EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1779
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
EuroLegislatie
» Legea 57/2010, Legea de ratificare a Acordului privind Proiectul Nabucco
Legea 57/2010, Legea de ratificare a Acordului privind Proiectul Nabucco
Publicat: 02 Apr 2010
21773 citiri
Secţiunea:
EuroLegislatie
Este o modalitate principala de exprimare a consimtamantului de catre statele care au luat parte la negocierea tratatului si care este prevazuta si ceruta de dreptul intern al statelor semnatare, modalitate prin care tratatul este supus controlului parlamentar.
Legea 57/2010 pentru
ratificarea Acordului
dintre Republica Austria, Republica Bulgaria, Republica Ungara, Romania si Republica Turcia privind Proiectul Nabucco, semnat la Ankara la 13 iulie 2009
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 202 din 31 martie 2010
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Institutie specializata care desfasoara o activitate complexa si care are ca functii: efectuarea de operatiuni intre titularii de conturi bancare
(BERD)Banca �nfiintata �n 1991, pentru sprijinirea procesului de tranzitie la economia de piata si pentru promovarea inioeiativelor de afaceri �n tarile Europei Centrale si de Sud,
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Text care se introduce intr-un proiect de lege,
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Text care se introduce intr-un proiect de lege,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Este un acord incheiat in scris intre subiectele de drept international si guvernat de dreptul international, incheiat in scopul de a produce efecte juridice si consemnat intr-un instrument unic sau, in doua sau mai multe instrumente conexe, oricare ar fi denumirea sa.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Orice masura de sprijin acordata de catre stat sau de catre unitatile administrative-teritoriale, din resursele de stat sau resurse ale unitatilor administrative-teritoriale
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Subdiviziune a clasificatiei cheltuielilor din bugetul unui proiect functie de caracterul economic al operatiunilor respective (salarii, echipamente etc.), indiferent de activitatea la care se refera.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile dintre mai multe state, respectiv relatiile din cadrul comunitatii internationale.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Desemneaza orice instrument bilateral sau multilateral in domeniul securitatii sociale care leaga sau va lega, in mod exclusiv, doua sau mai multe state,
In acest scop, statele parti stabilesc infiintarea unui comitet Nabucco compus din cate un (1) reprezentant din fiecare stat parte in scopul supravegherii respectarii si facilitarii aplicarii prezentului
acord
.
Reprezentantul va fi autorizat si imputernicit, in mod deplin, de catre statul parte respectiv de a actiona in numele sau in legatura cu orice chestiune inaintata Comitetului Nabucco cu privire la Proiect.
Republica Federala Germania,
Banca
Europeana de Investitii,
Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare
si Comisia Europeana, precum si Compania Internationala Nabucco pot participa la Comitetul Nabucco in calitate de observatori si pot participa la orice reuniune obisnuita a acestuia.
Comitetul Nabucco va adopta fara intarziere, prin consens, propriile reguli de
procedura
.
12.2. Statele parti vor coopera pentru punerea in aplicare a prezentului
acord
prin discutii periodice si schimb de informatii. Aceasta obligatie se extinde si in privinta sarcinilor de reglementare prevazute la art. 3 care se implementeaza de catre fiecare stat parte.
Statele parti au
obligatia
de a se informa si de a se consulta si isi vor schimba informatii, in mod periodic, cu privire la stadiul si dezvoltarea Proiectului prin intermediul Comitetului Nabucco.
12.3. Comitetul Nabucco poate decide, in unanimitate, implementarea unei propuneri de substituire in baza art. 9.
Modificarea unei propuneri de substituire odata adoptata trebuie de asemenea decisa in unanimitate.
12.4. Comitetul Nabucco va lua deciziile privind propunerea de a adauga un nou punct de intrare in unanimitate. Locatia exacta a punctelor initiale de intrare pe granitele respective va face obiectul procedurilor standard de autorizare.
Articolul 13
13.1. Comitetul Nabucco va adopta reguli detaliate cu privire la solutionarea disputelor. Comitetul Nabucco poate stabili termenele-limita pentru procedura tribunalului ad-hoc mentionat mai jos.
Disputele dintre statele parti cu privire la prezentul
acord
pot fi aduse in fata Comitetului Nabucco. In cazul in care nu s-a ajuns la o solutie amiabila dupa o perioada de nouazeci (90) de zile de la data supunerii ei Comitetului Nabucco, atunci, la aprecierea exclusiva a statului parte si indiferent de stadiul consultarilor intreprinse in baza prezentului acord, statul parte poate, in baza unei notificari scrise adresate celorlalte state parti, sa supuna problema spre solutionare definitiva si executorie unui tribunal ad-hoc, in conditiile prezentului
articol
.
13.2. Fiecare stat parte se va consulta de buna-credinta cu celelalte state parti prin intermediul Comitetului Nabucco in cazul oricarei modificari a cadrului legislativ international sau comunitar sau cu privire la o propunere de a schimba cadrul legislativ national care are un
efect
concret asupra prezentului
acord
sau asupra drepturilor si obligatiilor prevazute de acesta.
In cazul in care un stat parte identifica o
incompatibilitate
intre prezentul
acord
si un alt
acord
incheiat de un stat parte sau o modificare legislativa care afecteaza in mod substantial drepturile si obligatiile prevazute de prezentul acord, statele parti vor depune eforturi pentru a incheia un
amendament
satisfacator a prezentului
acord
. In cazul in care un
amendament
satisfacator la prezentul
acord
nu poate fi incheiat, atunci pentru perioada in care un stat parte nu poate sa indeplineasca o cerinta a prezentului
acord
datorita incompatibilitatii sau a modificarii respective a cadrului legislativ international sau al Uniunii Europene, celelalte state parti vor putea, in baza prezentului acord, sa refuze sa indeplineasca, in aceeasi masura, cerinta direct afectata de
incompatibilitatea
identificata sau de modificarea respectiva.
13.3. Ultima propozitie a art. 13.2 nu se va aplica in relatiile dintre statele parti care sunt membre ale Uniunii Europene.
13.4. Fara a aduce atingere prevederilor de mai sus, statele parti vor continua sa coopereze si sa implementeze prezentul
acord
pana la decizia finala.
13.5. Un tribunal ad-hoc va fi constituit si va efectua procedurile in conformitate cu prevederile privind solutionarea disputelor prevazute de art. 27 (3) din
Tratatul
Cartei Energiei 1994, ale carui prevederi se vor aplica mutatis mutandis prezentului
acord
.
Prin
derogare
de la prevederile anterioare, nicio chestiune referitoare la implementarea regulilor Uniunii Europene privind
concurenta
si
ajutorul de stat
sau transportul, cu privire la aplicarea acestora pe teritoriul statelor parti care sunt state membre ale Uniunii Europene, nu poate fi adusa in fata tribunalului ad-hoc de catre niciun stat parte. Aceasta nu va impiedica Republica Turcia de a aduce in atentia Comisiei Europene orice presupusa incalcare a dreptului Uniunii Europene de catre un stat parte care este membru al Uniunii Europene.
Respectarea dreptului Comunitatii Europene nu va constitui o incalcare a prezentului
acord
. Orice
termen
sau concept utilizat in prezentul
acord
care deriva din dreptul Comunitatii Europene va fi interpretat in conformitate cu
jurisprudenta
Curtii de
Justitie
sau cea a Tribunalului de Prima
Instanta
a Comunitatilor Europene. In situatia in care nicio astfel de cazuistica nu exista, se intelege ca orice
interpretare
a unui
termen
sau concept derivand din dreptul Comunitatii Europene nu va aduce atingere oricarei interpretari ulterioare a acquis-ului comunitar din partea Curtii de
Justitie
sau a Tribunalului de Prima
Instanta
.
Articolul 14
14.1. Prezentul
acord
va intra in vigoare in prima zi a celei de a doua luni care urmeaza datei primirii de catre depozitar, pe cale diplomatica, a ultimei notificari scrise a statelor parti referitoare la indeplinirea procedurilor legale necesare pentru intrarea in vigoare a prezentului
acord
.
In
termen
de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului acord, depozitarul va comunica aceasta celorlalte state parti si va convoca prima reuniune a Comitetului Nabucco.
14.2. Prezentul
acord
poate fi amendat sau completat in baza consimtamantului reciproc al tuturor statelor parti. Toate amendamentele sau completarile vor fi in stabilite intr-un protocol separat care va fi parte integranta a prezentului
acord
si va intra in vigoare in conformitate cu prevederile acestui
articol
.
14.3. Prezentul
acord
este guvernat de
dreptul international
public
.
Articolul 15
15.1. Prezentul
acord
isi va inceta valabilitatea la 50 de ani de la data intrarii sale in vigoare.
15.2. Cu referire la aplicarea prezentului acord, statele parti vor utiliza limba engleza.
15.3.
Anexa
la prezentul
acord
este parte integranta a acestuia.
15.4. Prezentul
acord
va fi semnat in 5 exemplare originale, in limba engleza. Republica Turcia va fi depozitarul prezentului
acord
.
Nabucco
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
Inainte
Afişează
Legea 57/2010, Legea de ratificare a Acordului privind Proiectul Nabucco
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Nabucco
Legea 57/2010
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
Ankara
Proiectul Nabucco
Petrol
Gaze naturale
Turcia
Austria
Ungaria
Bulgaria
Nabucco Gas Pipeline International GmbH
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964