinii manifestate de cel gratificat sau a neexecutarii culpabile a unor sarcini asumate.


Tinand cont de faptul ca:

  • autoritatile romane, in conformitate cu statutul Romaniei de stat membru al Uniunii Europene, trebuie sa intreprinda o serie de masuri in scopul alinierii legislatiei nationale la acquis-ul din domeniul migratiei;
  • prin Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor referitoare la micul trafic de frontiera la frontierele terestre externe ale statelor membre si de modificare a dispozitiilor Conventiei Schengen se autorizeaza statele membre sa incheie acorduri bilaterale cu statele terte vecine, in vederea punerii in aplicare a regimului specific micului trafic de frontiera, cu respectarea normelor stabilite prin regulamentul de referinta;
  • regimul specific micului trafic de frontiera constituie o derogare de la regimul trecerii frontierelor externe ale Uniunii Europene de catre cetatenii unui stat tert, supusi obligativitatii vizei, astfel ca Uniunea Europeana va monitoriza Romania in ceea ce priveste instituirea acestui regim, in special in perioada preaderarii la spatiul Schengen;
  • la data de 13 noiembrie 2009, a fost semnat la Bucuresti Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova privind micul trafic de frontiera, ratificat prin Legea nr. 10/2010, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 22 ianuarie 2010 (Acordul);
  • Acordul intra in vigoare la data de 26 februarie 2010, devenind aplicabil de la aceeasi data, autoritatile din Republica Moldova indeplinind procedurile interne necesare pentru intrarea in vigoare a Acordului si notificand in acest sens partea romana la data de 26 noiembrie 2009, iar Ministerul afacerilor Externe al Romaniei notificand, la data de 27 ianuarie 2010, Ambasada Republicii Moldova la Bucuresti cu privire la indeplinirea de catre partea romana a procedurilor necesare pentru intrarea in vigoare a Acordului;
  • aplicarea Acordului presupune, potrivit art. 17 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006, stabilirea unui regim sanctionator in Legislatia romana, aplicabil persoanelor care nu respecta conditiile regimului specific micului trafic de frontiera;
  • lipsa unui regim sanctionator in legislatia romana poate sa determine exercitarea abuziva a drepturilor specifice micului trafic de frontiera,
    aceste elemente constituind situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, reglementarea vizand interesul public si contribuind la indeplinirea obligatiilor asumate de Romania, potrivit calitatii sale de stat membru al Uniunii Europene,
    In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .

    Articol unic
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 421 din 5 iunie 2008, se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La articolul 6, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Cetatenilor straini titulari ai unui permis de mic trafic de frontiera li se permite intrarea pe teritoriul Romaniei fara indeplinirea conditiilor prevazute la alin. (1) lit. b) si c)."

    2. Dupa capitolul II se introduce un nou capitol, capitolul II^1, alcatuit din articolele 16^1i��16^5, cu urmatorul cuprins:

    "CAPITOLUL II^1 - Regimul aplicabil micului trafic de frontiera

    ARTICOLUL 16^1 - Domeniu de reglementare
    Micul trafic de frontiera se desfasoara potrivit acordurilor bilaterale incheiate de Romania cu state terte vecine in temeiul prevederilor art. 1 alin. (2) si art. 13 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 decembrie 2006 de stabilire a normelor referitoare la micul trafic de frontiera la frontierele terestre externe ale statelor membre si de modificare a dispozitiilor Conventiei Schengen, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) seria L405 din 30 decembrie 2006.

    ARTICOLUL 16^2 - Organele competente sa elibereze permisul de mic trafic de frontiera
    (1) Permisele de mic trafic de frontiera se elibereaza de catre misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei in tarile terte vecine cu care Romania a incheiat acordurile prevazute la art. 16^1, in conditiile stabilite prin aceste acorduri .
    (2) Documentele prevazute la alin. (1) se elibereaza intr-un termen de pana la 60 de zile de la data depunerii cererii.
    (3) In vederea aprobarii cererilor pentru acordarea permiselor de mic trafic de frontiera, misiunile diplomatice si oficiile consulare solicita avizul Oficiului Roman pentru Imigrari numai in cazurile stabilite prin protocol aprobat prin ordin comun al ministrului afacerilor externe si al ministrului administratiei si internelor.
    (4) Prin avizul Oficiului Roman pentru Imigrari prevazut la alin. (3) se constata indeplinirea conditiilor prevazute la art. 6 alin. (1) lit. e), g) si h).
    (5) Oficiul Roman pentru Imigrari emite avizul in termen de pana la 30 de zile de la data primirii solicitarii de la misiunile diplomatice si Oficiile consulare.

    ARTICOLUL 16^3 - Regimul permisului de mic trafic de frontiera
    (1) Permisul de mic trafic de frontiera, eliberat strainului in conditiile prezentei ordonante de urgenta, reprezinta documentul care da dreptul rezidentilor din zona de frontiera sa treaca frontiera de stat comuna, in regim de mic trafic de frontiera, conform Regulamentului (CE) nr. 1.931/2006 si in baza acordurilor prevazute la art. 16^1.
    (2) Titularul permisului de mic trafic de frontiera are obligatia de a avea in permanenta asupra sa documentul, de a nu-l instraina si de a-l prezenta organelor autoritatilor competente ori de cate ori i se solicita aceasta.
    (3) titularul permisului de mic trafic de frontiera este obligat sa anunte organele politiei de frontiera competente despre furtul, pierderea, deteriorarea sau distrugerea permisului de mic trafic, in termen de cel mult 5 zile de la constatarea vreuneia dintre aceste situatii.
    (4) Strainului i se elibereaza de catre organele emitente prevazute la art. 16^2 alin. (1) un nou permis de mic trafic de frontiera in locul celui declarat furat, pierdut, deteriorat sau distrus, dupa reluarea integrala a procedurii de eliberare .
    (5) Forma si continutul permiselor de mic trafic de frontiera se stabilesc prin hotarare a Guvernului. Ministerul Afacerilor Externe comunica Comisiei Europene si celorlalte state membre ale Uniunii Europene modelul de permis de trecere locala a frontierei.
    (6) In temeiul art. 12 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.931/2006, evidenta permiselor de mic trafic de frontiera solicitate, eliberate, anulate sau revocate se tine la nivel national intr-un registru central, in format electronic, de catre Oficiul Roman pentru Imigrari, care este desemnat si punct de contact national, responsabil cu gestionarea si furnizarea datelor cuprinse in acest registru . Registrul central se alimenteaza si se actualizeaza de catre toate autoritatile cu atributii in domeniul micului trafic la frontiera.

    ARTICOLUL 16^4 - Anularea si revocarea permiselor de mic trafic de frontiera
    (1) Permisul de mic trafic de frontiera poate fi anulat sau revocat in strainatate de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei, iar in tara de catre organele politiei de frontiera, cu ocazia controlului pentru trecerea frontierei de stat, sau de catre Oficiul Roman pentru Imigrari atunci cand strainii se afla pe teritoriul statului roman.
    (2) Punerea in executare a masurii anularii sau revocarii permisului de mic trafic de frontiera se face de catre organele politiei de frontiera ori, dupa caz, ale Oficiului Roman pentru Imigrari.
    (3) Autoritatile prevazute la alin. (1) pot lua masura anularii permisului de mic trafic de frontiera in urmatoarele situatii:
    a) se constata ulterior ca, la data solicitarii permisului de mic trafic de frontiera, strainii nu indeplineau conditiile prevazute de acordurile care reglementeaza regimul juridic privind micul trafic la frontiera comuna;
    b) strainii au obtinut permisul de mic trafic de frontiera pe baza unor documente sau informatii false;
    c) strainii au introdus sau au incercat sa introduca ilegal in Romania alti straini ori au inlesnit transportul sau cazarea acestora;
    d) strainii au incalcat reglementarile vamale sau cele privind frontiera de stat;
    e) strainii au intrat in Romania in perioada de interdictie dispusa anterior.
    (4) Masura revocarii permisului de mic trafic de frontiera poate fi dispusa de catre autoritatile prevazute la alin. (1) in urmatoarele situatii:
    a) strainii nu mai indeplinesc conditiile cerute la acordarea permisului de mic trafic de frontiera;
    b) dupa acordarea permisului de mic trafic de frontiera strainii au fost declarati indezirabili sau impotriva lor a fost dispusa masura interzicerii intrarii in Romania;
    c) strainii recidiveaza in depasirea zonei de frontiera prevazuta pentru micul trafic.
    (5) Decizia de anulare sau, dupa caz, de revocare a permisului de mic trafic de frontiera, luata de autoritatea competenta conform alin. (1), se comunica strainului, in scris, impreuna cu motivele care au stat la baza acesteia, de catre:




  • Afişează OUG 12/2010 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania pe o singură pagină



    Citeşte mai multe despre:    OUG 12/2010    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    OUG 194/2002    Regimul strainilor    Frontiera

    Consultă un avocat online
    MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.