din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2119 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

  Publicat: 01 Jun 2010       26960 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010

Infractiune care face parte din grupul infractiunilor contra patrimoniului,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Intamplare neplacuta care produce ranirea, mutilarea sau moartea cuiva.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
(protectia persoanelor cu handicap). Reunifica absenta, pierderea sau alterarea unei structuri ori a unei functii (anatomica, fiziologica sau psihologica) a persoanei.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.
Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Rezultat al masurilor de protectie a muncii si al acelor masuri care urmaresc asigurarea confortului fizic, psihic si social al omului in procesul muncii.


Art. 74
Evidenta, intocmirea, pastrarea, procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea, distrugerea si masurile de protectie a informatiilor clasificate, la nivelul directiilor generale/directiilor, detinatoare de informatii clasificate, se realizeaza in conformitate cu prevederile actelor normative in vigoare.

Sectiunea 2 - Reguli privind securitatea si sanatatea in munca, in directiile generale/directii


Art. 75
(1) Sefii unitatilor aparatului central au obligatia de a asigura aplicarea normelor privind securitatea si sanatatea personalului in toate aspectele legate de munca .
(2) In cadrul responsabilitatilor pe care le au, sefii unitatilor aparatului central au obligatia sa ia masurile necesare/sa solicite luarea masurilor necesare, potrivit competentelor, pentru:
a) asigurarea securitatii si protectia sanatatii personalului;
b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea si instruirea personalului;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii in munca .

Art. 76
Sefii unitatilor aparatului central au obligatia de a comunica de indata Directiei generale resurse umane orice accident suferit de personalul unitatii aparatului central, atat la locul de munca si/sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu, cat si in timpul deplasarii la/de la domiciliu sau de la un sediu la altul, precum si situatiile de persoane date disparute si intoxicatiile acute profesionale.

Art. 77
Fiecare persoana din cadrul directiilor generale/directiilor trebuie sa isi desfasoare activitatea in conformitate cu pregatirea si instruirea sa, precum si cu instructiunile primite din partea conducatorilor unitatii aparatului central, astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau de imbolnavire profesionala nici propria persoana, nici alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale, in timpul procesului de munca .

Art. 78
Personalul directiilor generale/directiilor are urmatoarele obligatii:
a) sa utilizeze, conform prevederilor legale, autovehiculele, aparatura, uneltele, substantele periculoase, echipamentele de transport etc.;
b) sa utilizeze, conform prevederilor legale, echipamentul individual de protectie din dotare, pe care, dupa utilizare, sa il depuna la locul destinat pentru pastrare;
c) sa nu procedeze la scoaterea din functiune, la modificarea, schimbarea sau inlaturarea arbitrara a dispozitivelor de securitate instalate pe masini, aparatura, unelte, instalatii tehnice si cladiri si sa le utilizeze corect;
d) sa comunice imediat sefului unitatii aparatului central si/sau lucratorilor desemnati orice situatie de munca pentru care exista motive intemeiate sa fie considerata un pericol pentru securitatea si sanatatea personalului, precum si orice deficienta a sistemelor de protectie;
e) sa aduca de indata la cunostinta conducatorului locului de munca si/sau a sefului unitatii aparatului central accidentele de munca suferite de sine sau de altul, atat la locul de munca si/sau in indeplinirea indatoririlor de serviciu, cat si in timpul deplasarii la/de la domiciliu ori de la un loc de munca la altul;
f) sa coopereze cu seful unitatii aparatului central si/sau cu lucratorii desemnati, atat timp cat este necesar, pentru a face posibila realizarea oricaror masuri sau cerinte dispuse de catre inspectorii de munca si inspectorii sanitari, pentru protectia sanatatii si securitatii lucratorilor;
g) sa coopereze, atat timp cat este necesar, cu seful unitatii aparatului central si/sau cu lucratorii desemnati, pentru a permite acestuia/acestora sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate, in domeniul sau de activitate;
h) sa isi insuseasca si sa respecte prevederile legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a acestora.

Art. 79
(1) Coordonarea si controlul activitatilor de securitate si sanatate in munca in directiile generale/directii in care isi desfasoara activitatea functionari publici cu statut special se realizeaza de Directia generala resurse umane, prin structura proprie de specialitate. Organizarea activitatilor de securitate si sanatate in munca in aceste directii generale/directii se realizeaza potrivit prevederilor actelor normative aplicabile in domeniu .
(2) Organizarea, coordonarea si controlul activitatilor de securitate si sanatate in munca in directiile generale/directiile in care isi desfasoara activitatea exclusiv functionari publici si personal contractual se realizeaza potrivit prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006.

Sectiunea 3 - Apararea impotriva incendiilor la nivelul directiilor generale/directiilor


Art. 80
Sefii unitatilor aparatului central raspund pentru asigurarea masurilor de aparare impotriva incendiilor, de prevenire si stingere, pentru spatiile si bunurile materiale pe care le administreaza.

Art. 81
Pe linia apararii impotriva incendiilor, seful unitatii aparatului central are urmatoarele atributii:
a) verifica, prin ofiterul responsabil/persoana desemnata, modul in care sunt respectate masurile privind activitatile de aparare impotriva incendiilor in sediile directiilor generale/directiilor, instalatiile si materialele de stins incendii, precum si pregatirea pentru interventie a personalului;
b) dispune efectuarea de cercetari, potrivit regulilor stabilite in reglementarile de specialitate, privind imprejurarile si cauzele care au provocat incendii;
c) stabileste modul de efectuare a instructajului de prevenire si stingere a incendiilor, conform normelor in vigoare;
d) organizeaza activitati de anuntare si alarmare in caz de incendiu.

Art. 82




Afişează Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    OUG 30/2007    Legea 15/2008    Ordinul 120/2010    Ministerul Administratiei si Internelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.