din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1566 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

  Publicat: 01 Jun 2010       27028 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 357 din 31 mai 2010

Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Din punctul de vedere al resurselor umane, o persoana care conduce o institutie, o intreprindere, o publicatie etc. sau un sector al acestora; functie detinuta de aceasta persoana.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,
Un grup mic de angajati, desemnati sa lucreze impreuna la un anumit proiect.
Veriga organizatorica, compartiment in structura organizatorica a ministerelor si a celorlalte organe ale autoritatii centrale de stat,

Art. 21
Organizarea si conducerea directiilor generale/directiilor sunt activitati coordonate, dupa caz, de ministrul administratiei si internelor, secretarii de stat sau secretarul general, potrivit prevederilor actelor normative in vigoare.

Art. 22
Organizarea activitatilor presupune stabilirea nivelurilor ierarhice, responsabilitatilor si/sau sarcinilor fiecarei unitati a aparatului central.

Art. 23
Pentru eficientizarea sistemului informationaldecizional, cresterea operativitatii in indeplinirea atributiilor si sarcinilor curente, evitarea omisiunilor si/sau distorsionarii deciziilor ori perturbarii fluxului de transmitere a datelor si informatiilor, se respecta nivelurile ierarhice.

Art. 24
Activitatile si sarcinile ce revin directiilor generale/directiilor se stabilesc corespunzator functiilor si nivelurilor ierarhice si se materializeaza in:
a) ordine si instructiuni ale ministrului administratiei si internelor, care pot avea caracter normativ sau individual;
b) dispozitii ale secretarilor de stat/secretarului general, necesare indeplinirii atributiilor in domeniile de competenta;
c) ordin de zi pe M.A.I., emis de Secretariatul General, cu privire la organizarea si desfasurarea activitatilor la nivelul ministerului;
d) dispozitia zilnica a sefului unitatii aparatului central, document emis de catre fiecare director general/director, pentru directia generala/directia coordonata, cu privire la organizarea si desfasurarea activitatilor curente in unitate, potrivit actelor normative interne in domeniu;
e) dispozitiile sefilor unitatilor aparatului central, necesare reglementarii unor activitati punctuale in cadrul acestora, obligatorii pentru personalul din subordine;
f) dispozitiile sefilor unitatilor aparatului central, transmise celorlalte directii generale/directii si institutiilor/structurilor aflate in subordinea/coordonarea M.A.I., necesare reglementarii activitatilor din domeniile de munca specifice, emise in temeiul actelor normative in vigoare.

Art. 25
(1) Activitatile planificate, in a caror rezolvare sunt implicate mai multe directii generale/directii, se organizeaza de catre seful unitatii aparatului central cu competente in domeniul respectiv, denumita in continuare directie titulara, si sunt coordonate, dupa caz, de secretarul general, de secretarul de stat care coordoneaza directia titulara sau de persoana desemnata de acesta.
(2) Directia titulara poate colabora si cu alte directii generale/directii, daca este atins domeniul de activitate al acestora, cu informarea din timp a unitatilor respective.
(3) Directiile generale/directiile solicitate contribuie la activitatea initiata de directia titulara si preiau din responsabilitatile acesteia, potrivit competentelor pe care le au in domeniul respectiv.
(4) Desfasurarea activitatilor neplanificate, in a caror rezolvare sunt implicate mai multe directii generale/directii, se asigura prin grija directorului general/directorului directiei titulare si sub coordonarea, dupa caz, a secretarului general, respectiv a secretarului de stat care coordoneaza directia titulara.

Art. 26
(1) Coordonarea indeplinirii sarcinilor se executa de catre sefii unitatilor aparatului central implicate, prin informare reciproca.
(2) Informarea reciproca si colaborarea dintre directiile generale/directii se desfasoara, in principal, prin:
a) discutii/convorbiri/consultari;
b) stabilirea procedurilor de lucru si a colectivelor;
c) schimb de materiale/documente/informatii si date;
d) clarificarea/eliminarea punctelor de vedere divergente;
e) analiza rezultatelor partiale si finale.

Art. 27
(1) Pentru problemele ample, a caror solutionare necesita o colaborare intensa intre mai multi specialisti ai unor domenii, pot fi constituite temporar grupuri de lucru pe domenii de activitate, programe sau proiecte.
(2) Constituirea grupului de lucru nu afecteaza responsabilitatea directiilor generale/directiilor, in ceea ce priveste atributiile ce le revin.

Art. 28
(1) La constituirea unui grup de lucru se stabilesc: denumirea, compunerea, mandatul, autoritatea si competentele, persoana desemnata coordonator, tipul relatiilor de lucru, modul de lucru, durata de functionare, locul de desfasurare a activitatii, organul de conducere si coordonare, finalitatea activitatii.
(2) In compunerea grupurilor de lucru trebuie sa se regaseasca personal a carui competenta face obiectul solutionarii problemei, desemnat de catre sefii unitatilor aparatului central.
(3) Personalul desemnat trebuie sa aiba competenta si experienta necesare pentru rezolvarea problemei stabilite si sa poata gestiona date si informatii specifice.
(4) Conducerea grupului de lucru revine unei persoane din cadrul directiei titulare.

Art. 29
La fiecare directie generala/directie, organizarea, coordonarea activitatilor si analiza eficientei indeplinirii sarcinilor se realizeaza dupa cum urmeaza:
a) sefii unitatilor aparatului central organizeaza saptamanal, impreuna cu adjunctii, activitatea pentru intervalul urmator, in cadrul sedintelor de lucru. Problemele dezbatute si masurile stabilite in aceste sedinte se pot consemna in Registrul cu procese-verbale ale sedintelor de lucru, de regula prin grija structurii de secretariat a unitatii;
b) sefii serviciilor si birourilor din cadrul directiilor generale/directiilor isi organizeaza activitatea pentru propria structura, saptamanal, de regula dupa stabilirea prioritatilor de catre seful ierarhic;
c) activitatile individuale se organizeaza, zilnic, la inceputul programului, pentru ziua curenta, sau la sfarsitul programului, pentru ziua urmatoare;
d) directiile generale/directiile care organizeaza si desfasoara inspectii si controale, precum si alte actiuni complexe, care angajeaza mai multe forte, isi detaliaza activitatile, de regula, in ultima saptamana a fiecarei luni, pentru luna urmatoare.




Afişează Ordinul 120/2010 pentru aprobarea Regulamentului de ordine interioara in directiile generale/directiile aparatului central al Ministerului Administratiei si Internelor pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Noutati legislative 2010    Monitorul Oficial 2010    OUG 30/2007    Legea 15/2008    Ordinul 120/2010    Ministerul Administratiei si Internelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.