Art. 10Sediile sociale si sediile secundare ale asiguratorilor, reasiguratorilor si intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari vor fi prevazute cu spatii special amenajate pentru pastrarea arhivei. Art. 11(1) Asiguratorii, reasiguratorii si intermediarii in asigurari si/sau in reasigurari au obligatia de a organiza depozitul de arhiva, conform legii. (2) Depozitul de arhiva va fi dotat, in functie de formatul si de suportul documentelor, cu mijloace adecvate de pastrare si de protejare a acestora, precum si cu mijloace, instalatii si sisteme de prevenire si stingere a incendiilor, de prevenire a inundatiilor, precum si cu aparatura specifica de urmarire si asigurare a microclimatului si de control al accesului in depozit . Art. 12(1) Asiguratorii, reasiguratorii si intermediarii in asigurari si/sau in reasigurari vor depune spre pastrare permanenta la Arhivele Nationale sau, dupa caz, la structurile teritoriale competente ale Arhivelor Nationale documentele cu termene permanente, potrivit Nomenclatorului arhivistic. (2) Dosarele de dauna, impreuna cu evidenta completa a acestora, precum si evidentele tehnico-operative si contabile aferente acestor dosare se pastreaza in arhiva asiguratorilor, reasiguratorilor si intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari timp de 7 ani. (3) Raportul anual al auditorului financiar, raportul actuarial anual, raportul asupra asigurarilor de viata, precum si orice alte rapoarte prevazute de Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, de Legea nr. 503/2004, precum si de normele emise in aplicarea acestora, registrul special al activelor admise sa acopere rezervele tehnice, raportarile financiare transmise catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, precum si situatiile financiare anuale se pastreaza in arhiva asiguratorilor, reasiguratorilor si intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari timp de 10 ani. (4) Documentele cu valoare practica in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile individuale ale asiguratilor vor fi pastrate de catre asiguratori, reasiguratori si intermediarii in asigurari si/sau in reasigurari. (5) Asiguratorii si reasiguratorii impotriva carora s-a deschis procedura falimentului sunt obligati sa predea Arhivelor Nationale sau directiilor judetene ale Arhivelor Nationale documentele in baza carora se elibereaza copii, certificate si extrase privind drepturile referitoare la stagiile de cotizare la asigurari sociale ale personalului. Art. 13(1) Asiguratorii, reasiguratorii si intermediarii in asigurari si/sau in reasigurari pot pastra arhiva la sediile sociale si la sediile secundare sau o pot incredinta spre pastrare unei societati autorizate sa presteze servicii de arhivare a documentelor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Legii nr. 135/2007, cu notificarea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, indicand societatea respectiva si datele sale de contact. (2) Societatea autorizata sa presteze servicii de arhivare mentionata la alin. (1) trebuie sa respecte standardele de calitate referitoare la prestarea serviciilor de arhivare, precum si conditiile prevazute la art. 11 alin. (2).