din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2123 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate

Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate

  Publicat: 16 Mar 2009       33014 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 680 din 08/08/2006

Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Ansamblu de masuri prevazute de lege prin care creditorul realizeaza, cu ajutorul constrangerii de stat, drepturi patrimoniale recunoscute prin hotararea unui organ de jurisdictie sau prin alt titlu, daca debitorul nu-si indeplineste de buna voie obligatiile.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Persoane intre care exista legatura de afinitate.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
A fost promulgat la 11.09.1865


Art. 32. - (1) Personalul CNAS si al caselor de asigurari este constituit din functionari publici si personal contractual, in conditiile legii, si nu poate desfasura activitati la furnizorii de servicii medicale.

(2) Salariul si celelalte drepturi ale personalului prevazut la alin. (1) sunt cele stabilite de actele normative in vigoare aplicabile celor doua categorii de personal.

(3) Personalului CNAS si al caselor de asigurari ii pot fi acordate stimulente din fondul constituit cu aceasta destinatie, in cota de 5% din sumele incasate la bugetul Fondului prin executare silita desfasurata de casele de asigurari si 2,5% din sumele incasate la bugetul Fondului prin executare silita desfasurata de ANAF.

(4) Evaluarea si promovarea personalului numit in functii publice din cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Pentru personalul contractual evaluarea si promovarea se realizeaza potrivit dispozitiilor legale aplicabile acestei categorii de angajati ai CNAS si ai caselor de asigurari.

Art. 33. - (1) Functia de presedinte - director general al casei de asigurari, manager al sistemului la nivel local, definita pe baza obiectivelor si criteriilor de performanta ca cerinte specifice ale postului, se ocupa prin concurs organizat in conditiile legii.

(2) Metodologia privind selectionarea managerilor, incheierea contractelor de management si evaluarea activitatii managerilor sistemului de la nivel local se aproba prin ordin al presedintelui CNAS.

(3) Presedintele - director general al casei de asigurari are obligatia de a depune declaratia de interese si declaratia de avere.

(4) Salarizarea si celelalte drepturi ale presedintelui - director general se stabilesc prin contractul de management.

(5) Presedintele - director general al casei de asigurari poate delega atributiile, in totalitate sau in parte, unuia dintre directorii executivi de la nivelul casei de asigurari, temporar, in situatii temeinic justificate, doar cu aprobarea prealabila a presedintelui CNAS.



CAPITOLUL IX
Incompatibilitati si conflicte de interese



Art. 34. - (1) Membrii Consiliului de administratie al CNAS si ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari, precum si personalul angajat al acestor case de asigurari, indiferent de nivel, nu pot detine functii de conducere in cadrul Ministerului Sanatatii Publice, autoritatilor de sanatate publica, furnizorilor de servicii medicale din sistemul de asigurari sociale de sanatate ale caror servicii se deconteaza din Fond, unitatilor sanitare, cabinetelor medicale, functii alese sau numite in cadrul Colegiului Medicilor din Romania, colegiilor judetene ale medicilor, respectiv al municipiului Bucuresti, in cadrul Colegiului Medicilor Dentisti din Romania, colegiilor judetene ale medicilor dentisti, respectiv al municipiului Bucuresti, in cadrul Colegiului Farmacistilor din Romania, colegiilor judetene ale farmacistilor, respectiv al municipiului Bucuresti, organizatiilor centrale si locale ale Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania, organizatiilor centrale si locale ale Ordinului Biochimistilor, Biologilor si Chimistilor sau functii in cadrul societatilor comerciale cu profil de asigurari, farmaceutic ori de aparatura medicala.

(2) Personalului din cadrul CNAS si caselor de asigurari, cu statut de functionar public, ii sunt aplicabile si dispozitiile Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare.

(3) Constituie conflict de interese detinerea de catre membrii Consiliului de administratie al CNAS si ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari, precum si de catre personalul angajat al acestor case de asigurari de parti sociale, actiuni sau interese la furnizori care stabilesc relatii contractuale cu casele de asigurari. Aceasta dispozitie se aplica si in cazul in care astfel de parti sociale, actiuni ori interese sunt detinute de catre sot, sotie, rudele sau afinii pana la gradul al IV-lea inclusiv ai persoanei in cauza.

(4) Membrii Consiliului de administratie al CNAS si ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari, care, fie personal, fie prin sot, sotie, afini sau rude pana la gradul al IV-lea inclusiv, au un interes patrimonial in problema supusa dezbaterii consiliului de administratie, nu pot participa la dezbaterile consiliului de administratie si nici la adoptarea hotararilor.

(5) Persoanele care la data intrarii in vigoare a Legii nr. 95/2006 se afla in una dintre incompatibilitatile prevazute la alin. (1) vor opta pentru una dintre functiile ocupate in termen de 30 de zile.

Art. 35. - (1) Pe timpul executarii mandatului presedintele, vicepresedintii si directorul general ai CNAS nu pot exercita nicio alta functie sau demnitate publica, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior.

(2) Membrii Consiliului de administratie al CNAS, pe perioada exercitarii mandatului, nu sunt salariati ai CNAS, cu exceptia presedintelui si a vicepresedintilor CNAS, si nu pot ocupa functii in structurile executive ale caselor de asigurari.

(3) Membrii Consiliului de administratie al CNAS nu pot exercita activitati la societati comerciale sau la alte unitati care se afla in relatii contractuale cu casele de asigurari.

Art. 36. - Persoanele care prin activitatea desfasurata au produs CNAS sau caselor de asigurari prejudicii constatate si dovedite potrivit actelor normative in vigoare nu pot fi membri ai Consiliului de administratie al CNAS, ai consiliilor de administratie ale caselor de asigurari ori angajati ai acestor institutii si nu pot intra in relatii contractuale cu CNAS sau cu casele de asigurari.

Art. 37. - CNAS poate angaja experti, in limita numarului maxim de posturi aprobat in conditiile legii, pentru implementarea programelor nationale de sanatate curative, finantate din Fond, precum si pentru alte activitati stabilite prin ordin al presedintelui CNAS, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.



CAPITOLUL X
Serviciul medical. Controlul furnizarii serviciilor




Afişează Statutul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:   

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Ştiri Juridice