EuroAvocatura.ro
din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1991
de useri online
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Profesionisti
Ştiri Juridice
Articole
Jurisprudenţă
Legislaţie
Dicţionar Juridic
Utile
Contact
Secţiuni site
⇨ MCP Cabinet avocati. Relatii de munca si comerciale. Protectia datelor. GDPR
Articole Juridice
Drept Civil
Contracte Civile si Comerciale
GDPR - Protectia Datelor cu Caracter Personal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Drept Penal
Dreptul Proprietatii Intelectuale
Drept Comercial
Leasing
Drept Concurential
Insolventa si Falimentul
Dreptul muncii. Contractul de Munca
Medierea
Urmarirea Penala si Judecata in cauzele cu Minori
Drept Fiscal
Divortul. Desfacerea casatoriei
Infractiuni Informatice
CEDO. Justitie Europeana
Afaceri, Crime si Procese celebre
Fonduri Europene
Proceduri si Acte necesare pentru ...
Procedurile de Judecata
Aparitii Editoriale
Scrieri Politice din presa romaneasca
Dreptul mediului
Preceduri so Modele de acte
Drept Constitutional
Intrebari si Raspunsuri Juridice
Noul Cod Penal - Comentarii articole
Noul Cod Civil
Noul Cod de procedura Penala (Comparatii cu vechiul Cod)
Acte de procedura in Noul cod de procedura penala
Articole Juridice »
Jurisprudenta
Drept Civil
Drept Penal
Proprietate Intelectuala
Dreptul Muncii
PIDO/CEDO
Drept Comercial
Transporturi
Drept Comunitar
Drept Fiscal
Contencios Administrativ
Recursuri in Interesul Legii
Decizii ale Curtii Constitutionale in materie Penala
Dreptul Familiei
Citarea si Comunicarea actelor de Procedura
Plangerea impotriva actelor si masurilor procurorului
Spete Drept Succesoral
Spete Contraventii
Decizii de admitere ale CCR
Insolventa si Faliment
Contractul de credit , Leasing si Asigurare
Mediere
Jurisprudenta »
Legislatie
Codurile Esentiale
Legislatie Imobiliara
Legislatie Civila
Legislatie Penala
Legislatie Comerciala
Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale
Legislatie Fiscala
Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute
Legislatie Proprietate Intelectuala
Legislatia Domeniul Agricol
Contencios Administrativ
Legislatie Financiar-Bancara
EuroLegislatie
Decizii ale Curtii Constitutionale
Recursuri in interesul legii
Diverse Domenii juridice
Regulamente
Cauze CEDO
Arhiva Monitorul Oficial
Legislatie »
Dictionar Juridic
Drept Bancar
Drept Civil
Drept Comercial
Drept Comunitar
Drept Concurential
Drept Constitutional
Drept Fiscal Financiar
Drept Penal
Drept Succesoral
Dreptul Familiei
Dreptul Muncii
Dreptul Proprietatii Intelectuale
PIDO. CEDO. Justitie Europeana
Procedura de Judecata
Transporturi
Acte Normative
Dictionar Evenimente
Dictionar Personalitati
Diverse Domenii Juridice
Dictionar Juridic »
Prima pagină
»
Legislaţie
»
Contencios Administrativ
» Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Publicat: 01 Jun 2010
26999 citiri
Secţiunea:
Contencios Administrativ
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este formata din persoanele asociate sub diferite forme, pe baza unor interese comune, si care isi dedica timpul, cunostintele si experienta pentru a-si promova si apara drepturile si interesele;
Decizia de neparticipare este o scutire acordata unei tari care nu doreste sa se alature celorlalte state membre ale Uniunii intr-un anumit domeniu al cooperarii comunitare, ca mod de evitare a unui impas general.
1. Aptitudine a persoanei de a-si da seama de sensul, importanta si urmarile actiunilor pe care le savarseste, precum si de a-si dirija liber vointa, potrivit cu scopurile urmarite.
Este formata din persoanele asociate sub diferite forme, pe baza unor interese comune, si care isi dedica timpul, cunostintele si experienta pentru a-si promova si apara drepturile si interesele;
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Pierderea increderii in moneda unei tari sau in alte active financiare ale acesteia,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(1) Pentru realizarea obiectivelor si atributiilor ce le revin, directiile generale/directiile coopereaza si angreneaza in acest proces institutiile si structurile aflate in subordinea/coordonarea Ministerului Administratiei si Internelor, denumit in continuare M.A.I.
(2) In acelasi scop, prevazut la alin. (1), directiile generale/directiile colaboreaza cu celelalte ministere, cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si cu autoritatile administratiei publice locale, structurile asociative ale acestora, patronatele si sindicatele, asociatiile si organizatiile neguvernamentale, cu alte persoane juridice, precum si cu persoanele fizice, in conditiile prevazute de
lege
.
Art. 7
Principiile care stau la baza activitatii directiilor generale/directiilor sunt:
a) legalitatea in exercitarea atributiilor, personalul directiilor generale/directiilor este obligat sa respecte legea, precum si drepturile si libertatile constitutionale ale persoanelor;
b) nediscriminarea si echidistanta in indeplinirea atributiilor de serviciu, personalul directiilor generale/directiilor este obligat sa aplice prevederile legale in mod nediferentiat, fara discriminari pe considerente etnice, de nationalitate, rasa, religie, opinie politica, varsta, sex, orientare sexuala, avere, origine nationala sau sociala ori considerente de alta natura, decurgand din orice alta situatie, actionand cu impartialitate si intr-o maniera echitabila;
c) disponibilitatea reprezinta
obligatia
personalului directiilor generale/directiilor de a actiona pentru solutionarea problemelor de serviciu repartizate de seful ierarhic, contribuind permanent la imbunatatirea calitatii si eficientei activitatii unitatii din care face parte;
d) prioritatea interesului
public
in indeplinirea atributiilor functionale, personalul directiilor generale/directiilor este obligat sa respecte si sa promoveze atributul ce fundamenteaza activitatea ministerului, respectiv de a fi permanent in slujba cetateanului;
e) profesionalismul
obligatia
personalului directiilor generale/directiilor de a cunoaste si a aplica corect si responsabil, in exercitarea atributiilor de serviciu, prevederile actelor normative in vigoare, cu incidenta asupra domeniilor in care isi desfasoara activitatea, precum si de a-si dezvolta in mod continuu, prin dobandire de cunostinte, abilitatile profesionale, in vederea obtinerii si mentinerii unui standard inalt de calitate a muncii specifice;
f) confidentialitatea reprezinta
obligatia
personalului directiilor generale/directiilor de a garanta securitatea datelor si informatiilor obtinute in exercitarea autoritatii conferite de lege;
g) transparenta activitatile desfasurate de unitatile aparatului central, in exercitarea atributiilor de serviciu, sunt publice, in limitele legii si implica informarea populatiei in raporturile stabilite cu
societatea civila
.
Capitolul III - Sistemul de relatii al unitatilor aparatului central
Art. 8
Principalele relatii la nivelul aparatului central sunt relatiile de autoritate, relatiile de cooperare/colaborare, relatiile publice si relatiile cu publicul.
Art. 9
Relatiile de autoritate, la nivelul aparatului central, pot fi ierarhice, functionale si de coordonare.
Art. 10
(1) Relatiile ierarhice se stabilesc pe linie de subordonare nemijlocita intre nivelurile ierarhice ale M.A.I., intre acesta si esaloanele subordonate, precum si intre functiile de conducere si cele de executie.
(2) Relatia ierarhica functioneaza, cu caracter temporar, si in situatia constituirii organelor colective de lucru, analiza si
decizie
.
Art. 11
(1) Autoritatea functionala reprezinta competenta acordata unei structuri/persoane de a dispune masuri obligatorii fata de celelalte structuri/persoane care concura la indeplinirea obiectivelor stabilite.
(2) Relatiile functionale se stabilesc intre doua sau mai multe unitati ale aparatului central sau intre directiile generale/directiile si institutiile si structurile aflate in subordinea/coordonarea M.A.I., dintre care una are asupra celeilalte/celorlalte autoritate functionala, derivata din domeniul de
responsabilitate
al acesteia.
Art. 12
(1) Relatiile de cooperare intraministeriala se stabilesc intre directiile generale/directii sau intre directiile generale/directiile si institutiile/structurile aflate in subordinea/coordonarea M.A.I.
(2) Relatiile de colaborare interinstitutionala/cu
societatea civila
se stabilesc, dupa caz, intre M.A.I. si celelalte ministere sau alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, autoritati ale administratiei publice locale si structurile asociative ale acestora, patronate si organizatii sindicale reprezentative, asociatii si organizatii neguvernamentale, precum si cu alte
persoane juridice
si fizice.
Art. 13
(1) Relatiile publice sunt gestionate, la nivelul aparatului central, de Directia informare si relatii publice si de structurile de informare si relatii publice din cadrul directiilor generale/directiilor, acolo unde acestea sunt constituite.
(2) Relatiile publice se realizeaza prin asigurarea de catre structurile prevazute la alin. (1) a relatiei cu mass-media, prin comunicarea interna, prin comunicarea cu cetatenii, prin comunicarea externa, prin comunicarea internationala, prin gestionarea crizelor mediatice si a imaginii publice a M.A.I.
(3) In situatiile in care reprezentantii mass-mediei solicita personalului M.A.I. care isi desfasoara activitatea in cadrul aparatului central precizari, declaratii, interviuri, acesta are
obligatia
de a-i indruma catre structura de specialitate, respectiv Directia informare si relatii publice sau, in
functie
de problematica abordata, catre structurile de informare si relatii publice din cadrul directiilor generale/directiilor, acolo unde acestea sunt constituite.
(4) Fac exceptie de la prevederile alin. (2) si (3) ministrul, secretarii de stat, subsecretarii de stat, secretarul general si secretarii generali adjuncti.
(5) Activitatea in domeniul relatiilor cu comunitatea presupune informarea oportuna si corecta, prin mass-media, a societatii civile cu privire la problemele care pot afecta viata, sanatatea si linistea sociala a populatiei, in scopul formarii unei atitudini preventive, dar si pentru intelegerea activitatii M.A.I. si intarirea cooperarii atat in situatii de normalitate sociala, cat si in situatii de
criza
.
Art. 14
(1) Organizarea si desfasurarea comunicarii interne revine sefilor unitatilor aparatului central si se realizeaza cu toate categoriile de personal, in conformitate cu obiectivele prioritare stabilite si cu nevoile de informare ale personalului. Comunicarea interna este o componenta a conducerii, avand
drept
scop informarea celor interesati asupra rezultatului deciziilor, realizand acordul executiei cu obiectivele si a rezultatelor cu planificarea.
(2) Comunicarea externa urmareste promovarea sistematica, prin presa scrisa si audiovizuala, a unor date si informatii publice referitoare la activitatea M.A.I.
(3) Comunicarea internationala are
drept
scop promovarea sistematica, prin presa scrisa si audiovizuala internationala, a datelor publice referitoare la activitatea M.A.I.
Art. 15
(1) Relatiile cu publicul, la nivelul conducerii M.A.I. si al directiilor generale/directiilor, asigura relationarea institutiei cu cetatenii si cu organizatiile legal constituite, prin activitati de primire, inregistrare, examinare si solutionare a petitiilor adresate conducerii ministerului, precum si prin organizarea activitatii de primire a cetatenilor in audienta.
(2) Activitatile mentionate la alin. (1) se realizeaza de Secretariatul General si de structurile de relatii cu publicul din cadrul directiilor generale/directiilor, acolo unde acestea sunt constituite.
Inapoi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
...
12
13
Inainte
Afişează
Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor
pe o singură pagină
Citeşte mai multe despre:
Noutati legislative 2010
Monitorul Oficial 2010
OUG 30/2007
Legea 15/2008
Ordinul 120/2010
Ministerul Administratiei si Internelor
Consultă un avocat online
Formular contact online
.
MCP Cabinet avocati
- Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
Tabloul Avocatilor din Romania
Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
Tabloul Mediatorilor din Romania
Tabloul Notarilor Publici din Romania
Tabloul Psihologilor din Romania
Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
Arhiva Monitorului Oficial al Romaniei din anul 1964